تعویض ال سی دی گوشی سامسونگ

تعویض ال سی دی گوشی سامسونگ از جمله تعمیرات حساس و نسبتا پر دردسری است که در صورت اهمال کاری، عواقب نا خوشایندی را به دنبال خواهد اشت. همه ما به خوبی می دانیم که صفحه نمایش هر گوشی پل ارتباطی ما بین دستگاه و کاربر است و در صورت خرابی و آسیب این بخش عملا دستگاه کارایی خود را از دست می دهد و بی مصرف خواهد شد. 

تعویض ال سی دی گوشی سامسونگ با قطعه اورجینال

نحوه تعویض ال سی دی گوشی سامسونگ

تعویض ال‌سی‌دی  آسیب‌دیده‌ گوشی‌ سامسونگ مستلزم داشتن تجربه‌ی کافی است. معمولا گوشی را باید از پشت باز کرد، هرچند در پاره ای از محصولات- به خصوص گوشی‌هایی که بدنه‌ی یکپارچه فلزی دارند- از سمت نمایشگر باز می‌شوند. ابتدا باید حرارتی ملایم به اطراف نمایشگر وارد شود تا چسب به کار رفته به تدریج چسبندگی خود را از دست بدهد.

گاهی محلول و اسپری‌های خاصی برای از بین بردن چسب تعدادی از دستگاه ها نیز وجود دارد. در هنگام باز کردن هر یک از قطعات داخلی باید به کانکتورهایی که به صورت تخت هستند و اصطلاحاً فلت نامیده می‌شوند، توجه بسیار زیادی کرد که مبادا آسیب ببینند و پاره شوند.

توجه به لایه ی تاچ و ال سی دی

توجه کنید که گاهی لایه‌ی دیجیتایزر (تاچ) از لایه‌ی نمایشگر (LCD) جداست و همین‌طور ممکن است لایه‌ی محافظی که از جنس گوریلا گلس است هم جدا باشد و از طریق چسب به دو لایه‌ی دیگر چسبیده شده باشد. در این صورت جدا کردن تاچ‌اسکرین از LCD باید با دقت مضاعف انجام شود تا ال‌سی‌دی آسیب نبیند. متخصصان ما بیشتر تاکید دارند که تا جای ممکن ال سی دی اوریجینال دستگاه تعمیر و ترمیم شود و فقط در شرایط اضطراری اقدام به تعویض ال سی دی دستگاه می کنند.

هزینه ی تعویض ال سی دی شکسته سامسونگ چقدر است ؟

به طور کلی هزینه تعویض ال سی دی موبایل سامسونگ و هر برند دیگری بالاست. به این دلیل که نمایشگر، جزو گران ترین قطعات یدکی گوشی است و تعویض آن حساسیت و ظرافت بسیار بالایی لازم دارد. تعویض ال سی دی شکسته سامسونگ اما به مراتب گران تر است. دقت کنید که ال سی دی های غیر اورجینال در بازار زیاد هستند که قیمت آنها پایین است؛ بنابراین اگر قیمت تعویض نمایشگر موبایل سامسونگ پایین تر از حد معقول بود، به اصل بودن قطعه جایگزین شده شک کنید! نکته دیگر این که هزینه تعویض ال سی دی شکسته سامسونگ، بستگی به اندازه نمایشگر هم دارد. هرقدر که صفحه نمایش بزرگ تر باشد، نمونه اورجینال آن قیمت بیشتری دارد.

فرق تعویض ال سی دی موبایل سامسونگ با تعویض گلس

گلس همان شیشه بیرونی گوشی است که روی ال سی دی و تاچ قرار گرفته است. پیوسته این احتمال وجود دارد که با شکستگی شیشه بیرونی دستگاه، شیشه ی فوقانی صفحه نمایش گوشی شما بشکند اما پیکسل های صفحه آسیب نبیند و تاچ آن هم به خوبی کار کند و کارایی خود را حفظ کند. در این صورت فقط با تعویض گلس به احتمال بسیار زیاد مشکل حل خواهد شد، اما همیشه نقطه بدتری هم وجود دارد و ممکن است آسیب وارد شده به دستگاه شما بسیار جدی بوده و کارایی ال سی دی را تحت الشعاع قرار داده باشد. در نتیجه برای تعویض ال سی دی گوشی سامسونگ خود مجبور خواهید بود اقدامات ویژه ای را انجام دهید. انجام این کار همواره ریسک بالایی دارد،پس توصیه می کنیم  این کار توسط افراد غیر متخصص انجام نشود.

