روش های تشخیص گوشی فیک و اصلی

تشخیص گوشی فیک و اصلی

بازار گوشی های موبایل دارای کاربران زیادی است. این موضوع باعث ساخت موبایل های فیک و تقلبی  زیادی شده است. بسیاری از افراد قیمت را تنها نشانه ی گوشی اورجینال می دانند. اما گاهی ممکن است موبایل های تقلبی توسط افراد سودجو با قیمت های بالایی به فروش برسند. قیمت معیار خوبی برای تشخیص گوشی فیک و اصلی نیست. کارشناسان نمایندگی تعمیرات موبایل در ادامه شما را با راه های شناسایی گوشی اورجینال آشنا می سازند.

5 روش تشخیص گوشی فیک و اصلی

بررسی اعتبار فروشگاه برای خرید گوشی

اولین موضوع برای تشخیص گوشی فیک و اصلی، اعتبار فروشگاهی است که به آن مراجعه نموده اید. با مراجعه به مراکز معتبر و استفاده از گارانتی های آن ها می توانید به پروسه ی شناسایی گوشی اورجینال خاتمه دهید. خاطرنشان می نماییم که نمایندگی موبایل مرکزی ایمنی است که انواع و اقسام گوشی های هوشمند را در مناسب ترین تعرفه ی قیمتی امکان پذیر همراه با گارانتی های معتبر، رجیستر شده به فروش می رساند.

بررسی کد IMEI و شناسایی گوشی اورجینال

کد IMEI گوشی های هوشمند شناسه آن ها محسوب می‌شود. با استفاده از این کد تشخیص گوشی فیک و اصلی کار ساده ای است. کد IMEI گوشی های مختلف معمولا با یک برچسب بر روی جعبه دستگاه نصب می شود. اما بهتر است برای دستیابی به کد IMEI گوشی به این برچسب اعتماد نکنید و از داخل برنامه ی شماره گیر موبایل با وارد کردن کد #06#* شماره ی IMEI محصول را بررسی کنید. سپس به سایت imei.info یا سایت numberingplans.com مراجعه کنید و کد IMEI دستگاه را در فیلدی که مشخص شده وارد نمایید و گزینه Check را بزنید. با این کار اطلاعات دقیق گوشی به نمایش گذاشته می شود. اگر گوشی فیک باشد، شاهد اطلاعات نامفهومی خواهید بود.

بررسی شماره سریال در گوشی های اپل

موبایل های برند محبوب اپل دارای سریال خاصی هستند که می تواند در پروسه ی تشخیص گوشی فیک و اصلی کاربرد داشته باشد. وارد بخش Settings شوید و گزینه General را انتخاب کنید. سپس گزینه About را برگزینید و شماره سریال دستگاه (Serial Number) را یادداشت کنید. به سایت checkcoverage.apple.com مراجعه کنید. در فیلد اول شماره سریال آیفون را وارد کرده و در فیلد دوم هم عبارتی که نمایش داده شده است را بزنید. در نهایت بر روی گزینه Continue کلیک کنید. اگر آیفون فیک باشد، عبارت invalid serial number را مشاهده خواهید کرد.

مقایسه خصوصیات ظاهری گوشی مورد نظر با نسخه اصل

تشخیص گوشی فیک و اصلی از طریق خصوصیات ظاهری آن ها کار چندان ساده ای نیست. اما می توان با دقت به جزییات ساختار تشکیل دهنده ی گوشی به فیک بودن سیستم پی برد. برای مثال امکان دارد دکمه ی هوم گوشی کمی در جای خود لق بزند و یا دارای قابلیت اسکن اثر انگشت نباشد.

استفاده از اپلیکیشن های شناسایی گوشی اورجینال

راه دیگر تشخیص گوشی فیک و اصلی، استفاده از اپلیکیشن های مخصوص این کار است. یکی از این برنامه ها AnTuTu Officer نام دارد. کافیست این اپ را روی گوشی مورد نظر نصب کنید و سپس به اینترنت متصل شوید. در مرحله بعد گزینه Start را انتخاب کرده و کمی منتظر بمانید تا دوربین گوشی فعال شود. در کامپیوتری به سایت our.antutu.ne بروید. در این مرحله یک بارکد خاص در سایت نمایش داده می‌ شود. دوربین گوشی که قرار است خریداری شود را در جلوی بارکد بگیرید تا آن را بخواند. نتیجه بررسی خیلی سریع ظهور می کند. اگر گوشی اصل باشد تصویری با عنوان Good نمایش داده می‌ شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − هفت =