تعمیر ال سی دی موبایل

ال سی دی از قطعات حساس گوشی های موبایل است . گاهی تاچ و ال سی دی به هم پیوسته هستند و گاه به صورت دو قطعه ی جداگانه ، در این حالت  تاچ روی ال سی دی قرار می گیرد .  این قطعه در معرض آسیب های مختلف قرار دارد. بنابرای در مورد تعمیر ال سی دی موبایل باید اطلاعات لازم را در اختیار داشته باشید.

  • عدم کارکرد ال سی دی : منظور از عدم کارکرد ال سی دی ، عمل نکردن تاچ است . امروزه اکثر موبایل ها ، مجهز به صفحه نمایش لمسی هستند . از جمله مشکلاتی که کاربران با آن مواجه هستند ؛ کار نکردن تاچ و متوقف شدن عملکرد آن است . این مشکل دلایل مختلفی دارد ؛   نصب یک نرم افزار جدید ، بالا بودن حجم برنامه ها و یا ویروسی شدن و .. از عواملی است که درفرایند  قفل شدن گوشی و عمل نکردن تاچ ، موثرهستند .
  • شکستن ال سی دی : در صورتی که تاچ بشکند  باید تعویض شود . برخی اوقات علاوه بر تاچ ،  ال سی دی نیز آسیب می بیند و هر دو باید تعویض شوند. بنابراین جهت مراقبت ازتاچ و ال سی دی ، خرید یک محافظ خوب ، امری ضروری می باشد . با این وجود اگر در اثر بی دقتی تاچ و ال سی دی تبلت شکست نگران نباشید . زیرا این قطعات  قابل تعویض هستند و کارشناسان مرکز سخت افزار ایران ، آن ها را با نمونه ی اورجینال و با کیفیت تعویض خواهند کرد .
تعمیر-ال-سی-دی-موبایل

دلایل بروز مشکل در ال سی دی موبایل

مشکلات ال سی دی گوشی موبایل، ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد. یکی از این مشکلات، مربوط به برد این قطعه میباشد. همچنین شکستن ال س دی نیز میتواند دلیل دیگری برای خرابی این قطعه باشد. علاوه بر این دو مورد، موارد دیگری نیز وجود دارد که میتواند منجر به نیاز این قطعه به تعمیر، ترمیم و یا تعویض شود.مواردی نظیر: نفوذ مایعات در ال سی دی و کم شدن و یا محو شدن نور صفحه نمایش، کند شدن سرعت گوشی، کار نکردن تاچ پد ال سی دی، داغ شدن ال سی دی نیاز به تعمیر ال سی دی موبایل را افزایش می دهد.

تعویض گلس گوشی

تعویض گلس در دو حالت ا نجام می شود. اولین حالت این است که شیشه بیرونی و یا همان گلس روی ال سی دی شکسته باشد. در صورت بروز چنین حالتی، به دلیل اینکه به خود ال سی دی اسیبی وارد نشده است، بنابراین میتوان با تعویض گلس، ال سی دی و عملکرد آن را به حالت سابق خود برگرداند.

حالت دوم به این صورت است که ال سی دی تصویر دارد و تاچ گوشی نیز به درستی کار میکند. در این حالت نیز، تعویض گلس میتواند راهکار خوبی برای حل این مشکل باشد.

تعویض ال سی دی گوشی

اگر خرابی و ایجاد اختلال در ال سی دی گوشی ایسوس به دلیل موارد دیگری باشد، به طوری که آسیب وارد شده به این قطعه جدی باشد، دیگر امکان تعمیر وجود ندارد و در این موارد حتما باید ال س دی را تعویض کرد. اما نکته بسیار مهمی که در این امر وجود دارد این است که قطعه از کار افتاده حتما باید با قطعه اورجینال و اصل آن تعویض گردد.

بنابراین با توجه به هزینه بالایی که این کار برای کاربران دارد، در صورت اصل نبودن و در نتیجه آن پایین بودن کیفیت ال سی دی جاگزین شده، نه تنها مشکل دستاه حل نمیشود، بلکه باعث بروز آسیبهای جدی تری به آن میگردد.

استفاده از دستگاه لمینیت

نکته قابل ذکر این است که در مرکز تعویض و تعمیر ال سی دی موبایل ، این کار توسط دستگاه لمینیت انجام میشود. دستگاه لمینیت شامل چند جزء است که این اجزاء شامل این موارد میشود: رابط برق، پنکه ی رادیاتور، اگزوز دستی، دریچه ی باز شونده اضطراری،سیستم کنترل ال ‌سی ‌دی، پنل لمینت، درب اتوکلاو، صافی آب، کمپرسور و پاور. دستگاه لمینیت این امکان را میدهد که تعویض گلس ال سی دی و در نتیجه آن، تعمیر ال سی دی موبایل  به بهترین شکل ممکن انجام گیرد. آسیب دیدن این قطعه جلوگیری نمایید. میتواند با استفاده از گلس های مرغوب برای ال سی دی گوشی و نیز تهیه کاور مستحکم برای گوشی، احتمال آسیب به ال سی دی گوشی خود را تا حد امکان پایین بیاورید.

نمایندگی موبایل و واحدهای تعمیرات موبایل

در نمایندگی موبایل، کلیه خدمات مربوط به این محصول، از فروش تا خدمات پس از فروش، انجام میپذیرد. این مرکز، که هدف اصلی آن جلب رضایت مشتری میباشد، با رعایت اصول مشتری مداری، سعی در ارائه ی هر چه بهتر خدمات خود به مشتریان گرامی دارد. این امر با استفاده از نیروی فنی مجرب و متخصص، استفاده از قطعات اورجینال امکان پذیر گشته است. در این بخش به معرفی واحدهای تعمیرات موبایل می پردازیم.