چرا گوشی آنتن ندارد

چرا گوشی آنتن ندارد ؟ این سوالی است که اغلب کاربران موبایل با آن مواجه میشوند. با وجود اینکه تلفنهای همراه به نسبت سالهای گذشته پیشرفت زیادی داشته اند اما باز هم با مشکل آنتن دهی در آنها روبه رو هستیم. نکته ی مورد بحث این است که، آیا این مشکل به ساختار تلفنهای همراه مربوط است یا تمامی تقصیر به گردن اپراتورها و دکلهای آنتن دهی است؟ چنانچه این اتفاق در فضایی خارج از شهر و در جایی مانند کوه بیافتد چندان عجیب نیست .

امروزه موبایلها کوچکترین شباهتی به تلفنهای همراه قدیمی ندارند. گوشیهای قدیمی روی سیستم مکالمه در شبکه همراه تمرکز داشته و صرفا برای دریافت سیگنال صدا ساخته شده بودند. اما اسمارت فون ها برای دسترسی به اینترنت و اجرای برنامه های کاربردی با سیستم دیتا در شبکه همراه سرو کار دارند. در این مطلب سعی داریم به این سوال پاسخ دهیم که چرا گوشی آنتن ندارد ؟ با ما همراه باشید.

چرا گوشی آنتن ندارد

چرا گوشی آنتن ندارد ؟ (بررسی علل)

مشکلات آنتن دهی گوشی های هوشمند ممکن است دلایل نرم افزاری داشته باشند، اما نمی توان ایرادات سخت افزاری را نادیده گرفت. به عنوان مثال ممکن است بر اثر ضربه خوردن گوشی یا فرسودگی آن، تجهیزات مربوط به سیم کارت درست کار نکنند. درنتیجه یا سیم کارت شناسایی نمی شود و یا آنتن دهی درستی را ارائه نمی دهد. جالب است بدانید که گاهی قاب گوشی شما روند آنتن دهی را مختل می کند.

برخی از آسیب دیدگی های مین برد و مدار شارژ نیز بر آنتن دهی موبایل تاثیر منفی گذاشته و آن را مختل می کنند. موارد دیگری همچون تغییر رام گوشی، تغییر تنظیمات مربوط به شبکه، سوئیچ بین شبکه های ۲G ، ۳G و ۴G، مشکلات اپراتور و مواردی از این دست، دیگر دلایل آنتن نداشتن گوشی های هوشمند به شمار می روند. البته ممکن است دستگاه یا شبکه خاصی در نزدیکی شما باشد که بر آنتن دهی تاثیر منفی بگذارد.

  • تغییر رام گوشی.
  • کیس و لوزام جانبی موبایل.
  • مشکلات مقطعی از سوی اپراتور.
  • بهم خوردن تنظیمات شبکه گوشی.
  • تنظیمات و سویچ بین شبکه های ۲G ، ۳G و ۴G
  • فرسوده شدن سیم کارت، تمیز کردن یا تعویض آن.
  • فشار وارد شدن به سیم کارت و ضربه خوردن موبایل.
  • قرار گرفتن در کنار اشیایی که آنتن دهی را مختل میکنند.
  • استفاده از دستگاه های افزایش سیگنال و تقویت کننده آنتن موبایل.
  • قرار گرفتن در نقطه جغرافیایی که از نظر آنتن دهی دچار مشکل است.
  • مشکل سخت افزار مخصوص آنتن دهی موبایل و عدم شناسایی سیم کارت.

مشکلات آنتن دهی در موبایل

حالا که دانستید چرا گوشی آنتن ندارد، بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که مشکلات آنتن دهی گوشی های هوشمند در همین یک مورد خلاصه نمی شوند. ایرادات بسیاری ممکن است در بخش آنتن دهی موبایل ایجاد شوند که مهم ترین آنها عبارتند از:

  • آنتن دهی آنی و لحظه ای

در این حالت، وقتی گوشی را روشن می کنید آنتن مشاهده می شود اما پس از چند دقیقه، اصطلاحا آنتن می پرد. خرابی آی سی PF دلیل اصلی بروز چنین مشکلی است. این آی سی روی برد قرار دارد و باید آن را تعویض کرد تا مشکل آنتن دهی هم برطرف شود.

