پرفروش ترین گوشی تلفن همراه

زمانی که نام پرفروش ترین گوشی دنیا به میان می آید ،  ممکن است تصور اکثریت این باشد که برنده های معروف امروز چون آیفون و  سامسونگ بیشترین میزان فروش را داشته اند ، اما این تصور غلط است و نوکیا پرچم دار پرفروش ترین گوشی های تلفن همراه در طول تاریخ بوده است .

پرفروش-ترین-گوشی-تلفن-همراه

پر فروش ترین گوشی های تلفن همراه در ایران

با وجود این همه برند مختلف در بازار و تنوع بالای مدل هایی که هر برند تولید و عرضه می کند، بدون شک خرید یک گوشی همراه خوب، با کیفیت و البته خوش قیمت می تواند برای هر کسی چالش برانگیز باشد. گاهی شما برای انتخاب یک گوشی ساعت ها سایت ها و فروشگاه های مختلف را بالا و پایین می کنید تا با بررسی لیست پر فروش ترین گوشی های تلفن همراه در ایران، بهترین انتخاب را داشته باشید. برای داشتن یک راهنمای دقیق و انتخاب بهترین گزینه شما علاوه بر داشتن لیست پر فروش ترین موبایل ها در ایران لازم است معیارهایی که برای خرید باید به آنها توجه کنید را هم در نظر بگیرید.

 معیارهای اصلی شامل برند، سال ساخت، میزان کارایی، قابلیت های مورد نیاز، نوع کاربرد گوشی، بودجه خرید و مواردی از این دست به شما کمک می کند تا انتخاب بهتری داشته باشید. در این مقاله می خواهیم بر اساس آمارهای موجود لیست پر فروش ترین گوشی های تلفن همراه در ایران را بررسی کرده و ببینیم که دلیل اصلی انتخاب این گوشی ها توسط اکثر کاربران چه چیزی بوده است.

پر فروش ترین گوشی های تلفن همراه در ایران از کدام برندها بوده اند؟

با وجودی که تمامی برندها در بازار ایران مشتریان خاص خود را دارد و سهی از فروش بازار را به خود اختصاص داده است اما برخی از برندها بیشتر از سایرین مورد توجه مشتریان هستند. برندهای سامسونگ، اپل و شیائومی سه برند اصلی در بازار ایران بوده اند که پر فروش ترین گوشی های تلفن همراه در ایران به آنها اختصاص یافته است. گوشی های گلکسی A14 و A24 به همراه گوشی های پوکو X5 شیائومی از جمله مدل هایی هستند که در بازار سهم بیشتری از فروش را به خود اختصاص داده اند. در ادامه برخی از پر فروش ترین موبایل ها در ایران را با مشخصات و قیمتی که دارند بررسی می کنیم.

گوشی گلکسی A24 سامسونگ

سامسونگ همیشه یکی از محبوب ترین برندهای تولید کننده گوشی های همراه بوده و هست و در سال گذشته نیز سهم اصلی خرید و فروش گوشی های هوشمند را به خود اختصاص داده است. گوشی گلکسی A24 سامسونگ یکی از پر فروش ترین گوشی های تلفن همراه در ایران بوده که با قیمتی مقرون به صرفه امکان خرید را برای اکثر کاربران مقدور ساخته است. مشخصات و ویژگی های این مدل به صورت قابل توجهی نظر مشتریان را به خود جلب کرده است. 

از جمله این ویژگی ها می توان به نمایشگر 6.5 اینچی با یک پنل سوپر امولد اشاره کرد که با وضوح فول اچ دی و نرخ نوسازی 90 هرتز، تصاویر را به کیفیتی بی نظیر نمایش می دهد. این گوشی که بر پایه اندروید 13 عرضه شده با کیفیتی متوسط از نظر سخت افزاری و یک باتری 5000 میلی آمپری در کنار قیمتی مناسب جزو گوشی های پر فروشبازار ایران بوده است.

