چرا گوشی روشن نمی شود

چرا گوشی روشن نمی شود ؟ برخی افراد از روشن نشدن گوشی خود حتی با داشتن شارژ گله دارند. این یک مشکل متداول بین گوشی های هوشمند می باشد. این امر براساس دلایل متعددی رخ می دهد که در این مقاله به شناسایی آن ها می پردازیم. گاهی اوقات وقتی گوشی زنگ می خورد و می خواهیم جواب بدهیم، یک دفعه گوشی خاموش می شود. قبل از هرچیزی باید گوشی از لحاظ نرم افزاری بررسی شود. ممکن است یک برنامه موجب این مشکل شده باشد.

از طرفی باید از سالم بودن باتری و کانکتور باتری مطمئن شوید. سپس دستگاه را توسط منبع تغذیه روشن کرده و جریان کشی را بررسی نمایید . در مرحله ی بعد ماژول یا کادر آنتن گوشی را از لحاظ صحت اتصالات آن بررسی کنید. ممکن است آی سی PF گوشی صدمه دیده باشد. با ریبال یا رفع قلع مردگی و در نهایت تعویض آی سی این مشکل را رفع می کنند. ویبره یا اسپیکر هم ممکن است در هنگام زنگ خوردن باعث به وجود آمدن مشکل شود. برای بررسی، متخصصین قطعات را از مدار جدا کرده و تست می کنند. اگر پس از بررسی های اولیه متوجه شدید که مشکل گوشی جدی است به متخصصین تعمیرات گوشی در مرکز تعمیر موبایل مراجعه نمایید.

چرا گوشی روشن نمی شود

دلایل روشن نشدن گوشی

همان طور که گفته شد، دلایل گوناگونی می تواند باعث بروز مشکل روشن نشدن گوشی گردد که عبارتند از :

  • مشکلات مربوط به عدم شارژ صحیح

معمولا یکی از محتمل‌ترین مسائلی که می‌تواند منجر به بروز مشکل روشن نشدن گوشی یا تبلت شود، عدم شارژ شدن صحیح دیوایس است. بنابراین توصیه می شود همواره از صحت کابل شارژ خود و محل اتصالات آن اطمینان یابید.

  • سلامت باتری

پس از آنکه گوشی خود را به شارژ زدید، حدود یک دقیقه صبر کنید و ببینید که آیا آیکون باتری روی نمایشگر گوشی ظاهر می‌شود یا خیر. اگر روی صفحه نمایش، آیکون یک باتری در حال شارژ را مشاهده کردید، خیالتان از این بابت راحت باشد که باتری دیوایس کاملا سالم است. اما اگر پس از گذشت 30 دقیقه نیز دستگاه قادر به روشن شدن نبود، این احتمال وجود دارد که باتری شما کاملا از کار افتاده باشد و نیازمند به تعویض باتری باشد.

  • آبخوردگی و ضربه

عوامل دیگری همچون ضربه و یا نفوذ مایعات به درون دستگاه نیز می توانند موجب روشن نشدن گوشی شما شوند. که در این حالت نیاز به تعمیر توسط تعمیرکاران مجرب شکل می گیرد. نمایندگی تعمیرات موبایل همواره در این خصوص آماده ی خدمت رسانی به شما عزیزان است.

  • اختلالات مرتبط با نمایشگر

ممکن است گوشی شما بدون آنکه مطلع باشید، روشن باشد. در این حالت اگر صفحه نمایش دیوایس خراب باشد، تصور می‌شود که نمایشگر کاملا خاموش است. خوشبختانه خیلی آسان است که ببینیم آیا نمایشگر دستگاه، خراب است یا خیر. دکمه پاور گوشی خود را حدود 30 ثانیه نگه دارید تا کاملا مطمئن شوید که سیستم کاملا روشن شده است، سپس حداقل حدود 2 دقیقه صبر کنید تا فرآیند بوت شدن به صورت کامل انجام شود. حال از گوشی دیگری به دیوایس مذکور زنگ بزنید. اگر گوشی زنگ خورد، مسلما مشکل از صفحه ی نمایش است.

  • عوامل نرم افزاری مشکل روشن نشدن گوشی

گاهی مشکل عدم روشن شدن گوشی به دلیل وجود اشکالات نرم افزاری در تنظیمات این دستگاه پدیدار می شود.  طراحي دستگاه‌هایي با سیستم عامل اندرويد به گونه‌اي است که وقتی پردازنده براي مدت زمان خاصي واكنش نشان ندهد، دستگاه به طور خودكار خاموش و روشن مي شود تا بدين وسيله از سيستم محافظت گردد. به عبارتی دیگر مشکل روشن نشدن گوشی در واقع واکنش این دستگاه جهت حفاظت از خود در برابر مشکل نرم‌افزاری‌ خاصی می باشد که در آن بوجود آمده است.

