تعمیر جک هدفون

یکی از لذت بخش ترین قابلیت های موبایل های هوشمند امروزی امکان گوش دادن به موسیقی های دلخواه از طریق هدفون است. البته استفاده از اسپیکر های گوشی موبایل نیز امکان پذیر است و اتصال هدفون در اوقات مورد نیاز یکی از راه های گوش دادن به موسیقی و یا حتی شنیدن صدای فیلم ها می باشد. در صورتی که اتصال مورد نیاز جک هدفون به دستگاه امکان پذیر نباشد کاربران امکان استفاده از هدفون را ندارند و با نگرانی هایی مواجه می شوند. هدف از گردآوری این مقاله آموزش راه کارهایی برای تعمیر جک هدفون و حل این مشکل می باشد. بررسی این راه کار ها به شما کمک می کند تا در مواقع مورد نیاز بدون مراجعه به مراکز تخصصی تعمیر جک هدفون را انجام دهید.

تعمیر جک هدفون

روش هایی برای عیب‌یابی و تعمیر جک هدفون

در صورتی که با مشکل عدم کارکرد جک هدفون و عمل نکردن آن مواجه شدید می توانید از طریق مراحل زیر از خرابی  و یا سالم بودن هدفون اطمینان حاصل کنید. برای رفاه بیشتر کاربران مراحل تعمیر جک هدفون را به ۵ راه حل اساسی تقسیم بندی کرده ایم. همراه ما باشید.

تست هدفون

برای تست هدفون اولین کار متصل کردن هدفون به یک دستگاه یا یک گوشی دیگر است. به یاد داشته باشید دستگاه مورد نظر شما حتما باید از جایگاه جک ۳٫۵ میلی متری بهره مند باشند. بعضی تلویزیون ها این قابلیت را دارند و می توانید هدفون خود را از طریق اتصال به تلویزیون تست کنید.

در صورتی که باز هم عمل نکرد می توانید از خرابی هدفون مورد استفاده خود اطمینان داشته باشید. کنید. اما در صورتی که هدفون به درستی کار کرد مشکل به وجود آمه از گوشی و تنظیمات صوتی ان می باشد که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت. البته در مواردی محدود عدم سازگاری هدفون با گوشی مورد استفاده ی شما منجر به بروز این مشکل می شود. بنابراین بهتر است هدفون های دیگری را با اتصال به گوشی خود امتحان کنید.

این مطلب جذاب را از دست ندهید : راهنمای خرید شارژر موبایل

بررسی تنظیمات صوتی

گاهی اوقات تنظیم نبودن دستگاه و یا جا به جایی تنظیمات صوتی باعث بروز این مشکل می شود. برای تعمیر جک هدفون تنظیمات صوتی گوشی را باز کنید و تمامی موارد تاثیرگذار بر صدای دستگاه را چک کنید و مجددا آن ها را تنظیم کنید. تنظیم بخش صوتی موبایل اصلا پیچیده نیست و به مهارت و اطلاعات خاصی نیاز ندارد در نتیجه توسط خود کاربران امکان پذیر است.

پس از اعمال تنظیمات گوشی را خاموش کرده و با نگه داشتن دکمه ی پاور گوشی را ری استارت کنید. پس از روشن شدن مجدد دستگاه هدفون را متصل کرده و صدا را تست کنید. در صورتی که با این راه مشکل حل نشد لازم است به مرحله ی بعدی یعنی مراجعه به نمایندگی تعمیر موبایل بپردازید.

بلوتوث را چک کنید

از دیگر دلایل مشکل در هدفون ها اتصالات قبلی آن ها به دستگاه های بی سیم مثل هدفون ها و بلندگو ها می باشد. برای بررسی این موضوع به تنظیمات بلوتوث وارد شده و اگر بلوتوث روشن است دستگاه های متصل شده به آن را پیدا کنید. پس از آن اتصال بلوتوث را خاموش کرده و مجددا هدفون را تست کنید. در صورتی که مشکل ادامه داشت مراحل بعدی را دنبال کنید.

تمیز کردن جک

عموما بر اثر نفوذ گرد و غبار به محل ورودی جک هدفون و ماندگاری آن با مشکل عدم دریافت صدا از طریق هدفون مواجه خواهید شد. برای رفع این اختلال با استفاده از یک اسفنج آغشته به کمی الکل جایگاه جک را تمیز کنید. در این زمان به یاد داشته باشید از فشار بیش از حد اسفنج به داخل جایگاه جک خودداری کنید ، زیرا ممکن است بخش از آن در داخل باقی بماند و به تعمیرات جدی تری نیاز پیدا کنید. راه کار دیگر برای تعمیر جک هدفون استفاده از کمپرس هوای مناسب می باشد.

تعمیرات تخصصی موبایل

در صورتی که تمامی راه های پیشنهادی نتیجه بخش نبود و تعمیر جک هدفون انجام نشد مشکل از گوشی بوده و لازم است و به واحد تخصصی تعمیر موبایل  مراجعه کنید. البته یک راه دیگر استفاده از هدفون بی سیم است که هزینه ی بیشتری برای کاربران دارد در نتیجه به تر است کادر فنی حاضر در نمایندگی تعمیر موبایل کمک بگیرید. در ادامه بررسی خدمات ارائه شده در این نمایندگی می پردازیم.

این مقاله را از قلم نیندازید: اگر ال سی دی گوشی موبایل شکست چه کنیم ؟

نمایندگی تعمیر موبایل

نمایندگی موبایل علاوه بر فروش انواع گوشی های تولید شده توسط برند های محبوب چون اپل، ال جی ، سونی، سامسونگ و …خدمات تعمیراتی آن ها را ارائه می کند. انواع گوشی های موبایل در نمایندگی تعمیر موبایل به صورت اورجینال و همراه با ضمانت نامه ی معتبر به فروش می رسند. تعمیرات انوع موبایل با هر ایرادی که باشد در واحد تعمیرات موبایل در نمایندگی تعمیر موبایل انجام می شود. 

این واحد با دسترسی به انواع ابزار آلات می تواند تمامی عیوب گوشی ها از جمله تعمیر جک هدفون را در کوتاه ترین زمان و با بالاترین کیفیت انجام دهد. تعویض قطعات مورد نیاز نیز از تخصصی ترین سرویس های ارائه شده در نمایندگی رسمی تعمیر موبایل می باشد. کلیه ی خدمات ذکر شده همراه با تضمین به کاربران ارائه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =