رفع مشکل سیم کارت موبایل

مهم ترین هدف از طراحی گوشی های موبایل استفاده برای برقراری تماس و ارسال پیامک بوده است. هرچند که در این چند سال اخیر و با متنوع شدن گوشی ها و به میان آمدن اسمارت فون ها این فناوری دچار تحول بسیاری شده است، اما همچنان هر کاربری با خریدن گوشی موبایل اولین و مهم ترین کاربرد آن را در برقراری تماس میداند. یکی از مشکلات که ممکن است گریبان گوشی های جدید را بگیرد، مشکلات سیم کارت میباشد. این مشکل ممکن است خود را به صورت نخواندن سیم کارت و یا عدم سرویس دهی خط تلفن در انواع گوشی ها نشان دهد.

گاهی دلیل اصلی آن، اختلالات نرم افزاری و گاهی هم مشکلات سخت افزاری مشخص و یا حتی نامشخص است. همچنین این اختلالات در شکل های مختلفی ممکن است بروز کنند و کاربر را با مشکل و نگرانی روبرو کنند. به همین دلیل میتوان مشکلات سیم کارت را در گوشی های تلفن همراه، جزو اساسی ترین مشکلات برای کاربران به حساب آورد. در همین راستا بر آن شدیم تا در این مقاله به دلایل بروز چنین مشکلاتی بپردازیم و کاربران عزیز را با راه های رفع مشکل سیم کارت موبایل خود آگاه کنیم .

رفع مشکل سیم کارت موبایل

فهرست مطالب

رایج ترین مشکلات سیم کارت

۱-ممکن است هنگام قرار دادن سیم کارت در گوشی موبایل ، با ارورهای مختلفی از قبیل ؛

  • Insert SIM
  • SIM not ready
  • SIM error و ….مواجه شوید .

۲-امکان دارد پس از نصب رام کاستوم  ، دیگر نتوانید سیم کارت اعتباری خود را شارژ کنید و یا با مشکل شناسایی نشدن سیم کارت مواجه شوید .

۳- عدم آنتن دهی موبایل ، ممکن است سیم کارت شما آنتن دهی مناسبی نداشته باشد .

مرکز تعمیرات موبایل  ، با به کارگیری کادری از بهترین متخصصین  تعمیرتلفن همراه ، آماده ی رفع تمامی مشکلات سیم کارت ها ی موبایل می باشد .

رفع مشکل سیم کارت همراه اول

دلایل مختلفی می‌تواند باعث مسدود شدن سیم کارت همراه اول شود، مانند عدم پرداخت بدهی، ارسال پیامک تبلیغاتی، قاچاق ترافیک مخابراتی و غیره. برای رفع مسدودی سیم کارت خود، شما باید دلیل آن را بدانید و بسته به نوع سیم کارت (دائمی یا اعتباری) و نحوه مسدود شدن آن، روش‌های مختلفی را انجام دهید.  

روش های رفع مسدودی سیم کارت همراه اول به دو دسته روش حضوری و روش های غیر حضوری دسته بندی می شود. روش حضوری رفع مسدودی سیمکارت همراه اول مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان و نمایندگی های سرتاسر شهر است. در این حالت فرد با ارائه مدارک هویتی امکان برطرف نمودن مشکل را دارد. در برخی موارد مسدودی سیم کارت همراه اول مرتبط با دستور مراجع ذی صلاح بوده و لازم است فرد مجوز رفع مسدودی را از این مراجع دریافت نماید. نحوه غیر حضوری رفع مسدودی سیم کارت همراه اول روش آسان تری نسبت به مراجعه حضوری بوده و از استقبال بیشتری نیز برخوردار است.

رفع مشکل سیم کارت همراه اول

روش غیر حضوری برای رفع مشکل سیم کارت همراه اول

از روش های غیر حضوری رفع مسدودی سیم کارت همراه اول می توان به اپلیکیشن و سایت همراه من اشاره کرد. در این روش  فرد با استفاده از اینترنت به سایت یا اپلیکیشن همراه اول مراجعه کرده و برای رفع مشکل سیم کارت همراه همراه اول اقدام می کند.  علاوه بر اپلیکیشن همراه من، کاربر همراه اول می تواند جهت پرداخت بدهی سیمکارت دائمی همراه اول و رفع مسدودی با شماره 9990 تماس گرفته و مشکل خورا برطرف کند.

