بخش موبایل ال جی رسما تعطیل می شود

ال جی رسما اعلام کرد از تیر ماه امسال گوشی تولید نخواهد کرد. شرکت ال جی الکترونیکس کره جنوبی بخش تلفن همراه خود را که مدتهاست هیچ سوددهی برای آن ندارد تعطیل می‌کند، در این صورت، ال‌جی اولین برند سازنده گوشی‌های هوشمند است که به صورت کامل از بازار تولید گوشی بیرون می آید. تصمیم این شرکت برای بیرون آمدن از بازار، 10 درصد سهم آن در آمریکای شمالی را در اختیار غول‌های گوشی‌سازی دنیا یعنی اپل و سامسونگ قرار می‌دهد.

تعطیل شدن بخش موبایل ال جی

علت تعطیل شدن بخش موبایل ال جی  

شش سال است که بخش گوشی‌های هوشمند ال جی حدود 4.5 میلیارد دلار به این شرکت زیان زده است. تعطیل شدن بخش موبایل ال جی این امکان را به ال جی می‌دهد که تمرکز خود را بر رشد بخش‌های دیگر مانند قطعات خودروهای برقی و وسایل مربوط به آن و خانه های هوشمند قرار دهد. Lg در سال 2013 سومین تولیدکننده گوشی همراه بعد از سامسونگ و اپل بود اما در تولید مدل های جدید ال جی شکست خورد و گوشی های جدید ال جی از نظر سخت افزاری و نرم افزاری ضعف زیادی نشان داده و محبوبیت خود را از دست دادند.

سهم جهانی تولید گوشی ال جی

اکنون سهم جهانی ال جی تنها دو درصد است. این شرکت 23 میلیون گوشی همراه در سال گذشته میلادی تولید کرده است، در حالی که این رقم برای سامسونگ برابر با 256 میلیون گوشی بود. Lg علاوه بر آمریکای شمالی، حضور قابل‌توجهی در آمریکای لاتین هم دارد و پنجمین تولیدکننده گوشی همراه در این منطقه است. با تعطیل شدن بخش موبایل ال جی، سامسونگ و شرکت‌های چینی مثل اوپو، ویوو و شیائومی از خروج ال جی سود خواهند برد.

خدمات پس از فروش گوشی ال جی

بخش گوشی‌های ال‌ جی کوچکترین بخش این شرکت است که فقط 7 درصد از درآمد این شرکت را به خود اختصاص می دهد. شرکت ال جی اعلام کرده که خدمات خود را برای گوشی های حال حاضر lg تا چند ماه ادامه خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 5 =