تعمیر دوربین گوشی سامسونگ

یکی از قابلیت های پر کاربرد در گوشی های امروزی بهره مندی آن ها از دوربین می باشد. همان طور که می دانید امکان عکاسی در گوشی های امروزی به جهت سخت افزاری وابسته به لنز و به جهت نرم افزاری به عدم وجود بدافزار ها بستگی دارد. به عبارتی هر گونه اختلال در این دو مورد امکان عکاسی با گوشی هوشمند را از کاربر سلب می کند. 

نفوذ گرد و غبار به لنز دوربین و همچنین مایعات یکی از عواملی است که کارکرد این قطعه را به جهت سخت افزاری تحت تاثیر قرار داده و دستگاه را دچار مشکل می کند. به عبارت بهتر می توان گفت که حساسیت لنز بسیار بالا بوده و با مواردی این چنینی تحت تاثیر قرار می گیرد. با توجه به نیاز کاربران به امکان عکاسی با گوشی تعمیر دوربین گوشی نیز بسیار حائز اهمیت است.

در ادامه به نکات مهم در تعمیر دوربین گوشی سامسونگ و همچنین تاثیر بد افزار ها بر دوربین گوشی می پردازیم. جهت استفاده ی بهتر از دوربین گوشی سامسونگ و آشنایی بیشتر با حساسیت های آن تا انتهای این مطلب را مطالعه نمایید. تعمیر دوربین گوشی سامسونگ یکی از تخصصی ترین خدماتی است که در نمایندگی موبایل سامسونگ تحت نظر مرکز سخت افزار ایران ارائه می شود.

علائم خراب شدن دوربین گوشی سامسونگ

چه موقع باید اقدام به تعمیر دوربین گوشی سامسونگ کرد؟ آیا با علائم خرابی دوربین موبایل آشنایی دارید؟ اگر هریک از مشکلات زیر در دوربین گوشی سامسونگ شما ایجاد شد، باید به فکر تعمیر دوربین باشید. البته این علائم تنها منحصر به گوشی های Samsung نیستند و در مورد دیگر برندها هم صدق می کنند:

مشکلات زوم و فوکوس

اگر دوربین گوشی شما به خوبی قبل فوکوس نمی کند یا زوم به درستی در آن انجام نمی شود، احتمال آسیب دیدگی لنز وجود دارد. البته اول تنظیمات را بررسی کرده و مطمئن شوید که موارد مربوط به زوم و فوکوس به درستی تنظیم شده اند.

بسته شدن ناگهانی دوربین

برخی از کاربران گزارش می دهند که هنگام عکاسی یا در حین فیلمبرداری، برنامه دوربین به صورت ناگهانی و خود به خود بسته می شود. اگر با این مشکل مواجه شدید، پیش از هرگونه اقدامی برای تعمیرات دوربین موبایل سامسونگ، گوشی را ریست کنید. پاک کردن حافظه کش هم می تواند مشکلات این چنینی را برطرف کند.

خط و خش روی شیشه دوربین

یکی از واضح ترین نشانه های خرابی دوربین موبایل، خط و خش موجود روی لنز یا شیشه است. اگر گوشی ضربه خورده و یا در کنار اشیاء نوک تیز قرار داشته باشد، ممکن است لنز دوربین آن دچار خط و خش شود. بهتر است تا حد امکان از بروز این اتفاق جلوگیری کنید. چون خط خوردگی لنز قابل ترمیم نیست و موجب تار شدن و کاهش کیفیت عکس ها می شود.

خارج شدن دوربین از حالت زوم

شاید جالب باشد بدانید که خارج شدن دوربین از حالت زوم هم گاهی نشان دهنده خرابی این قطعه است. این مشکل گاهی با اصلاح تنظیمات حل می شود. اما گاهی نیاز به تعمیر دوربین گوشی سامسونگ است و راه حل نرم افزاری خاصی برای رفع مشکلات زوم وجود ندارد.

خط افتادن روی دوربین موبایل سامسونگ

یکی از مشکلاتی که برای دوربین گوشی های هوشمند ایجاد می شود، خط افتادن روی لنز است. معمولا وقتی گوشی در داخل کیف یا جیب ماست، ممکن است با لوازمی همچون کلید و … برخورد داشته باشد. این مسئله گاهی منجر به خط افتادن روی لنز می شود و به دنبال آن ممکن است عکس ها تار شوند. روش های بسیاری برای ترمیم این خط و خش ها وجود دارد که البته تکنسین های تعمیر موبایل سامسونگ، هیچ کدام از آنها را تایید نمی کنند. روش هایی مثل استفاده از خمیر دندان، جوش شیرین و … که نه تنها مشکل را حل نمی کنند، بلکه گاهی آسیب دیدگی را بیشتر می کنند. بهترین کار در این شرایط، تعمیر دوربین گوشی سامسونگ در یک تعمیرگاه معتبر، مجاز و تخصصی است.

