دلیل کپی نشدن فایل در مموری کارت گوشی

بار ها و بار ها مشاهده شده کاربرانی که از انواع کارت های حافظه برای افزایش فضای ذخیره سازی گوشی های هوشمند شان استفاده می کنند، با مشکلاتی در این زمینه مواجه می شوند. گاهی اوقات گوشی قادر به خواندن و شناسایی کردن کارت حافظه نیست و گاهی نیز مشکل کپی نشدن فایل در مموری کارت گوشی است. عدم کپی فایل در کارت حافظه به معنی عدم امکان استفاده عملی از آن کارت حافظه است. اما دلیل این امر چیست و چه عواملی می توانند موجب کپی نشدن فایل در مموری کارت گوشی شود؟

برای پاسخ به این سوال باید به بررسی های گسترده تری در خصوص کارت حافظه و عملکرد آن ها بپردازیم. علاوه بر این دلیل کپی نشدن فایل های مختلف در کارت حافظه هر چه که باشد، حتما راه حل هایی برای رفع این مشکل وجود دارد. یک مرکز تعمیرات تخصصی می تواند بهترین راه حل های لازم را پیش روی کاربرانی بگذارد که با این مشکل مواجه شده اند.  مرکز سخت افزار ایران یک مرکز تخصصی در زمینه تعمیر و عیب یابی انواع مدل های گوشی است و می توان برای انواع خدمات از جمله تعمیرات نرم افزاری موبایل به این مرکز مراجعه کرد.

دلیل کپی نشدن فایل در مموری کارت گوشی

کپی نشدن فایل در مموری کارت گوشی و مشکلات نرم افزاری

در درجه اول طیف وسیعی از ایراد های نرم افزاری می توانند موجب عدم کپی فایل در کارت حافظه دستگاه مورد نظر شوند. ویروسی شدن گوشی و کارت حافظه و نصب انواع بد افزار ها از مهم ترین گزینه های نرم افزاری است که موحب کپی نشدن فایل در مموری کارت گوشی مورد نظر می شود. نکته مهم دیگر، عدم به روز رسانی سیستم عامل و نرم افزار های دستگاه است و این موضوع نیز می تواند تاثیر گذار باشد.

این نکته خصوصا در ارتباط با انتقال فایل برنامه های نصب شده روی گوشی های اندرویدی اهمیت می یابد. چرا که امکان نصب و انتقال فایل برنامه ها به مموری کارت گوشی تنها در نسخه های به روز شده سیستم عامل اندروید امکان پذیر است. زمانی که کارت حافظه ویروسی می شود، در بیشتر مواقع این طور به نظر می رسد که حافظه مموری کارت پر شده و دیگر جایی برای انتقال فایل ها ندارد. اما در واقعیت کارت حافظه فضای خالی کافی دارد و در اثر ویروسی شدن امکان انتقال فایل ها به آن وجود ندارد.

پر شدن کارت حافظه

پر شدن کارت حافظه

در ساده ترین حالت، کپی نشدن فایل در مموری کارت گوشی به دلیل پر شدن فضای ذخیره سازی آن است. در واقع فضای آزاد مورد نیاز برای انتقال و کپی شدن فایل های مورد نظر در مموری کارت وجود ندارد و به همین دلیل هم شاهد عدم کپی فایل در کارت حافظه دستگاه هستیم.

کپی نشدن فایل به دلیل محدودیت رایت پروتکت در مموری کارت

یکی دیگر از عوامل موثر و مهم در کپی نشدن فایل در مموری کارت گوشی، محدودیت رایت پروتکت است. زمانی که این مشکل بروز می کند، مموری کارت مانع از کپی شدن و انتقال فایل ها و داده های جدید می شود. از طرفی علاوه بر عدم کپی فایل در کارت حافظه، نمی توان داده های قدیمی را نیز پاک کرد. البته که این مشکل می تواند دردسر ساز باشد، اما راه حل هایی نیز برای رفع مشکل مموری کارت در این حالت وجود دارد.

کپی نشدن فایل به دلیل فرمت کارت حافظه

یک دلیل مهم دیگر برای عدم کپی فایل در کارت حافظه، فرمت آن است. در واقع باید گفت در این مواقع مشکل کپی نشدن فایل در مموری کارت گوشی بیشتر متوجه فایل هایی با سایز بالای 4 گیگابایت است. برخی از مموری کارت ها که فرمت آن FAT32 است، حالتی دارند که نمی توان فایل های بزرگ از 4 گیگابایت را به آن ها انتقال داد. در نتیجه در این خصوص باید از مموری کارت هایی با فرمت جدید تر استفاده کرد.