  • آنتن دهی کاذب

گاهی گوشی شما در ظاهر آنتن دهی درستی دارد اما این مسئله کاذب است. یعنی علی رغم این که خطوط آنتن پر هستند، نه می توان تماسی برقرار کرد و نه تماسی توسط گوشی دریافت می شود. مشکل آنتن دهی کاذب معمولا با تعویض آی سی PF و گاهی اوقات با استفاده از هیتر برطرف می شود.

  • وضعیت بدون آنتن

در ادامه بررسی این که چرا گوشی آنتن ندارد، باید به وضعیت آفلاین اشاره کنیم. یعنی حالتی که آنتن به طور کامل می پرد. در این حالت، باید دید موبایل چه پیغامی می دهد. نمایش عبارت No SIM نشان دهنده خوانده نشدن سیم کارت توسط گوشی است. عبارت Searching یعنی زمان و تاریخ به درستی تنظیم نشده اند و یا به هم ریخته اند. تغییر بین Searching  و No service هم نشان دهنده خرابی آی سی Base Band است. در این صورت برای رفع مشکل آنتن دهی گوشی باید از تیم تعمیرات موبایل کمک بگیرید.

مشکلات آنتن دهی در موبایل

رفع مشکلات آنتن دهی موبایل

چرا گوشی آنتن ندارد ؟ این مشکل قابل حل است. در این بخش به روشهای رفع این اختلال میپردازیم.

  1. در قسمت تنظیمات شبکه موبایل (در گوشیهای اندروید Setting > Wireless and networks >More..>Mobile Networks و در گوشیهای آیفون Setting > Cellular فعال بودن ENABLE 4G بردارید). حالت شبکه (Network Mode) موبایل خود را بر روی GSM only که به عنوان شبکه ۲G نیز شناخته میشود تنظیم کنید. اگر گوشی آیفون دارید برای رفع مشکل آنتن دهی آیفون 6 این مطلب را بخوانید و مشکل را برطرف کنید.
  2. حالت شبکه گوشی خود را به تنظیمات اولیه بازگردانید. در صورتیکه موفق به انجام این کار نشدید از گزینه هایی مثل بازگشت به تنظیمات کارخانه، ریست و.. استفاده کنید.
  3. برای مدتی گوشی خود را از قاب و کیس موبایل مخصوص خارج و استفاده نمایید .
  4. برای رفع این مشکل که چرا گوشی آنتن ندارد ؟ مانع از وارد آمدن ضربه به موبایل خود شوید .
  5. در مناطقی که آنتن دهی مطلوبی دارند اقدام به برقراری مکالمه نمایید .
  6. چپپ سیم کارت گوشی خود را بررسی کنید زیرا ممکن است به علتهای گوناگونی مثل فرسوده شدن و.. کارایی خود را از دست داده باشد.
  7. سیم کارت خود را با اسپری های مخصوص شستو شو قطعات الکتریکی تمیز کنید . درصورت عدم دریافت پاسخ صحیح با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک اپراتور مربوطه سیم کارت خود را با حفظ شماره فعلی تعویض کنید.
  8. از دستگاههای مخصوص افزایش و تقویت کننده سیگنال آنتن دهی موبایل که میتوانند در خانه یا محل کار شما نصب شوند برای حل مشکل پرش آنتن استفاده کنید.
  9. از قرار گرفتن  در کنار برخی از اجسام مختل کننده سیگنال مثل آلمینیوم و محیطهای سر بسته خودداری نمایید.
  10. جهت برطرف کردن این اختلال که چرا گوشی آنتن ندارد ؟ رام رسمی گوشی خود را دانلود و بر روی موبایل نصب کنید. در صورتی که مشکل شما با این اقدامات اولیه رفع نشد جهت تعمیرات گوشی به نمایندگی موبایل مراجعه نمایید.

