چرا دکمه هوم آیفون کار نمی کند

چرا دکمه هوم آیفون کار نمی کند . این سوالی است که اغلب کاربران اپل با آن مواجه میشوند . به نظر میرسد که دکمه خانه آیفون خیلی زود خراب میشود . یک راه حل برای این موضوع در نظر گرفته شده است . راه حل مذکور استفاده از دکمه خانه مجازی است. این ویژگی در چنین شرایطی یک راهکار خوب به حساب می آید. لازم به ذکر است ، میزان خرابی در دکمه هوم آیفون های قبلی بیشتر از مدل های جدید است.

مدل جدید دکمه نیست . درواقع یک سنسور تشخیص اثر انگشت و تشخیص فشار است که کارهای مختلفی انجام می دهد . به هر حال از آنجایی که این دکمه یکی از پرکاربردترین بخش های آیفون است، زود خراب می شود.

چرا دکمه هوم آیفون کار نمی کند

چرا دکمه هوم آیفون کار نمی کند – راه حل

راهکار این مشکل که چرا دکمه هوم آیفون کار نمی کند بدین شرح است : در صورتی که این دکمه خراب شد استفاده از دکمه خانه مجازی روی آیفون یک راه کار بسیار مفید خواهد بود. جهت فعال کردن دکمه مجازی باید به قسمت تنظیمات و منوی General مراجعه کنید.

در این قسمت منوی Accessibility را پیدا نمایید. در این منو به قسمت Assistive Touch بروید و گزینه Assistive Touch را روشن کنید. دکمه هوم یکی از پرکاربردترین بخش های آیفون است . به همین دلیل زود خراب می شود. از این رو باید در زمان کار کردن با آن احتیاط کنید.

روش تعمیر دکمه هوم آیفون

زمانی که با سوال چرا دکمه هوم آیفون کار نمی کند مواجه شدید می توانید به تعمیرکار مجرب مراجعه کنید یا روشهای زیر را بکار ببندید . ایراداتی که در گوشی های ایفون بروز میکند بدین ترتیب است :

  • سفت شدن دکمه( کار کردن با فشار بیشتر ). به دلیل گرفتن جرم بر روی دو صفحه ای است که شما وقتی آن را فشار میدهید عدسی به کانکتور متصل نمی شود . راه حل آن این است که دکمه خود را باز کرده و آن عدسی را با چسبی که دارد برداشته و کمی روی آن را بتراشید .
  • نداشتن انعطاف پذیری مثل قبل. این مشکل به دو دلیل ایجاد میگردد . اولین دلیل اینکه عدسی جا به جا شده که باید دکمه را باز کرده و انرا در جای خودش قرار دهید . دوم اینکه از حالت فنری بودن خارج شده که اگر گوشی خراب دیگری دارید میتوانید انرا جایگزین کنید یا از بیرون تهیه کنید.
  • از کار افتادن کامل دکمه. این مشکل بیشتر در ایفون هایی است که تاچ ایدی دارند . این دکمه ها از طریق سوکت به برد گوشی  متصل هستد . از این رو در بعضی مواقع به دلیل اکسید شدن سوکت و یا جدا شدن سوکت در اثر ضربه از کار می افتند . هنگامی که تاچ ایدی بسوزد احتمال اینکه دکمه درست کار نکند هم هست . بعد از تعویض تاچ ایدی باید گوشی خود را ری استور کنید تا گوشی انرا بشناسد . درغیر این صورت همچنان تاچ ایدی کار نمیکند

امیدواریم توانسته باشیم با پاسخ به این سوال که چرا دکمه هوم آیفون کار نمی کند اطلاعات شما عزیزان را افزایش دهیم .

نمایندگی اپل و واحد های تعمیرات اپل

نمایندگی اپل ، واحد های تعمیرات اپل را مجزا راه اندازی کرده است . به این ترتیب تعمیر هر دستگاه توسط کارشناس متخصص همان دستگاه صورت میگیرد . نمایندگی اپل با سرلوحه قرار دادن اهداف مشتری مدارانه به فعالیت می پردازد . دانش کادر فنی این مرکز با شرکت در آزمون های متعدد علمی مورد ارزیابی قرار گرفته است .

این افراد با شرکت در دوره های آموزشی در داخل و خارج از کشور صاحب دانشی به روز گشته اند . به همین دلیل قادر به رفع ایراد دستگاههایی هستند که سایر تعمیرگاهها از انجام آن ناتوانند . هنگامی که با سوال چرا دکمه هوم آیفون کار نمی کند مواجه شدید میتوانید از ما کمک بخواهید . تعمیرکاران مرکز تعمیرات موایل اپل در کمترین زمان به رفع ایراد دستگاه شما می پردازند .