گوشی پوکو X5 پرو شیائومی

یکی دیگر از پر فروش ترین گوشی های تلفن همراه در ایران، گوشی شیائومی مدل پوکو X5 پرو است. این مدل هم با یک عملکرد عالی و طراحی منحصر به فردی که دارد به خوبی موفق شد تا سهم بزرگی از فروش بازار موبایل را به خود اختصاص دهد. صفحه نمایش بزرگ این مدل اولین چیزی است که به چشم می خورد. در کنار یک طراحی شیک، شیائومی پوکو X5 پرو از یک سخت افزار بسیار قوی هم برخوردار است. 

باتری این مدل هم جزو نقاط قوت گوشی شیائومی پوکو X5 است و دوام بالای آن مورد توجه کاربرانی قرار گرفته که می خواهند گوشی شان تا مدت بیشتری شارژ را نگه دارد. این دستگاه را می توان با ظرفیت های رم 6 و 8 گیگابایتی و فضای ذخیره سازی 128 یا 256 گیگابایتی خریداری کرد. تمامی این ویژگی ها در کنار یک قیمت مناسب و مقرون به صرفه موجب شده تا این مدل به یکی از مدل های پر فروشبازار تبدیل شود.

گوشی-پوکو-X5-پرو-شیائومی

گوشی آیفون 13 اپل

با وجود تمام محدودیت هایی که محصولات اپل در ایران دارند، هنوز هم گوشی های این کمپانی جزو محبوب ترین محصولات بازارند. آیفون 13 اپل یکی از پر فروش ترین گوشی های تلفن همراه در ایران است که هنوز هم به صورت رسمی خرید و فروش می شود. البته که هنوز هم با وجود رجیستری نشدن گوشی های آیفون 14 و 15، این گوشی ها نیز مد نظر مشتریان علاقه مند به محصولات اپل هستند و به صورت غیر رسمی خرید و فروش آنها انجام می شود. البته نگرانی کاربران از مشکلات و دردسرهای تعمیر موبایل اپل در خصوص این مدل ها وجود دارد. 

از طرفی همین رجیستر نشدن آیفون 15 خود دلیلی شد که خرید و فروش آیفون 13 مجددا رشد صعودی داشته باشد و خریداران محصولات آیفون باز هم به سراغ خرید این گوشی ها باشند. تمام مشخصات این گوشی از نمایشگر آن گرفته تا چیپست  A15 Bionic چهار هسته ای اپل و دوربین این گوشی همگی در بهترین کیفیت هستند و قطعا هر کاربری در کار با این دستگاه ها نهایت رضایت را خواهد داشت.

گوشی گلکسی A34 سامسونگ

یکی دیگر از محصولات سامسونگ که جزو پر فروش ترین گوشی های تلفن همراه در ایران بوده است، گوشی گلکسی A34 سامسونگ است. این مدل کمی از مدل گلکسی A24 بالاتر و گران تر است و با مجموعه ای از بهترین ویژگی ها نسبت به نسخه های قبلی، نظر مثبت مشتریان زیادی را به خود جلب کرده است. برای اطلاعات بیشتر می توانید از مقاله تفاوت سری های مختلف موبایل سامسونگ کمک بگیرید. 

نمایشگر آن 6.6 اینچ است و با نرخ نوسازی 120 هرتزی، کیفیت تصویر بالاتری را ارائه می دهد. روشنایی صفحه تا 1000 نیت افزایش می یابد و در نتیجه کیفیت از آن چیزی که فکر می کنید بیشتر خواهد بود. یکی از نکات مثبت در خصوص این مدل مشخصات نرم افزاری آن است. این دستگاه تا 4 سال آپدیت نرم افزاری را دریافت می کند و این یعنی با خرید این دستگاه می توان حداقل برای چهار سال از عملکرد و کارایی آن مطمئن بود. علاوه بر این وجود یک تراشه 6 نانومتری مدیاتک و یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی که شارژدهی بسیار بالایی دارد از دیگر ویژگی هایی است که موجب شده گوشی گلکسی A34 سامسونگ جزو پر فروش ترین موبایل در ایران باشد.

