آموزش تعویض گلس گوشی htc

آموزش تعویض گلس گوشی htc برای کاربران موبایل های اچ تی سی  می تواند از جمله آموزش های ضروری به حساب بیاید. با یادگیری این فن می توانید به یک تعمیرکار گوشی تبدیل شوید. حتما برای شما پیش آمده که  موبایل تان به طور ناگهانی به زمین بیفتد و شیشه محافظ صفحه نمایش آن بشکند، اما صفحه نمایش و تاچ  همچنان صحیح و سالم به حیات خود ادامه دهد.

در این شرایط هیچ نیازی نیست که مبلغ گزافی را برای تعویض کل صفحه نمایش تلفن همراه هوشمند خود هزینه کنید، بلکه تنها با تعویض شیشه محافظ شکسته صفحه نمایش_ که قیمت چندانی هم ندارد_ می‌توانید موبایل خود را تعمیر کنید. ما در اینجا قصد داریم تا با راهنمایی قدم به قدم به آموزش تعویض گلس گوشی htc بپردازیم.

وسایل لازم برای آموزش تعویض گلس گوشی htc

  • دماسنج فرو سرخ یا تماسی
  • شیشه یدکی محافظ صفحه نمایش موبایل
  • نوار چسب کاغذی یا نوار چسب مخصوص بسته‌بندی
  • نوار استیکر ۲ و ۳ میلی‌متری دو رو چسب مخصوص چسباندن شیشه محافظ به صفحه نمایش
  • تفنگ حرارتی یا سشوار داغ
  • پیچ گوشتی تخت فولادی با نوک بسیار ظریف و تیز
  • پیچ گوشتی فیلیپس چهار سوی شماره ۰۰# یا پیچ گشتی ساعتی هم اندازه آن
  • کیت ابزار پلاستیکی (پیچ گوشتی‌های کوچکِ سر تختِ پلاستیکی)مخصوص باز کردن موبایل و پیک مخصوص نواختن گیتار

مراحل آموزش تعویض گلس گوشی htc

  • شیشه محافظ

در اولین گام از آموزش تعویض گلس گوشی htc باید به سراغ شیشه محافظ برویم؛ تکه هایی از نوار چسب کاغذی را به اندازه عرض یا طول صفحه نمایش موبایل ببرید، با آن سطح صفحه نمایش موبایل را بپوشانید. به این طریق می‌توانید به راحتی تکه‌های شکسته شیشه محافظ صفحه نمایش را از سطح صفحه نمایش موبایل جدا کرده و بردارید.

  • درپوش پشتی موبایل را باز کنید

در دومین مرحله آموزش تعویض گلس گوشی htc به‌وسیله کیت ابزار پلاستیکی مخصوص باز کردن موبایل یا ناخن دست خود، درپوش پشتی موبایل را جدا کرده و کنار بگذارید.

  • قطعات جانبی را خارج کنید

حال باتری موبایل، سیم کارت و کارت حافظه موبایل را از جایگاه مخصوصش خارج ساخته و آنها را در جای مناسبی نگهداری کنید.

  • از سشوار و تنفنگ حرارتی کمک بخواهید

در این مرحله از آموزش تعویض گلس گوشی htc با استفاده از گرم کردن موبایل به کمک تفنگ حرارتی یا سشوار داغ قطعات سخت‌افزاری گوشی را از هم جدا می‌کنیم. برای به نتیجه رسیدن این مرحله به صبر و حوصله بیشتری نیاز دارید. با استفاده از سشوار داغ و گرفتن آن روی کناره‌های قاب گوشی و کنترل مداوم سطح گوشی با حرارت‌سنج فرو سرخ، حرارت حاشیه قاب آن را به حدود ۷۰ تا ۸۰ درجه سانتیگراد برسانید. این کار باعث آب شدن چسب نگهدارنده قاب موبایل می‌شود، اما در این حرارت به قطعات الکترونیکی گوشی صدمه‌ای وارد نمی شود.

  • در استفاده از سشوار دقت کنید

تفنگ حرارتی یا سشوار داغ را باید در فاصله‌ای در حدود ۷ سانتی‌متری گوشی نگه دارید و خیلی به آن نزدیک یا دور از آن نگیرید. در هنگام اجرای مراحل آموزش تعویض گلس گوشی htc، اگر از تفنگ حرارتی استفاده می‌کنید، حرارت آن را روی درجه کم بگذارید. حالا بسته به قدرت حرارت‌دهی وسیله حرارتی مورد استفاده حاشیه‌های قاب گوشی را ۳ الی ۵ دقیقه حرارت دهید.

  • علائم تغییر رنگ

اگر هرگونه علائم تغییر رنگ، تغییر شکل یا آب شدن پلاستیک بدنه گوشی را مشاهده کردید، به معنی رسیدن حرارت زیادی به دستگاه است و باید وسیله حرارتی را خاموش کرده و عمل حرارت دادن قاب موبایل را متوقف سازید. در غیر ای نصورت با ایجاد حرارت اضافی در حاشیه‌های قاب و بدنه موبایل دیجیتایزر موبایل را آب کرده و به قطعات الکترونیکی و قطعات سخت افزاری موبایل صدمات جدی وارد خواهید ساخت.

