داغ کردن گوشی htc

داغ کردن گوشی htc یکی از مشکلاتی است که کاربران این برند از گوشی های موبایل را به خود مشغول کرده است. برای از بین این مشکل نسبتا جدی و حاد، ابتدا باید به دنبال علت وقوع آن بود. البته گرم شدن گوشی در زمان روشن شدن آن را نباید جز اشکالات داغ کردن گوشی به حساب آورد. اما به طور حتم اگر حرارت تولید شده توسط گوشی بالا باشد کاربر را با هزینه های گزاف درگیر خواهد کرد. به طور طبیعی در گوشی htc به دلیل فعل و انفعالاتی که پس از فرمان، در آن انجام می گیرد مقدار گرمای خاصی تولید می کند.

اما میزان گرمایی تولید شده توسط گوشی اچ تی سی باید برابر با مقدار جریان الکتریسیته ای باشد که از آن عبور می کند. موضوع کلی این مقاله را به  بررسی علت داغ کردن گوشی htc اختصاص داده ایم. با ما همراه باشید.

داغ کردن گوشی htc

ریشه یابی علل داغ کردن گوشی htc

وقتی گوشی یک فرمان را از جانب کاربر دریافت می کند یکسری فعل و انفعالات کلی انجام می دهد تا دستور اجرا شود. هر فعلی نیاز به یک نیروی محرکه دارد. نیروی محرکه در گوشی جریان الکتریسیته است. اجزای درونی موبایل با دریافت جریان الکتریسیته ی مورد نیاز، به انجام وظایف محوله می پردازند. استفاده از انرژی الکتریسیته  به تولید حرارت می انجامد. اما گرمای تولید شده باید برابر با میزان جریان الکتریسیته ای باشد که قطعه دریافت کرده است.

داغ شدن موبایل اچ تی سی در هنگام کار کردن و یا بازی (اگر بیش از حد نباشد) طبیعی است؛ زیرا جریان بیشتری در گوشی مصرف شده و به تبع گرمای بیشتری تولید می گردد. در هر حال به دلایل گوناگون سخت افزاری یا نرم افزاری مشکل داغ کردن گوشی htc اتفاق می افتد.

علت و رفع مشکلات داغی گوشی htc

همانطور که می دانیم پردازنده ی گوشی اچ تی سی، بار عملیات موبایل را به دوش می کشد. هر چه قدر پردازنده درگیر شود دمای گوشی بالاتر خواهد رفت و به تبع، گوشی کندتر کار خواهد کرد. اگر بیش از حد گوشی داغ شود به کاربر هشدار داده خواهد شد که تا زمان خنک شدن گوشی نباید از آن استفاده کند. در هر صورت نباید بیش از حد از CPU کارکشید؛ چرا که باعث خرابی زودرس باتری خواهد شد. در ادامه عواملی که باعث داغ کردن گوشی htc می شود را نام می بریم و راه مقابله با آن را بیان خواهیم کرد.

مراقبت نکردن از گوشی

اگر گوشی را در معرض گرما یا در تابش مستقیم نور خورشید قرار دهید به طور حتم به تضعیف پردازنده ی و در نتیجه داغ کردن گوشی htc خود سرعت بخشیده اید.

نصب اپلیکیشن های سنگین

هر اپلیکیشنی که گوشی را مجبور به چک کردن اتصال به بلوتوث، وای فای و … کند کار پردازنده را سنگین و حرارات آن را بالا می برد. قابلیت ها و عملکرد های چندگانه در یک اپلیکیشن، سی پی یو دستگاه شمارا به خطر می اندازد. پس بهتر است از نصب چنین برنامه هایی خودداری نمایید.

بررسی سخت افزار در صورت رعایت نکات بالا

عمر هر دستگاه الکترونیکی و مکانیکی متوسط خاص خود را دارد.اگر با مشکل داغ کردن گوشی htc مواجه اید(در صورتی که مراقبت های ویژه ی آن را رعایت می کنید) حتما به نمایندگی تعمیرات htc مراجعه فرمایید تا مشکل سخت افزاری گوشی را در کوتاه ترین زمان یافته و بر طرف کنند.

خرابی پردازنده

برای این وضعیت می توان پردازنده ی Snapdragon 810 را مثال زد که پرچمدارن تولیدات ۲۰۱۵ بود و در همه ی تولیدات آن سال به کار رفت. اما از همان ابتدا با مشکل داغ کردن دست و پنجه نرم می کرد. این پردازنده در هر دستگاهی که استفاده می شد برای جلوگیری از داغ شدن گوشی، سرعت عملکرد گوشی را پایین می آورد.

نمایندگی تعمیرات htc

نمایندگی تعمیر موبایل htc به عنوان مرکز معتبر تعمیرات، خدمات گوناگون مشاوره، فروش و تعمیر را به مشتریان گرامی ارائه می دهد. در این مرکز علاوه بر فروش انواع تبلت و موبایل  اچ تی سی در مدل های مختلف قدیمی و جدید، مشاوره تخصصی توسط کارشناسان دوره دیده نیز پیش و پس از خرید به مراجعین ارائه می گردد تا مشتری با اطلاعات کافی محصول مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نماید.

دیگر خدمت مفید این مرکز، تعمیر تمام مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری انواع گوشی و تبلت htc می باشد. نمایندگی تعمیر اچ تی سی به دلیل مجهز بودن به مدرن ترین فناوری، ابزار، تجهیزات و دستگاه های عیب یابی و تعمیر می تواند مشکلات ساده و یا حل نشدنی تبلت و گوشی htc را در کوتاه ترین زمان و با بهترین کیفیت در کنار کم هزینه ترین وضعیت بر طرف کند. علاوه براین ارائه ی گارانتی های معتبر فروش و تعمیرات نیز با دریافت هزینه های کم به مشتریان انجام می گیرد.