رفع مشکل سیم کارت ایرانسل

  1. در مسدود شدن سیم کارت ایرانسل به دلیل ارسال پیامک های تبلیغاتی، بهترین روش رفع مسدودی شماره ایرانسل و رفع مشکل سیم کارت موبایل ، این است که مالک سیم کارت به یکی از دفاتر امور مشترکین مراجعه کرده و با انجام مراحل لازم نسبت به رفع مسدودی شماره سیم کارت خود اقدام کند. این در زمانی صدق می کند که سیم کارت مورد نظر شاکی خصوصی نداشته باشد.
  2. در صورتی که سیم کارت ایرانسل به دلیل بدهی مسدود شود، بهتر است از طریق روش هایی که اپراتور برای پرداخت قبض های بدهی سیم کارت دائمی ایرانسل اعلام کرده اقدام کنید تا بتوانید مجددا از سیم کارت خود استفاده کنید.
  3. درصورت مسدود شدن سیم کارت ایرانسل به دلیل عدم تکمیل مدارک، روش هایی برای رفع نقص های مدارک و اطلاعات هویتی کاربران توسط ایرانسل اعلام شده تا مالکان سیم کارت بتوانند در اسرع وقت آنها را تکمیل و سیم کارت خود را از حالت مسدودی در بیاورند.
  4. اطلاع از دلیل مسدودی و رفع مسدودی از طریق کد دستوری نیز امکان پذیر است که : برای رفع مسدودی سیم کارت اعتباری کافیست کد دستوری #5*130* و برای سیم کارت دائمی کد دستوری #5*140* را شماره گیری نمایید.

راه های رفع مشکل سیم کارت موبایل

در این قسمت به بررسی و ذکر مرسوم ترین راه های رفع مشکل سیم کارت موبایل خواهیم پرداخت :

ری‌استارتکردن گوشی

در درجه ی اول و قبل از انجام هر اقدامی جهت رفع مشکل سیم کارت موبایل ، پیشنهاد ما به شما این است که گوشی خود را خاموش و روشن کنید و بعد از 30 ثانیه دوباره آن را راه اندازی کنید. در بیشتر مواقع با انجام این کار مشکل سیم کارت حل میشود.

فعال کردن حالت هواپیما

برای رفع مشکل سیم کارت موبایل با گزینه ی دیگری روبرو هستیم و آن فعال کردن حالت هواپیما و بعد از آن برگرداندن گوشی به حالت اولیه ی خود میباشد. که این مورد هم میتواند در برخی مواقع مشکلاتی مثل عدم شناسایی سیم کارت و یا خارج بودن از سرویس را حل کند.

جا انداختن دوباره ی سیم کارت

یکی دیگر از دلایل اصلی بروز مشکلات سیم کارت میتواند عدم جا افتادن مناسب سیم کارت باشد. در چنین مواقعی برای رفع مشکل دستگاه خود لازم است سیم کارت را از دستگاه خارج کرده و مجددا جا بیندازید تا شاید دوباره اتصال خط شما برقرار شود.

باز گرداندن تنظیمات گوشی به حالت کارخانه

اگر تمام راه های بالا برای رفع مشکل سیم کارت موبایل مفید واقع نشد، میتوانید قبل از مراجعه به مرکز نمایندگی تعمیر موبایل یک بار از طریق منوی گوشی آن را به حالت تنظیمات کارخانه برگردانید تا اگر تنظیمات آن به اشتباه باعث بروز مشکل عدم شناسایی سیم کارت شده باشد، دوباره به حالت سابق برگردد. اما اگر این کار هم به حل مشکل شما کمک نکرد حتما آن را به متخصص ارجاع دهید.

نمایندگی تعمیرات موبایل

رفع مشکل سیم کارت موبایل در گوشی های اندروید و آیفون یکی از تخصصی ترین خدمات ارائه شده در مرکز تعمیرات ما میباشد و از این رو واحدی مجزا را به آن اختصاص داده ایم که با حضور کارشناسان و مهندسان با تجربه ی این حوزه و با بهره مندی از پیشرفته ترین ابزار و تجهیزات انجام میپذیرد و در تمام زمینه های سخت افزاری و نرم افزاری انجام خواهد شد.