تعویض دوربین گوشی سامسونگ

تعمیر دوربین گوشی سامسونگ در مقایسه با تعویض آن راه کار ساده‌ تری است که هزینه کمتری را نیز به دنبال دارد. اما گاهی اوقات شدت صدمات وارد شده به مجموعه دوربین به قدری زیاد است که ترمیم آن امکان پذیر نیست. برای مثال در صورتی که لنزها یا بردهای دوربین آسیب ببینند، تنها راه چاره تعویض دوربین موبایل خواهد بود.

البته برای این که بفهمید دوربین نیاز به تعمیر دارد یا تعویض، حتماً باید دستگاه خود را به کارشناسان نمایندگی سامسونگ بسپارید. این تعمیرکاران حرفه ‌ای پس از باز کردن مجموعه دوربین به سرعت متوجه می شوند که قطعات قابل ترمیم هستند یا خیر.

تعویض دوربین گوشی سامسونگ

نکات مهم در تعمیر دوربین گوشی سامسونگ

یکی از نکات مهم در تعمیر دوربین گوشی سامسونگ عیب یابی دقیق از دستگاه می باشد. همان طور که پیش تر اشاره کردیم عوامل تاثیر گذار بر روی کارکرد دوربین در دو گروه نرم افزاری و سخت افزاری دسته بندی می شوند. تشخیص علت اختلال یکی از مهم ترین نکاتی است که در تعمیر دوربین گوشی باید به آن توجه داشته باشید. در صورتی که نرم افزاری و یا سخت افزاری بودن اختلال به درستی مشخص نشود تعمیرات بی نتیجه بوده و دوربین گوشی همواره با مشکل رو به رو خواهد بود.

متخصصان واحد تعمیرات موبایل در نمایندگی رسمی سامسونگ با عیب یابی های دقیق علت مشکل دوربین را شناسایی کرده و در کوتاه ترین زمان آن را برطرف می کنند. نکته ی مهم بعدی استفاده از دوربین و یا لنز اورجینال برای گوشی می باشد. در صورتی که از نمونه ی تقلبی استفاده کنید سطح لنز دوربین در کوتاه مدت دچار خط و خش شده و عکس های ثبت شده با دوربین گوشی را بی کیفیت می کند. 

بنابراین توجه داشته باشید برای تعمیر دوربین گوشی سامسونگ تنها به مرکز رسمی و معتبر تعمیرات سامسونگ مراجعه کنید. استفاده از قطعه ی اورجینال در این واحد برای شما تضمین می شود.

نقش بدافزار ها در خرابی دوربین گوشی سامسونگ

در برخی موارد نصب یکی سری از نرم افزار هایی که با گوشی هماهنگی ندارند و یا همان بد افزار ها در کارکرد دوربین اختلال ایجاد می کند. به عبارت بهتر زمانی که این نرم افزار ها برای عکاسی باشند و تاثیر مستقیمی بر دوربین گوشی داشته باشند در مواردی منجر به عدم عملکرد دوربین می شوند. در برخی موارد حذف نصب این نرم افزار ها کیفیت و کارایی اولیه ی دوربین را به آن باز می گرداند.

در صورتی که این نرم افزار ها حذف شوند ممکن است دوربین مجددا کارایی خود را به دست آورده و قابل استفاده باشد. در صورتی که با حذف نرم افزار ها همواره مشکل کارکرد دوربین وجود داشت می توانید با مراجعه به واحد تعمیرات موبایل سامسونگ اختلالات به وجود آمده را برطرف نمایید.

نمایندگی موبایل سامسونگ

نمایندگی موبایل سامسونگ به منظور رفاه بیشتر مشتریان خدمات فروش و خدمات پس از فروش و تعمیرات محصولات سامسونگ را ارائه می کند. انواع گوشی های سامسونگ در این نمایندگی به صورت اورجینال به فروش می رسند. توجه داشته باشید که اورجینال بودن یک محصول ضامن کیفیت و کارایی آن می باشد. تمامی موبایل های سامسونگ همراه با ضمانت نامه ی معتبر به فروش می رسند.

واحد تعمیر موبایل نیز تمامی خدمات مرتبط با تعمیر و تعویض قطعات موبایل سامسونگ را ارائه می کند. تمامی قطعات آسیب دیده ی انواع موبایل سامسونگ در این نمایندگی با جایگزینی نمونه های اورجینال و توسط متخصصان حرفه ای انجام می شود. مرکز سخت افزار ایران تمامی خدمات ارائه شده در نمایندگی موبایل سامسونگ را تضمین می کند.