افزایش طول عمر باطری گوشی

افزایش طول عمر باطری گوشی مساله ای است که ذهن کاربران تلفن همراه را به خود مشغول ساخته است. گوشی‌های هوشمند در قبال امکاناتی که برای کاربران فراهم می‌کنند، مصرف انرژی زیادی نیز دارند. ولی سرعت توسعه باتری‌ها با سرعت پیشرفت دیگر امکانات در تلفن‌های همراه همخوانی زیادی ندارد. در هرصورت برای بسیاری از کاربران تلفن‌های همراه پیش آمده که تا مدتی دسترسی به منابع برق و یا شارژر نداشته‌اند و نیازمند راه‌کارهایی برای افزایش شارژ دهی باتری باشند. چراکه ممکن است موبایل شما به سرعت شارژ خود را از دست بدهد. در این حالت امکان خرابی باتری موبایل وجود دارد.

هنگام خرابی باتری این مشکلات برای گوشی پیش می اید:

  • گوشی خود به خود خاموش می شود.
  • گوشی هنگ می کند.
  • تنظیمات تاریخ وساعت به هم می ریزد.
  • باتری سریع خالی می شود.

اگر یکی از این مشکلات را تنها یک بار در گوشی خود مشاهده کردید، نشانگر خرابی باتری نیست. اگر باتری خراب باشد، این نشانه ها به دفعات درگوشی ظاهر می شود.

افزایش طول عمر باطری گوشی

افزایش عمر باتری گوشی با تنظیم مدت زمان شارژ باتری

درست است که گوشی های موبایل به طور هوشمندانه طراحی شده‌اند و زمانی که برای مدت طولانی به شارژ متصل باشند و باتری آن ها فول شارژ شود، انتقال انرژی از شارژر به باتری را غیر فعال می‌کنند. اما این مسئله بدان معنا نیست که می‌توانید آزادانه گوشی موبایل خود را از صبح تا شب در شارژ بزنید. متاسفانه زمانی که گوشی های موبایل به شارژر متصل هستند، شدت جریانی که از شارژر به باتری منتقل می‌شود، منجر به داغ شدن باتری خواهد شد. 

هرچقدر شدت و مدت زمان باقی ماندن این گرما بیشتر باشد، باتری لیتیوم یونی گوشی بیشتر آسیب می‌بیند و با افت توان رو به رو می‌شوند. پس یکی از بهترین روش های افزایش عمر باتری گوشی موبایل این است که دستگاه را طولانی مدت به شارژ نزنید و به محض اینکه باتری آن به اندازه کافی شارژ شد، گوشی را از شارژر جدا کنید.

خنک نگه داشتن گوشی خود را جدی بگیرید.

دقت کنید که به طور کلی هر گونه گرمایی دشمن باتری های لیتیوم یونی است، چه این گرما از شارژ بیش از 100 در صد شکل گیرد، چه از مواردی دیگری همچون کیس غیر استاندارد. هرچقدر گرمای بیشتری به این باتری ها وارد شود، عمر، توان و کیفیت شارژدهی آن ها کمتر می‌شود. بنابراین اگر قصد افزایش عمر باتری گوشی موبایل خود را دارید، بهتر است همیشه آن را خنک نگه داشته و از داغ شدن بیش از اندازه آن جلوگیری کنید. 

انجام بازی های سنگین در گوشی برای مدت زمان های طولانی، نگه داری از موبایل در کنار دستگاه های گرمایشی، متصل کردن گوشی به پاوربانک و استفاده همزمان از آن و غیره می‌توانند منجر به داغی بیش از حد بدنه ی گوشی شما شوند. بنابراین برای افزایش عمر باطری گوشی خود تا حد ممکن آن را خنک نگه دارید.

حالت صرفه جویی در باتری را روشن کنید

حالت صرفه جویی در باتری (Battery Saver Mode) یک ویژگی در اکثر گوشی‌های هوشمند است که به شما کمک می‌کند عمر باتری را زمانی که شارژ آن کم است، افزایش دهید. این کار با محدود کردن برخی از عملکردها و فعالیت‌های گوشی انجام می‌شود. در حالت صرفه جویی در باتری، ممکن است برخی از موارد زیر تغییر کنند: کاهش روشنایی صفحه، محدود کردن فعالیت برنامه‌ها، غیرفعال کردن لرزش و…

چند راه کار مناسب جهت افزایش طول عمر باطری گوشی

در صورتی که شارژ گوشی شما رو به اتمام است و امکان شارژ مجدد وجود ندارد. رعایت نکات ذیل شما را در استفاده ی بهینه از شارژ گوشی یاری خواهد نمود.

  • قطع کردن اتصالات غیرضروری 
  • عدم چک کردن مداوم تلفن همراه
  • قرار دادن گوشی در حالت پرواز
  • عدم استفاده از گوشی در هنگام شارژ 
  • تهیه ی باطری پشتیبان در صورت قابل تعویض بودن باطری 
  • غیر فعال کردن اعلان های غیر ضروری
  • پرهیز از پردازش‌های سنگین 
  • کاهش روشنایی صفحه نمایش

نمایندگی موبایل و واحدهای تعمیرات موبایل

نمایندگی موبایل خدمات خود را در واحدهای مجزا به کاربران گرامی ارائه می نماید . کارگاه ها به صورت مجزا و با امکانات مدرن راه اندازی شده اند. از آنجا که کمپانی اپل محصولات منحصر به فرد با ویژگی های خاص را به بازار ارائه می نماید. تعمیرکاران اپل باید با ویژگی ها و قطعات محصول آشنایی داشته باشند.

 به عنوان مثال ؛ تعمیرکار آیفون باید به قطعات مختلف آیفون در بخش سخت افزار و هم چنین ویژگی نرم افزاری هر محصول آشنا باشد. تعمیر و تعویض هارد گوشی آیفون در واحد تعمیر موبایل انجام می گردد. در صورت تمایل به آشنایی با دیگر واحدهای تخصصی تعمیرات موبایل وارد صفحه ی مربوط به واحد مورد نظر شوید.