تعمیر باتری تبلت اچ تی سی

تعمیر باتری تبلت اچ تی سی یکی از مباحث مهم در تعمیرات تبلت می باشد. طراحی ساختار باتری دیوایس های هوشمند، از جمله تبلت ها موضوع واقعا مهمی است. باتری تبلت اچ تی سی دربردارنده انرژی شیمیایی است و زمانی که باتری تبلت اچ تی سی به برق متصل می شود، برق برای شروع مجدد واکنش مواد شیمیایی با باتری مورد استفاده قرار می گیرد و الکترون ها از قطب منفی (آند) باتری به قطب مثبت آن (کاتد) انتقال داده می شوند.

با اتمام شارژ باتری تبلت اچ تی سی، باتری با هدایت الکترون ها در یک مدار، برق تولید می کند؛ اما این بار الکترون ها از قطب مثبت به قطب منفی می روند و این فرایند تا انتقال کامل الکترون های موجود در باتری یا قطع جریان برق توسط یک سوییج داخلی در باتری تبلت اچ تی سی، ادامه پیدا می کند.

تعمیر باتری تبلت اچ تی سی

عمر باتری تبلت اچ تی سی

عمر مفید باتری تبلت اچ تی سی پایدار نیست و با  هر بار شارژ و تخلیه شدن مکرر نیز کاهش پیدا می کند. زیرا مواد شیمیایی تولید کننده جریان الکتریسیته باعث ایجاد لایه های نازک لیتیوم روی الکترودها می شوند، در نتیجه از یک طرف میزان کمتری از الکترودها برای تولید برق در دسترس قرار می گیرند و از سویی دیگر مقاومت باتری نیز افزایش می یابد. هر چقدر مقاومت باتری افزایش پیدا کند، حفظ ولتاژ قابل استفاده برای باتری سخت تر می شود؛ بنابراین میزان برقی که در هر بار شارژ باتری می تواند تولید شود، کاهش پیدا می کند

علت عمر محدود باتری تبلت اچ تی سی

برخلاف ظاهر ساده باتری تبلت اچ تی سی،فناوری موجود در این باتری اصلا ساده نیست. این باتری با ترکیب مواد شیمیایی کار می کند و آنچه باعث ظرفیت محدود باتری تبلت اچ تی سی می شود، چگالی انرژی آن است. چگالی انرژی یک باتری لیتیوم یونی معمولی در حدود ۱۵۰ وات در هر کیلو گرم است. با وجود اینکه چگالی انرژی در باتری یون لیتیومی از زمان پیدایش آن ( ۱۹۹۰)  تاکنون پیشرفت زیادی داشته است، اما پیشرفت خاصی در مورد ساختار و مواد تشکیل دهنده آن صورت نگرفته است. تنها راه افزایش عمر مفید باتری تبلت اچ تی سی ، بهینه سازی مصرف انرژی در تبلت اچ تی سی و استفاده از باتری های بزرگتر است؛ به این ترتیب نیاز به تعمیر باتری تبلت اچ تی سی کاهش خواهد یافت .که با توجه به کاهش هر روزه ضخامت باتری دیوایس های هوشمند، استفاده از باتری های بزرگتر عملا ممکن نیست.

علائم معیوب بودن باتری تبلت اچ تی سی

  1. باتری شما از ۰ تا ۱۰۰ را در چند ساعت طی می کند؛ در صورتی که در هنگام شارژ از آن استفاده ای هم نمی کنید، شارژ را نمی تواتند ذخیره کند و سریع خالی می شود.
  2. برآمدگی در سطح باتری
  3. وجود لکه های آبی یا سفید
  4. خوردگی قسمت فلزی باتری

گزینه های پیشنهادی برای تعمیر باتری تبلت اچ تی سی

  • یک بار اجازه دهید که شارژ باتری تبلت اچ تی سی کاملا خالی شود و بعد به مدت حدود دو روز باتری را به شارژ متصل به منبع برق نگه دارید.
  • با شناسایی قطب مثبت و منفی باتری تبلت اچ تی سی و استفاده از یک کابلUSB و اتصال به PC، به باتری شوک بدهید. این روش کمی خطرآفرین است پس در اجرای آن محتاط باشید.
  • برای تعمیر باتری تبلت اچ تی سی می توانیداز فن لحیم کاری استفاده کنید و جایی را که دچار مشکل شده، لحیم کنید.
  • آخرین راه هنگامی که تعمیر باتری تبلت اچ تی سی ممکن نبود، خریداری یک باتری نو است.

نمایندگی اچ تی سی

دقت و کیفیت در ارائه ی خدمات ، شعار اصلی نمایندگی تعمیرات اچ تی سی است. این نمایندگی مجاز و حرفه ای، تمامی تعمیرات خود را گارانتی می کند و رضایت مشتری را در حوزه تعمیرات تا صد در صد تامین می نماید. تیم تخصصی اچ تی سی با بهره گیری از علم و دانش به روز دنیا در این مرکز، کار تعمیرات را بسیار سهل و ساده کرده است. به طوری که با صرف کمترین هزینه و زمان می توانید بالاترین سطح خدمات را داشته باشید.

تعمیرات اچ تی سی

تعمیرات دیوایس های الکترونیک و اسمارت، به یکی از لوکس ترین مشاغل روز تبدیل شده است. این درحالی است که انجام هر گونه تعمیرات این گونه دیوایس ها به تخصص و علم بسیار بالایی نیاز دارد که لازمه آن کسب دانش و تجربه کافی در این زمینه است. از این رو نمی توان به هر منبعی که ادعاهایی اینگونه دارند اطمینان کرد. تیم تخصصی تعمیرات موبایل اچ تی سی اینجاست تا در هر مرحله ای شما را حمایت و هدایت کند. ما در ارائه هر آنچه که ادعای آن را داریم پیشرو و پیشگام هستیم. با استفاده از ابزارهای تعمیراتی پیشرفته و کادر ماهر مسئولیت تعمیر هر گونه عیب و خرابی را در محصولات اچ تی سی بر عهده می گیریم. به ما اعتماد کنید و آسوده خاطر بمانید.