عدم انتقال به دلیل محدودیت های توسعه دهندگان

برخی مواقع دلیل کپی نشدن فایل در مموری کارت گوشی، خصوصا انتقال برنامه ها و بازی های مختلف، توسعه دهندگان این برنامه ها است. در این خصوص توسعه دهندگان این نرم افزار ها و فایل های آن ها به صورت اتوماتیک مکانی به خصوص را برای ذخیره سازی فایل در نظر می گیرند و به این ترتیب کاربران شاهد عدم کپی فایل در کارت حافظه دستگاه مورد نظر خواهند بود. در واقع توسعه دهندگان و برنامه نویسان برنامه های مختلف باید گزینه android: install Location را در دسترس قرار دهند تا به این ترتیب انتقال فایل ها و برنامه ها به مموری کارت امکان پذیر شود. اما این امر برای همه برنامه ها امکان پذیر نیست. برای مثال در ارتباط با برنامه های اعلان هشدار، برنامه نویسان این برنامه ها به منظور حفظ عملکرد برنامه، انتقال آن به مموری کارت گوشی را قفل کرده اند.

کپی نشدن فایل به دلیل فرمت کارت حافظه

عدم کپی فایل به دلیل برخی پیش نیاز های برنامه

در برخی موارد دلیل کپی نشدن فایل در مموری کارت گوشی به این دلیل است که آن فایل یا برنامه به خصوصی که قصد انتقال آن به مموری کارت را دارید، به یک سری پیش نیاز ها برای عملکردش نیاز دارد و به این ترتیب اگر به درون مموری کارت منتقل شود دیگر به آن پیش نیاز ها دسترسی ندارد و نمی تواند عملکرد خود را داشته باشد. در نتیجه ابتدا باید پیش نیاز ها فراهم شود و سپس بعد از آن انتقال به مموری کارت صورت بگیرد.

راه کار های رفع مشکل کپی نشدن فایل در مموری کارت گوشی

برای این که بتوان مشکل عدم کپی فایل در کارت حافظه گوشی را برطرف کرد، ابتدا باید دستگاه به درستی عیب یابی شود و ریشه بروز مشکل مشخص گردد. برای مثال اگر مشکل به دلیل ویروسی شدن گوشی یا کارت حافظه باشد، ویروس یابی و حذف بدافزار ها توصیه می شود. در خصوص پر بودن حافظه کارت حافظه نیز باید وارد مشخصات این بخش شد و فضای در دسترس آن را بررسی کرد. اگر حافظه پر بود، بهتر است فایل های اضافی را از آن پاک کرد.

روش دیگری که برای رفع مشکل کپی نشدن فایل در مموری کارت باید دنبال شود مربوط به زمانی است که رایت پروتکت عامل این عدم انتقال فایل است. در این خصوص می توانید از کلید فیزیکی کنار مموری کارت استفاده کرده و با تغییر دادن وضعیت آن، مشکل رایت پروتکت را برطرف کرد. ریست کردن کارت حافظه یا استفاده از روش های آموزش فلش کردن گوشی، راه کار های دیگری است که می توان از آن ها استفاده کرد.

23 پاسخ

  1. سلام من میخوام چندتا فایل از پوشه محل ذخیره داخلی به کارت حافظه بفرستم و نمیتونم و ارور فایل ها منتقل نشد دوباره امتحان کنید میده می تونید کمک کنید

  2. سلام من میخوام از روی گوشی از طریق رابط روی فلش فیلم بریزم اما گزینه انتقال رو که میزنم ارور میاد که به مدیریت فایل ها مجوز ها را بدهید اینکار رو انجام میدم اما باز هم همین ارور میاد مشکل کجاس؟چکار باید بکنم ؟

    1. سلام دوست عزیز.برای برطرف کردن دستگاه خود میتوانید با شماره های ثبت شده در سایت تماس بگیرید تا همکارانم شمارا راهنمایی کنند

  3. سلام خوبین من گوشیم بروز رسانی شده وقتی میخان فایلی چیزی ب میمیوری انتقال کنم این انتقال واسم نمیاد واسم ایجاد یک پوشه امن یا انتقال ب پوشه امن میاد چیکار کنم خواهشا راهنماییم کنید 🙏🙏🙏🙏😥😥😥😥

    1. سلام .جهت غیر فعال کردن پوشه امن دستگاه خود مراحل زیر را طی کنید:
      روی تنظیمات (Settings) بزنید و گزینه ی نمایش آیکون در صفحه ی اپلیکیشن‌ها (Show icon on Apps screen) را غیرفعال کنید. همچنین، می‌توانید پنل سریع را به سمت پایین بکشید و با زدن بر روی پوشه ی امن، این قابلیت را غیرفعال کنید.