همچنین کارشناسان مجرب و متخصص حاضر در این مرکز با در اختیار داشتن آرشیوی جامع و کامل از تمامی قطعات جانبی اورجینال تمامی برندها، قادر به مرتفع ساختن تمام مشکلات و عیوب ایجاد شده در گوشی های تلفن همراه شما عزیزان میباشند. رکن اساسی این مرکز تجهیزات پیشرفته ی تعمیر گوشی ها، مبتنی بر جدیدترین استاندارد های معرفی شده در بازار های جهانی است که به دلیل هوشمند بودن، امکان رفع تمامی اختلالات اسمارت فون های امروزی را در سری های مختلف فراهم آورده اند. لازم به ذکر است که تمامی هزینه های اخذ شده جهت تعمیر مشکلات در این مرکز براساس نرخنامه ی مصوب بوده که در صورت نیاز،پیش از اقدام به تعمیر، به صاحب دستگاه اعلام میگردد.

نمایندگی تعمیر گوشی / تعمیر گوشی ایسوس / تعمیر گوشی اپل / تعمیر گوشی اچ تی سی / تعمیر گوشی ال جی / تعمیر گوشی سامسونگ / تعمیر گوشی سونینمایندگی تعمیرات گوشی 

نمایندگی اصلی مادربرد / نمایندگی اصلی بازیابی اطلاعات / نمایندگی اصلی آل این وان / نمایندگی اصلی تی وی مانیتور / نمایندگی اصلی ویدئو پروژکتور / مرکز سخت افزار ایران / نمایندگی اصلی نوت بوک / نمایندگی اصلی لپ تاپ / نمایندگی اصلی ماشین های اداری /  نمایندگی اصلی تعمیرات موبایل / نمایندگی اصلی تعمیرات تبلت

تعمیرات موبایل / تعمیر موبایل سامسونگ / تعمیر موبایل اچ تی سی / تعمیر موبایل اپل / تعمیر موبایل بلک بری / تعمیر موبایل نوکیا / تعمیر موبایل ال جی / تعمیر موبایل سونی / تعمیر موبایل موتورولا / تعمیر موبایل مایکروسافت / تعمیر موبایل ایسوس / تعمیر موبایل ایسر / نمایندگی دل / بازار موبایل در ایران / پرفروش ترین گوشی تلفن همراه / تعمیر موبایل آیفون / تعمیر موبایل / تعمیر تخصصی موبایل /  نمایندگی تعمیر موبایل

سوالات متداول کاربران

چگونه می‌توانم از بروز مشکل عدم شناسایی سیم کارت جلوگیری کنم؟

برای جلوگیری از بروز مشکل عدم شناسایی سیم کارت، می‌توانید موارد زیر را رعایت کنید:

  • از سیم کارت خود با دقت نگهداری کنید. آن را از آسیب دیدگی و خرابی محافظت کنید.
  • سیم کارت را به درستی در شیار خود قرار دهید.
  • تنظیمات APN گوشی خود را به طور مرتب بررسی کنید.
  • از سیم کارت‌های معتبر استفاده کنید.
چگونه می‌توانم مشکل عدم شناسایی سیم کارت را برطرف کنم؟

برای رفع مشکل عدم شناسایی سیم کارت، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • گوشی را خاموش و روشن کنید. این کار ممکن است مشکل را برطرف کند.
  • سیم کارت را تمیز کنید. از یک پارچه نرم و بدون پرز برای تمیز کردن سطح فلزی سیم کارت استفاده کنید.
  • سیم کارت را دوباره جاگذاری کنید. مطمئن شوید که سیم کارت به درستی در شیار خود قرار گرفته باشد.
  • تنظیمات APN گوشی را بررسی کنید. تنظیمات APN صحیح برای برقراری ارتباط با شبکه تلفن همراه ضروری است.
  • از یک سیم کارت جدید استفاده کنید. اگر مراحل بالا مشکل را برطرف نکرد، ممکن است سیم کارت شما خراب شده باشد.
  • گوشی را به یک مرکز تعمیرات معتبر ببرید. اگر مراحل بالا مشکل را برطرف نکرد، ممکن است مشکل از گوشی شما باشد.

