هنگ کردن گوشی اندرویدی

برای همه ی ما پیش آمده است که تلفن همراهمان هنگ کند، در ابتدا همه شرکت سازنده ی تلفن همراه اندرویدمان نظیر سامسونگ، اچ تی سی، سونی و….را مقصر میدانیم ولی در واقعیت اینگونه نبوده و از علل شایع آن میتواند توقع بی جا از تلفن همراه برای رفع نیاز های سخت افزاری و نرم افزاری بیش از توانایی واقعی آن باشد.در بخش زیر به چند علت شایع که موجب هنگ کردن گوشی اندرویدی میشود میپردازیم .

استفاده نمودن از اپلیکیشن هایی که به عبارتی قدیمی یا منسوخ شده اند و شرکت مربوطه آپدیت جدیدی برای آن صادر نکرده است میتواند منجر به هنگ کردن گوشی اندرویدی گردد.

از دیگر دلایل بسیار مهم در زمینه ی هنگ کردن گوشی اندرویدی ، میتوان به ویروسی بودن یا خراب بودن کارت حافظه اشاره نمود،این امر موجب میشود تا بخش سخت افزاری گوشی دچار مشکل گردد؛برای حل مشکلات سخت افزاری تلفن همراهتان بهتر است با کارشناسان نمایندگی های گوشی همراهتان تماس حاصل نمایید.

از موارد دیگری که موجب ایجاد هنگی و کند شدن روند کاری تلفن های همراه اندرویدی میگردد استفاده نمودن از چندین برنامه ی سنگین به طور همزمان میباشد؛این امر موجب میشود تا نه تنها رم گوشی بلکه وضعیت حافظه نیز پاسخگوی نیاز شما نبوده و به دنبال آن هنگی به بار آید.استفاده ی مداوم از اینترنت گوشی نیز میتواند در هنگ کردن گوشی اندرویدی تاثیر گذار باشد.

هنگ کردن گوشی اندرویدی

دلایل هنگ کردن گوشی

هنگ کردن گوشی اندرویدی می‌ تواند به یکی از دلایل زیر باشد:

ویروسی شدن موبایل

اگر از تلفن هوشمند خود برای وب گردی استفاده می‌ کنید، ممکن است بدافزارها به دستگاه شما نفوذ کرده باشند. علاوه بر آن نصب نرم ‌افزارها از منابع نامعتبر نیز موجب ویروسی شدن گوشی می‌ شود. در این حالت دستگاه فریز شده و دستورات را به کندی اجرا می‌ کند.

فعال سازی حالت ذخیره نیرو

با فعال کردن حالت ذخیره نیرو محدودیت ‌هایی در موبایل ایجاد می ‌شود تا به ماندگاری بهتر باتری کمک نماید. درست است که در این موارد باتری کمتر مصرف می ‌شود، اما شاهد کندی سرعت گوشی خود خواهید بود.

فعال بودن قابلیت دانلود خودکار

اگر حالت دانلود خودکار را در دستگاه اندرویدی خود فعال کرده ‌اید، این قابلیت حجم قابل توجهی از فضای رم را اشغال می‌ کند. بنابراین طبیعی است که سرعت دستگاه کاهش یابد.

اجرای همزمان چند برنامه

اگر عادت دارید همزمان چندین نرم ‌افزار را روی موبایل خود باز کنید، ممکن است علت فریز شدن این مسئله باشد. با اجرای همزمان برنامه‌ های مختلف بخش زیادی از حافظه رم اشغال می‌ شود و به دنبال آن سرعت گوشی پایین می‌ آید.

استفاده از تم ها

یکی دیگر از دلایل هنگ کردن گوشی اندرویدی استفاده از تم های مختلف است. هرچند که این تم‌ ها جذاب به نظر می‌ رسند، اما با اشغال کردن حافظه رم موجب کاهش سرعت موبایل می‌ شوند.

پر بودن حافظه کش

پر بودن حافظه کش که به نام حافظه ROM شناخته می‌ شود، باعث فریز شدن دستگاه می گردد. این مشکل مخصوصاً زمانی پیش می‌ آید که چندین نرم ‌افزار را به طور همزمان اجرا کرده باشید. به همین دلیل بهتر است از خالی کردن حافظه کش غافل نشوید.  