گوشی ردمی نوت ۱۲ شیائومی 4G

مدل بعدی لیست پر فروش ترین گوشی های تلفن همراه در ایران، گوشی ردمی نوت ۱۲ شیائومی 4G است. این محصول جدید کمپانی شیائومی به خوبی توانست بازار را در دست بگیرد و فروش بسیار خوبی داشته باشد. تمام ویژگی هایی که یک کاربر از یک گوشی هوشمند انتظار دارد با بهترین کیفیت و البته مقرون به صرفه ترین قیمت ها در این مدل ارائه می شوند. یک دوربین با کیفیت، پنل نمایشگر با وضوح عالی، عمر باتری بالا و قدرت شارژ سریع از جمله مواردی است که موجب شده گوشی ردمی نوت 12 شیائومی فروش بسیار خوبی در بازار موبایل داشته باشد.

گوشی-ردمی-نوت-۱۲-شیائومی-4G

گوشی گلکسی A54 سامسونگ

باز هم سامسونگ یکی دیگر از پر فروش ترین گوشی های تلفن همراه در ایران را به خود اختصاص داد و با عرضه گوشی گلکسی A54 سامسونگ در بازار ایران، مشتریان زیادی را به سمت خود کشاند. این گوشی یکی از مدل های میان رده سامسونگ است که با ویژگی های برتر و قیمتی عالی عرضه شده است. گوشی گلکسی A54 سامسونگ طراحی بسیار شیک و جذابی دارد و دوربین آن هم بسیار با کیفیت است. 

با وجودی که این مدل با توجه به مشخصاتی که دارد با قیمتی مناسب عرضه شد، اما کاهش قیمت مجدد آن دلیل دیگری است که باعث شده این مدل یکی از پر فروش ترین موبایل ها در ایران باشد. قدرت سخت افزاری این مدل عالی است و می توان به راحتی به عنوان یک گوشی سطح بالا از آن استفاده کرد.

گوشی-گلکسی-A54-سامسونگ

گوشی سامسونگ گلکسی A33

گزینه بعدی پر فروش ترین گوشی های تلفن همراه در ایران باز هم به سامسونگ تعلق دارد و این بار گوشی گلکسی A33 سامسونگ توانست نظر مشتریان را به خود جلب کند. این مدل با یک صفحه نمایش سوپر امولد و رزولوشن دوربین 48 مگاپیکسلی عرضه شده و با یک عملکرد سخت افزاری مطلوب می توان آن را به عنوان یک گوشی زیر 12 میلیون خریداری کرد. نکته مهم این مدل پشتیبانی آن از فناوری 5G است. 

یک چیپست قوی با یک صفحه نمایش با کیفیت و فضای ذخیره سازی که می توان آن را ارتقا داد از جمله مشخصاتی است که موجب شده این مدل جزو گوشی های پر فروشبازار باشد. البته باز هم مهمترین دلیل محبوبیت این مدل و پر فروشبودن آن محدوده قیمتی مناسبی است که امکان خرید را برای اکثر کاربران فراهم کرده است.

گوشی Realme 11 5G

آخرین مدلی که می خواهیم به عنوان یکی از پر فروش ترین گوشی های تلفن همراه در ایران به بررسی و معرفی آن بپردازیم، گوشی Realme 11 5G است. این مدل با فناوری صفحه نمایش IPS ساخته شده و از یک دوربین با کیفیت با وضوح 108 مگاپیکسل برخوردار است. این مدل که در ژانویه 2023 معرفی شد به عنوان یک گوشی میان رده تمامی مشخصات و قابلیت های مورد انتظار کاربران را داشت و با یک محدوده قیمتی بسیار مقرون به صرفه، به خوبی توانست سهم فروش خوبی را به خود اختصاص دهد. نمایشگر این مدل 6.72 اینچ است و تصاویر را با وضوحی بسیار بالا نمایش می دهد. گوشی Realme 11 5G از فناوری 5G پشتیبانی می کند و از نظر قدرت باتری و فضای ذخیره سازی عملکرد مناسبی دارد و نمره قبولی را می گیرد.