از طرفی باید توجه داشت که خطاهاي زیاد برنامه های پیشرفته در زمان استفاده يا نصب بسيار بالای برنامه هاي كاربردی و البته راه اندازی بدافزارهای مخرب می توانند سبب روشن نشدن گوشی و عدم واكنش آن ‌شود. در صورتی که گوشی به دلیل مشکلات نرم افزاری و ویروس ها و بدافزارهای مختلف روشن نشود، بازگشت به تنظیمات کارخانه مناسب ترین راه حل ممکن است که بهتر است تحت نظر کارشناسان انجام شود.

چرا گوشی روشن نمی شود ؟ (اقدامات اولیه در هنگام روشن نشدن گوشی)

  • اولین پاسخ به سوال چرا گوشی روشن نمی شود ، پایین نگاه داشتن دکمه پاور برای مدتی است. این دکمه را بیش از آنچه معمولا نگاه می دارید، پایین نگاه دارید و صبر کنید. این کار را ۲۰ ثانیه انجام دهید.
  • حالا دکمه های پاور و افزایش صدا را ۱۰ ثانیه با یکدیگر پایین نگاه دارید و گوشی بایدRestart شود.
  • اگر این عمل جواب نداد، دکمه های پاور و کم کردن صدا را با هم ۱۰ ثانیه پایین نگاه دارید. بعد از آن با منویی رو به رو خواهید شد که دارای گزینه reboot است.
  • اگر هنوز هم گوشی روشن نمی شود، آن را به وسیلهUSB به کامپیوتر خود متصل نمایید و کارهای بالا را مجددا انجام دهید.
  • اگر هیچ کدام از گزینه های بالا جواب سوال چرا گوشی روشن نمی شود ، نبود، احتمالا مشکل سخت افزاری است و باید به مرکز تعمیر گوشی مراجعه نمایید تا کارشناسان ما گوشی شما را تعمیر کنند.

راهکارهای رفع مشکل روشن نشدن گوشی

ریست کردن گوشی

شاید دستگاه یا گوشی موبایل شما روشن شود، اما در مرحله راه اندازی گیر کند. این مشکل معمولاً به بروزرسانی خراب یا استفاده از ROM سفارشی برمی‌گردد. در این حالت می‌توانید دستگاه خود را با استفاده از روش زیر دوباره تنظیم کنید: 

  • کلید پاور و کم کردن صدا را همزمان چند ثانیه نگه دارید تا لوگو اندروید را مشاهده کنید. 
  • کلید کم کردن و زیاد کردن صدا را چند ثانیه بگیرید تا به صفحه Recovery منتقل شوید. 
  • دکمه پاور را فشار دهید. 
  • از کلید صدا برای انتخاب Wipe Data/Factory Reset استفاده کنید و سپس با کلید پاور آن را تایید کنید. 
ریست کردن گوشی
  • در مرحله آخر گزینه Yes—Erase all Data را انتخاب کنید.
  • کامل شدن روند ریست شدن گوشی شما ممکن است چند دقیقه زمان ببرد. 
علت روشن نشدن گوشی

نمایندگی موبایل و واحدهای تخصصی تعمیرات موبایل

نمایندگی موبایل تعمیر تخصصی تمامی برندهای تلفن همراه را انجام می دهد. جهت تعمیرات هریک از برندها از متخصصین و تعمیرکاران برند مورد نظر بهره گرفته ایم. ازین رو جهت تعمیرات هر برند موبایل ، کارگاهی مجزا را در نظر گرفته ایم. جهت آشنایی با خدمات ما در هرواحد یک از واحدهای تعمیرات گوشی وارد صفحه ی مربوط به واحد مورد نظر شوید.

یک پاسخ

  1. سلام وقتتون بخیر ببخشید من یه گوشی nokia2.2 دارم و ضربه دیده بود ال سیدیشو عوض کردن ولی باز هنگ میکرد وبعد از مدتی خاموش شد و روشن نشد قبلاً وقتی میخواستم روشن کنم یه کلمه انگلیسی پایین صفحه میومد ولی الان کاملا از کار افتادن و روشن نمیشه چیکار باید کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 11 =