طرح رجیستری در آیفون

با اجرای طرح رجیستری گوشی های وارداتی، سرنوشت گوشی های آیفون که به صورت قاچاقی وارد ایران شدند چه می شود؟ آیا مخابرات آنتن دهی به آیفون های قاچاق را قطع خواهد نمود؟ این ها پرسش هایی است که ذهن کاربران را به خود مشغول ساخته است. چند روزی است که طرح رجیستری گوشی های هوشمند به منظور جلوگیری از قاچاق این محصولات در کشور اجرا شده است. 

با شروع رسمی این طرح، نگرانی هایی پیرامون برندهای مختلف گوشی های هوشمند و کارکرد آنها مطرح شده است. این نگرانی ها به ویژه از سوی طرفداران برند محبوب اپل و گوشی های آیفون عنوان شده است.به همین منظور تصمیم گرفتیم در این مطلب، به بررسی طرح رجیستری گوشی های هوشمند و به ویژه طرح رجیستری در آیفون بپردازیم ؛ با ما همراه باشید.

طرح-رجیستری-در-آیفون

مفهوم طرح ریجستری

به منظور آگاهی بیشتر شما کاربران گرامی طرح رجیستری در آیفون ، یک توضیح کلی در مورد این طرح ارائه می دهیم. بد نیست بدانید که رجیستری، عنوان طرحی است که طی آن، صرفا گوشی هایی اجازه ی ورود به کشور را دارند که شناسه یا کد IMEI آنها در گمرک ثبت شده باشد و در شبکه های تلفن همراه، قابل دسترسی باشند. از نظر گمرک موبایل‌ها در دو لیست سبز و خاکستری قرار می‌گیرند. طبق توضیحات ارائه شده توسط مسئولین طرح رجیستری گوشی های هوشمند، مرحله اول عملاً به تهیه «لیست سبز» از گوشی های هوشمند فعال در شبکه اختصاص پیدا کرده است.

 بدین صورت که کد IMEI موبایل‌هایی که از قبل در شبکه فعال بوده‌اند در این لیست ثبت شده و از این پس کدهای IMEI موبایل‌هایی که به صورت قانونی وارد کشور می‌شوند نیز در همان لیست گنجانده خواهد شد. در واقع گوشی های هوشمند موجود در این لیست سبز، بر اساس طرح رجیستری گوشی های هوشمند، می توانند از اپراتورهای فعال در کشور خدمات دریافت کنند.

با اجرای طرح رجیستری گوشی های هوشمند، چنانچه گوشی ای فعال شود که کد IMEI آن در لیست سبز نباشد، پیغامی برای کاربر ارسال خواهد شد با این مضمون که گوشی مورد نظر، در لیست خاکستری قرار گرفته و ورود آن به کشور، به شکل غیر قانونی بوده است.به کاربر فرصتی یک ماهه برای پرداخت عوارض گمرک داده می شود. در غیر این صورت، گوشی پس از یک ماه دیگر قادر به استفاده از خدمات اپراتورها نبوده و بلااستفاده خواهد شد تا عوارض آن پرداخت شود.

اعمال قانون ریجستری بر گوشی های اپل

اپل از جمله برندهایی است که در بازار گوشی های هوشمند در سرتاسر دنیا، طرفداران بسیار زیادی دارد.گوشی های آیفون، در ایران نیز هوادارن و کاربران بسیاری دارند. متاسفانه به دلیل تحریم های موجود، گوشی های آیفون در ایران فاقد نمایندگی رسمی بوده و می توان گفت بخش اعظمی از گوشی های آیفون موجود در بازار، به شکل غیر قانونی وارد کشور شده و عنوان “قاچاق” را یدک می کشند.

با توجه به ماهیت طرح رجیستری در آیفون این نگرانی برای کاربران آیفون به وجود آمده که این طرح، ممکن است موجب ایجاد مشکلاتی برای گوشی شان شود.  البته با توجه به شایعات موجود، ایجاد این نگرانی ها کاملا طبیعی به نظر می رسد. بسیاری از کاربران، تاثیر اجرای این طرح بر گوشی های آیفون را به شکل عدم آنتن دهی گزارش کرده اند.

آیفون ۷ آنتن نخواهد داشت ؟

با توجه به گزارشات رسیده مبنی بر قطع آنتن دهی آیفون پس از اجرای طرح رجیستری در آیفون ، بر آن شدیم تا پیگیر این مسئله شویم. بررسی های ما نشان داد که با اجرای این طرح، همه ی گوشی های آیفون دچار مشکل نشده اند؛ مشکل قطع شدن آنتن و از کار افتادن گوشی، صرفا گوشی های آیفون۷ را درگیر کرده است.

آیفون ۷ های قاچاقی

جالب است بدانید که تمامی گوشی های آیفون۷ موجود در کشور، به شکل قاچاقی وارد کشور شده اند. این مطلب را رئیس اتحادیه صنف دستگاه های مخابراتی و ارتباطی، ادعا کرده است. بدیهی است که با توجه به ماهیت طرح رجیستری گوشی های هوشمند، آیفون۷ با داشتن این شرایط، از اجرای این طرح تاثیر پذیرد.

نمایندگی موبایل و واحدهای تعمیرات موبایل

طرح رجیستری در آیفون و تاثیری که این طرح بر آیفون۷ قاچاقی خواهد گذاشت در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. امیدواریم ابهامات کاربران در مورد طرح ریجستری رفع شده باشد.

نمایندگی موبایل کلیه ی خدمات مربوط به فروش و خدمات پس از فروش محصولات موبایل را به کاربران محترم ارائه می دهد. این مرکز با یاری پروردگار و نیز تلاش کارکنان متعهدش توانسته در جلب رضایت شما کاربران گرامی موفق عمل کند. ما در نمایندگی موبایل تلاش می کنیم با سرلوحه قرار دادن اصول مشتری مداری، رضایت هرچه بیشتر شما را فراهم سازیم. اخذ هزینه ها بر اساس نرخنامه ی مصوب نیز دیگر ویژگی مثبتی است که نمایندگی موبایل و واحدهای تعمیرات موبایل از آن برخوردار می باشد. در صورت تمایل خدمات ما را مطالعه نمایید.