  4. سلام من تعدادی عکس تو پوشه های مختلف داشتم که همشون هم باز میشدن ولی الان چند روزه بعضی از اونایی که تو پوشه بودن و همه اونایی که جدیدا به پوشه ی دیگه ای اضافه کردم باز نمیشن و مینویسه file format isn’t supported or files are corrupted
    به بعضی از این عکس ها واقعا نیاز دارم و اینکه باز نمیشن برام دردسر شده و تاکید میکنم که تا حدود یه هفته پیش همشون باز میشدن چیکار باید بکنم؟

    1. یاز هست توسط تکنسین بررسی بشه، با شماره های ذکر شده در سایت تماس بگیرید کارشناسان راهنمایی میکنن

  5. سلام ببخشید من یک فایلی رو به پوشه ای میخام انتقال بدم یک ارور میده میگه یک عملکرد دیگری در حال انجام است.باید چیکار کنم؟
    تو همه پوشه ها هم میخواستم انتقال بدم همین رو گفت
    حافظه ام هم پر نیست

  6. من وقتی عکس یا فیلم یا آهنگ به رم انتقال میدم یا کپی می کنم از حافظه گوشی پاک می کنم از رمم پاک میشه

    1. دوست عزیز باید از نزدیک بررسی بشه، در غیر اینصورت نمیشه نظر قطعی اعلام کرد.

      1. خسته نباشد مموری من زمانی که فایل بهش انتقال دادم نشون داده که ۸ گیگ پر شدع ولی در فایل های شخصی خطا فایلی وجود ندارد میزنه

  7. سلام من sd کات 128g خریدم و بعد از مدتی استفاده فکر کنم دوچار مشکل رایت پروتکت شده و نه چیزی رو میتونم انتقال بدم بهش و نه حذف کنم حتی چند بار با گوشیم مموری رو فرمت کردم ولی چیزی حذف نشد فقط هم می تونم از مموری کپی کنم ولی نه حذف می کنه و انتقال یا کپی به مموری رو هم نمی تونم انجام بدم لطفا در این مورد من رو راهنمایی کنید تا بتونم مشکل رو حل کنم خیلی ممنونم

  8. سلام ،من میخواستم بدونم چرا وقتی عکس ها و فایل هارو از حافظه داخی پاک میکنم از روی رم هم پاک میشه حتی وقتی رم رو از رو گوشی برمیدارم و بعد حافظه داخلی رو پاک میکنم بعد که رم رو میندازم میبینم پاک شدن دلیلش چیه و چحوری حل میشه

    1. اطلاعات که فرمودین رو حافظه داخلی شما هستش نه روی رم

      1. سلام یه سوال داشتم اینکه من یه سری ویدیو و فیلم رو از حافظه داخلیم به کارتSD‌ منتقل کردم اما الان توی کارت SD نیستن و انگار حذف شدن درصورتیکه حذفشون نکردم یه راهکار بدین لطفا

        1. سلام دوست عزیز. احتمالا کارت sd مشکل داره ، برای این که مطمئن بشید مموری کارت رو در یک گوشی دیگه تست کنید ، اگر مشکل داشت با 1662 تماس بگیرید.

  9. عکس های کارت حافظه روی گوشی یا کامپیوتر نشون داده نمیشه میگه باید کارت حافظه فرمت بشه تا کار کنه اما من اون عکس ها رو لازم دارم نمیخوام حذف بشه میشه کمک کنید تا حذف نشن عکس

    1. سلام. باید به مرکز مراجعه کنید تا فرمت اجباری رفع شود. جهت دریافت خدمات با شماره های سایت تماس گرفته . همکاران ما اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه دریافت خدمات را به شما ارائه می دهند.

      1. ببخشید من میخوام یه فایل اکسل رو ازکامپیوتر به گوشیم منتقل کنم.اما هیچ رقمه تو گوشیم کپی نمیشه.

        1. سلام . این مورد میتواند بابت فرمت فایل ها و یا تنظیمات امنیتی دستگاهتون باشه ، میتوانید برای حل شدن این مشکل به تنظیمات امنیتی دستگاهتان رجوع کنید

  10. سلام. من کارت حافظه نو روی گوشی گذاشتم و تمام عکس‌های دوربین رو انتقال دادم به کارت حافظه. اما خطا داد و منتقل نشدن. از طرفی تمامی عکس‌ها در گالری قابل نمایش نیستند. وقتی روی عکس میزنم کادر سفید میاد. میتونم عکس‌هارو برگردونم؟

    1. اگر رم نسوخته باشه بله لطفا با شماره های ذکر شده در سایت تماس بگیرید تا کارشناسان راهنمایی های لازم رو خدمتتون ارائه دهند.

    2. سلام چرا وقتی رم رو از رو گوشی برمیدارم عکس ها و برنامه رو گوشی میمونه من همه ی فایل هارو به رم انتقال دادم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + دو =