Nokia1100  – گوشی ساده ی نوکیا با نام نوکیا ۱۱۰۰ با فروش ۲۵۰ملیون عدد ، پرفروش ترین گوشی موبایل در طول تاریخ است . گوشی های آیفون و سامسونگ که طرفداران بسیاری در بازار موبایل دارند هنوز نتوانسته اند این رکورد را بشکنند .

Nokia 3210   –  این گوشی با فروش  ۱۶۰ میلیون عدد ، دومین رتبه را در بین پرفروش ترین گوشی های موبایل دارد . این گوشی در سال ۱۹۹۹وارد بازار شد واز گوشی های محبوب آن زمان بود ، زیرا سه بازی روی آن نصب بود و قابلیت ارسال تصویر پیش فرض را داشت .

Nokia 5230 –  این گوشی  در سال ۲۰۰۹ معرفی شد  و تاکنون ۱۵۰ ملیون فروش داشته است . دوربین دو مگاپیکسلی، وای فای و ۳G  از قابلیت ها ی این گوشی بود . حتی شما می توانستید شبکه های تلویزیونی را به صورت زنده بر روی این گوشی هوشمند مشاهده کنید و همه این امکانات در کنار هم دست به دست هم داد تا این گوشی اولین گوشی پرفروش هوشمند دنیا شود  .

Iphone 5 – آیفون۵ که اکنون جزء پرفروش ترین گوشی ها محسوب می شود ، تاکنون حدود ۱۵۰ ملیون دستگاه تلفن همراه فروخته است . شرکت اپل با وجود گوشی های پرطرفداری که دارد هنوز نتوانسته رکورد ۲۵۰ملیونی فروش نوکیا را بشکند .

Nokia 6600     – این گوشی نیز هوشمند بود و در زمان خود تحولی بزرگ در بازار تلفن همراه به وجود آورد . صد و پنجاه عدد از این گوشی به فروش رفته است . این گوشی مجهز به دوربین ضبط صدا و تصویر بود و قابلیت نصب نرم افزار از دیگر دلایل استقبال از این گوشی بود .

Nokia 2600 – این گوشی در سال ۲۰۰۴ معرفی شد و مجهز به صفحه رنگی و بازی های مختلف بود . Nokia 2600جزء گوشی های پرفروش بوده و ۱۳۵ میلیون عدداز این گوشی به فروش رفته است .

Nokia 1600  –   در سال ۲۰۰۶ معرفی شد و این گوشی به همراه سیم کارت های اعتباری به فروش می رفت و فروش خوبی در کشورهای در حال توسعه داشت .

Motorola RAZR V3  –  این برند از موتورولا در سال ۲۰۰۴ به بازار عرضه شد و گامی جدید در طراحی گوشی های موبایل بود . RAZR V3  در زمان خود نازک ترین گوشی دنیا محسوب می شد و ۱۳۰ ملیون عدد فروش داشته است .

Nokia 3310 –  در سال ۲۰۰۰وارد بازار شد و از اولین گوشی های مجهز به بخش ابزار یعنی کرنومترو ماشین حساب بود . این گوشی ۱۲۶ملیون عدد فروش داشته است .

Nokia 1208 –در سال ۲۰۰۷ به بازار ارائه شد . این گوشی جزء گوشی های غیر هوشمند بوده و برای برقراری تماس از آن استفاده می شد  . بیش از ۱۰۰ ملیون دستگاه از آن به فروش رفت.

