تعمیر میکروفن موبایل سونی

یکی از خرابی های پیش آمده در موبایل سونی که ممکن است کاربر را ناچار به حضور در مراکز تعمیراتی کند، خرابی میکروفن است. در صورت خرابی میکروفن، گوشی تلفن همراه، قادر به انجام اصلی ترین وظیفه خود، یعنی برقراری تماس شفاف صوتی نخواهد بود و عملاً بدل به دستگاهی بی‌استفاده خواهد شد. خوشبختانه اشکالات پیش آمده در میکروفون موبایل چندان پرهزینه و دردسرساز نیست و عموماً قابل رفع است؛ به ویژه اگر مراحل عیب یابی این بخش از دستگاه به درستی طی گردد و انجام آنها توسط کارشناسان مجرب این حوزه صورت انجام پذیرد. برخی از سرویس‌های تخصصی مرتبط با تعمیر میکروفن موبایل سونی که با حضور در نمایندگی تعمیرات سونی قابل دریافت است عبارتند از:

  • رفع مشکل هندزفری
  • رفع مشکل اسپیکر
  • تست صدای اسپیکر
  • تعویض بلندگو موبایل
  • رفع ایراد مشکلات اسپیکر
  • رفع مشکلات میکروفون، گردگیری و پاکسازی میکروفن موبایل
  • تست تنظیمات صدا جهت تعمیر میکروفن
  • رفع اشکالات ایجاد شده به دلیل ورود مایعات به میکروفن و…
تعمیر-میکروفن-موبایل-سونی

عیب‌یابی و تعمیر میکروفن موبایل سونی

وجود اشکال در میکروفن موبایل ممکن است به شکل‌های متعددی خود را نشان دهد که در این بین، برخی از این اَشکال، رایج‌تر و متداول‌ترند. در بخش زیر به برخی از شایع‌ترین نشانه‌های وجود اشکال در میکروفن موبایل اشاره شده و شیوه رفع و تعمیر آنها نیز مورد بررسی قرار گرفته است. در صورت مشاهده هر کدام از اشکالات زیر در موبایل مورد استفاده‌تان، می‌توانید به نمایندگی تعمیرات سونی مراجعه کرده و تخصصی‌ترین سرویس‌های مرتبط با تعمیر میکروفن موبایل سونی را دریافت نمایید.

قطع و وصل شدن صدای میکروفن

در صورت وجود این اشکال، پس از انجام هماهنگی و کسب اجازه از صاحب دستگاه، میکروفن موبایل سونی تعویض می شود. در صورتی که مشکل برطرف نشد خازن ها و سلف های مسیر میکروفن ۱ و ۲ را چک می شود و در نهایت آی سی صوت تعویض می گردد.

عدم ضبط صدا

ابتدا میکروفن موبایل سونی تعویض می شود. سپس قطعات مسیر مربوط ب میکروفن  ۱ و ۲ چک می شود. در صورت نیاز آی سی دستگاه توسط کارشناسان تعمیر موبایل سونی تعویض می شود.

ضبط صدای خش دار توسط میکروفن موبایل سونی

برای رفع این اشکال ابتدا اختلالات نرم افزاری احتمالی مرتفع می شود. در صورت برطرف نشدن خش خش صدا پس از انجام هماهنگی و کسب اجازه از صاحب دستگاه میکرفون تعویض می شود. اگر هنوز مشکل صدا برقرار بود جهت تعمیر میکروفن موبایل سونی ابتدا قطعات مسیر مربوط به میکروفن  ۱ و ۲ چک می شود و در صورت نیاز آی سی صوت دستگاه توسط کارشناسان تعمیر موبایل سونی تعویض می گردد.

ضعیف بودن صدای ضبط شده

در صورت وجود این مشکل ابتدا سوراخ های مربوط به میکروفن بررسی می شود تا از نبود گرفتگی در میکروفن اطمینان حاصل شود. گردگیری ها و تمیزکاری مرتبط با این بخش انجام می شود. در صورتی که مشکل برطرف نشد پس از انجام هماهنگی و کسب اجازه از صاحب دستگاه، میکروفن موبایل سونی تعویض می شود. در صورت تداوم مشکل قطعات مسیر مربوط به میکروفن ۱ و ۲ چک می شود. در نهایت، در صورت نیاز آی سی صوت دستگاه توسط کارشناسان تعمیر میکروفن موبایل سونی تعویض می شود.

تست میکروفن موبایل سونی

رایج‌ترین روش مورد استفاده توسط کارشناسان تعمیرات تخصصی موبایل، برای تست عملکرد میکروفن موبایل سونی (یا همان کپسول دهنی) استفاده از مولتی‌متر اهم است. در صورت استفاده از این روش، می‌بایست از یک طرف، اهم نماش داده شده کم و از طرف دیگر اهم نمایش داده شده زیاد باشد. مقدار اهم نمایشی کپسول دهنی معمولاً بین 500 اهم الی 3 کیلو اهم است. در صورتی‌که اهم نشان داده شده کمتر یا بیشتر از میزان مذکور باشد –یعنی کمتر از 500 اهم و یا بیشتر از 3 کیلو اهم باشد-، قطعه میکروفن خراب است.

روش دیگری که معمولاً برای تست میکروفن موبایل سونی مورد استفاده قرار می‌گیرد تست دیود است. در این حالت، مشابه تست دیود، مولتی‌متر را بر روی تست دیود قرار دهید. در این وضعیت از یک طرف باید نمایش عدد بر روی نمایشگر مولتی‌متر صورت پذیرد و از طرف دیگر نباید نمایش عدد داشته باشیم. یعنی از یک طرف هدایت کرده و از طرف دیگر هدایت نمی‌کند. همانگونه که ذکر شد انجام تعمیر میکروفن موبایل سونی یک کار تخصصی است و می بایست صرفاً به دست تعمیرکاران این حوزه انجام پذیرد. در صورتی که شما کاربران گرامی از دارندگان موبایل های سونی هستید و در حال حاضر این بخش از دستگاه شما دچار اختلال و ناکارامدی گشته است می توانید با مراجعه به نمایندگی سونی و حضور در پارت تعمیرات موبایل سونی تخصصی ترین خدمات مرتبط را دریافت نمایید.