چرا گوشی شارژ نمی شود؟

چرا گوشی شارژ نمی شود؟ بسیاری از کاربران موبایل از بروز این مشکل شکایت داشته و به دنبال راه حل هایی برای برطرف کردن آن هستند. شاید شما هم با این مشکل روبرو شده اید که گوشی موبایل تان شارژ نشده و شما را نگران کرده است. دلایل شارژ نشدن گوشی ممکن است به دلایل مشکلات گوناگون باشد. شما باید پیش از هر کاری، دلایل شارژ نشدن گوشی را مشخص کرده و سپس اقدام به برطرف کردن آن نمایید.

شارژ نشدن موبایل می تواند طیف وسیعی از مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری را شامل شود که در صورت تداوم، به تهدیدی جدی برای باتری و سایر قطعات دستگاه تبدیل خواهند شد. در این مقاله ما ضمن بررسی دلایل شارژ نشدن گوشی ، راه حل های کاربردی را برای رفع این مشکل با شما در میان خواهیم گذاشت. اگر در طول مراحل دچار مشکل شدید، می توانید از همکاران ما در نمایندگی سونی کمک بگیرید.

چرا گوشی شارژ نمی شود؟

دلایل شارژ نشدن گوشی

همانطور که اشاره کردیم، دلایل شارژ نشدن گوشی ریشه در مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری مختلفی داشته باشد. عمده دلایل شارژ نشدن گوشی عبارتند از: خرابی درگاه USB ، خرابی یا قطعی کابل شارژ، خرابی آداپتور شارژ، خرابی باتری گوشی، به هم ریختن تنظیمات باتری، ویروسی شدن گوشی، نوسانات جریان برق، اتصال اشتباه کابل شارژ و مواردی از این دست.

آنچه اهمیت دارد این است که در اسرع وقت دلیل بروز مشکل مشخص و به صورت تخصصی برطرف گردد. بدیهی است که وقتی گوشی شارژ نشود، نمی توان آن را روشن کرد. اما علاوه بر این، اگر شارژ نشدن موبایل به دلیل وجود مشکل در باتری باشد و این ایراد به موقع برطرف نشود، ممکن است خرابی باتری به سایر قطعات نیز نفوذ پیدا کرده و زمینه ساز خرابی این قطعات شود. همکاران ما در نمایندگی سونی برای بررسی و تعمیر مشکل شارژ نشدن گوشی در خدمت شما عزیزان هستند.

راه حل های شارژ نشدن گوشی

کاربردی ترین راه حل های شارژ نشدن گوشی شامل موارد زیر می شوند:

تنظیم درگاه USB گوشی

وقتی با مشکل شارژ نشدن گوشی خود مواجه شدید، سریع ترین کاربردی ترین کاری که می توانید انجام دهید این است که درگاه USB آن را چک کرده و تنظیم نماید. گاهی اتصال بین درگاه و کابل شارژ به خوبی برقرار نشده و به همین دلیل گوشی شارژ نمی شود. برای تنظیم و ترمیم این قسمت، شما به یک گیره کاغذ احتیاج دارید. گوشی سونی خود را خاموش کنید، در صورت امکان باتری را از گوشی خارج کرده و با گیره کاغذ به آرامی قسمت درونی درگاه USB گوشی را به بالا فشار دهید.

احتیاط کنید که در طول انجام این عملیات، سوکت یو اس بی را نشکنید؛ در این صورت باید این سوکت را با هزینه ای بالا تعویض نمایید. سپس باتری گوشی را در جای خود بگذارید و گوشی را روشن کنید و به برق وصل نمایید. در 90% مواقع این تمام کاری است که باید انجام شود. اگر گوشی خود را در جیب شلوار خود می گذارید، ممکن است بر روی درگاه USB را جرم و نخ شلوار بپوشاند و از اتصال درست کابل و گوشی جلو گیری کند. بهتر است با استفاده از اسپری هوای فشرده، درگاه USB گوشی خود را تمیز کنید.