پرفروش ترین گوشی تلفن همراه

آی سی تغذیه چسبی / آی سی صدا سوخته است / پرفروش ترین گوشی تلفن همراه/ ایراد اسپیکر مکالمه / باتری ورم کرده است / بر طرف کردن ارور های گوشی / بر طرف کردن مشکل گوشی ضربه خورده / بر طرف کردن نویز صدا / برطرف کردن مشکل دکمه های گوشی / برطرف کردن مشکل هنگ و ریست / ترمیم هارد گوشی / تست افت ولتاژ موبایل / تست تغذیه قطعات موبایل / پرفروش ترین گوشی تلفن همراه / تست صدای اسپیکر موبایل / تعمیر  / mobile تعمیر تغذیه گوشی / تعمیر سوکت سیم کارت گوشی / تعمیر عدم کارکرد ویبره موبایل / تعمیر مموری کارت موبایل / تعمیر موبایل / تعمیر موبایل در صورت عدم کارکرد تاچ / تعمیر پروگرام / تعمیر کلید پاور گوشی / تعمیر گوشی / تعمیرات mobile / تعمیرات تخصصی انواع موبایل / تعمیرات تخصصی تغذیه موبایل / تعمیرات تخصصی موبایل / تعمیرات تخصصی گوشی موبایل / تعمیرات تلفن همراه / تعمیرات حرفه ای موبایل / تعمیرات حرفه ای گوشی / تعمیرات موبایل / تعمیرات پاور موبایل / تعویض آی سی های چسبی / تعویض ال سی دی موبایل / پرفروش ترین گوشی تلفن همراه / تعویض برد گوشی / تعویض تاچ و ال سی دی گوشی / تعویض قاب پشت موبایل / تعویض قطعات موبایل / تعویض میکروفون / تعویض هارد موبایل / تعویض هارد گوشی / تعویض هارد گوشی هوآوی / حل مشکل آب خوردگی گوشی / حل مشکل بوتوث موبایل / حل مشکل دوربین پشت / حل مشکل دوربین گوشی / حل مشکل روشن خاموش شدن گوشی / حل مشکل سوت کشیدن موبایل / حل مشکل شکستگی فرم گوشی / حل مشکل نویز در صدا / حل مشکل وای فای موبایل / حل مشکل ویروسی شدن گوشی / حل مشکل کند کار کردن گوشی / حله مشکل هنگ کردن گوشی / خاموش شدن گوشی / خرابی میکروفون گوشی / خود به خود گوشی خاموش می شود / داغ شدن موبایل / دکمه ولوم کار نمی کند / دیر شارژ شدن گوشی / رسوب زدایی موبایل با اولتراسونیکرسوب / پرفروش ترین گوشی تلفن همراه /  گرفتگی دکمه های گوشی / رفع مشکل آنتن دهی نرم افزاری / رفع مشکل ریست شدن گوشی / رفع مشکل عدم آنتن دهی / سرویس اسپیکر موبایل / سوختن هارد گوشی / سوکت شارژ موبایل /  سیم کارت را شناسایی نمی کند / شوک دادن باطری موبایل / عدم توانایی در انتقال اطلاعات از گوشی به کارت حافظه / عیب یابی مشکلات تصاویر گوشی / فروش هارد گوشی / پرفروش ترین گوشی تلفن همراه / فلش نرم افزاری گوشی / لایت قطع و وصل می شود / مشکلات بلوتوث / مشکلات خاموشی گوشی / مشکلات خاموشی گوشی موبایل / موبایل هنگام خاموشی فقط شارژ می شود / پرش آنتن گوشی / کار نکردن تاچ گوشی / گوشی روشن می شود اما بالا نمی آید / گوشی شارژ نگه نمی دارد / گوشی های ضربه خورده / گوشی گرم میشود و باتری خالی میکند / پرفروش ترین گوشی تلفن همراه