مقایسه موبایل سامسونگ و اپل

برند های متعددی در بازار وجود دارد که هر یک سعی دارند تا با ارائه بهترین گزینه ها برای مشتریان گوشی های هوشمند، گوی رقابت را از سایر رقبای خود بدزدند و بتوانند در این بازار رقابتی برنده شوند. در بین تمامی برند های موجود، شاید موبایل های برند سامسونگ و برند اپل را بتوان جز محبوب ترین ها و پر طرفدار ترین گوشی های موجود در بازار در نظر گرفت. این دو برند به خوبی توانسته اند بازار گوشی های هوشمند را در دست گرفته و مشتریان زیادی را به تنوع محصولات خود جذب نمایند.

اما برای بسیاری از مشتریان این محصولات این سوال به وجود می آید که کدام گوشی برای خرید بهتر است؟ مقایسه موبایل سامسونگ و اپل موضوع جالب توجهی است که می تواند برای بسیاری از کاربران جالب توجه باشد. این که برای خرید یک گوشی هوشمند باید به سراغ کدام برند بروند و برای خرید موبایل سامسونگ بهتر است یا اپل، موضوع مهمی است که می خواهیم با یک مقایسه و بررسی به آن بپردازیم.

مقایسه موبایل سامسونگ و اپل

خرید موبایل سامسونگ بهتر است یا اپل؟

حال بعد از این مقایسه انجام شده در بالا، پاسخ به این سوال کمی دشوار است. اول از همه باید سلیقه و نیاز مشتری در نظر گرفته شود. گوشی های آیفون در کل ظرافت و طراحی به خصوصی دارند و به همین دلیل نیز طرفداران مخصوص به خود را دارند. در مقابل گوشی های برند سامسونگ نیز قابلیت های منحصر به فردی را در اختیار کاربران قرار می دهند و معمولا دوام بالایی دارند.

بنابراین، هر یک ویژگی های مثبت و منفی مختص به خود را دارند. همین موارد، مقایسه موبایل سامسونگ و اپل برای خرید را کمی دشوار می کند. بنابراین، با توجه به مزیت ها و معایب هر دو دستگاه، می توان گفت که هر کدام از یک نظر می توانند گزینه بهتری برای خرید باشند و نمی توان قاطعانه گفت که خرید موبایل سامسونگ بهتر است یا اپل.

معیارهای مقایسه موبایل سامسونگ و اپل

برای این که ببینیم برای خرید موبایل سامسونگ بهتر است یا اپل، باید این موضوع را از چند جهت مورد بررسی قرار دهیم. موارد زیر از مهم ترین مواردی است که باید برای مقایسه موبایل سامسونگ و اپل در نظر گرفت. البته که تصمیم گیری نهایی بر عهده مشتری است و باید ببیند که کدام ابعاد یک گوشی هوشمند برای او از اهمیت بیش تری برخوردار است. گزینه های زیر باید برای مقایسه این دو مدل در نظر گرفته شود:

  • طراحی ظاهری و ویژگی ها و مشخصات گوشی های هر دو برند
  • بررسی نرم افزاری و سخت افزاری دستگاه ها
  • مقایسه عملکرد و کیفیت دوربین گوشی های هر دو برند
  • مقایسه دستگاه ها از نقطه نظر باتری و میزان نگهداری شارژ
  • بررسی شرایط تعمیر گوشی های اپل و گوشی های سامسونگ
آیفون بهتر است یا سامسونگ؟

مقایسه موبایل سامسونگ و اپل از نظر طراحی ظاهری

اولین چیزی که در خصوص گوشی های هوشمند دیده می شود و کاربران با آن مواجه می شوند، نوع و سبک طراحی ظاهری این گوشی ها است. از نظر طراحی ظاهری؛ هر دو برند قابلیت های بسیار منحصر به فردی را در طراحی ظاهری خود به کار برده اند و هم گوشی های سامسونگ و هم آیفون استاندارد های بالایی را در گوشی های خود لحاظ کرده اند. حتی برخی مشخصه های طراحی ظاهری این دو برند نیز مشابه هم است. با این حال چند مورد در این خصوص تفاوت در طراحی را بین دو گوشی ایجاد می کند. بدنه دستگاه، نمایشگر و مواردی از این دست گزینه های مهمی است که در مقایسه موبایل سامسونگ و اپل باید به آن پرداخت.

مقایسه بدنه گوشی سامسونگ و اپل

اول از همه این که گوشی های سامسونگ بر خلاف موبایل اپل، هیچ تو رفتگی در نمای ظاهری شان دیده نمی شود. امری که در خصوص گوشی های اپل مشهود است. نکته مهم دیگر در مقایسه موبایل سامسونگ و اپل، ضخامت کم تر گوشی های سامسونگ نسبت به برند اپل است. اما در مقایسه گوشی های اپل در ساختار ظاهری شان از فولاد ضد زنگ استفاده شده است. در نتیجه مقاومت بیش تری دارند. وزن گوشی های آیفون نیز نسبت به سامسونگ کم تر است. بنابراین بر اساس اولویت ظاهری، مشتریان باید تصمیم بگیرند که خرید موبایل سامسونگ بهتر است یا اپل؟

مقایسه گوشی سامسونگ و آیفون از نظر صفحه نمایش

نکته دیگر قابل بررسی در خصوص گوشی های هر دو برند، مشخصات و تفاوت های نمایشگر آن ها است. در خصوص کیفیت و وضوح تصویر در نمایشگر، اکثر گوشی های هر دو برند کیفیت خوبی دارند. هر دوی آن ها معمولا از 16 میلیون رنگ پشتیبانی می کنند. اما نوع صفحه نمایش گوشی های اپل و سامسونگ با هم متفاوت است. برای مقایسه موبایل سامسونگ و اپل، باید به مقاومت و دوام بیشتر نمایشگر گوشی های آیفون نسبت به سامسونگ اشاره کرد.

