راه های مراقبت از باتری گوشی

باتری یکی از قطعات گوشی می باشد که ممکن است استفاده نادرست از آن، موجب کوتاهی عمر باتری شود. البته با روش های بسیار ساده می توان از خراب شدن باتری دستگاه جلوگیری نمود. هرچند که در اغلب موارد باتری گوشی پس از مدتی استفاده به صورت خودکار کیفیت اولیه ی خود را از دست می دهدو  ناچار باید آن را تعویض نمایید. 

هم چنان که ما به کاربران پیشنهاد می کنیم بهتر است از آسیب زدن به باتری دستگاه خود جلوگیری نمایید. چرا که اغلب دستگاه های امروزی پلمب هستند و برای تعویض باتری آن ها باید آن ها را از پلمب خارج نمود. ممکن است این عمل باعث رسیدن آسیب  به دیگر بخش های  دستگاه شما شود یا در  هنگام فروش آن، از قیمتش بکاهد. برای آشنا شدن با باتری گوشی های سامسونگ و راه های مراقبت از باتری گوشی با ما همراه باشید.

راه های مراقبت از باتری گوشی

انواع باتری گوشی موبایل

باتری های نیکل کادمیوم

در واقع اولین نسل تجاری باتری های با تولید انبوه در ابزارهایی مانند موبایل و نوت بوک بودند. علامت مشخصه ی آنها این است که روی باتری Ni-Cd و یا خود کلمه نیکل-کادمیوم قید شده است. در دفترچه مشخصات هم عینا نوع و توان باتری قید میشود.

این نوع باتری ها اکنون منسوخ شده اند. این نوع باتری ها بودند که می بایست در ابتدای کار ۱۲ ساعت شارژ کرد و هر بار هم باید تا انتها تخلیه می شدند تا شارژ مجدد موجب از بین رفتن سلول ها نشود. تقریبا ۵ سالی می شود که دیگر این نوع باتری ها به دلایل مختلفی کنار رفته اند و در محصولات جدید به هیچ وجه کاربردی ندارند.

برای تعمیرات موبایل سامسونگ کلیک کنید 

باتری های لیتیوم پلیمری

این ها نسل روز باتری ها هستند که علاوه بر محدودیت های کمتری که دارند ایمن تر و سبک تر هستند. علامت مشخصه ی آنها کلمه Li-Po یا Li-on-Po است. در دفترچه مشخصات محصول هم عینا نوع باتری با عبارت لیتیوم پلیمری یا کاملتر آن یون لیتیوم پلیمر قید می گردد. این نوع باتری ها هیچ محدودیتی در کاربرد ندارند. مهمترین علامت مشخصه اینکه دستگاه شما دارای این نوع باتری است آن است که در زمان اتصال به کامپیوتر با پورت USB شارژ شود. این باتری ها نیازی نیست هر بار تا ۱۰۰ درصد شارژ شوند سازندگان امکان شارژ با USB را در آنها قرار داده اند تا عمر باطری بهتری داشته باشند. خوب در حال حاضر هر دستگاه الکترونیکی که بخرید به احتمال ۹۹٫۹ درصد فاقد باطری نوع اول است که باطری نیکل کادمیومی بود. پس عملا شارژ ۱۲ ساعته کاملا منسوخ می باشد.

باتری های یون لیتیومی

این ها نسل دوم تجاری باتری ها در دستگاه های الکترونیکی هستند و علامت مشخصه ی آنها کلمه Li-On روی بدنه باتری و دفترچه مشخصات محصول است. این باتری ها در موبایل و نوت بوک هنوز کاربرد دارند اما آنها هم با نسل جدیدتر در حال تعویض هستند. این نوع باتری ها به هیچ وجه نباید تا سر حد تخلیه شدن کار کنند. باید در حد ۱۰ درصد شارژ باقیمانده مجدد شارژ شوند و سپس تا ۱۰۰ درصد مجددا” شارژ گردند.

راه های مراقبت از باتری گوشی سامسونگ

خاموش کردن ویژگی Auto Brightness

توصیه ی ما به کاربران این است که نور صفحه نمایش گوشی خود را در سطح مناسبی قرار دهند، چرا که با کم کردن نور صفحه می توان از اتلاف انرژی در آن جلوگیر نمود و تعداد دفعات شارژ کردن گوشی را کاهش داد.

