بازیابی هارد آیفون

امروزه تلفن های هوشمند با استفاده از قابلیت های مدرن و متفاوت و اپ های گوناگون به منبع اطلاعات شخصی و محرمانه ی ما بدل شده اند. مسلما هر شخص در گوشی موبایل خود، اطلاعاتی مانند رمز عبور شبکه ‌های اجتماعی، اطلاعات حساب های آنلاین، تصاویر و ویدیوهای خانوادگی و غیره را نگهداری می کند. بدون شک برای همه ی ما پیش آمده است که پس از پاک کردن سهوی و یا عمدی عکس، فیلم یا سندی در گوشی های هوشمند امروزی، بعدها به آن احتیاج پیدا کرده باشیم. گاهی نیز ممکن است بر اثر حمله ی ویروس های مختلف و بدافزارهای گوناگون، اطلاعات مهم گوشی از دست برود.

اولین قدم برای پیش گیری از تکرار چنین سناریو‌یی داشتن همیشگی یک بک‌‌آپ کامل از اطلاعات مهم می‌باشد، اما اگر بک آپی در کار نباشد چه می‌شود؟ پاسخ این سوال آسان است، بازیابی اطلاعات موبایل تنها راه حل ممکن است. گوشی های منحصر به فرد و مطرح آیفون نیز از این قاعده مستثنی نبوده و ممکن است در طی استفاده از آن ها نیاز به بازیابی هارد آیفون داشته باشید. به یاد داشته باشید که ریکاوری هارد آیفون اپل مستلزم حضور کارشناسان متخصص است، از این رو پیشنهاد می گردد کاربران در چنین مواقعی به یک تعمیرگاه تخصصی معتبر مراجعه نمایند.

بازیابی هارد آیفون

بازیابی هارد آیفون چگونه صورت می گیرد؟

بازیابی هارد آیفون یکی از خدماتیست که در بخش تعمیرات آیفون در نمایندگی تعمیرات موبایل به کاربران گرامی ارائه می گردد. به طور کلی هارد یکی از قطعات داخلی موبایل است که قطعه ای بسیار حساس و آسیب پذیر می باشد. در صورت خرابی هارد آیفون مسلما اطلاعات شما در معرض آسیب قرار می گیرد .

همان طور که اشاره شد بازیابی هارد آیفون و برگرداندن اطلاعات آن، یک مهارت تخصصی به شمار می رود و احتیاج به تخصص ویژه دارد. بنابراین مراجعه به مراکز معتبر جهت تعمیر هارد امری ضروریست. یکی از مشکلاتی که ممکن است برای هارد آیفون شما اتفاق بیفتد، سوختن آن است. در صورتی که هارد آیفون بسوزد، تعویض آن ضروری می باشد. 

تعویض هارد سوخته نیز همچون تعمیر آن به تخصص و مهارت بسیاری نیاز دارد و باید توسط تعمیرکار حرفه ای و مجرب انجام شود. چنانچه تعویض این قطعه به درستی انجام نشود، احتمال آسیب قطعات دیگر گوشی نیز بسیار بالا خواهد بود. در نمایندگی مجاز تعمیرات اپل این تعویض با نمونه ی اورجینال مشابه تحت نظر دانش به روز کارشناسان مجرب شکل می گیرد.

خدمات نمایندگی تعمیرات اپل در واحد بازیابی هارد آیفون

مرکز بازیابی هارد آیفون بخشی از نمایندگی تعمیرات اپل را تشکیل می دهد که کاربران آیفون را در امر بازیابی اطلاعات گوشی خود یاری می نماید. برخی از خدمات قابل ارائه در این مرکز عبارت است از:

  • بازیابی موزیک
  • بازیابی اسناد کاربر
  • بازیابی لیست مخاطبین
  • بازیابی عکس های پاک شده موبایل
  • بازیابی اطلاعات مرتبط با لیست دوستان
  • بازیابی فایل‌های مرتبط با پیامک های متنی
  • امکان بازیابی فیلم های گرفته شده با موبایل
  • امکان اسکن و انتخاب فایل های مورد نظر در فرآیند ریکاوری هارد آیفون اپل
  • امکان بازیابی فایل هایی که از کامپیوتر به موبایل منتقل شده است (آهنگ، متن، و …)
  • بازگردانی فایل های حذف شده، آسیب دیده و از دست رفته توسط حمله ی ویروس های بدافزارها

نکات مهم پروسه ی بازیابی هارد آیفون

توجه داشته باشید که برای بازیابی هارد آیفون از نرم افزارهایی که برای بازیابی اطلاعات، روی سیستم عامل گوشی شما نصب می شوند، استفاده نکنید. چراکه با این کار تنها قسمت هایی از حافظه ی گوشی بازنویسی می شود. این بازنویسی جزیی باعث می شود اطلاعات آن قسمت به طور کامل بازیابی نشود. همچنین تا زمانی که اطلاعات آیفون شما ریکاوری نشده است از تبادل فایل و اطلاعات گوشی پرهیز نمایید و هیچ عکس جدیدی با گوشی نگیرید.

توصیه می شود پس از دست رفتن اطلاعات گوشی، آیفون خود را خاموش نمایید و به نمایندگی تعمیرات اپل مراجعه کنید. اگر گوشی شما فلش شود و یا نرم افزارهایی مجددا روی آن نصب گردد، امکان بازیابی اطلاعات پایین می آید. تا جایی که ممکن است این عملیات را بدون نظر کارشناسان تعمیر انجام ندهید.

نمایندگی موبایل و واحدهای تعمیرات موبایل

موبایل خدمات خود را در واحدهای مجزا به کاربران گرامی ارائه می نماید . کارگاه ها به صورت مجزا و با امکانات مدرن راه اندازی شده اند. از آنجا که کمپانی اپل محصولات منحصر به فرد با ویژگی های خاص را به بازار ارائه می نماید. تعمیرکاران اپل باید با ویژگی ها و قطعات محصول آشنایی داشته باشند.

 به عنوان مثال ؛ تعمیرکار آیفون باید به قطعات مختلف آیفون در بخش سخت افزار و هم چنین ویژگی نرم افزاری هر محصول آشنا باشد. تعمیر و تعویض هارد گوشی آیفون در واحد تعمیر موبایل انجام می گردد. در صورت تمایل به آشنایی با دیگر واحدهای تخصصی تعمیرات موبایل وارد صفحه ی مربوط به واحد مورد نظر شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =