آموزش تعویض گلس موبایل

آموزش تعویض گلس موبایل برای همه ما می تواند از جمله آموزش های ضروری به حساب بیاید. با این آموزش سعی می کنیم در هزینه های شما صرفه جویی کنیم. حتما برای شما پیش آمده که  موبایل تان به طور ناگهانی به زمین بیفتد و شیشه محافظ صفحه نمایش آن بشکند، اما صفحه نمایش و تاچ  همچنان صحیح و سالم به حیات خود ادامه دهد.

در این شرایط هیچ نیازی نیست که مبلغ گزافی را برای تعویض کل صفحه نمایش تلفن همراه هوشمند خود هزینه کنید، بلکه تنها با تعویض شیشه محافظ شکسته صفحه نمایش_ که قیمت چندانی هم ندارد_ می‌توانید موبایل خود را تعمیر کنید. ما در اینجا قصد داریم تا با راهنمایی قدم به قدم به آموزش تعویض گلس موبایل بپردازیم.

آموزش-تعویض-گلس-موبایل

وسایل لازم برای آموزش تعویض گلس موبایل

  • پیچ گوشتی تخت فولادی با نوک بسیار ظریف و تیز
  • کیت ابزار پلاستیکی (پیچ گوشتی‌های کوچکِ سر تختِ پلاستیکی)مخصوص باز کردن موبایل و پیک مخصوص نواختن گیتار
  • پیچ گوشتی فیلیپس چهار سوی شماره ۰۰# یا پیچ گشتی ساعتی هم اندازه آن
  • تفنگ حرارتی یا سشوار داغ
  • نوار استیکر ۲ و ۳ میلی‌متری دو رو چسب مخصوص چسباندن شیشه محافظ به صفحه نمایش
  • نوار چسب کاغذی یا نوار چسب مخصوص بسته‌بندی
  • دماسنج فرو سرخ یا تماسی
  • شیشه یدکی محافظ صفحه نمایش موبایل

مراحل آموزش تعویض گلس موبایل

شیشه محافظ

در اولین گام از آموزش تعویض گلس موبایل باید به سراغ شیشه محافظ برویم؛ تکه هایی از نوار چسب کاغذی را به اندازه عرض یا طول صفحه نمایش موبایل ببرید، با آن سطح صفحه نمایش موبایل را بپوشانید. به این طریق می‌توانید به راحتی تکه‌های شکسته شیشه محافظ صفحه نمایش را از سطح صفحه نمایش موبایل جدا کرده و بردارید.

باز کردن درپوش پشتی موبایل

در دومین مرحله آموزش تعویض گلس موبایل به‌وسیله کیت ابزار پلاستیکی مخصوص باز کردن موبایل یا ناخن دست خود، درپوش پشتی موبایل را جدا کرده و کنار بگذارید.

قطعات جانبی را خارج کنید

حال باتری موبایل، سیم کارت و کارت حافظه موبایل را از جایگاه مخصوصش خارج ساخته و آنها را در جای مناسبی نگهداری کنید.

از سشوار و تفنگ حرارتی کمک بخواهید

در این مرحله از آموزش تعویض گلس موبایل با استفاده از گرم کردن موبایل به کمک تفنگ حرارتی یا سشوار داغ قطعات سخت‌افزاری گوشی را از هم جدا می‌کنیم. برای به نتیجه رسیدن این مرحله به صبر و حوصله بیشتری نیاز دارید. با استفاده از سشوار داغ و گرفتن آن روی کناره‌های قاب گوشی و کنترل مداوم سطح گوشی با حرارت‌سنج فرو سرخ، حرارت حاشیه قاب آن را به حدود ۷۰ تا ۸۰ درجه سانتیگراد برسانید. این کار باعث آب شدن چسب نگهدارنده قاب موبایل می‌شود، اما در این حرارت به قطعات الکترونیکی گوشی صدمه‌ای وارد نمی شود.

در استفاده از سشوار دقت کنید

تفنگ حرارتی یا سشوار داغ را باید در فاصله‌ای در حدود ۷ سانتی‌متری گوشی نگه دارید و خیلی به آن نزدیک یا دور از آن نگیرید.  در هنگام اجرای مراحل آموزش تعویض گلس موبایل، اگر از تفنگ حرارتی استفاده می‌کنید، حرارت آن را روی درجه کم بگذارید. حالا بسته به قدرت حرارت‌دهی وسیله حرارتی مورد استفاده حاشیه‌های قاب گوشی را ۳ الی ۵ دقیقه حرارت دهید.

