چرا گوشی کارت حافظه را نمیخواند؟

یکی از کاربرد های گوشی های هوشمند، استفاده از آن برای ذخیره سازی عکس ها، فیلم ها، بازی ها و دیگر اپلیکیشن های جذاب و کاربردی است. کاربران گوشی های هوشمند مختلف، از دستگاه همراه خود برای ذخیره بهترین لحظات شان استفاده می کنند. اما گاهی گوشی حافظه کافی برای ذخیره سازی همه داده ها را ندارد. به همین دلیل نیز کاربران برای گوشی های خود، از کارت حافظه خارجی یا رم استفاده می کنند. کاربرد رم در گوشی های موبایل در صورتی است که دستگاه مورد نظر از این قابلیت پشتیبانی کرده و امکان استفاده از یک حافظه خارجی را داشته باشد.

 با این حال یک مشکل در این میان ممکن است به وجود آید، آن هم نخواندن رم موبایل است. در واقع با وجود مزیت استفاده از کارت حافظه و افزایش فضای ذخیره سازی این طریق، خوانده نشدن کارت حافظه گوشی همراه یکی از دردسر هایی است که در این خصوص به وجود می آید. در ادامه دلیل این امر و راه حل های رفع این مشکل را بررسی می کنیم.

نخواندن رم موبایل

دلایل نخواندن رم موبایل چیست؟

برای این که بتوان مشکل شناسایی نشدن رم در گوشی را برطرف کرد، باید ابتدا دلیل بروز مشکل را شناسایی کرد و آن را برطرف کرد. در قدم اول برای رفع مشکل نخواندن رم موبایل، اطمینان حاصل کنید که از یک رم اصلی و با کیفیت استفاده می کنید. در قدم بعدی، بهتر است جایگاه قرار گیری رم در دستگاه را تمیز کنید و از عدم وجود هر گونه پرز و گرد و خاک در این قسمت مطمئن شوید.

در مرحله بعدی نیز بهتر است ابتدا از سالم بودن خود کارت حافظه مطمئن شوید. کارت حافظه مورد نظر را در یک گوشی دیگر قرار دهید. در صورتی که رم در یک دستگاه دیگر شناسایی شد و راحت خوانده شد، می توان مشکل را در گوشی دنبال کرد. در غیر این صورت که مشکل از خود رم است. در ادامه راه حل های دیگری را با جزئیات بیشتر بررسی می کنیم.

عدم شناسایی رم به دلیل بروز مشکل در دستگاه

در بسیاری از موارد، خصوصا بعد از بررسی مموری مورد استفاده روی دیگر دستگاه ها، مشخص می شود که نخواندن رم موبایل ربطی به خود مموری ندارد و در واقع این مشکل از خود گوشی است. در این صورت نه تنها رم مذکور، هر رم سالم و جدیدی نیز روی گوشی شناسایی نمی شود. مشکل گوشی مورد نظر را هم می توان به ایراد های نرم افزاری و هم بروز مشکلات سخت افزاری نسبت داد. به این ترتیب با مراجعه به یک مرکز تعمیرات تخصصی معتبر، باید تعمیرات لازم در این خصوص انجام شود. معمولا ایراد های نرم افزاری مانند ویروسی شدن دستگاه یا دیگر موارد تعمیرات نرم افزاری موبایل راحت تر برطرف خواهد شد. مرکز سخت افزار ایران نیز می تواند مشکلات ایجاد شده در خصوص خوانده نشدن رم گوشی را برطرف کند.

استفاده از یک مموری کارت دیگر

درست است که معمولا مموری کارت اگر سالم باشد، مشکل را باید در گوشی جست و جو کرد، اما با این حال گاهی مشاهده شده که نخواندن رم موبایل به دلیل عدم سازگاری فناوری گوشی هوشمند مورد نظر با رم مورد استفاده است. به این ترتیب شاید با خرید و استفاده از یک رم جدید و سازگار با گوشی، مشکل شناسایی نشدن رم در گوشی برطرف شود.

استفاده از یک مموری کارت دیگر

راه حل های رفع مشکل شناسایی نشدن کارت حافظه در گوشی

مسیر های پیشنهادی بالا می تواند به ما بگوید که دلیل نخواندن رم موبایل مورد نظر چیست. اما برخی راه حل های ساده نیز وجود دارد که در صورت مواجه شدن با این مشکل کاربران می توانند آن ها را دنبال کرده و برای رفع این مشکل اقدام کنند. برای مثال می توان به همان استفاده از یک رم اصلی و تمیز کردن جایگاه ورود SD کارت اشاره کرد. سایر راه حل ها شامل مواردی است که در ادامه شرح داده می شوند.

شناسایی نشدن رم گوشی

ریستارت کردن دستگاه

اگر به صورت ناگهانی کارت حافظه در گوشی شناسایی نمی شود، بهتر است یک بار گوشی را خاموش و روشن یا ریستارت کنید. این راه کار ساده در بسیاری از موارد مشکل نخواندن رم موبایل را برطرف می کند. حتی بهتر است یک بار رم را خارج کرده، دستگاه را ریستارت کنید و بعد از روشن کردن مجددا رم را در دستگاه قرار دهید.

ویروس یابی دستگاه و حذف بدافزار ها

در بسیاری از مواقع ویروسی شدن دستگاه یا نصب بدافزار ها روی آن می تواند دلیل نخواندن رم موبایل باشند. در نتیجه با یک ویروس یابی و نصب یک آنتی ویروس و همچنین حذف بدافزار ها از روی دستگاه می توان مشکل خوانده نشدن رم گوشی را برطرف کرد.

فرمت کردن کارت حافظه

اگر تمام راه حل های موجود نتیجه بخش نبود و با بررسی ها مطمئن شدید مشکل از خود SD کارت است، برای رفع مشکل نخواندن رم موبایل، آخرین راه حل پیشنهادی فرمت کردن کارت حافظه از طریق خود گوشی است. البته مشخصا با این کار داده های ذخیره شده روی کارت رم نیز پاک خواهد شد.

فرمت کردن کارت حافظه

ریست فکتوری کردن گوشی

یک راه حل نهایی دیگر نیز برای رفع مشکل نخواندن رم موبایل وجود دارد و کاربرد آن برای زمانی است که مطمئن شوید خود کارت حافظه سالم است و از لحاظ سخت افزاری نیز در گوشی مشکلی برای شناسایی نشدن رم در گوشی وجود ندارد. با ریست فکتوری گوشی، مشکلات نرم افزاری احتمالی برطرف خواهد شد و به این ترتیب مشکل خوانده نشدن رم گوشی نیز برطرف می شود.

تعمیرات سخت افزاری

در نهایت اگر مشکل ایجاد شده برطرف نشد و هیچ کارت حافظه ای نیز روی دستگاه شناسایی و خوانده نشد، احتمال بسیار زیاد نخواندن رم موبایل مربوط به مشکلات سخت افزاری در گوشی است. خرابی کانکتور ها، خرابی اسلات کارت حافظه و مواردی مشابه می تواند مطرح شود. با مراجعه به یک مرکز تعمیراتی می توان مشکل ایجاد شده را با انجام تعمیرات سخت افزار موبایل مورد نظر برطرف کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − 3 =