تعمیر هارد گوشی

تعمیر هارد گوشی یکی دیگر از تخصصی ترین خدمات ارائه شده در نمایندگی موبایل  است. گاه ممکن است اطلاعات روی گوشی نظیر عکس ها، فیلم ها، ویدیوها و پیامک ها، پاک شده و از دست بروند. اتفاق دیگر آن است که کاربر به طور ناگهانی فایلی را از روی گوشی خود پاک کرده و یا به طور ناخواسته فایل های خودش را از دست بدهد.

در چنین حالتی آیا امکان بازگشت فایل ها وجود دارد؟ خوشبختانه پاسخ این سوال مثبت است. کاربرانی که اطلاعات گوشی خود را از دست می دهند می توانند با حضور در نمایندگی گوشی  و مراجعه به واحد مورد نظر  خدمات مورد نیاز خویش را دریافت نمایند.

تعمیر هارد گوشی

از کجا بدانیم هارد موبایل آسیب دیده است؟

نشانه های خرابی هارد موبایل کاملا واضح هستند و می توان راحت این مسئله را تشخیص داد. مثلا اگر گوشی شما بدون هیچ دلیل خاصی اعم از ضربه خوردن، آبخوردگی و … خاموش می شود، احتمال خرابی هارد آن بسیار بالاست. گاهی گوشی روشن می‌شود و روی لوگو (آرم) شرکت سازنده میماند یا به شکل مداوم روی لوگو ریست می‌ کند. در این صورت هم احتمالا نیاز به تعمیر هارد موبایل یا حتی تعویض این قطعه است. البته در صورتی که اقدامات نرم افزاری همچون فلش کردن راهگشا نباشند، هارد بررسی و ترمیم می شود. سومین نشانه خرابی هارد این است که گوشی روشن می‌شود، سیستم عامل اجرا می‌شود اما نمی‌توان اطلاعاتی را از گوشی خواند یا روی آن داده‌ جدید ذخیره کرد. معمولا این مورد هیچ دلیلی به جز خرابی هارد ندارد.

پاک نشدن اطلاعات و تنظیمات دستگاه پس از ریسِت فکتوری، هنگ کردن گوشی، خاموشی کامل گوشی پس از نصب رام یا فلش، مشاهده پیغام Encrypt Unsuccessful هنگام بالا آمدن گوشی، مشاهده پیغام Internal Storage Damaged هنگام بالا آمدن گوشی، ویبره های پشت سر هم هنگام بوت شدن گوشی، ورود به صفحه ریست فکتوری هنگام بروزرسانی محلی، عدم داشتن سریال یا IMEI در بعضی موارد و تغییر آیکون برنامه ها هم موارد دیگری هستند که زنگ خطر تعمیر هارد موبایل را به صدا در می آورند.

دلایل خرابی هارد گوشی

خرابی هارد گوشی می تواند براساس عوامل مختلفی رخ داده و نیاز به تعمیر تخصصی هارد گوشی را شکل دهد. به گونه ای که دیگر تنها بحث بازیابی اطلاعات در میان نباشد. یکی از شایع‌ترین علل بروز اشکال در هارد موبایل، آب خوردگی گوشی و وارد شدن ضربه به آن است. در چنین شرایطی ممکن است گوشی به صورت خودکار خاموش شده و از ارائه ی سرویس باز بماند. این حالت می‌تواند در اثر تخریب هارد اتفاق بیفتد که البته تأیید این موضوع یعنی خرابی هارد گوشی مستلزم دانش کارشناسان تعمیرات موبایل است. برخی دیگر از اتفاقاتی که سبب بروز اختلال در هارد موبایل می گردد و فرآیند تعمیر هارد گوشی را ضروری می‌سازد، عبارتند از:

  • اجرای بازی های سنگین با گرافیک بالا (بازی طولانی مدت و مداوم با گوشی)، استفاده از شارژرهای سایر موبایل ها (یا استفاده از شارژرهای فیک و غیراستاندارد)، ریست فکتوری دستگاه در زمان شارژ، ریست فکتوری دستگاه با شارژ کمتر از 20 درصد و … .
  • شما کاربران گرامی در صورت بروز اشکال در این بخش از دستگاه خویش می توانید با مراجعه به مرکز تعمیرات هارد موبایل، سرویس های مرتبط با بازیابی هارد گوشی را در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت نمایید.
تعمیر هارد سوخته گوشی

تعمیر هارد سوخته گوشی

یکی از مشکلاتی که تعمیر هارد گوشی را ضروری می کند، سوختن این قطعه است. البته منظور از سوختن هارد، خرابی هد و پلاتر است و هارد به معنی واقعی کلمه نمی سوزد. هارد ممکن است بر اثر ضربه خوردن گوشی یا نفوذ رطوبت از کار بیفتد یا اصطلاحا بسوزد. در این صورت باید هرچه سریع تر این قطعه را ترمیم یا تعویض کرد تا اطلاعات مجددا در دسترس کاربر قرار بگیرند. اما سوال اینجاست که آیا امکان تعمیر هارد سوخته موبایل وجود دارد؟ در بیشتر موارد خیر! معمولا شدت خرابی هارد و اجزای آن در این شرایط به اندازه ای است که هارد قابل ترمیم نبوده و راهی جز تعویض این قطعه وجود ندارد.

