تعمیر بلوتوث موبایل

یکی از محبوب ترین و رایج ترین روش های برقراری ارتباط به صورت بی سیم بین دستگاه های مختلفی همچون تلفن های همراه، گوشی های هدفون، اسپیکرها و آیپد، بلوتوث است. بلوتوث، روش ارتباطی بسیار مناسب و سودمند است، اما استفاده از بلوتوث، زمانی موثر است که ارتباط بدون هیچ مشکلی برقرار شود. یکی از مشکلات بسیار مهمی که کاربران با آن مواجهند، عدم کارکرد بلوتوث موبایل است. در این حالت مشکل شما ممکن است؛ سخت افزاری و یا نرم افزاری باشد. متخصصین تعمیر موبایل درمرکز سخت افزار ایران، پس از طی مراحل عیب یابی، مشکل عدم کارکرد بلوتوث را در اسرع وقت حل خواهند کرد. در این مقاله به بررسی دلایل عدم کارکرد بلوتوث موبایل و روش تعمیر بلوتوث موبایل می پردازیم.

تعمیر بلوتوث موبایل

دلایل کار نکردن بلوتوث گوشی

مشکل نرم افزاری

گاهی عدم برقرای ارتباط بین دستگاه ها، ناشی از مشکلات نرم افزاری است. به عنوان مثال؛ در دستگاه های اندرویدی مشاهده می کنیم که تلفن همراه شما به بلوتوث نسل چهارم مجهز می باشد، اما سیستم عامل نصب شده روی آن اندروید ۲/۲/۴ است. متاسفانه این نسخه از سیستم عامل اندروید و نسخه های پیش از آن به برقراری ارتباط با نسل چهارم بلوتوث قادر نیستند و با وجود پشتیبانی سخت افزاری دستگاه شما از این نسل بلوتوث، باید سیستم عامل دستگاه را نیز به اندروید ۳/۴ ارتقا دهید تا مشکل جفت نشدن دستگاه ها با یکدیگر شود و تعمیر بلوتوث موبایل صورت گیرد.

مشکل سخت افزاری

ممکن است شما تلفن همراهی مربوط به دو سال پیش در اختیار داشته باشید که به بلوتوث مجهز است، در این صورت دستگاه شما، توانایی برقراری ارتباط با دستگاه هایی را که فقط به نسل های جدید بلوتوث همچون بلوتوث ۴ مجهز هستند، نخواهد داشت.  باتوجه به اهمیتی که  این مشکل دارد، امروزه دستگاه هایی وارد بازار شده اند که با بهره گیری از دو ارتباط رادیویی بلوتوثی، کاربر را قادر می  کند هم با دستگاه های نسل جدید ارتباط برقرار کند و هم با دستگاه های نسل قدیم. از این رو مشکل بلوتوث گوشی شما حل و تعمیر بلوتوث موبایل صورت خواهد گرفت.

تعمیر بلوتوث موبایل با حل مشکل پروفایل ارتباطی

پروفایل ارتباطی، محیطی است که در آن دو دستگاه با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. این محیط  باید با هریک از دستگاه ها همخوانی داشته باشد. به عنوان مثال شما نمی توانید یک ماوس بلوتوثی را به دوربین دیجیتال مجهز به بلوتوث وصل کنید، زیرا این دو هیچ تناسب محیطی با یکدیگر ندارند و نمی توانند در یک محیط ارتباطی به تبادل اطلاعات بپردازند. علاوه بر این شما می توانید براحتی یک تلفن همراه را به یک هدست بی سیم بلوتوثی وصل کنید؛ زیرا هردوی این دستگاه ها از پروفایل هندزفری پشتیبانی کرده و در این محیط با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند.

راه حل هایی برای رفع مشکلات bluetooth موبایل

بلوتوث خود را قابل مشاهده کنید:

وارد زیرمنوی بلوتوث شوید و سپس روی نام بلوتوث را لمس کرده تا در یک بازه زمانی بلوتوث برای سایر دستگاه ها قابل رویت باشد.

قرار دادن گوشی ها در فاصله نزدیک:

بیشترین فاصله ای که دو دستگاه می توانند یکدیگر را بیابند تنها ۹ متر می باشد. چنانچه فاصله ای بیشتر از این میزان میان دو دستگاه باشد قابلیت اتصال را نمی یابند.

ریستارت کردن گوشی:

گاهی اوقات با یک بار خاموش و روشن کردن دستگاه، مشکل حل شده و می توان از بلوتوث استفاده کرد.

حذف بلوتوث مورد نظر و جستجوی مجدد:

بهتر است بلوتوث شخص مورد نظر را از گوشی حذف کرده و اجازه بدهید مجددا بلوتوث گوشی شما شناسایی شود.

خاموش کردن بلوتوث های دیگر:

اگر گوشی شما اشتباها به بلوتوث های دیگری متصل می شود می بایست بلوتوث های اضافی را خاموش کنید.

قابلیت جفت شدن هر دو دستگاه:

بهتر است ازین مسئله اطمینان کسب کنید که هردو دستگاه می توانند با یکدیگر جفت شوند.هدست، بلندگو، صفحه کلید، موس، دوربین و یا هر چیز دیگری تنها با گوشی های خاص خود جفت می شوند.

دور شدن از مودم وای فای:

گاهی یک مودم روشن سبب اختلال در کارکرد بلوتوث می شود، بهتر است از آن فاصله بگیرید.

کم بودن شارژ گوشی:

ممکن است عدم اتصال از طریق بلوتوث بخاطر شارژ کم گوشی باشد. بنابراین توصیه می شود قبل از انتقال از طریق بلوتوث حتما گوشی به مقدار کافی شارژ برقی داشته باشد.

نمایندگی موبایل و واحدهای تعمیرات موبایل

نمایندگی موبایل با ارائه برترین خدمات روز دنیا جایگاه بسیار خوبی در میان رقبای خود کسب نموده است. رعایت اصول اصلی کمپانی های موبایل و هم چنین اصول مشتری مداری کمک بالقوه ای به پیشرفت این نمایندگی کرده است. کاربران می توانند برای رسیدن به پاسخ سوالات خود در هرزمان از ساعات اداری اعلام شده درسایت با کارشناسان ما تماس برقرار نمایند. واحد تعمیرات موبایل با در اختیار داشتن به روزترین تکنولوژی دنیا قادر به برطرف کردن عیوب تمامی دستگاه های موبایل می باشد. بخش بندی این نمایندگی به واحدهای مجزا به تسریع انجام خدمات کمک شایانی نموده است.