پر شدن حافظه داخلی گوشی

یکی از مهم ‌ترین عواملی که هنگ کردن گوشی اندرویدی را به دنبال دارد، پر شدن حافظه داخلی آن است. به مرور زمان حافظه داخلی تلفن هوشمند با انبوهی از نرم‌ افزارها و فایل‌ های مختلف اشغال می‌ شود. خیلی از برنامه ‌های نصب شده روی تلفن هوشمند شما سنگین هستند و بخش زیادی از حافظه را پر می‌ کنند. به همین دلیل بهتر است تا آنجا که می ‌توانید از نصب این گونه اپلیکیشن‌ ها خودداری نمایید. همچنین در اولین فرصت فایل‌ های غیر ضروری را پاک کنید.

راهکار های جلوگیری از هنگ کردن گوشی اندرویدی چیست؟

راه اندازی مجدد گوشی

اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که در طول روز از تلفن همراهتان استفاده ی زیاد و مداوم دارید توصیه ی ما به شما این است که حداقل روزی یک بار گوشی همراه خود را ری استارت یا خاموش و روشن نمایید اینکار موجب میشود تا تمامی برنامه هاییکه در طول روز از آن استفاده نموده اید بسته شده و در نهایت موجب تسریع انجام فعالیت های گوشی موبایلتان گردد البته خارج نمودن باتری گوشی و سپس قرار دادن آن در گوشی نیز میتواند از هنگ نمودن تلفن همراه شما جلوگیری نماید.

استفاده نمودن از انواع آنتی ویروس ها

بسیاری از افراد برای حفظ امنیت گوشی از لحاظ سخت افزاری و…از انواع آنتی ویروس ها استفاده مینمایند. البته نکته ی مهم و قابل توجه آن است که آنتی ویروسه مربوطه موجب کند شدن سرعت گوشی میشود بنابر این یکی از علل هنگ کردن گوشی استفاده از آنتی ویروس میباشد که برای جلوگیری از این امر بهتر است از نصب برنامه هایی که نیاز به آنتی ویروس دارند جلوگیری شود.

بروز رسانی به ورژن های جدید اندرویدی

بسیاری از افراد توجهی به آپدیت هاییکه شرکت سازنده ی گوشی هر چند وقت یکبار ارائه مینماید ،نمیکنند همین امر موجب میشود تا تلفن همراه از قابلیت های جدید بهره مند نبوده و در نهایت در مقابل استفاده ی زیاد فرد از تلفن همراه هنگ نماید،بنابراین بهتر است با هر آپدیت جدیدی که شرکت سازنده ارائه مینماید تلفن همراهتان را نیز آپدیت نمایید.

غیر فعال نمودن بخش location services

بسیاری از افراد به دلایل مختلفی همچون استفاده نمودن از اپلیکیشن های ردیابی و…بخش لوکیشن تلفن همراه خود را همواره روشن نگه میدارند،این امر موجب میگردد تا قابلیت cpuگوشی همراه شما به طرز قابل توجهی کاهش یابد و به دنبال آن هنگ کردن گوشی اندرویدی پیش آید.

خارج شدن مناسب از اپلیکیشن های استفاده شده

بسیاری از افراد بعد از استفاده از اپلیکیشن مورد نظر خود آن را به طور کامل نمی بندند و همین امر موجب میشود تا گوشی مورد نظر بیش از حد معمول از CPUاستفاده نماید و همین امر موجب هنگ کردن گوشی اندرویدی شود بنابراین بهتر است بعد از اتمام استفاده از اپلیکیشن مورد نظر آن را به طور کامل ببندید.

نمایندگی تعمیرات موبایل

مواردی که در بخش بالا به آن پرداختیم از جمله موارد مهم میباشد که در صورت عدم توجه افراد به آن هنگی تلفن همراه و در نهایت خرابی تلفن همراه را به دنبال خواهد داشت بنابر این بهتر است از هرگونه مشکلات احتمالی جلوگیری شود؛اگر به هر دلیلی تلفن همراهتان دچار مشکل شد نمایندگی تعمیرات موبایل ما توانایی بسزایی در امر تعمیرات موبایل دارد ؛شما میتوانید تلفن همراه خود را با خیالی آسوده به نمایندگی تعمیرات ما بسپارید چرا کا مجموعه ی ما در مدت زمانی کم و قیمتی مناسب بهترین و مناسب ترین خدمات را ارائه میدهد. در این بخش به معرفی واحدهای نمایندگی تعمیرات تبلت می پردازیم.