چرا اسپیکر گوشی کار نمی کند

چرا اسپیکر گوشی کار نمی کند ؟ کارشناسان تعمیر موبایل با سال ها تجربه در تعمیر مدل های مختلف تلفن همراه، پاسخ گوی این سوال بوده و اختلالات مرتبط با آن را رفع می نمایند. اسپیکر یکی از قطعات داخلی گوشی های تلفن همراه می باشد که عملکرد صحیح آن منجر به خروجی صدای دستگاه می شود. بدیهی است که اختلال در این قطعه برای کاربران ناخوشایند بوده و موجب قطعی صدای گوشی خواهد شد. عوامل مخرب متعددی همچون آب خوردگی و ضربه های شدید می توانند باعث کار نکردن اسپیکر گوشی شوند.

زمانی که اسپیکر موبایل از کارکرد اصلی خود دور شود، تشخیص صحیح و انجام مراحل تخصصی عیب یابی در راستای شناسایی نیاز به تعمیرات سخت افزاری و یا بازیابی های نرم افزاری سیستم امر مهمی می باشد، چراکه از کار افتادگی اسپیکر گوشی ممکن است ریشه در سخت افزار و یا نرم افزار گوشی داشته باشد. نمایندگی تعمیرات موبایل شما را در این راه یاری کرده و با استفاده از دانش کارشناسان زبده و بهره گیری از تجهیزات مدرن به عیب یابی تخصصی دستگاه معیوب پرداخته و پروسه ی تعمیر اسپیکر موبایل را در بالاترین سطح کیفی ممکن شکل می دهد.

چرا-اسپیکر-گوشی-کار-نمی-کند

عوامل موثر در عدم کارکرد اسپیکر

ممکن است دلایل دیگر در اینکه اسپیکر گوشی کار نمی کند دخیل باشند که تشخیص آن به عهده ی متخصصین تعمیر گوشی می باشد. کارشناسان نمایندگی موبایل تجربه و دانش لازم در خصوص تعمیراسپیکر موبایل  داشته و پس از بررسی دستگاه، اقدامات لازم را جهت تعمیر بلندگو یا تعویض آن انجام خواهند داد. برای این که از سلامت اسپیکر خود در هنگام خرید مطمئن شوید. 

می توانید از فروشنده بخواهید اسپیکر را برای شما تست کند. علاوه براین زمانی که اسپیکر موبایل آسیب دیده و نیاز به تعویض دارد تست بلندگوی خراب و بلندگوی جدید به شما کمک خواهد کرد . برای تست اسپیکر از وسیله ای به نام اهم متر استفاده می شود . کارشناسان تعمیرات گوشی پس از تست اسپیکر مشکل ان را رفع خواهند نمود.

راهکارهای رفع مشکل کار نکردن اسپیکر گوشی

خوشبختانه دلایل ایجاد اختلالات مرتبط با کار نکردن اسپیکر گوشی، به ندرت به بخش های سخت افزاری مربوط می شود. عمده علت های از کار افتادگی اسپیکر گوشی ریشه در مشکلات و سهل انگاری های نرم افزاری داشته و به برنامه های نصب شده در گوشی و یا استفاده از لوازم جانبی ارتباط می یابند. بنابراین گاهی می توان با چند راهکار ساده، معضل کار نکردن اسپیکر گوشی را مرتفع ساخت. این راهکارهای کاربردی عبارتند از:

  • بررسی دکمه ی صدا

اگر دیدید اسپیکر گوشی کار نمی کند ، پیش از هر کاری دکمه های صدا را بررسی کنید. گاهی دکمه ها در اثر فشار عمل می کنند و موجب قطع صدای دستگاه می شوند. دکمه های کاهش و افزایش صدا را تست کرده و مطمئن شوید که صدای گوشی قطع نشده باشد.

  • ری استارت کردن گوشی

همان طور که می دانید در بسیاری از مواقع ری استارت کردن راه حل ساده و مفید مقابله با مشکلات گوناگون گوشیست. توصیه می شود پیش از انجام اقدام تعمیراتی، گوشی خود را خاموش کنید و یک دقیقه منتظر بمانید. سپس آن را روشن کنید. به این ترتیب مشکل حل خواهد شد، اما اگر مشکل حل نشد یا دوباره تکرار شد، باید برای رفع کامل این اختلال روش های دیگری را امتحان کنید و نهایتا از یک مرکز معتبر تعمیراتی کمک بخواهید.

این مقاله را از دست ندهید : آموزش رفع مشکل اسپیکر گوشی های اندرویدی

  • ریست فکتوری

گاهی پردازش های درون گوشی با اختلالاتی رو به رو می شوند که می توانند باعث از کار افتادن اسپیکر گوشی شوند. در چنین حالتی باید از ریست فکتوری کمک بگیرید. با ریست فکتوری یا بازگشت به تنظیمات کارخانه تمام اطلاعات شما پاک خواهد شد. توصیه می شود، پیش از انجام این کار از اطلاعات مهم خود بک آپ تهیه کنید. معمولا بازگشت به تنظیمات کارخانه کمی زمانبر خواهد و باید منتظر بمانید تا گوشی ریست فکتوری شود. چنانچه پس از راه اندازی مجدد سیستم، همچنان اسپیکر مشکل داشت، قطعا ایراد از بخش های سخت افزاری می باشد که نیازمند تعمیرات تخصصیست.

 تعمیرات تخصصی بلندگو و رفع مشکل کارنکردن اسپیکر گوشی

اگر راه حل هایی که تا به اینجا ارائه دادیم کمکی به رفع مشکل کار نکردن اسپیکر گوشی شما نکرده است، باید به فکر تعمیر این قطعه باشید. ممکن است بلندگوی موبایل شما در اثر نفوذ رطوبت یا گرد و خاک آسیب دیده باشد و برد و مدارهای آن سوخته باشند. این احتمال نیز وجود دارد که اتصالات اسپیکر قطع شده باشند و موجب از کار افتادگی اسپیکر گوشی و قطع شدن صدا شده باشند. تیم نمایندگی تعمیر گوشی اسپیکر گوشی شما را ترمیم کرده و مشکل دستگاه را در بالاترین سطح کیفی ممکن مرتفع سازند. لازم به ذکر است که چنانچه اختلال موجود در اسپیکر قابل تعمیر نباشد، قطعه ی معیوب با نمونه ی اورجینال مشابه تعویض می شود و بازیابی کارکرد اصلی موبایل شکل می گیرد.

نمایندگی موبایل و واحدهای تخصصی تعمیرات موبایل

نمایندگی موبایل تعمیر تخصصی تمامی برندهای تلفن همراه را انجام می دهد. جهت تعمیرات هریک از برندها از متخصصین و تعمیرکاران برند مورد نظر بهره گرفته ایم. ازین رو جهت تعمیرات هر برند موبایل ، کارگاهی مجزا را در نظر گرفته ایم. جهت آشنایی با خدمات ما در هرواحد یک از واحدهای تعمیرات موبایل وارد صفحه ی مربوط به واحد مورد نظر شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =