علت خاموش و روشن شدن مداوم گوشی

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که اسمارت فون عزیزتان حتی در صورت داشتن شارژ باتری، خارج از اختیار شما خاموش شود. این اتفاق را میتوان اتفاق تلخ و ناخوشایندی برای دارندگان گوشی تلفن همراه به شمار آورد. مشکل خاموش شدن ناگهانی گوشی میتواند دلایل مختلفی داشته باشد.گاهی ممکن است به دلیل بالا بودن بیش از حد فرکانس پردازنده گوشی شما در حین کار خاموش شود.که در ادامه به بررسی آن میپردازیم.گاهی ممکن است ایراد سخت افزاری یا نرم افزاری باشد .

در مورد اختلالات نرم افزاری یکی از موارد تغییراتی مثل نصب برنامه های نا مطمئن روی گوشی و بوت نشدن آن میباشد که جای نگرانی زیادی نیست،زیرا این مشکل معمولا با چند ترفند ساده قابل حل است.در این موارد پیشنهاد میشود ریکاوری یا بوت لودر بر روی گوشی اجرا شود.البته اجرای رام های غیر رسمی یا همان سیستم عامل های دستکاری شده و فلش کردن گوشی توصیه نمیشود زیرا ممکن است باعث به وجود آمدن مشکلات ثانویه شود.اما در موارد مشکلات سخت افزاری نیاز است از متخصصان زبده در این امر کمک گرفت.

خاموش شدن ناگهانی گوشی

دلیل خاموش و روشن شدن گوشی

گاهی علت خاموش و روشن شدن گوشی تلفن همراه ،خارج شدن باتری از محل قرارگیری خود می باشد که در اثر ضربه یا تکان دادن ناگهانی باتری اتفاق می افتد پس لازم است اول به این موضوع که اتصال باتری شما دچار مشکل شده است یا نه؟ شک کنید البته در اکثر اسمارت فون های جدید امکان جدا شدن باتری وجود ندارد که در این مورد باید به کارشناس مربوطه مراجعه کنید. بعد از بررسی این موضوع و در صورت ادامه دار بودن این مشکل شما میتوانید برای آگاهی دقیق از سلامت باتری اندروید خود با شماره گیری *#*#6364#*#* گزینه اطلاعات باتری را انتخاب کنید و لیستی از وضعیت باتری خود را مشاهده کنید.

اگر وضعیت باتری شما نامناسب باشد باید هرچه سریعتر نسبت به تعویض صحیح آن اقدام کنید. به جز اختلال باتری که در سطر بالا توضیح داده شد میتوان به داغ شدن بیش از حد گوشی اشاره کرد که میتواند باعث خاموش شدن ناگهانی گوشی شود.در صورتی که گوشی بیش از حد داغ شود ،امکان آسیب رساندن به اجزای برد گوشی و بروز خسارت های جبران ناپذیر بسیار بالا میباشد.از این رو گوشی خود به خود خاموش میشود تا از ایجاد این خسارت ها جلوگیری کند.

دلایل خاموش و روشن شدن گوشی

عوامل مختلفی منجر به بروز مشکل خاموش و روشن شدن گوشی می‌ شوند که از جمله آن ها می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:  

نفوذ ویروس‌ ها به موبایل

نفوذ ویروس ‌ها ایرادات متعددی را برای تلفن ‌های هوشمند به وجود می ‌آورند. از این رو خاموش و روشن شدن مکرر دستگاه نیز ممکن است به بدافزارها ارتباط داشته باشد. شما می ‌توانید از آنتی ویروس‌ های قوی برای از بین بردن این عوامل مخرب استفاده کنید.

ایرادات سیستم عامل

وجود هرگونه اختلال در سیستم عامل گوشی هم منجر به بروز این مشکل می شود. در چنین شرایطی بهتر است سیستم عامل دستگاه خود را به روز رسانی نمایید.

داغ شدن بیش از حد تلفن هوشمند

چنانچه موبایل شما بیش از حد داغ شود، ممکن است به طور مداوم ری استارت گردد. این کار کمک می کند قطعات داخلی آن در برابر حرارت زیاد آسیب نبینند.

نصب برنامه‌ های ناسازگار

نصب نرم ‌افزارهای ناسازگار با سیستم عامل باعث می ‌شوند دستگاه پشت سر هم خاموش و روشن گردد.

استفاده نادرست از تلفن هوشمند

از جمله عوامل دیگری که موجب خاموش و روشن شدن گوشی می ‌شوند، می ‌توان به اجرای بازی‌ های سنگین اشاره کرد. همچنین اجرای فرآیندهای پس زمینه، محدودیت در حافظه و استفاده زیاد از سی پی یو نیز ری استارت شدن مداوم دستگاه را به همراه دارند. بنابراین بهتر است به طور همزمان چندین برنامه را اجرا نکنید، همچنین دقت نمایید که بخشی از حافظه خالی باشد.

فعال بودن قابلیت روشن/ خاموش شدن زمان‌ بندی‌ شده

احتمال دارد روشن و خاموش شدن مداوم دستگاه به خاطر این باشد که موبایل را روی وضعیت روشن/خاموش شدن زمان‌ بندی‌ شده قرار داده‌ اید. به همین دلیل بخش تنظیمات دستگاه را چک کنید و در صورت روشن بودن این ویژگی، آن را غیر فعال سازید.

راهکارهای حل مشکل خاموش شدن ناگهانی گوشی 

بازگردانی به تنظیمات کارخانه

همانطور که در بالا گفته شد، اگر تمامی راهکارها به نتیجه نرسید،گوشی خود را یک بار به تنظیمات کارخانه برگردانید و اطلاعات آن را تماما پاک کنید،ریست فکتوری گوشی باعث میشود تمام تنظیماتی که بعد از تولید بر روی گوشی شما ایجاد شده حذف شود و به حالت اولیه برگردد. با این کار اگر مشکل خاموش و روشن شدن ناگهانی گوشی شما نرم افزاری بوده باشد، به احتمال بسیار بالا دیگر اتفاق نخواهد افتاد. در سیستم عامل های اندروید نیز گاهی ممکن است راهکار مفیدی در زمینه ی حل این مشکل باشد.

نصب آنتی ویروس مطمئن بر روی گوشی

از آن جا که ممکن این مشکل در اثر وجود ویروس و بدافزارها اتفاق بیفتد، برای رهایی از آن لازم است که آنتی ویروس مطمئن و قوی بر روی گوشی نصب شود.

استفاده از Safe mode

برگردادن سیستم عامل گوشی به نسخه ی قبل از آپدیت برای سیستم عامل های ای او اس ایفون در مواردی که گوشی ایفون عملکرد مطلوبی قبل از اپدیت سیستم عمل داشته باشد.

تعمیرات گوشی htc

تعمیرات گوشی htc یکی از تخصصی ترین خدمات ارائه شده در نمایندگی htc میباشد که با حضور کارشناسان و مهندسان با تجربه ی این حوزه و با بهره مندی از پیشرفته ترین ابزار و تجهیزات انجام میپذیرد. کارشناسان مجرب و متخصص حاضر در این مرکز با در اختیار داشتن آرشیوی جامع و کامل از تمامی قطعات جانبی اورجینال ، قادر به مرتفع ساختن تمام مشکلات و عیوب ایجاد شده در گوشی های تلفن همراه شما اعم از خاموش شدن ناگهانی گوشی و … میباشند.

رکن اساسی این مرکز تجهیزات پیشرفته تعمیر مبتنی بر جدیدترین استاندارد های معرفی شده در بازار های جهانی است که به دلیل هوشمند بودن امکان رفع تمامس اختلالات سخت افزاری و نرم افزاری موبایل های مختلف را فراهم آورده اند. لازم به ذکر است، تمامی هزینه های اخذ شده جهت تعمیر در این مرکز براساس نرخنامه ی مصوب بوده که در صورت نیاز،پیش از اقدام به تعمیر،به صاحب دستگاه اعلام میگردد. بنابراین در صورت بروز اختلال در گوشی خود به نمایندگی تعمیرات موبایل مراجعه نمایید.