صفحه نمایش گوشی سامسونگ از چه قطعاتی تشکیل شده ؟

وقتی به نمایشگر گوشی نگاه می کنیم، شاید تصور هم نمی کنیم که این بخش از چه قطعات و اجزایی تشکیل شده است. اما ال سی دی اجزایی دارد که همگی در تعمیر و تعویض این قطعه تاثیرگذار هستند. هم ترین قطعات تشکیل دهنده صفحه نمایش گوشی سامسونگ عبارتند از:

فریم ال سی دی

فریم ال سی دی را می توان اولین بخش این قطعه به شمار آورد. درواقع تمامی اجزای صفحه نمایش در این فریم جا گرفته اند و هریک از طریق مدارهایی به مادربرد وصل می شوند.

نور پس زمینه

ال سی دی موبایل از خود نوری ندارد و نور آن از طریق یک مجموعه چراغ یا لامپ کوچک تامین می شود. به این مجموعه، نور پس زمینه گفته می شود که مثل یک لایه، زیر LCD تعبیه شده است.

ال سی دی

مهم ترین بخش در تعویض ال سی دی گوشی سامسونگ، خود ال سی دی است. این بخش که با عنوان بک لایت هم شناخته می شود، نمایشگر زیر تاچ قرار دارد و به شکل یک لایه شیشه ای، محتوا را نمایش می دهد. شکستن ال سی دی یا سوختن آن قابل ترمیم نبوده و تنها با تعویض آن می توان مجددا از گوشی استفاده کرد.

تاچ

درست در زیر ال سی دی، تاچ قرار گرفته است. این لایه شفاف که عموما به نمایشگر متصل است، لمس را دریافت کرده و اطلاعات آن را به پردازنده می رساند. پردازنده هم دستور را صادر می کند و در نهایت، عملکرد مورد نظر کاربر اجرا می شود. تاچ از طریق یک کابل به برد اصلی وصل می شود. در بیشتر موارد هنگام تعویض ال سی دی گوشی سامسونگ، تاچ هم همراه با آن تعویض می شود. در صورت بروز هر گونه مشکل با تکنسین های نمایندگی تعمیر موبایل سامسونگ تماس بگیرید.

گلس ال سی دی

ابتدایی ترین قطعه ال سی دی، گلس است. اشتباه نکنید! گلس ال سی دی آن لایه محافظی نیست که شما جداگانه می خرید و روی نمایشگر نصب می کند. این گلس، یک لایه شیشه ای مقاوم است که در مراحل تولید موبایل، روی صفحه نمایش چسبانده می شود. گلس ال سی دی هنگام ضربه از نمایشگر محافظت کرده و مانع خط و خش خوردن آن می شود. وقتی گوشی ضربه می خورد و نمایشکر ترک بر میدارد، اگر تاچ به درستی کار کند، یعنی گلس آسیب دیده و خود ال سی دی سالم است. در این شرایط نیاز به تعویض ال سی دی موبایل سامسونگ نیست و تنها باید گلس موبایل را تعویض کرد.

آیا تاچ و ال سی دی گوشی سامسونگ به هم چسبیده است ؟

بله. تقریبا در تمام مدل های موبایل سامسونگ، تاچ و ال سی دی به هم چسبیده اند. درواقع تاچ به عنوان یکی از اجزای ال سی دی گوشی سامسونگ شناخته می شود و به آن متصل است. به همین دلیل هم هنگام تعویض ال سی دی گوشی سامسونگ، تاچ نیز همراه با آن تعویض می شود. همچنین در صورت خرابی تاچ یا دیجیتایزر و نیاز به تعویض این بخش، باید lcd را به طور کامل تعویض کرد.

تعمیرات سامسونگ

با همه گیر و فراگیر شدن استفاده از گوشی های سامسونگ، بحث نیاز به یک مرکز رسمی و مجاز در حوزه تعمیرات محصولات این کمپانی بزرگ پر رنگ تر می شود. تیم تخصصی ما در مرکز تعمیرات سامسونگ با بهره گیری از ابزرآلات و تجهیزات پیشرفته و تکیه بر آرشیو قطعات اوریجینال این کمپانی، پروسه با کیفیت و بی نظیر تعمیرات را در اختیار کاربران عزیز قرار می دهد.

نمایندگی سامسونگ

مرکز نمایندگی سامسونگ مرکز امن و مطمئن خرید انواع محصولات این کمپانی عظیم است. با توجه به گستره بسیار عظیم محصولات این کمپانی، نمایندگی سامسونگ خدمات خود را در بخش های تخصصی و حرفه ای به صورت مجزا و منفک ارائه می دهد. با مراجعه به مرکز نمایندگی سامسونگ برای همیشه از اصل و اوریجینال بودن دستگاه خود اطمینان حاصل کنید و از خرید خود لذت ببرید. به علاوه این مرکز با برگزاری کلاس های آموزشی اختصاصی سامسونگ، به پرورش استادکاران و تکنسین های حرفه ای اقدام نموده و مسیر موفقیت را برای رسیدن به قله موفقیت هموار ساخته است.