19 پاسخ

  1. سلام چرا از همراه من ریز مکالمات و پیام هارو نمیشه دریافت کرد وقتی اون قسمت میشم کلا از صفحه میاد بیرون

    1. سلام دوست عزیز.با اپراتور سیمکارت خود تماس بگیرید

  2. سلام خسته نباشید .من وقتی دوتا سیم کارت میزارم رو گوشیم بعد از وند دقیقه یکیش خاموش میشه و بعد از چند روز هر دوتاش خاموش میشه و مجبورم یکیشو در بیارم
    مشکلش چیه؟

    1. سلام دوست عزیز با شماره های ثبت شده در سایت تماس بگیرید تا همکاران دقیق تر راهنماییتون کنن

  3. سلام وقت بخیر
    من برا سیمکارت ایرانسلم بسته اینترنتی خریدم ریستارت زدم که نت رو باز کنم دیگه سیمکارت و نشون نمیده کار نکرد
    دلیل چی میتونه باشه؟؟؟
    ممنون

    1. سلام . این مورد را میتوانید با تماس با پشتیبانی شرکت ایرانسل و مشترکین ایرانسل مطرح کنید

    2. مینو سلطان اسماعیلی گفت:

      سلام ،گوشی،شیامی نوت ۹Aمیباشدامروزچه با اینستا گرام و واتساپ و معمولا پیام های ساده ،چه دریافت یا ارسال پیام مشکلی ندارد ولی نه زنگ میخوره نه میشه زنگ بزنی دیگه درسته،سیم جابجا کردم نشدخاموش کردم نشد،ممنونم کمکم کنید

  4. فاطمه دانش گفت:

    سلام من گوشیم دو سیم کارت هست بعد مدتی یه سیم کارت رو در اوردم و تحویل دادم یعنی الان سیم کارت دوم ندارم ولی باز هر کسی زنگ میزنه شماره سبم کارت دومم که دادم به کسی دیگه به گوشی من زنگ میزنه مشگل چیه تورخدا کمکم کنید ۵

    1. سلام. شماره سیم کارت دوم شما دایورت شده روی سیم کارت اول

  5. سلام وقت بخیر
    من یه سیم کارت همراه اول دارم وقتی کسی با من تماس میگیره گوشی من زنگ نمی خوره بعضی اوقات خط یه نفر دیگه زنگ می خوره

    1. میتونه مربوط به انتقال خط باشه تماس بگیرید با پشتیبانی اوپراتور همراه استعلام انتقال خط رو بگیرید ایراد رو برطرف میکنن.

  6. سلام لطفا کمکم کنین
    سیم کارتم قشنگ کار می‌کرد اما چند روز که میخوام نت بخرم نمیشه میخوام زنگ بزنم نمیشه باید چیکار کنم

    1. مرتضی محمدی گفت:

      سلام هرکس میخواهد به زنگ بزنه نمیشه حتی خودم به کسی میخوام زنگ بزن هر بار بعد از چند بار تماس درست میشه

  7. خیلی ممنونم با راهنمایی شما مشکلم حل شد

    1. سلام لطفا کمکم کنین چند. وقت هست کسی تماس می‌گیرد نت و آنتن گوشیم میپره بعد هم خودش قطع میشود

  8. سلام وقت بخیر لطفا جواب بدید
    من یه سیمکارت همراه اول دارم سیمکارتم هم خیلی لازم دارم‌ من رفتم خارج از کشور بعد شش ماه سیمکارت از کار افتاد سیمکارت هم روشن بوده کلا .برای درست کردن سیمکارت باید چکار کنم؟؟ هنوز هم خارج از کشور هستم !

    1. سیم همراهم خراب شده
      وقتی میخام شارژمو چک کنم
      نوشته شده خدانگهدار

      1. سلام دوست عزیز . با اپراتور سیم کارتتون تماس بگیرید.

      2. سلام
        من شناسایی دستگاه رو وارد نکردم و برای همین نمیتونم از خطم استفاده کنم نمیشه دیگ شناساییو وصل کنم چون میزنه شبکه موجود نیست چیکار باید بکنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 10 =