مضرات امواج وای فای

مضرات امواج وای فای این روزها با افزایش چشمگیر و روزافزون موارد استفاده از آن به نگرانی جدی برای بسیاری از کاربران تبدیل شده است. امروز در این مقاله قصد داریم به بررسی مضرات این امواج بپردازیم. در مجموع و قبل از ذکر هر توضیحی لازم است بدانید محققان در سرتاسر جهان استفاده بیش از حد از اینترنت وای فای را تهدیدی برای سلامت کاربران میدانند. هر چند که اینترنت های پر سرعت بی سیم از بزرگترین اختراعات بشر میباشد که تغییر و تحولی عظیم در سرعت انجام کارها را برای مردم به امغان آورده اما این دلیل کافی نیست تا از مضرات آن و آسیب های احتمالی اش آگاه نباشیم.

طبق تحقیقات چندین ساله میتوان به جرات گفت این امواج تاثیرات مخربی را بر سلامت مغز به جا میگذارند و این آسیب ها به صورت اختلال در خواب، مشکلات گوارشی، سر درد، خستگی ممتد، افزایش استرس و حتی افسردگی بروز میکنند. لازم است بدانید کودکان در برابر این اثرات آسیب پذیر تر از بزرگسالان میباشند. این امواج که از زمان اختراعشان زمان زیادی نمیگذرد حال به دغدغه ای جدی برای سلامت بشر تبدیل شده اند.

در سال 2008 یکی از دانشمندان آمریکایی تحقیقی را با عنوان کنترل مغز با گوشی تلفن همراه ارائه داد و در آن در مورد مضرات استفاده از وای فای به طور اختصاصی شده خطرات و آسیب ها را بازگو کرده است که در ادامه به ذکر آن ها خواهیم پرداخت . مقالات نمایندگی تعمیرات گوشی اچ تی سی از به روز ترین و کاربردی ترین مقالات در زمینه موبایل و تبلت است.

مضرات امواج وای فای

آسیب های امواج وای فای بر سلامت انسان

از مهم ترین مضرات امواج وای فای میتوان موارد زیر را بیان کرد :

وای فای انسان را بی خواب میکند : تقریبا برای هر فردی پیش آمده که پس از مدت چند ساعته استفاده از اینترنت وای فای دچار بی خوابی و یا بدخوابی شده باشد. مطالعات نشان داده است که اختلال در الگوی خواب از عوارض متداول برای فردی است که در معرض اشعه های الکترومغناطیسی قرار بگیرد .جالب است بدانید حتی شارژ کردن گوشی تلفن همراه در اتاق خواب هم میتواند موجب بروز اختلال در خواب انسان شود.

امواج وای فای با سرطان ارتباط دارد : از عمده ترین نگرانی های بشر امروزی شاید همین نکته باشد که آیا مضرات امواج وای فای شامل بیماری سرطان میشود یا نه ؟ اگر چه هنوز وجود این ضرر به اثبات نرسیده است و دانشمندان در این زمینه به اتفاق نظر در نتیجه گیری خود نرسیده اند. با این وجود برخی نتایج آزمایشگاهی نشان میدهند که بودن در معرض اشعه های الکترومغناطیسی احتمال بروز تومور های سرطانی را افزایش میدهد.

امواج وای فای بر فرایند رشد کودک آسیب وارد میکنند : در سال 2009 محققان استرالیایی پس از مدت ها تحقیق به اثبات رساندند که امواج وای فای سنتز پروتدین های کودک را تحت تاثیر قرار میدهد و این امر منجربه اختلال در فرایند رشد کودک میشود.

امواج وای فای میتواند موجب ناباروری شود : تحقیقات نشان داده است مردان و زنان هم از مضرات امواج وای فای در امان نمانده اند و این امواج میتوانند موجب ناباروری در آن ها شوند چرا که امواج الکترومغناطیسی میتواند سبب شکسته شدن DNA شود و در نهایت ناباروی را به همراه داشته باشد.

امواج وای فای رشد و بازسازی سلول ها را مختل میکند : از دیگر مضرات امواج وای فای که برای اثبات آن آزمایش های فراوانی انجام شده است میتوان به اختلال در رشد و ترمیم سلول ها اشاره کرد.

چگونه از خود در برابر مضرات امواج وای فای محافظت کنیم ؟

بعد از ذکر برخی از مضرات امواج وای فای حالا لازم است به این سوال پاسخ روشنی داد و برخی نگرانی ها را کم کرد. بهتریو ساده ترین جواب شاید همین باشد که تا حد امکان این امواج را از خود و خانواده ی خود دور نگه داریم. و جز در مواقع نیاز لپ تاپ ها و موبایل و تبلت را در نزدیکی خود نگه نداریم و به محض تمام شدن کارمان با دستگاه، آن را از خود دور کنیم. خصوصا در ساعات خواب به هیچ عنوان موبایل یا دیگر وسیله ها را در نزدیکی خود نگه نداریم.

نمایندگی تعمیر موبایل

علی رغم وجود مضرات امواج وای فای و راه های اصولی استفاده از آن نمیتوان انکار کرد که گوشی های موبایل چقدر در زندگی هر فرد نقشی مهم ایفا میکند. به گونه ای که هر گونه خرابی و اختلال در آن موجب ناراحتی هر کاربری خواهد شد . نمایندگی تعمیرات موبایل سونی در واحد های مجزا و با در اختیار داشتن بهترین متخصصان این امر و با بهره گیری از ابزار و تجهیزات به روز و کارآمد، آماده ی کمک رسانی به شما کاربران عزیز در تمامی زمینه ها و برطرف سازی تمامی مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری به صورت تضمینی خواهد بود.