علائم تغییر رنگ

اگر هرگونه علائم تغییر رنگ، تغییر شکل یا آب شدن پلاستیک بدنه گوشی را مشاهده کردید، به معنی رسیدن حرارت زیادی به دستگاه است و باید وسیله حرارتی را خاموش کرده و عمل حرارت دادن قاب موبایل را متوقف سازید. در غیر ای نصورت  با ایجاد حرارت اضافی در حاشیه‌های قاب و بدنه موبایل دیجیتایزر موبایل را آب کرده و به قطعات الکترونیکی و قطعات سخت افزاری موبایل صدمات جدی وارد خواهید ساخت.

دقت در حرارت دهی

در اجرای مراحل آموزش تعویض گلس موبایل، در صورتی که از سشوار استفاده می کنید، کار حرارت دهی و گرم کردن موبایل، ممکن است تا یک ساعت هم طول بکشد. حرارت دادن به دستگاه سبب می شود چسبی که شیشه محافظ صفحه نمایش را به قاب و سطح خود صفحه نمایش چسبانده آب شود. تنها در این صورت است که می‌توانید شیشه شکسته را از سطح صفحه نمایش و قاب موبایل جدا کنید.

جداکردن قطعات فلزی چسبیده به شیشه

در هنگام اجرای نکات مربوط به آموزش تعویض گلس موبایل حتما لازم است که قطعات فلزی کوچک چسبیده به شیشه شکسته را از آن جدا کرده و نگه دارید، زیرا برای چسباندن شیشه جدید به گوشی مجددا از آنها استفاده خواهید کرد. چسب‌های باقیمانده زیر شیشه را به آرامی و بدون اعمال فشار کاملا تمیز کرده و مراقب باشید دکمه‌ها در یک ردیف قرار بگیرند.

به مراحل پایانی نزدیک می شوید

دور قاب گوشی را از ۴ طرف با استیکر نازک مخصوص چسباندن شیشه محافظ بپوشانید. دیجیتایزر و صفحه نمایش را با استفاده از پارچه نرم بدون پرز و مایع پاک کننده لنز کاملا تمیز کنید تا هیج گرد و خاک و چربی یا اثر انگشتی به جا نماند. در این مرحله از آموزش تعویض گلس موبایل، شیشه محافظ نو را از کاور با انگشتانتان از لبه‌ها بگیرید و طوری بیرون بیاورید که دستتان با قسمت زیرش تماس پیدا نکند.

گلس جدید را جایگزین کنید

قبل از قرار دادن محافظ روی شیشه، پلاستیک‌های نازک و باریک محافظ ۴ دور آن را با دقت جدا کنید. کاغذ روی استیکر‌ها را بکنید و دور بیندازید. در این مرحله از آموزش تعویض گلس موبایل به دقت مضاعفی نیاز دارید؛ با دقت شیشه محافظ جدید را روی قاب گوشی بچسبانید و فشار دهید، به‌طوری که هیچ حباب هوایی در گوشه‌های دورتا دور موبایل بین شیشه و قاب موبایل یا صفحه نمایش باقی نماند. چند ثانیه هر چهار طرف موبایل را فشار دهید تا حسابی بچسبد.  اکنون می توانیداز دستگاه خود را دوباره استفاده کنید.

فیلم آموزش تعویض گلس گوشی

در این قسمت فیلم آموزش تعویض گلس موبایل برای شما قرار داده شده است. با توجه به حساسیت بالای تعویض گلس گوشی تمام نکات لازم را رعایت کنید. هرگونه بی دقتی هنگام انجام این کار ممکن است میزان خسارت وارد شده به گوشی شما را بیشتر کند.

تعمیرات موبایل

مرکز تعمیرات موبایل با کادر متخصص و کارگاه های تعمیراتی پیشرفته، آماده ارائه خدمات ویژه و منحصر به فرد به همه کاربران عزیز است. این مرکز رضایت مشتری از سرویس دهی را راس همه امور خود می داند و برای رسیدن به این هدف از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

نمایندگی موبایل

مرکز نمایندگی موبایل تلاش می کند تا نیاز و سلیقه همه کاربران را در نظر بگیرد و مطابق آن اقدام به واردات کالاهای تخصصی حوزه فناوری اطلاعات نماید. این مرکز با رعایت همه قوانین و ضوابط در کشور، درگاه امن و مورد اطمینانی است برای همه کسانی که قصد خرید این کالای پر مصرف را دارند. کارشناسان مرکز نمایندگی موبایل همواره برای انتخاب یک دستگاه خوب و کارآمد مطابق نیاز، سلیقه و بودجه شما، در کنارتان خواهند بود و شما را راهنمایی خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =