تعویض گلس ال سی دی موبایل اپل

تعویض گلس ال سی دی موبایل اپل احتیاج به مهارت بالایی بارد و باید به وسیله ی کارشناسان تعمیر موبایل اپل انجام شود. شاید فکر کنید گلس ال سی همان محافظ پلاستیکی است که هنگام خرید گوشی روی دستگاه خود نصب می کنید. اما گلس ال سی دی گوشی اپل چیزی متفاوت از این تصور شما می باشد. این گلس در واقع شیشه‌ محافظ و ضد خط و خشی است که کمپانی اپل بر روی مجموعه تاچ و ال سی دی دستگاه پرس می‌کند تا از آسیب دیدن تاچ و LCD گوشی جلوگیری شود.

برای تمایز این دو نوع گلس بهتر است از عبارت “گلس ال سی دی” به عنوان شیشه محافظ و پرس شده روی صفحه نمایش گوشی های اپل استفاده ‌کنیم و عبارت “گلس محافظ ال سی دی” را برای لایه پلاستیکی که در زمان خرید گوشی آن را روی ال سی دی نصب می کنید به کار ببریم. حال ممکن است زمانی گوشی شما از دستتان بیفتد و صفحه آن ترک بردارد. در این جا دو حالت ممکن است پیش آمده باشد. یکی اینکه تاچ و ال سی دی آسیب دیده و تعمیر آن هزینه زیادی در بردارد و دیگر اینکه گلس ال سی دی شکسته باشد.

در این صورت با هزنیه جزئی می توانید با تعویض گلس ال سی دی موبایل اپل، آن را تعمیر کنید. مرکز سخت افزار ایران به عنوان معتبرترین مرکز تعمیر موبایل اپل، گلس ال سی دی اپل شما را در کمترین زمان و با مناسب ترین هزینه انجام می دهد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا در مورد گلس ال سی اپل بیشتر آشنا شوید.

تعویض گلس ال سی دی آیفون

تعویض گلس آیفون

تعویض گلس آیفون، ممکن است عنوانی گمراه کننده باشد. این گمراهی فقط به این دلیل است که در اصطلاح عموم منظور از گلس همان ورق محافظ براق و شیشه مانندی است که روی صفحه ال سی دی آیفون کشیده می شود، حال آنکه مفهوم اصلی این واژه در واقع شیشه بیرونی دستگاه است، قسمتی که روی ال سی دی و تاچ قرار گرفته است.

برای تعویض گلس آیفون قبل از هر اقدامی باید کاملا مطمئن باشید که ال سی دی و تاچ دستگاه شما کاملا سالم است و هیچ ایرادی ندارد و نتها مشکی شکستگی شیشه بیرونی یا گلس دستگاه است.

تعویض گلس آیفون

شرایط لازم برای تعویض گلس آیفون

  • تاچ کاملا سالم باشد و ال سی دی پیکسل نسوزانده باشد.
  • در صورت وجود هر گونه مشکل در ال سی دی اعم از شکستگی عمقی، نبود نور، سیاهی صفحه و هرگونه تغییر رنگ در صفحه، مشکل ال سی دی با تعویض گلس حل نخواهد شد.
  • در صورت خرابی تاچ آیفون، ال سی دی و تاچ همزمان با هم تعویض می شوند.

خطر پذیری شکستگی ال سی دی هنگام تعویض گلس آیفون

به دلیل نازک و شکننده بودن ال سی دی آیفون،  این احتمال وجود دارد که در حین تعویض گلس آیفون، ال سی دی دچار شکستگی و ترک گردد. این مشکل در مراکزی که بدون تجهیزات لازم و بدون مهارت دست به تعویض ال سی دی می زنند شایع است. احتمال وقوع چنین اتفاقی در مراکز معتبر کمتر از ۰٫۵ درصد است و تا ۵/۹۹ در صد به ال سی دی آسیبی وارد نمی شود.

این مقاله را از دست ندهید : رفع مشکل بلند شدن ال سی دی گوشی

تعمیرات گلس آیفون

به سبب حساسیت ویژه ای که دستگاه آیفون دارد، همواره باید در پروسه تعمیر و تعویض هر یک از قطعات این دستگاه بسیار احتیاط کرد. در تعویض گلس، همان طور که اشاره کردیم، ریسک آسیب پذیری ال سی دی اوریجینال دستگاه هر چند کم، اما و جود دارد. لذا شرط عقل و احتیاط عمل در این است که کیفیت خدمات رسانی مرکز تعمیرات پیش تر ثابت شده باشد و کاربر از کیفیت خدمات رسانی کاملا یقین داشته باشد تا این خطر پذیری به حداقل ممکن کاهش یابد.

تعمیرات گلس آیفون

هزینه تعویض گلس ال سی دی آیفون

چیزی که احتمالاً شما را خیلی خوشحال کند این است که هزینه تعویض گلس ال سی دی بسیار کمتر از تعویض تاچ و ال سی موبایل اپل می باشد. اگر شانس آورده باشید و ضربه به تاچ و LCD نرسیده باشد، با تعویض گلس ال سی دی مشکل برطرف شده و هزینه ناچیزی را متقبل می شوید اما در صورتی که به ال سی دی آسیب وارد شده باشد متأسفانه با تعویض گلس ال سی دی موبایل اپل مشکل برطرف نشده و باید هزینه چند برابری برای تعمیر دستگاه خود بپردازید.

فیلم آموزش نحوه تعویض گلس ال سی دی موبایل اپل

نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که شاید تعویض گلس محافظ ال سی دی کار راحتی باشد اما تعویض گلس ال سی دی گوشی، کاری تخصصی بوده و از عهده شما بر نمی آید. حتی بسیاری از تعمیرکاران معمولی هم قادر نیستند تعویض گلس ال سی دی موبایل اپل را انجام دهند؛ چراکه انجام این کار هم به تخصص کافی نیاز دارد و هم به تجهیزات ویژه ای نیازمند می باشد. در واقع گلس ال سی دی که توسط شرکت سازنده بر روی دستگاه پرس شده است، یکی از قطعات سخت افزاری آن محسوب شده که برای تعویض آن باید از روش های مخصوص به خود استفاده کرد.

تعویض گلس ال سی دی گوشی های اپل، به ابزارآلات متناسب با این گوشی ها نیاز دارند که به دلیل گران قیمت بودن آنها، هر تعمیرگاهی قادر به خرید این تجهیزات نیست. نمایندگی تعمیر موبایل اپل، از معدود مراکزی است که این تجهیزات و ابزار را خریداری کرده و از آنها استفاده می کند.

آیا با تعویض گلس ال سی موبایل اپل دیگر نیازی به تعمیر تاچ و LCD نیست؟

در بسیاری از مواقع، ترک خوردگی و شکستگی صفحه با تعویض گلس ال سی دی برطرف می شود. البته این امر بستگی به عواملی دارد. در واقع تعویض گلس زمانی جوابگو خواهد بود که در صورت شکستگی یا ترک خوردن صفحه نمایش باز هم بتوان از گوشی استفاده کرد. در این شرایط محتوای نمایشگر قابل رویت بوده و کاربر می تواند از گوشی استفاده به عمل آورد. اگر گوشی شما پس از شکستن صفحه چنین قابلیتی دارد پس با تعویض گلس ال سی دی موبایل آیفون مشکل آن برطرف می شود. در چنین حالتی تاچ و ال سی دی گوشی سالم بوده و شما می توانید با اندک هزینه ای، گوشی خود را تعمیر کنید.

تعویض گلس ال سی دی موبایل اپل

تعویض گلس ال سی دی با تعویض تاچ و ال سی دی چه تفاوتی دارد؟

برای اینکه تفاوت تعمیر تاچ و ال سی دی موبایل را با تعویض گلس ال سی دی موبایل اپل درک کنیم بهتر است ساختار صفحه نمایش گوشی را تجزیه و تحلیل کنیم. به طور کلی تاچ و ال سی دی گوشی های اپل از چهار بخش تشکیل شده است. عضو اول، فریم LCD است که وظیفه نگه داشتن تمام اجزای تاچ و ال سی دی را بر عهده دارد. پنل LCD بخش دوم بوده و تصویر را برای کاربر به نمایش می گذارد. روی LCD دستگاه نیز تاچ گوشی نصب شده است و دستورات لمسی کاربر را انتقال می دهد. آخرین بخش از صفحه نمایش، گلس روی ال سی دی خواهد بود که وظیفه محافظت از ال سی دی و اجزای آن را بر عهده دارد.

این چهار بخش مجموعاً در یک قاب کوچک پرس شده و مجموعه تاچ و ال سی دی گوشی را تشکیل می دهند. بنابراین تعویض تاچ و ال سی دی گوشی اپل به معنی تعویض قطعه‌ای است که در مورد آن صحبت کردیم و شامل هر چهار بخش یا عضو مختلف آن می‌شود. اما منظور از تعویض گلس ال سی دی موبایل اپل فقط تعویض آخرین بخش این مجموعه بوده و فقط گلس پرس شده روی ال سی دی تعویض خواهد شد.

نمایندگی تعمیرات موبایل اپل

نمایندگی تعمیرات موبایل اپل مجهزترین و مدرن ترین تجهیزات تعمیر موبایل در ایران را دارا می باشد. این مجموعه با شناخت کامل از محصولات اپل و شیوه به کارگیری قطعات در گوشی های اپل، هر گونه تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری گوشی های Apple را به شکلی کاملاً تخصصی انجام می دهد. 

تکنسین فنی نمایندگی تعمیرات اپل از جمله باتجربه ترین کارشناسان فنی کشور بوده و همواره خود را با تولیدات جدید این شرکت، به روز می کنند. در این نمایندگی خدماتی از قبیل تعویض تاچ و ال سی دی، تعمیر برد، تعمیر دوربین گوشی، تعویض گلس ال سی دی، تعمیر اسپیکر موبایل و تعمیر و یا تعویض دیگر قطعات سخت افزاری گوشی های اپل به صورت کاملاً حرفه ای انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 7 =