  • دقت در حرارت دهی

در اجرای مراحل آموزش تعویض گلس گوشی htc، در صورتی که از سشوار استفاده می کنید، کار حرارت دهی و گرم کردن موبایل، ممکن است تا یک ساعت هم طول بکشد. حرارت دادن به دستگاه سبب می شود چسبی که شیشه محافظ صفحه نمایش را به قاب و سطح خود صفحه نمایش چسبانده آب شود. تنها در این صورت است که می‌توانید شیشه شکسته را از سطح صفحه نمایش و قاب موبایل جدا کنید.

  • استفاده از ابزار نوک تیز

حال در این مرحله از آموزش تعویض گلس گوشی htc، با استفاده از ابزار نوک تیز پلاستیکی مخصوص باز کردن موبایل و پیک مخصوص نواختن گیتار، با دقت و حوصله تمام، شروع به جدا کردن شیشه محافظ از روی قاب و صفحه نمایش موبایل کنید. کار را از پایین موبایل شروع کنید.

همین طور که شیشه را جدا می‌کنید، هر از گاهی از تفنگ حرارتی یا سشوار برای گرم کردن مجدد قسمت‌هایی که در حال جداسازی شیشه محافظ آن هستید، استفاده کنید. در هنگام آموزش تعویض گلس گوشی htc لازم است در مواجه با شیشه‌های محافظ خیلی صدمه دیده‌، دقت بیشتری کنید تا با لبه تیز تکه‌های کوچک و نوکِ ابزارهای به کار برده شده، به صفحه نمایش صدمه‌ای را وارد شود. برای جدا کردن شیشه از کناره‌ها شروع کرده و به سمت مرکز گوشی پیش بروید.

  • صبور باشید و خیلی زورآزمایی نکنید

در هنگام آموزش تعویض گلس گوشی htc هرگز برای جدا کردن شیشه از کشیدن و اعمال فشار زیاد استفاده نکنید، زیرا با این کار به دکمه‌ها و کابل‌های ریبونی زیر شیشه صدمه می زنید. برای برداشتن تکه‌های کوچک شیشه از پنس استفاده کنید.

  • جداکردن قطعات فلزی چسبیده به شیشه

در هنگام اجرای نکات مربوط به آموزش تعویض گلس گوشی htc حتما لازم است که قطعات فلزی کوچک چسبیده به شیشه شکسته را از آن جدا کرده و نگه دارید، زیرا برای چسباندن شیشه جدید به گوشی مجددا از آنها استفاده خواهید کرد. چسب‌های باقیمانده زیر شیشه را به آرامی و بدون اعمال فشار کاملا تمیز کرده و مراقب باشید دکمه‌ها در یک ردیف قرار بگیرند.

  • مراحل پایانی تعویض گلس موبایل

دور قاب گوشی را از ۴ طرف با استیکر نازک مخصوص چسباندن شیشه محافظ بپوشانید. دیجیتایزر و صفحه نمایش را با استفاده از پارچه نرم بدون پرز و مایع پاک کننده لنز کاملا تمیز کنید تا هیج گرد و خاک و چربی یا اثر انگشتی به جا نماند. در این مرحله از آموزش تعویض گلس گوشی htc، شیشه محافظ نو را از کاور با انگشتانتان از لبه‌ها بگیرید و طوری بیرون بیاورید که دستتان با قسمت زیرش تماس پیدا نکند. قبل از قرار دادن محافظ روی شیشه، پلاستیک‌های نازک و باریک محافظ ۴ دور آن را با دقت جدا کنید. کاغذ روی استیکر‌ها را بکنید و دور بیندازید.

در این مرحله از آموزش تعویض گلس گوشی htc به دقت مضاعفی نیاز دارید؛ با دقت شیشه محافظ جدید را روی قاب گوشی بچسبانید و فشار دهید. به‌طوری که هیچ حباب هوایی در گوشه‌های دورتا دور موبایل بین شیشه و قاب موبایل یا صفحه نمایش باقی نماند. چند ثانیه هر چهار طرف موبایل را فشار دهید تا حسابی بچسبد. اکنون می توانیداز دستگاه خود را دوباره استفاده کنید.

نمایندگی تعمیرات موبایل اچ تی سی

مرکز تعمیرات موبایل اچ تی سی با بهره مندی از کادری حرفه ای و پرسنلی توانا آماده ارائه خدمات ویژه و منحصر به فرد به همه کاربران عزیز است. این مرکز رضایت مشتری از سرویس دهی را راس همه امور خود می داند و برای رسیدن به این هدف از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

این مرکز با رعایت همه قوانین و ضوابط در کشور، درگاه امن و مورد اطمینانی است برای همه کسانی که قصد خرید یکی از مدل های موبایل اچ تی سی را دارند و یا نیاز به خدمات تعمیر و ترمیم این محصول دارند. کارشناسان نمایندگی اچ تی سی  همواره برای انتخاب یک دستگاه خوب و کارآمد مطابق نیاز، سلیقه و بودجه شما، در کنارتان خواهند بود و شما را راهنمایی خواهند کرد.