تعویض هارد موبایل

تیم تعمیرات موبایل، برای تعمیر هارد گوشی تلاش می کنند؛ با این حال گاهی نمی توان این قطعه را ترمیم کرد و راهی جز تعویض آن وجود ندارد. به خصوص اگر هارد سوخته باشد، عملا نمی توان این قطعه را تعمیر کرد. در این صورت تعمیرکار دستگاه را باز کرده و ضمن جدا کردن بخشهای مربوطه، هارد را بیرون می آورد. سپس هارد جدید را جایگزین می کند و همه بخش های باز شده را مطابق شکل اول، می بندد. این کار نیاز به مهارت ویژه ای داشته و باید با ابزار مخصوص انجام شود.

آموزش تعویض هارد موبایل

هارد بخش مهمی از گوشی های هوشمند امروزی است. یک اختلال جزیی در ساختار سازنده ی هارد موبایل نه تنها امکان ثبت و ضبط تصاویر و ویدئوهای شخصی را غیر ممکن می سازد، بلکه به راحتی سد راه استفاده از قابلیت های گوناگون گوشی قرار گرفته و باعث خاموشی کلی آن می شود.

چه زمانی تعویض هارد موبایل ضروری است؟

فرا رسیدن زمان تعویض هارد موبایل، دارای علائمی است که باید به آن ها دقت کنید. گیر کردن گوشی بر روی لوگو، خاموش و روشن شدن ناگهانی گوشی، نمایش ارورهای مختلف به هنگام گرفتن عکس جدید، خاموشی کامل موبایل و یا تاخیر در روشن شدن آن برخی از عمده ترین مشکلاتی هستند که به هنگام خرابی هارد گوشی نمایان می شوند. چنین اتفاقاتی ممکن است پس از اصابت ضربه، سقوط گوشی از ارتفاع، آب خوردگی آن و ارسال نوسانات ناهنجار برق به داخل دستگاه رخ دهد.

سوختن هارد گوشی های هوشمند

تعویض هارد موبایل پس از سوختگی هارد قبلی دستگاه الزامی است. این سوختگی به معنای از کار افتادگی کامل هارد و غیر قابل تعمیر شدن آن است. در واقع هارد سوخته به هاردی گفته می شود که از لحاظ الکترونیکی قدرت اصلی خود را از دست داده است. یکی از دلایل پیش پا افتاده ای که می تواند منجر به سوختن کلی هارد شود، خاموش و روشن کردن موبایل درست زمانی است که آن را به شارژ زده اید. از طرفی باید به مسئله ی ریست فکتوری نیز دقت کنید. هیچ گاه نباید موبایلی را که تنها 20 درصد شارژ دارد را به تنظیمات کارخانه بازگردانید. حتی اگر پروسه ی ریست فکتوری نیز با موفقیت به اتمام برسد، احتمال سوختگی هارد گوشی بالاست.

شرایط تعویض هارد موبایل ؟

تعویض هارد موبایل موضوع حساسی است که نیاز به تخصص و مهارت کاری بالایی دارد. انجام این کار از عهده ی کاربران عادی خارج است. فرقی نمی کند که موبایل مورد نظر از چه برندی است و یا ساخت چه سالی است. از دستکاری ناشیانه ی گوشی های هوشمند و باز کردن آن ها اجتناب کنید. یک خطای کاری بسیار جزیی می تواند باعث مرگ کامل گوشی شما شود. در نتیجه حتی اگر با روند اصلی تعویض هارد موبایل به صورت تئوری آشنا هستید نیز از انجام این کار بپرهیزید. با حضور در یکی از شعب نمایندگی تعمیرات موبایل می توانید طی مدت زمان کوتاهی شاهد تعویض هارد گوشی به بهترین شکل ممکن باشید.

نحوه ی تعویض هارد گوشی ؟ 

همان طور که گفته شد، تعویض هارد موبایل را باید به دست کارشناسان مجرب بسپارید. این پروسه ی فنی با تجهیزات مخصوص و انبرهای ریز صورت می پذیرد. پس از جداسازی اتصالات اصلی هارد، می بایست با برس نرمی به آرامی لحیم کاری های کنده شده را از اطراف هارد زدود. اگر در بین راه شیلد ویژه ای در اطراف هارد دیده شود، ممکن است تعمیرکار قصد چیدن آن را هم داشته باشد تا به راحتی هارد معیوب یا سوخته شده از جایگاه خود بیرون بیاید. پس از این مراحل با افزایش دما هارد از جایگاه خود بلند خواهد شد. زمان برداشتن هارد نباید به هیچ قطعه ای فشار وارد شود. زمانی که که هارد جدا شد، می بایست با هیتر چسب های زیرین را هم تمیز کرد. در آخر هارد جدید جایگزین می شود و شیلدهای مخصوص آن نصب می گردند.

تعمیر هارد گوشی سامسونگ

نحوه تعمیر هارد گوشی سامسونگ، با تعمیرات هارد لپ تاپ و کامپیوتر متفاوت است. همکاران ما برای تعمیر هارد موبایل، اول آی سی های روی برد را بررسی کرده و در صورت نیاز، آنها را با icهای جدید جایگزین می نمایند. سپس بازیابی اطلاعات هارد گوشی شروع می شود تا فایل هایی که از دسترس خارج شده اند، مجددا قابل استفاده باشند.

در شرایطی که هارد قابل ترمیم نباشد، اولویت با ریکاوری اطلاعات است. تیم تعمیرات موبایل در مرکز سخت افزار ایران، تلاش می کنند که تا حد امکان، هارد گوشی را ترمیم نمایند. چنانچه این قطعه قابل ترمیم نبود، ضمن بازیابی اطلاعات با استفاده از دستگاه ها و برنامه های پیشرفته، از یک هارد اورجینال در گوشی سامسونگ استفاده می شود.

تعمیر هارد موبایل شیائومی

تعمیرات هارد موبایل به هیچ عنوان محدود به برند خاصی نیست و گوشی های تمامی برندها را شامل می شود. مراحل تعمیر هارد گوشی شیائومی هم درست مثل دیگر برندهاست و تقریبا تفاوت چندانی ندارد. اگر با توجه به علائم خرابی هارد موبایل که در بخش های قبل ذکر کردیم، متوجه شدید که هارد گوشی شما آسیب دیده است، می توانید برای ترمیم و ریکاوری آن روی تخصص، مهارت و تعهد همکاران ما در نمایندگی مجاز تعمیر موبایل حساب کنید.

تعویض هارد گوشی

بهترین روش تعمیر و ریکاوری هارد گوشی

به باور کارشناسان بهترین شیوه جهت ریکاوری و تعمیر هارد گوشی  مراجعه به مرکزی استاندارد است که از پیشرفته ترین تجهیزات ریکاوری برخوردار باشد. توصیه می‌شود جهت پیشگیری از اتلاف وقت و تلاش‌های بی‌نتیجه جهت بازیابی با نرم‌افزارهایِ گوناگون که در فضای مجازی و اینترنت به وفور یافت می شوند،- به مرکز ریکاوری هارد گوشی  مراجعه نموده و تمامی اطلاعات دستگاه‌های خود را با بهره‌مندی از پیشرفته‌ترین ابزار از جمله pc3000 ، در کمترین زمان و با بالاترین کیفیت بازیابی نمایید. مرکز تعمیرات گوشی یکی از پیشروترین مراکز در ارائه خدمات و سرویس های مرتبط با ریکاوری است که در این راه از حضور مجرب ترین کارشناسان و پیشرفته ترین تجهیزات بهره برده است.

نمایندگی موبایل و واحدهای تعمیرات موبایل

نمایندگی موبایل ارائه دهنده تمامی خدماتی است که ممکن است هر یک از کاربران موبایل به آن نیاز داشته باشند. کاربران انواع برندهای تلفن همراه  می توانند با مراجعه به نمایندگی موبایل و حضور در پارت تخصصی مرتبط با محصول خویش تخصصی ترین خدمات مرتبط را دریافت نمایید. کارشناسان حاضر در نمایندگی موبایل تسلط کافی بر تعمیر انواع مشکلات تفلن همراه از جمله تعمیر آنتن ندادان گوشی دارند. . کلیۀ خدمات تعمیر در نمایندگی موبایل  نظیر تعمیر هارد گوشی و سایر مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری موبایل به دست کارشناسان ارشد تعمیرات موبایل انجام می پذیرد . جهت آشنایی با خدمات ما در واحدهای تخصصی تعمیرات موبایل ، روی لینک مورد نظر خود کلیک نمایید.

یک پاسخ

  1. سلام خسته نباشید من گوشیم سامسونگ هستش به دلیل خرابی دکمه خاموش روشن خاموش شد نتونستم روشن کنم دادم تعمیر کنن ولی بعد تعمیر روشن کردم فقط لوگوی سامسونگ میاره اطلاعات داخلشم نیازمه امکان داره درست بشه؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 2 =