رفع مشکل آنتن گوشی در منزل

از آن جا که مشکل از بین رفتن آنتن گوشی یکی از اختلالات بسیار آزار دهنده تلقی مشود، رفع آن در زمانی کوتاه، یکی از اصلی ترین اولویت های کاربران است. در این مقاله قصد داریم برای آگاهی بیشتر کاربران، از اقدامات موثر در رفع مشکل آنتن گوشی قبل از مراجعه به نمایندگی تعمیرات، صحبت کنیم. انجام برخی از این راهکارها میتواند در رفع چنین مشکلی تاثیرگذار باشد.

میزان آنتن واقعی را برای گوشی خود به دست آورید.

اگر می خواهید بدانید شدت سیگنال واقعی شما چقدر است باید به قسمت منوی اندروید خود رفته و گزینه ی Status را انتخاب کنید. برای این کار تنها لازم است منوی تنظیمات گوشی را باز کنید و صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید. حال می بایست روی About Phone تپ کنید و سپس گزینه ی Status را انتخاب کنید. حال بایستی SIM Status را انتخاب کنید .

چرا گوشی آنتن ندارد ؟

صفحه ای به شما نمایش داده می شود و در آن در زیر فیلد Signal Strength بازه ای از اعداد با واحد dB نوشته شده است. این اعداد میزان آنتن دهی گوشی شما را نمایش میدهند. لازم است بدانید اگر عدد نمایش داده شده 60 باشد، یعنی شدن سیگنال گوشی شما در حد ایده آل خود قرار دارد. در غیر این صورت یعنی میزان سیگنال وضع خوبی ندارد.

چرا گوشی آنتن ندارد ؟

به فضای باز مراجعه کنید

 از اقدامات موثر در جهت رفع مشکل آنتن دهی گوشی مراجعه به فضایی باز است. چرا که وجود دیوار و اجسامی که میان شما و برج ارسال سیگنال آنتن، می تواند روی شدت سیگنال و قوت آنتن موبایل شما تاثیر بگذارد. در چنین صورتی گوشی نمی تواند به شبکه متصل شود و ممکن است در حالی که آنتن دو خط یا بیشتر را نمایش می دهد نتوانید تماسی برقرار کرده و یا تماسی را دریافت کنید. با مراجعه به فضای باز میتوانید متوجه شوید که این مشکل به دلیل وجود چنین موانعی ست یا خیر؟ اگر مشکل همچنان به قوت خود بر جای ماند لازم است اقدامات بعدی را به انجام برسانید.

گوشی را از قاب خارج کنید

گاهی مشکل عدم آنتن دهی موبایل مرتبط با قاب گوشی می شود. این علت خیلی شایع نیست، اما به طور صد در صد نیز غیر ممکن نخواهد بود، زیرا ممکن است کیس مورد استفاده ی شما قدرت دریافت سیگنال را کم کرده باشد.

کنترل سیم کارت

گاهی قرار گیری نادرست سیم کارت در گوشی میتواند به مشکلاتی در ارتباط با شناسایی سیم کارت دامن بزند. با باز کردن اسلات گوشی و قرار دادن مجدد سیم کارت میتوانید این مشکل را برطرف کنید. اگر همچنان مشکل شناسایی سیم کارت را مشاهده کردید لازم است اقدام نهایی را به عمل آورید.

خاموش و روشن کردن گوشی

یکی دیگر از اقدامات تاثیر گذار در راستای رفع مشکل آنتن دهی گوشی ، خاموش و روشن کردن دستگاه است. با خاموش شدن گوشی سیستم عامل آن رفرش میشود. این کار احتمال بازیابی آنتن را افزایش میدهد. اگر مشکل همچنان باقی ماند لازم است اقدامات بعدی روی آن صورت بگیرد.

