تعمیر دوربین موبایل

برای تعمیر دوربین موبایل به شکل حرفه ای، کافی است با نمایندگی تعمیرات موبایل در مرکز سخت افزار ایران تماس بگیرید. همکاران ما در این مرکز، دوربین گوشی شما را عیب یابی می کنند. این کار با این هدف انجام می شود که تکنسین بداند منشأ خرابی دوربین و مشکلات ایجاد شده در آن چیست. اگر مسئله نرم افزاری و مربوط به تنظیمات و … باشد، نیاز به دستکاری ماژول دوربین نیست. 

اما در شرایطی که لنز یا دیگر اجزای دوربین آسیب فیزیکی دیده باشند، باید ماژول را تعمیر و یا تعویض کرد. در ادامه این مقاله، نکاتی را در خصوص نحوه تعمیر دوربین موبایل به شما آموزش می دهیم. همچنین برخی از رایج ترین مشکلات دوربین گوشی های هوشمند را بررسی کرده و شما را در جریان روند تعمیرات دوربین گوشی در مرکز تخصصی تعمیر موبایل قرار می دهیم.

تعمیر-دوربین-موبایل

نشانه های خرابی دوربین موبایل

اگر هریک از نشانه های زیر را در دوربین موبایل خود دیدید، هرچه زودتر از یک تعمیرکار برای تعمیر دوربین گوشی کمک بگیرید:

عکس های تیره و بی کیفیت

یکی از علائم خرابی دوربین موبایل، تیره و بی کیفیت شدن عکس هاست. البته پیش از اقدامات تخصصی، مطمئن شوید که لنز دوربین آلودگی و لکه ندارد و نور محیط فیلم یا عکس برداری، مناسب و استاندارد است.

این مقاله برای شما مفید است : نحوه تنظیم دستی دیافراگم گوشی

صدا دادن لنز دوربین

صدا دادن لنز، به منزله هشداری است که فرا رسیدن زمان تعمیر دوربین گوشی را هشدار می دهد. معمولا وقتی گوشی دچار آبخوردگی می شود و یا گرد و خاک وارد بدنه دستگاه می شود، لنز دوربین صداهایی غیر عادی تولید می کند. معمولا امکان ترمیم دوربین در این شرایط وجود ندارد و بهترین کار، تعویض لنز است.

سیاه شدن دوربین گوشی

یکی دیگر از علائم مهم خرابی دوربین گوشی، سیاه شدن آن در هنگام عکاسی است. ضربه خوردن به لنز دوربین، بسته ماندن شاتر، مشکلات نرم افزاری و مواردی از این دست، دلایل اصلی سیاه شدن دوربین به شمار می روند. با اقداماتی مثل راه اندازی مجدد، ریست فکتوری، پاک کردن کش و … این مشکل برطرف می شود.

سوختن دوربین موبایل

اگر دوربین موبایل شما بسوزد، عملا امکان تعمیر دوربین گوشی وجود ندارد. عدم توانایی ورود به قسمت دوربین و یا صفحه سیاه و سفید، معمولا نشان دهنده سوختن دوربین هستند و در این شرایط باید ماژول را به طور کامل تعویض کرد.

وزوز کردن دوربین گوشی

برخی از کاربران از این مشکل شکایت دارند که وقتی برنامه دوربین باز است، صدای وزوز از آن به گوش می رسد. اگر ایراد نرم افزاری باشد، نیاز به ترمیم و تعویض قطعات نبوده و کافی است تنظیمات را اصلاح کرده و یا دیتا و کش دوربین را پاک کنید. اما اگر مشکل سخت افزاری در میان باشد، راهی جز تعمیر دوربین گوشی و یا تعویض این قطعه وجود ندارد.

دلایل خرابی دوربین گوشی

آسیب ها و ایرادات لنز

یکی از مهم ترین آسیب هایی که در تعمیر دوربین گوشی موبایل مورد توجه قرار می گیرد مربوط به لنز آن می باشد. همانطور که می دانید، لنز دوربین یکی از قسمت های آسیب پذیر این دستگاه بوده و امکان ضربه و یا خش خوردن آن بسیار زیاد می باشد. بدیهی است که در صورت ایجاد هریک از مشکلات گفته شده برای لنز، عملکرد دوربین دچار مشکلاتی خواهد شد.

ورود مایعات به دوربین

نفوذ مایعات به درون دوربین، اتفاقی است که می تواند برای دستگاه بسیار خطرناک باشد. حتی در مواردی ممکن است دوربین گوشی را به کلی از کار بیندازد. از این رو توصیه می کنیم که در صورت نفوذ آب و هر نوع مایعات دیگر به این قطعه، در اسرع وقت نسبت به تعمیر دوربین موبایل  خود اقدام نمایید.

