بازیابی اطلاعات گوشی سونی

بازیابی اطلاعات گوشی سونی از طریق برنامه های بک آپ و ریکاوری ممکن است. همه ی ما به دلیل استفاده ی روز افزون از قابلیت های مختلفی که هر روزه برای گوشی های هوشمند طراحی می شود، از آن به عنوان یک مرکز مطمئن ذخیره ی اطلاعات استفاده می کنیم.

برای بازیابی اطلاعات موبایل باید بدانیم که امروزه نه تنها میزان بازیابی اطلاعات، بلکه زمان بازیابی نیز حائز اهمیت است. در این مقاله به روش های بازیابی اطلاعات گوشی سونی می پردازیم. لازم به ذکر است ، نرم افزارهای ریکاوری اطلاعات قادر به بازیابی تمامی اطلاعات نیستند لذا جهت ریکاوری کامل اطلاعات مراجعه به مراکز معتبر ضروری می باشد.

بازیابی اطلاعات گوشی سونی

زمان بازیابی اطلاعات گوشی سونی

برای کاربر موبایل سونی پیش آمده است که سهوا یا عمدا به حذف اطلاعات گوشی خود دست زده باشد؛ و بعدها به بازیابی اطلاعات گوشی سونی خود نیاز مبرمی پیدا کرده باشد. گاهی انتخاب گزینه ی بازگشت به تنظیمات کارخانه تمام اطلاعات کاربر را از گوشی پاک کرده و کاربر را با یک شوک ناگهانی مواجه می کند. همچنین اتفاق افتاده است که با نصب یک برنامه ی نامطمئن، ویروس یا بدافزاری را بر گوشی خود غالب کرده و اطلاعاتش را در معرض خطر قرار داده باشد. در هر صورت، چه خواسته و چه ناخواسته، اگر اطلاعات حذف و پاک شده باشد بعد از مدت زمان خاصی، نیاز به بازگشت آن ها کاربر را، با چالش رو به رو می کند.

نکات مهم در ریکاوری اطلاعات موبایل سونی

نکته ی اول  می توانید اطلاعات مهم خود را روی گوشی ذخیره نکنید. چه ممکن است گوشی گم شده و یا اینکه مورد دستبرد قرار گیرد. در حالت کاملا خوش بینانه مورد حمله ی بدافزار واقع شود. ممکن است توسط کاربر به تنظیمات کارخانه بازگشت داده شود. اگر اطلاعات مهمی روی گوشی ذخیره نشود، تکاپو ی بی حد، برای بازگردانی آن ها انجام نمی گیرد. به هر حال بازیابی اطلاعات گوشی سونی به مساله ی مرگ و زندگی تبدیل نمی شود. اگر در هر صورت نیاز به بازیابی اطلاعات گوشی سونی بود توصیه می شود از روش بک آپ استفاده کنید. هنگامی که از اطلاعات خود پشتیبان می گیرد در صورت نیاز همان اطلاعات را می توانید در مدت زمان کوتاهی بدون هیچ گونه کم و کاست به دست بیاورید.

نکته ی دوم در انتخاب برنامه ی ریکاوری از یک متخصص کمک بگیرد. در انتخاب برنامه ی ریکاوری باید دقت تام داشت چرا که به دلیل افزایش بدافزارها، ممکن است که برنامه ی ریکاوری رایگان به صورت یک بدافزار عمل کند و دسترسی به اطلاعات شما را غیرممکن کند. یا اینکه برنامه توانایی بالایی در بازیابی اطلاعات گوشی سونی شما را نداشته باشد.

روشهای بازیابی اطلاعات گوشی سونی

به طور کلی برای بازگردان اطلاعات گوشی سونی دو راه پیش رو داریم:

  1. قبل از هر کاری همیشه از اطلاعات گوشی خود بک آپ بگیریم. در صورت بروز هر اتفاق می توان دوباره با پشتیبان گیری، آن ها را بازگردانیم.
  2. استفاده از نرم افزارهای ریکاوری یا بازیابی اطلاعات که هم به صورت آنلاین وجود دارند و هم به صورت APPروی گوشی ها نصب می شوند.

روش پشتیبان گیری دستی و اتوماتیک برای بازیابی اطلاعات گوشی سونی، مفید و مختصر توضیح داده شد. حال می خواهیم بدانیم چگونه می توان این اطلاعات را بازیابی کرد؟ برای بازیابی اطلاعات گوشی سونی می توان به بخش تنظیمات رفت و در بخش Backup & Restore گزینه ی Restore Data را انتخاب کنید به همین سادگی اطلاعات خود را بازگردانید.

پشتیبان گیری یا بکاپ برای برگرداندن اطلاعات گوشی سونی

بک آپ به طور کلی به معنای پشتیبان گیری از اطلاعات است. سونی در محصولات قبل از ۲۰۱۵ برنامه ای به نام Backup & Restore داشت که به دلیل نا کارآمد بودن، آن را از گوشی های خود حذف کرد. اما پس از معرفی گوشی های ۲۰۱۵، به صورت تخصصی، بخش پشتیبان گیری و بازگردانی اطلاعات را به تنظیمات گوشی خود اضافه کرد. هنگامی که اطلاعات، اسناد و یا هرچیز دیگری در گوشی ما حذف می شود دستگاه خود به خود دستیابی ما را به آن غیر ممکن می کند. برای بازیابی اطلاعات گوشی سونی، نکته ی اصلی در افزایش کارآرایی گوشی های اندروید، به روزرسانی های متناوبی است که دائم برای عملکرد بهتر آن باید انجام داد.

پشتیبان گیری به صورت اتوماتیک Backup & Restore 

در بازیابی اطلاعات گوشی سونی بهتر است به تنظیمات دستگاه رفته و بخش Backup & Restore را انتخاب کرده سپس گزینه ی Automatic Backup را روشن کنید. در این مرحله از شما می خواهد محل ذخیره ی اطلاعات پشتیبان گیری شده را انتخاب کنید. طبق علاقه ی خود محل، زمان و مکان خاص پشتیبان گیری را انتخاب کنید.

بکاپ گیری موبایل سونی به صورت اتوماتیک Backup & Restore

پشتیبان گیری به صورت دستی 

به تنظیمات دستگاه رفته و در بخش Backup & Restore گزینه ی More را انتخاب کرده بعد از باز شدن این بخش، گزینه ی Manual Backup را انتخاب می کنید. ابتدا محل ذخیره، سپس اطلاعات مد نظرتان را به صورتی دستی انتخاب کنید. در این بخش با انتخاب گزینه ی Edit Backup File می توانید به ویرایش نسخه های پشتیبان گیری شده بپردازید.

استفاده از نرم افزارهای ریکاوری

همانطور که گفته شد، حذف شدن خواسته یا ناخواسته ی اطلاعات، کارشناسان را به فکر انداخت تا به تولید برنامه های مختلف بازیابی اطلاعات بپردازند. برنامه های ریکاوری از جمله ی آن برنامه ها هستند که هم بر روی گوشی نصب می شوند و هم بر روی کامپیوتر یا لپ تاپ. نرم افزارهای ریکاوری را می شود هم به صورت رایگان تهیه کرد و هم هزینه دار.

برای بازیابی اطلاعات گوشی سونی باید بدانیم گاه ممکن است رایگان بودن یک نرم افزار به ضرر گوشی ما تمام شود چرا که در حکم یک بدافزار سیستم گوشی ما را مختل کند. در هر صورت نمی توانیم به طور قطع بگوییم نرم افزار ریکاوری قابلیت بازیابی تمام اطلاعات را دارد. در این روش نرم افزار را ابتدا نصب می کنید سپس اطلاعات مورد نظر را با علامت زدن انتخاب کرده (پیام ها، برنامه ها، شماره ها، عکس ها، ویدئو و ….) ونرم افزار به صورت خودکار تا جایی که بتواند آن ها را بازگردانی می کند.

مراکز بازگردانی اطلاعات

همانطور که می دانیم بهترین کار برای بازیابی اطلاعات گوشی سونی مراجعه به یک تعمیرگاه معتبر است که تعمیرکاران و کارشناسان خبره دارد. با مقاله ای که برایتان شرح دادیم اگر خودتان بخواهید از اطلاعات پشتیبان گیری کنید کار ساده ای است. اما اگر قصد استفاده از نرم افزارهای ریکاوری را دارید دچار مشکل خواهید شد. اطلاع ناکافی در زمینه ی برنامه ی ریکاوری مناسب، همچنین ناتوانی در شناخت یک بدافزار از برنامه ی مفید موجب می شود که با نصب یک برنامه ی ریکاوری، گوشی خود را کاملا در خطر بیاندازید و عملکرد گوشی خود را بالکل  مختل کنید.

نمایندگی گوشی های سونی

نمایندگی گوشی سونی با سابقه ای طولانی در زمینه ای ارائه ی بهترین و به روزترین محصولات کمپانی سونی در خدمت مشتریان است. اصل مشتری مداری این نمایندگی باعث شده است در میان هم صنفان خود به عنوان نمونه ی اعلای موفقیت شناخته شود. کارشناسان خبره ای که در هر واحد این نمایندگی مشغول به کار هستند، با ایجاد زمینه ی مناسب برای مشاوره، مشتریان را قبل و بعد از خرید راهنمایی می کنند. هدف از تمام خدمات ما رفع نیاز مراجعین است که در انتخاب گوشی سردرگم شده اند. تمام سوالات خود را در زمینه ی انتخاب گوشی به ما بسپارید تا با خیال راحت بهترین گزینه را با کم ترین هزینه انتخاب و خرید کنید.

نمایندگی تعمیرات سونی

نمایندگی تعمیرات سونی از متخصصین خبره برای بخش های مختلف تعمیرات سونی استفاده می کند. این نمایندگی با در اختیار گذاشتن بهترین و به روزترین تجهیزات فنی و عیب یابی برای کارشناسان خود، موجب شده است تا به نحو احسن به عیوب گوشی پی ببرند؛ و با صرف زمانی کمتر به تعمیر بهتر گوشی مراجعین بپردازند. آرشیو بزرگ قطعات گوشی های مختلف سونی موجب شده است که هر گونه نیاز به تعویض و یا تعمیر در این نمایندگی پذیرفته و با صرف مدت زمان کوتاهی برطرف شود. گوشی خود را به ما بسپارید تا شاهد توانایی کارشناسان ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + یک =