چگونه آیفون خود را شارژ سریع کنیم؟

شارژ کردن آیفون یا آی پد می تواند فرایند بسیار ساده ای باشد، اما آسانی آن تا زمانی است که روند شارژ خیلی آهسته صورت نگیرد. به هرحال، بسیاری از کاربران و علاقه مندان گوشی های هوشمند اپل نمی دانند که سرعت شارژ بستگی به نوع شارژ دارد و یا اینکه برای شارژ سریع آیفون خود می توانند از ترفندها و راهکارهای ساده ای استفاده کنند.

بنابراین، لازم است بدانید که با بهره گیری از نکاتی هوشمندانه می توانید به طور چشم گیری زمان شارژ باتری دستگاه تان را کاهش دهید. در این متن، ما سعی داریم به شما بگوییم که چگونه آیفون یا آی پد خود را با روشی سریع و امن شارژ کنید. در صورت بروز مشکل با نمایندگی تعمیر موبایل اپل تماس بگیرید.

شارژ سریع آیفون

پنج ترفند برای شارژ سریع آیفون

انتخاب شارژر مناسب

اولین راه کار برای شارژ سریع آیفون، انتخاب شارژری مناسب می باشد. به عبارتی ساده تر برای آنکه بتوانید بدون تأخیر دستگاه خود را شارژ کنید، بهتر است شارژر سریعتری خریداری کنید. دستگاه های ای او اس شما با یک کابل USB پشتیبانی می شوند که می توانید آن را به آیفون یا آیپد خود متصل و شارژ کنید.

اما فارغ از این موضوع، شارژری که شما انتخاب می کنید قطعأ تأثیر قابل توجهی بر زمان شارژ آیفون تان خواهد داشت. به طور کلی، هر چه مقدار وات بیشتر باشد، دستگاه شما نیز به مراتب سریع تر شارژ خواهد شد. اما این موضوع را در نظر داشته باشید که محدودیت هایی در این زمینه وجود دارد، یعنی گوشی آیفون شما به میزان مشخصی می تواند از وات بالاتری استفاده کند. البته، این میزان توسط آداپتور آیفون یا آی پد کنترل می شود نه شارژر.

بکارگیری حالت هواپیما

ترفند دیگری که می تواند به شارژ سریع آیفون کمک کند، استفاده از حالت هواپیما (Airplane Mod) می باشد. لازم به ذکر است که این عملکرد تنها کمی می تواند در سرعت مطلوب تر موثر واقع شود. در واقع، به هنگامی که شما از حالت هواپیما استفاده می کنید  3G و Wi-Fi خاموش می شود و بدین شکل، از برق کمتری استفاده می شود. برای این کار کافی است که  به هنگام شارژ کنترل سنتر را باز کرده و آیکون مربوطه را فعال کنید. به خاطر داشته باشید که با این کار نمی توانید تماسی دریافت کنید یا در اینترنت چرخ بزنید، اما گوشی تان کمی سریع تر شارژ می شود.

خارج کردن کیس گوشی

بسیاری از کاربران آیفون معتقدند که جداکردن کیس گوشی، در شارژ سریع آیفون بسیار موثر و کارآمد می باشد. اما گفته آنها خیلی قانع کننده به نظر نرسیده و مزیت زیادی در سرعت گرفتن شارژ با انجام این کار دیده نشده است. این کاربران با در آوردن کیس، تنها از داغ شدن بیش از حد آیفون ممانعت می کنند. همان طور که می دانید دستگاه های آی او اس به هنگام شارژ شدن ( خصوصأ به هنگامی که همزمان با شارژ شدن از اپلیکشن های آنها به طور همزمان استفاده می شود) حرارت زیادی می یابند و در آوردن کیس می تواند کمی به خنک شدن آن ها کمک کند.

در حقیقت، گرمایش بیش از حد بروی ظرفیت باتری تأثیر منفی گذاشته و حتی می تواند باتری شما را زودتر از بین برده و فاسد کند. بنابراین، جدا کردن کیس باعث شارژ سریع آیفون نخواهد شد بلکه، می تواند در حفظ طولانی مدت باتری دستگاه تان کمک شایانی کند. از این رو، اگر متوجه شدید به هنگام شارژ دستگاه، آیفون یا آیپد شما در حال گرم شدن هستند ( این گرمایش در آیپد ها بیشتر از آیفون ها مشاهده شده، اما در هر دو دستگاه تآثیر گذار است)، بهتر است کیس را از دستگاه جدا کنید.

شارژ وایرلس

استفاده از شارژ وایرلس نیز می تواند به  شارژ سریع آیفون شما کمک کند. اگر شارژرهای بی سیم ( یا القایی) به این اندازه پیچیده نبودند شاید کمپانی اپل آن را در مدل های 2017  نیز تعبیه می کرد. به هر حال، یک شارژر بی سیم استاندارد، 7.5 وات است که این میزان خیلی سریع تر از شارژ شدن آیفون یا آیپد با شارژر معمولی یا مک بوده اما به هرحال کندتراز یک شارژر 12 واتی خواهد بود.

خاموش کردن آیفون

به عنوان آخرین نکته برای رسیدن به شارژ سریع آیفون می توانید گوشی خود را به هنگام شارژ خاموش کنید. شاید این کار تأثیرشگرفی بروی شارژ نگذارد اما بدون شک کارآمد بوده و ارزشش را خواهد داشت. در زمانی که شما گوشی تان را خاموش می کنید، هیچ انرژیی از بین نرفته و تمامأ حفظ خواهد شد. برای روند بهتر، آیفون را به پریز دیواری متصل کرده، آن را خاموش کنید و چند ساعتی به همان حال بگذارید تا کاملأ شارژ شود.

نمایندگی تعمیرات اپل

نمایندگی تعمیرات اپل، هوشمندانه ترین انتخاب برای آن دسته از عزیزانی است که دارنده یکی از محصولات اپل بوده اما دستگاه شان با اختلالات و نواقصی مواجه شده است. همان طور که می دانید، متأسفانه کمپانی اپل هیچ نمایندگی رسمی در ایران نداشته و از این حیث، هیچ مرکزی نیز نمی تواند مدعی نمایندگی رسمی اپل باشد.

به هر حال، نمایندگی تعمیرات اپل برای حمایت همه جانبه شما کاربران محترم با بکارگیری مدرن ترین ابزارها و پیشرفته ترین دستگاه های بروز رسانی شده، تعمیر دقیق و اصولی دستگاه های شما را تضمین کرده و شما را باری دیگر از دستگاه ریکاوری شده تان بهره مند خواهند ساخت. اکنون، شما عزیزان می توانید با تماس مستقیم یا حتی مراجعه حضوری به نمایندگی تعمیرات اپل، کلیه خدمات و سرویس های تخصصی مورد نیاز خود را دریافت نمایید.