راه حل های هنگ کردن موبایل سونی

حتما برای کاربرانی که از سیستم اندروید چه در موبایل و چه در تبلت استفاده می کنند، پیش آمده که دستگاه به  حالت انجماد یا به اصطلاح به حالت هنگ برود. موبایل سونی هم که موضوع مقاله ی امروز ما است، مستثنی از این قضیه نبوده و مانند سایر دستگاه ها گاها دچار این مشکل می شود. اما  معمولا وقتی با این اتفاق بسیار آزار دهنده روبرو می شوید چه کاری انجام می دهید؟ در طی این مقاله ما چند روش اصولی برای حل مشکل هنگ کردن موبایل سونی را به شما ارائه می دهیم.

قفل شدن یا به عبارتی هنگ کردن گوشی، زمانی اتفاق می افتد که موبایل شما ویروسی باشد و یا اینکه نرم افزارهای مختلفی بر روی آن با اطلاعات متفاوت نصب شده باشد ،که باعث می شود سرعت موبایل شما پایین بیاید. در این شرایط، دستگاه هنگ کرده و صفحه ثابت می ایستد و تا یک بار موبایلتان را خاموش و روشن نکنید، نمی توانید از آن استفاده کنید. اگر می خواهید راه حل های هنگ کردن موبایل سونی را یافته و این مشکل هنگ را رفع کنید توصیه می کنیم ادامه ی مطلب را از دست ندهید. شما همچنین می توانید راهنمایی های تخصصی تر را از تکنسین های نمایندگی تعمیرات موبایل سونی دریافت کنید.

هنگ کردن موبایل سونی

راه حل های کاربردی هنگ کردن موبایل سونی

پیش از هرچیز، باید به این نکته اشاره کنیم که سیستم عامل اندروید، به شدت وابسته به سخت افزار است؛ لذا مشکلات سخت افزاری نیز می تواند در هنگ کردن موبایل موثر باشد. برای رفع این مشکل، بهتر است که در ابتدا دستگاه را خاموش و روشن کنید. چنانچه مشکل حل نشد، برنامه ای که موبایل موقع باز کردن آن هنگ می کند را شناسایی و حذف نمایید.

به عنوان آخرین راه حل نرم افزاری هنگ کردن موبایل سونی ، ریست فکتوری می تواند موثر باشد؛ البته قبل از انجام دادن این کار، یک نسخه ی بکاپ از اطلاعاتتان تهیه کنید؛ چون ریست فکتوری موجب حذف شدن اطلاعات دستگاه خواهد شد. اگر هنگ کردن موبایل ناشی از خرابی بخش های سخت افزاری دستگاه بود، نیاز به تعمیرات تخصصی موبایل است. توصیه می کنیم برای جلوگیری از تشدید مشکل و آسیب دیدگی سخت افزار، تعمیر دستگاه را به متخصصین نمایندگی تعمیر موبایل سونی محول کنید.

جلوگیری از هنگ کردن موبایل sony

هنگ کردن موبایل سونی مشکلی جدی است که با توجه به تبعاتی که به دنبال دارد، باید تا حد امکان از بروز آن پیشگیری شود. یکی از بهترین روش های پیشگیری از این مساله، توجه به میزان رم دستگاه است. رم پایین و کم ظرفیت گوشی، موجب ایجاد اختلال در پردازش های دستگاه شده و به دنبال آن، سیستم هنگ می کند.

حتی در صورت بالا بودن ظرفیت رم، همیشه  باید میزان حافظه رم دستگاه حداقل ۴۰% خالی و در اختیار سیستم عامل باشد. همچنین شما باید از خالی بودن حافظه داخلی دستگاه  مطمئن شوید، اگر دستگاه شما حافظه داخلی دارد و هم مموری کارت، سعی کنید اطلاعات را بیشتر بر روی مموری کارت ذخیره کنید. یکی دیگر از ترفندهای پیشگیری از هنگ کردن موبایل سونی ، بستن برنامه های فعال دستگاه است؛ باز بودن برنامه ها، سرعت سیستم را کاهش داده و موجب هنگ کردن گوشی خواهد شد.

ریستارت اجباری گوشی

در کنار روش هایی که برای رفع مشکل هنگ کردن موبایل سونی ذکر شد، باید به ریستارت اجباری یا فورس ریستارت نیز اشاره کنیم. بعضی وقت ها مشکل به قدری حاد است که قادر نیستید با روال عادی موبایل خود را خاموش و راه اندازی مجدد کنید. در این شرایط، باید از راه اندازی مجدد اجباری کمک بگیرید. برای انجام این کار در گوشی sony، باید بعد از مراجعه به بخش Settings  و فشاردادن گزینه Backup and Reset ، گزینه Factory data reset را پیدا کنید  و روی آن کلیک کنید.

در ادامه انجام این کار، پس از نمایش هشدار تائید انجام عملیات و تائید آن از طرف شما همه ی تنظیمات دستگاه به حالت اولیه بازگردانی می شود و دستگاه شما مثل روز اول قابل استفاده خواهد بود. نکته ی مثبت این روش این است که موجب حذف شدن اطلاعات موجود در حافظه ی گوشی نشده و مشکل هنگ کردن موبایل سونی را به خوبی برطرف می نماید.

پاک کردن کش گوشی 

برای رفع مشکل هنگ کردن گوشی سونی به دلیل پر بودن حافظه کش، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. وارد seting گوشی خود شوید.
  2. گزینه data usage را انتخاب کنید.
  3. میزان فضای اشغال شده توسط حافظه کش را مشاهده کنید.
  4. گزینه clear cache را انتخاب کنید.

آپدیت کردن برنامه های قدیمی

یکی از راهکارهای رفع مشکل هنگ کردن گوشی سامسونگ ، آپدیت برنامه های قدیمی میباشد.برای این کار مراحل زیر را انجام دهید: 

  • برنامه‌های خود را به آخرین نسخه موجود بروزرسانی کنید. برای این کار، می‌توانید از فروشگاه Google Play یا فروشگاه‌های نرم‌افزاری دیگر استفاده کنید.
  • سیستم عامل گوشی خود را به آخرین نسخه موجود بروزرسانی کنید. برای این کار، می‌توانید از بخش تنظیمات گوشی خود اقدام کنید.

نمایندگی تعمیرات موبایل سونی

اگر گوشی هوشمندی دارید که دچار مشکلاتی در عملکرد شده، می توانید ضمن برقراری تماس با نمایندگی تعمیرات موبایل در مرکز سخت افزار ایران، راهنمایی های لازم را دریافت دارید. همچنین در صورت مراجعه به این مرکز نیز همکاران ما در جریان مشکل قرار گرفته و اقدامات لازم برای تعمیرات تخصصی آن را انجام می دهند.

لازم به ذکر است که خدمات ارائه شده در نمایندگی تعمیرات موبایل، تحت نظارت مستقیم تعمیرکاران متخصص بوده و در سطح کیفی بسیار بالایی قرار دارند. همچنین، به دلیل استفاده از ابزار و تجهیزات مدرن و پیشرفته، فرآیند تعمیر در واحدهای تعمیرات موبایل، مطابق با استانداردهای روز دنیا انجام می گردد.