پر شدن حافظه آیفون

پر شدن حافظه آیفون، مشکل شایعی است که تقریبا تمام دارندگان گوشی های اپل به نوعی با آن مواجه هستند. به توجه به این که گوشی های این برند قابلیت استفاده از مموری کارت ندارند، حافظه داخلی آنها، هرقدر هم که زیاد باشد، با اطلاعات مختلف پر می شود. بنابراین کاربران آیفون معمولا با محدودیت های حافظه مواجه هستند. اما چه می توان کرد تا دیگر پیغام هایی با مضمون پر شدن حافظه در نمایشگر موبایل apple ظاهر نشوند؟ چند ترفند جالب و ساده برای رفع مشکل حافظه آیفون وجود دارد که در ادامه آنها را بررسی می کنیم.

پر شدن حافظه آیفون

ترفند هایی برای رفع مشکل پر شدن حافظه آیفون

اگرچه گوشی های برند اپل تنها دارای حافظه داخلی هستند و نمی توان در آنها از کارت حافظه های جانبی استفاده کرد، آما روشها و ترفندهایی برای رفع مشکل حافظه در انواع آیفون وجود دارد. بخشی از مهم ترین و بهترین روشهای این کار عبارتند از:

برای این که محدودیت حافظه گوشی آیفون شما را محدود نکند، حتما بررسی کنید فایل هایی که در گوشی ذخیره کرده اید چه حجمی دارند. منوی تنظیمات را باز کرده و وارد بخش General شوید. سپس ضمن وارد شدن به بخش Storage می‌توانید میزان فضای استفاده شده در گوشی آیفون خود را بطور دقیق مشاهده کنید. اگر دیدید که فایل یا اپلیکیشنی، حجم بسیار زیادی دارد و در مقابل، زیاد با آن کار نمی کنید، آن را حذف کنید.شاید جالب باشد بدانید که پیام های متنی یا همان sms ها و پیام هایی که از طریق برنامه هایی همچون واتساپ و … ارسال می کنید، حجم قابل توجهی از حافظه گوشی را اشغال می کنند. برای این که بدانید این قبیل پیام ها چه مقدار از حجم حافظه را درگیر کرده اند، باید وارد قسمت Storage گوشی خود شوید. روی گزینه Messages کلیک کنید تا صفحه بسیار مفیدی از موارد پیوست شده به پیام‌های خود از جمله عکس، ویدیو و فایل‌های گیف را ببینید. این موارد را پاک کنید تا ضمن رفع مشکل حافظه آیفون، فضای ذخیره سازی گوشی بی مورد پر نشود. حتی می توانید کاری کنید که گوشی به صورت اتوماتیک، چنین داده هایی را حذف کند. برای این منظور وارد قسمت Messages در منوی «تنظیمات» شوید. با کمک گزینه Keep Messages و تنظیم زمان دلخواه، می ‌توانید مدت زمان ماندگاری پیام‌ ها را تنظیم کنید.عکسها درواقع بیشترین فضا را در حافظه گوشی های هوشمند اشغال می کنند. بهترین راه رفع مشکل حافظه آیفون در خصوص عکسها و تصاویر، استفاده از آیکلود است. این سرویس انحصاری اپل، تصاویر و فایل ها را در سرورهای apple ذخیره می کند تا دیگر نیازی به ذخیره کردن آنها در گوشی نباشد. اپلیکیشن هایی همچون Google Photos هم به شما کمک می کنند که تصاویر را با وضوح بالا در سرورهای گوگل ذخیره کنید.

ترفند هایی برای رفع مشکل حافظه آیفون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − دو =