ورود-مایعات-به-دوربین

کثیفی لنز

دیگر مساله ای که ممکن است در عملکرد دوربین موبایل ایجاد مشکل کند، آلودگی لنز این دستگاه می باشد. وجود لکه و گرد و خاک در لنز، موجب کاهش کیفیت تصاویر شده و بهتر است از بروز آن جلوگیری شود.

فلش شدن گوشی

در بسیاری از موارد، پس از بررسی دستگاه در مرکز تعمیرات موبایل ، متوجه این نکته می شویم که موبایل مورد نظر قبلا فلش شده است. نکته ای که وجود دارد و نباید فراموش شود این است که یکی از اولین آثار فلش کردن گوشی های هوشمند، ایجاد مشکل در دوربین آنها می باشد. لذا در صورت انجام این کار، حتما این مورد را مد نظر داشته باشید.

تعویض دوربین موبایل

همانطور که در بخش قبل اشاره کردیم، تعمیر دوربین موبایل زمانی انجام می شود که این بخش مشکلاتی داشته باشد. اما آیا دوربین همیشه قابل ترمیم است؟ مسلما خیر! گاهی میزان خرابی به اندازه ای است که نمی توان دوربین را تعمیر کرد. گاهی هم نوع آسیب دیدگی به گونه ای است که عملا امکان تعمیر دوربین گوشی وجود ندارد. مثلا ممکن است دوربین سوخته باشد یا لنز به شدت آسیب دیده باشد. تعویض دوربین موبایل به این صورت است که ماژول دوربین به طور کامل باز شده و با یک ماژول جدید، جایگزین می گردد. دقت کنید که ماژول جدید حتما اورجینال باشد تا عملکرد درستی در گوشی داشته باشد.

این مقاله ی کاربردی را از دست ندهید : حالت ماکرو در دوربین گوشی ‌ها چیست ؟

تعمیر عدم کارکرد دوربین موبایل

دوربین یکی از مهم ترین قطعات در گوشی های موبایل می باشد . زیرا عکاسی و تصویری برداری به وسیله ی تلفن همراه برای بسیاری از افراد مهم است و به همین منظور، موبایل های گران قیمت را به دلیل کیفیت بالای دوربین آن ها خریداری می کنند . اما دلایل مختلفی ممکن است عملکرد دوربین را تحت تاثیر قرار دهند . در برخی شرایط  کیفیت دوربین پایین آمده و وضوح تصویر آن کمرنگ می شود . گاهی نیز ممکن است کارکرد دوربین به کلی متوقف شود .

نکات مهم در تعویض دوربین موبایل

از جمله نکاتی که در تعمیر گوشی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، مهارت در انجام این کار می باشد. از آنجا که بیشتر ایرادات این قطعه مربوط به مسائل نرم افزاری دستگاه است، بررسی آنها باید توسط متخصصین نرم افزار و با استفاده از برنامه های جدید انجام گردد.

توجه داشته باشید که بروز مشکل در فرآیند تعمیر دوربین موبایل می تواند در آینده مشکلات جدی تری را برای این دستگاه ایجاد کند. لذا توصیه می کنیم برای انجام این کار، تنها به مراکز و افراد دارای تخصص اطمینان نمایید.

پیشگیری از تعمیر دوربین موبایل

با توجه به ظرافت و حساسیت دوربین، بهتر است تا حد امکان از نیاز آن به تعمیر پیشگیری شود. برای حصول این امر، توصیه می کنیم از مجاورت دستگاه با انواع مایعات جلوگیری کنید. همچنین بهتر است از کاورهایی برای پوشش دستگاه استفاده کنید که دوربین را نیز بپوشانند. نکته ی مهم دیگر اینکه در نصب برنامه های مربوط به دوربین دقت کنید تا برنامه های دارای مشکل، موجب بروز مشکل در این قطعه نشوند. به منظور پیشگیری از تعمیر دوربین موبایل ، بهتر از هرازگاهی تنظیمات آن را بررسی کرده و از درستی آن مطمئن شوید.

واحدهای تعمیرات موبایل

واحدهای تعمیرات موبایل تخصصی ترین خدمات را در ارتباط با تعمیر و ترمیم انواع مدل های تلفن همراه به کاربران گرامی ارائه می نمایند.  واژه تخصصی به این دلیل به کار برده می شود که تعمیرکاران این واحدها، افراد تحصیل کرده و دارای مهارت در زمینه ی تعمیرات محصولات موبایل می باشند.

همچنین انواع ماشین های اداری، دوربین، گوشی و تبلت و سایر محصولات موبایل در این مرکز، با استفاده از به روزترین روش ها و پیشرفته ترین تجهیزات روز دنیا بررسی و ترمیم می گردند. از این رو کاربران می توانند اطمینان داشته باشند که محصول خود را به یک مرکز تخصصی و معتبر سپرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − چهار =