خاموش کردن bloutoth  و wifi

اگر وای فای و یا بلوتوث را نیاز ندارید، آنها را غیرفعال کرده تا عمر باتری آیفون شما بیخودی هدر نرود.

شارژر مناسب

از راه های مراقبت از باتری گوشی استفاده از آداپتور متناسب با گوشی خود است. برخی از آداپتورها ممکن است از نظر شدت جریان با گوشی سازگار نباشند. البته امروزه استانداردهایی برای آداپتورها وجود دارد و اغلب گوشی ها نیز بر اساس این استانداردها عمل می کنند. به همین دلیل می توان از یک شارژر برای چندین نوع گوشی مختلف استفاده کرد. یکی از دلایل داغ شدن باتری هنگام شارژ می تواند با آداپتور آن مرتبط باشد.

خاموش کردن گزینه موقعیت مکانی

این اپلیکیشن امروزه بسیار پرکاربرد شده است و بسیاری از برنامه ها به پشتوانه این برنامه قابل استفاده می باشند و بسیار از کاربران برای یافتن مسیرهای خود ازین برنامه استفاده می کنند. اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که از این برنامه استفاده زیادی می کنید قطعا متوجه شده اید که هنگام استفاده از آن میزان زیادی از شارژ باتری دستگاه شما مصرف می شود. بنابراین از راه های مراقبت از باتری گوشی این است اگر از این برنامه استفاده نمی کنید حتما آن را خاموش نمایید.

قفل خودکار

بهتر است تایم قفل خودکار دستگاه خود را کاهش دهید، در این صورت اگر نیازی به استفاده از دستگاه خود نداشته باشید صفحه نمایش آن زودتر خاموش شده و از اتلاف باتری جلوگیری می شود.

راهکار های مراقبت از گوشی در این مقاله !

غیرفعال کردن ویبره

از دیگر راه های مراقبت از باتری گوشی غیر فعال کردن ویبره دستگاه است ، قطعا عمر باتری سامسونگ شما زیاد خواهد شد. برای لرزش دستگاه وقتی کسی به شما زنگ می زند، دستگاه باتری زیادی مصرف می کند.

همگام‌سازی‌ها را تنظیم کنید

اپلیکیشن‌هایی همچون مخاطبین و ایمیل از آن دست برنامه‌هایی هستند که شما اجازه می‌دهید همیشه در پس‌زمینه در حال اجرا و بر روی رم باقی بمانند. با این‌حال ترفند‌هایی وجود دارد که از مصرف انرژی باتری توسط آن‌ها جلوگیری کند. از راه های مراقبت از باتری گوشی این است که به تنظیمات دستگاه خود بروید و بازه زمانی همگام‌سازی آن‌ها را تغییر دهید. به جای هر ۵ دقیقه شاید به همگام سازی‌ آن‌ها در هر ۳۰ دقیقه نیاز داشته باشید. زمانی که این بازه زمانی را بیشتر کنید، مقدار زیادی از تلاش دستگاه برای همگام سازی و کسب اطلاعات تازه از وب‌سایت‌های مختلف را کاهش خواهید داد و با این کار عمر باتری افزایش پیدا می‌کند.

نمایندگی سامسونگ و واحدهای تعمیرات سامسونگ

چنانچه با عملکرد نامناسب باتری موبایل سامسونگ خود مواجه شدید می توانید با مراجعه به نمایندگی سامسونگ نسبت به رفع مشکل آن اقدام نمایید. متخصصین ما پس از عیب یابی دستگاه به شما اعلام می کنند که چه بخشی از آن مشکل دارد. توصیه ی ما به شما این است که از مراجعه به مرکزهای نامعتبر جدا خودداری نمایید چرا که با تشخیص نامناسب مشکل دستگاه، هزینه های گزافی را برای شما ایجاد می نمایند.

واحدهای تعمیرات سامسونگ با حضور کادری مجرب و واحدهایی مجزا مشکلات دستگاه شما را در کوتاه ترین زمان حل می نمایند. گارانتی خدمات ما این تضمین را برای کاربران ایجاد می کند که قطعات جایگزین، از نوع اصلی و اورجینال می باشد. لازم به ذکر است که تمامی نرخ های اعلام شده توسط کارشناسان ما عینا همان قیمت های مصوب می باشد و هیچ هزینه ی اضافه ای از مشتریان گرامی دریافت نخواهد شد.