موبایل خود را ریستارت کنید

یکی از ساده ترین و در عین حال موثرترین روش ها برای رفع مشکل آنتن ندادن موبایل، ری استارت کردن گوشی است. دستگاه را خاموش کنید و یک دقیقه منتظر بمانید و سپس آن را روشن کنید. به این ترتیب مشکل حل خواهد شد، اما اگر مشکل حل نشد یا دوباره تکرار شد، باید برای رفع کامل این اختلال روش های دیگری را امتحان کنید و نهایتا از یک مرکز معتبر تعمیراتی کمک بخواهید.

گوشی را در حالت پرواز قرار دهید و بعد از چند ثانیه از این حالت خارج کنید

انجام این کار میتواند تاثیر مثبتی در رفع مشکل آنتن دهی گوشی داشته باشد. پس از انجام این مرحله، چند ثانیه به گوشی خود زمان دهید و اگر همچنان آنتن دهی آن با مشکل روبرو بود لازم است مراحل بعدی به انجام برسد.

اپراتور شبکه تلفن همراه را به طور دستی تنظیم کنید

تنظیم دستی اپراتور شبکه ی تلفن همراهتان نیز می تواند در رفع مشکل آنتن ندادن موبایل موثر باشد. برای این کار وارد settings یا تنظیمات گوشی شوید؛ Mobile networks  را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید. Network operators را برگزینید و با ضربه زدن روی Search networks و یا Search manually منتظر باشید تا گوشی شما تمام اپراتورهای موجود شبکه تلفن همراه را نمایش دهد. در نهایت اپراتور شبکه ی تلفن همراه خود را انتخاب کنید.

بازگشت به تنظیمات کارخانه

این اقدام تمامی تنظیمات را به حالت اولیه ی خود بر میگرداند. اگر تنظیمات ناصحیح باشد و یا دچار اختلال شده باشد، میتوانید از این راه مشکل را حل کنید. در غیر این صورت برای رفع مشکل آنتن دهی گوشی خود لازم است به نمایندگی تعمیرات معتبر مراجعه فرمایید.

فیلم آموزش تقویت آنتن موبایل با کد دستوری

نمایندگی موبایل و واحدهای تعمیرات موبایل

نمایندگی موبایل ، واحدهای تعمیرات موبایل را مجزا طراحی کرده است. به همین دلیل تعمیر هر دستگاه توسط متخصص همان دستگاه و برند انجام میگردد. به عنوان مثال برای رفع ایراد موبایل ال جی باید به واحد مرتبط مراجعه نمایید. مهمترین مزیت مجزا بودن واحدها این است که کارشناسان با تمامی توجه خود پروسه تعمیر را انجام میدهند. کادرفنی مرکز تعمیرات موبایل ابتدا به آنالیز جزء به جزء دستگاه میپردازند.

سپس بهترین گزینه برای ریکاوری را برمی گزینند. بدیهی است از این طریق احتمال تعویض اشتباه قطعه نیز به صفر میرسد. نمایندگی رسمی موبایل با سرلوحه قرار دادن هدف کسب رضایت مشتری به فعالیت میپردازد. مرکز تعمیرات گوشی با در دست داشتن مدرنترین تجهیزات توسط مجربترین کارشناسان اقدام به رفع ایراد دستگاه شما عزیزان مینماید.کاربران مجموعه میتوانند پاسخ این سوال را که چرا گوشی آنتن ندارد ؟ به شکلی جامعتر از کارشناسان ما دریافت نمایند.

یک پاسخ

  1. مهدی پرنون گفت:

    سلام خسته نباشید می‌خواستم بدونم مشکل سخت‌افزاری پرش آنتن ردمی نوت ۸ چقدر هزینشه..ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + پنج =