کار کردن با گوشی در تاریکی

توصیه ی عدم کار کردن با گوشی در تاریکی، دلایل علمی ثابت شده ای دارد. اگر از جمله کاربرانی هستید که به مدت طولانی به گوشی، تبلت یا لپ تاپ و در کل ابزارهای الکترونیکی خیره می شوید، بهتر است بدانید در آینده ای نه چندان دور با مشکلات متعدد در چشم رو به رو خواهید شد. شناخت آسیب های جبران ناپذیری که کار کردن با گوشی در تاریکی برای چشم شما به دنبال خواهد داشت موجب خواهد شد که نه تنها در شب گوشی یا تبلت را کنار بگذارید، بلکه میزان خیره شده به گوشی را نیز در طول روز کاهش دهید. امروزه گوشی به یکی از ابزارهای لایفک زندگی ما تبدیل شده است در این مقاله به عدم کار کردن با گوشی در تاریکی پرداخته و راه کارهایی جهت حفاظت چشم از اشعه ی گوشی را بیان خواهیم کرد با ما همراه باشید.

کار کردن با گوشی در تاریکی

مشکلات کار کردن با گوشی در تاریکی

تحقیقات جدیدی بر مبنای تاثیر نگاه کردن به گوشی در تاریکی انجام شده که اثرات مخرب آن را بر وضعیت جسمی و روحی ما نشان می دهد. متخصصان اعصاب و روان بیان داشته اند که کار کردن با گوشی در تاریکی به تخریب عصب های مغز و ایجاد مشکلاتی متعدد می انجامد. این متخصصین اینگونه بیان می کنند که وقتی هوا تاریک می شود و چراغ ها خاموش می گردند هورمون ملاتونیم در مغز ترشح شده در نتیجه امکان خواب راحت ایجاد می شود. 

اما نور آبی صفحه نمایش موجب بر هم زدن ترشح این هورمون شده در نتیجه موجب بی خوابی یا خواب ناراحت خواهد داشت. شبکه ی چشم در مقابل نور آبی حساس است. استفاده ی دراز مدت از گوشی علاوه بر چشم، به مغز نیز آسیب می رساند. اشعه ای که قبل از خواب یا در تاریکی از گوشی ساطع شده و مغز انسان را مورد هدف قرار می دهد و علاوه بر عملکرد نادرست بینایی، در دراز مدت به ایجاد چین و چروک در زیر چشم نیز می انجامد.

راهکارهای محافظت از چشم و مغز

چشم عضو بسیار مهم و حیاتی در بدن ما می باشد که غالب نیازهای روزانه ی ما، به کمک آن بر طرف می شوند. راهکارهای زیادی در طول تاریخ برای محافظت از چشم ارائه شده از جمله می توان به عینک های مختلف آفتابی، طبی، لنز ها و … اشاره کرد. نگهداری و حفاظت از چشم با پلک زدن به صورت کاملا غریزی انجام می گیرد. کار کردن با گوشی در تاریکی به دلیل وجود امواج و نور صفحه ی آن، صدمات جبران ناپذیری برای چشم به دنبال خواهد داشت. اگر می خواهید این عضو مهم و کابردی را از خطرات احتمالی حفظ کنید ادامه مطلب را دنبال کنید.

تمیز کردن ال سی دی:

تمیز کردن صفحه نمایش با بینایی شما کمک کرده چرا که از فشار بیش از حد برای دیدن متون به چشم جلوگیری می کند.

  • رعایت فاصله:

در هنگام کار کردن با گوشی در تاریکی، فاصله ی استاندارد به صفحه ی گوشی را رعایت کنید. یعنی گوشی را در فاصله ی 18 تا 20 سانتی چشم نگه دارید.

  • حفظ رطوبت چشم:

پلک زدن و یا مرطوب کردن چشم به وسیله ی پاشیدن آب از خشک شدن چشم جلوگیری کرده و چشم را مرطوب نگه می دارد.

  • کنتراست:

تنظیم روشنایی، پس زمینه و اندازه ی متن سه عاملی هستند که بر روی بینایی شخص تاثیر زیادی دارند چه نور کم باشد و چه زیاد، در هر صورت به چشم صدمه وارد می کند. برای این منظور کاربران می توانند از نرم افزاری های خود کار تنظیم نور صفحه استفاده کنند.

  • محافظ:

استفاده از فناوری محافظت از چشم گوشی ها ( مثل فیلتر نور آبی در محصولات میان رده و بالا رده ی سامسونگ) و فعال کردن تنظیمات خودکار نور صفحه نمایش در هنگام کار کردن با گوشی در تاریکی مهم و لازم است.

  • قانون نگاه کردن:

استفاده از قانون20/20/20/ یعنی هر 20 دقیقه به مدت 20 ثانیه به فاصله ی 6 متری(20 فوتی) نگاه کنید تا عملکرد چشم بر هم نخورد.

نمایندگی تعمیرات htc

نمایندگی اچ تی سی با سال ها تجربه و توانایی در یافته است که تنها راه غلبه بر رقیبان، کسب رضایت مشتری است. به همین دلیل دائم در تلاش است که جدید فناوری های موجود در بازارهای جهانی را در واحدهای مختلف مرکز خود به نمایش در آورد. از همین رو، کاربران در واحد فروش، شاهد پیشرفته ترین تکنولوژی گوشی ها و تبلت های htc می باشند. در واحد مشاوره که به دستگاه های مدرن مجهز است کار اطلاع رسانی و مشاوره پیش و پس از خرید به صورت کاملا تخصصی انجام شده و مراجعین می توانند در کوتاه ترین زمان از زوایای پیدا و پنهان دستگاه انتخابی خود آگاه شده، سپس با دید باز، اقدام به خرید نمایند. 

واحد تعمیر این مرکز تعمیر موبایل که به صورت کاملا آکادمیک طراحی شده است جدای از مجهز بودن به جدید ترین دستگاه های عیب یابی و تعمیر موبایل htc ، برخوردار از تیمی حرفه ای می باشد که سرآمد تکنسین های ایران اند. این تیم با تلاش های مداوم توانسته اند بزرگ ترین مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری دستگاه های htc را در کوتاه ترین زمان حل کنند.