تعویض باتری

تعویض باتری اگر هیچ کدام از اقدامات ذکر شده برای رفع مشکل شارژ نشدن گوشی مفید واقع نشد، باید باتری آن را مورد بررسی قرار دهید. به طور کلی باتری گوشی های موبایل پس از مدتی فرسوده شده و کارایی قبل را ندارند. عوامل مختلفی مثل نوسانات جریان برق نیز می تواند منجر به بروز مشکلات جدی و عمقی در این قطعه شود.

اگر در بررسی های کارشناسان تعمیرات موبایل در نمایندگی سونی مشخص شود که شارژ نشدن این دستگاه به دلیل خرابی باتری است، لازم است که این قطعه تعمیر یا تعویض گردد. عملیات تعمیر و تعویض باتری موبایل سونی باید به شکل تخصصی و توسط افراد دارای تخصص در این زمینه انجام شود. همکاران ما در نمایندگی سونی ضمن توجه به این نکات، از باتری اورجینال برای تعویض استفاده می نمایند.

تعویض کابل شارژر

تعویض کابل شارژر یکی دیگر از راه حل های موثر و کارآمد برای رفع مشکل شارژ نشدن گوشی می باشد. کابل شارژ به راحتی خراب می شود و یا دچار قطعی و اتصالی می گردد. این اتفاق باعث می شود که گوشی شارژ نشده و یا فرایند شارژ شدن آن با مشکل مواجه گردد. به همین دلیل هم در صورت شارژ نشدن موبایل، یکی از اولین و بهترین اقدامات تعویض این قطعه است.

تعمیر و تعویض آداپتور شارژ

چنانچه شارژ نشدن گوشی به دلیل وجود مشکل در کابل شارژ نبود، لازم است که آداپتور را بررسی کنید. توجه داشته باشید که آداپتور های مختلف، مدت زمان های متفاوتی برای شارژ گوشی سپری می کنند. به خصوص کاربرانی که از شارژر دیگری برای شارژ کردن گوشی شان استفاده می کنند، ممکن است با مشکلاتی مثل شارژ نشدن گوشی و خرابی آداپتور مواجه شوند. با تعمیر و تعویض آداپتور مشکل برطرف شده و موبایل سونی شما مثل روز اول شارژ می شود.

تعمیر گوشی سونی در کرج

مرکز تعمیر گوشی سونی در کرج ، به عنوان یکی از تخصصی ترین واحدها در بین رقبای خود مطرح شده است. در این مرکز کارشناسانی فعالیت می کنند که با استفاده از دانش فنی بالای خود و تکیه بر تجربه ی چندین ساله در زمینه ی ترمیم موبایل، قادر به ارائه ی خدمات تخصصی در این زمینه به کاربران می باشند. همچنین این مرکز به پیشرفته ترین ابزار و تجهیزات روز دنیا مجهز شده و انواع مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری گوشی سونی در آن قابل حل می باشد. لازم به ذکر است که تعمیر شارژ نشدن گوشی نیز در مرکز تعمیر گوشی در کرج انجام می شود.

نمایندگی سونی

سطح بالای کیفیت خدمات ارائه شده در نمایندگی سونی، به دلیل حضور کادر فنی مجرب و متخصص در این مرکز به دست آمده است. بخش های مختلف این نمایندگی، به فروش و یا تعمیرات تخصصی انواع محصولات الکترونیکی تولید شده در کمپانی سونی اشتغال دارند. همکاران ما ضمن عرضه آخرین محصولات این کمپانی، مشاوره های تخصصی فروش را نیز به مشتریان ارائه می دهند.

کاربران با بهره مندی از مشاوره های تخصصی نمایندگی سونی، می توانند اطلاعات جامعی را در مورد محصول مورد نظرشان کسب نموده و با آگاهی بیشتری اقدام به خرید آن محصول نمایند. بخش تعمیرات سونی نیز در این نمایندگی فعال بوده و به ارائه خدمات و سرویس های تخصصی و حرفه ای به کاربران می پردازد که شما عزیزان می توانید ضمن برقراری تماس با نمایندگی سونی، از این خدمات بهره مند شوید. مقالات تخصصی و عمومی تعمیرات سونی در این بخش در اختیار شما کاربران گرامی قرار می گیرد.