بنابراین مقاومت بیشتر نمایشگر گوشی های آیفون نسبت به سامسونگ، نکته ای است که کاربران برای تصمیم گیری در این خصوص که خرید موبایل سامسونگ بهتر است یا اپل، باید در نظر داشته باشند. خصوصا کاربرانی که بیشتر این احتمال را می دهند که ممکن است ال سی دی و نمایشگر گوشی آن ها آسیب ببیند، چرا که به نظر می رسد نیاز به تعمیر ال سی دی موبایل اپل کم تر از گوشی های سامسونگ باشد.

مقایسه سیستم عامل دو برند سامسونگ و اپل

بعد از بررسی های ظاهری دستگاه، نکته قابل توجه دیگر، سیستم عامل و مشخصه های نرم افزاری گوشی های هر دو برند است. همان طور که می دانید، سیستم عامل گوشی های سامسونگ اندروید است در حالی که گوشی های آیفون از پلتفرم iOS استفاده می کنند. مزیتی که اندروید نسبت به iOS دارد این است که در کل رابط کاربری بسیار ساده تری دارد و کاربران برای استفاده از فضای این پلتفرم، مسیر راحت تری دارند.

بنابراین بهتر و بیشتر می توانند با فضای اندروید کنار بیایند. اما با این حال، نمی توان برای مقایسه موبایل سامسونگ و اپل، قاطعانه گفت که نرم افزار اندروید نسبت به iOS برتری دارد. این امر که کدام سیستم عامل بهتر و راحت تر است باید توسط کاربران تعیین شود. حتی مشکلات نرم افزاری نیز در گوشی های سامسونگ دیده می شود که برای مثال می توان به هنگ کردن موبایل سامسونگ اشاره کرد

مقایسه دوربین موبایل سامسونگ و آیفون

نکته قابل توجه دیگر برای بسیاری از کاربران هنگام انتخاب و خرید یک گوشی هوشمند، مشخصه و کارایی دوربین دستگاه مورد نظر است. در این خصوص باید گفت که در کل شرکت اپل برای گوشی های آیفون خود، همیشه بالاترین کیفیت دوربین را در نظر گرفته است. استفاده از دوربین های سه گانه با بالا ترین کیفیت در آخرین مدل ارائه شده در این برند نیز حاکی از همین امر دارد.  با وجودی که گوشی های سامسونگ نیز از این قاعده مستثنی نیستند و تولید کنندگان این گوشی ها همیشه در به روز رسانی مدل های خود داشته اند، اما در مقایسه موبایل سامسونگ و اپل برای خرید باید گفت که کیفیت تصاویر گرفته شده با دوربین آیفون بسیار قابل توجه تر از گوشی سامسونگ است.

مقایسه باتری گوشی های سامسونگ و اپل

موضوع مهم دیگری که برای یک گوشی هوشمند حائز اهمیت است، عمر باتری و قدرت نگهداری شارژ آن است. به صورت کلی هر دو برند سعی در بهبود و ارتقای کارکرد باتری گوشی های خود کرده اند. اما با این حال در مقایسه موبایل سامسونگ و اپل از نقطه نظر کارایی باتری، به نظر می رسد که گوشی های سامسونگ باتری های قوی تر و با دوام تری دارند. معمولا طول عمر باتری در گوشی های سامسونگ، بیشتر از گوشی های آیفون است. بنابراین اگر سوال خرید موبایل سامسونگ بهتر است یا اپل را بخواهیم از نقطه نظر طول عمر باتری پاسخ دهیم، پاسخ گوشی های برند سامسونگ است.

مقایسه گوشی های سامسونگ و اپل از نظر قیمت

نکته دیگر در مقایسه موبایل سامسونگ و اپل، قیمت متفاوت گوشی های این دو برند است. به صورت کلی اگر بخواهیم بین مدل های یکسان و هم رده هر دو برند یک مقایسه قیمتی داشته باشیم، گوشی های سامسونگ به نسبت خدمات و قابلیت هایی که برای کاربران ارائه می دهند، قیمت مناسب تری را ارائه می دهند. گوشی های آیفون، به نسبت گران تر از گوشی های سامسونگ هستند.

تعمیرپذیری گوشی های سامسونگ و اپل

موضوع تعمیر گوشی های سامسونگ و اپل نیز موضوع مهم دیگری است که باید در خصوص مدل های مختلف تولیدی در هر دو برند به عنوان یک گزینه برای مقایسه موبایل سامسونگ و اپل در نظر گرفته شود. برای مثال یک مشکل رایج گوشی های آیفون، داغ شدن موبایل اپل است. این مشکل را در گوشی های سامسونگ نیز می توان مشاهده کرد. با این حال، مراکز تعمیرات تخصصی این گوشی ها می توانند هر مشکلی که در آن ها مشاهده می شود را برطرف کنند و از نظر تعمیر پذیر بودن، معمولا هر دو مدل قابلیت تعمیر را دارند. اما قطعا قطعات جانبی گوشی های اپل نسبت به سامسونگ هزینه بیشتری را به دنبال خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − چهارده =