تعمیر اسپیکر گوشی سونی

تعمیر اسپیکر گوشی سونی یکی از خدماتی است که فقط یک تعمیرکار توانا و با تجربه قادر به انجام آن است. اهمیت کار اسپیکر (پخش و ضبط صدا) در گوشی های هوشمند موجب شده است که در صورت بروز مشکل در آن، کاربر سریعا به فکر اقدامات لازم برای تعمیر و یا تعویض باشد. عیب یابی و شناسایی مشکلات عملکرد دستگاه اولین اقدامی است که باید انجام بگیرد. عوامل مختلفی وجود دارند که موجب خرابی اسپیکر می شوند. در ادامه به بسط مبحث تعمیر اسپیکر گوشی سونی می پردازیم. با ما همراه باشید.

تعمیر-اسپیکر-گوشی-سونی

علل بروز مشکل در اسپیکر موبایل سونی

اسپیکر یا بلندگو از جمله قطعات حساسی است که نسبت یه دیگر قطعات، بیشتر در معرض خرابی و از کار افتادگی قرار دارد. حساسیت این قطعه در کنار پیچیدگی آن موجب شده است که کار تعمیر و یا تعویض آن تخصصی باشد. در ادامه علل مختلفی که موجب نیاز به تعمیر اسپیکر گوشی سونی می شود را به صورت مختصر بیان می کنیم

نرم افزاری شاید برای همه پیش آمده باشد که با دستکاری در تنظیمات صدای گوشی، عملکرد اسپیکر با اختلال مواجه شده باشد. دراین حالت با تنظیمات نادرست کاربر خواسته و ناخواسته موجب بروز اشکال می شود. بهترین کار تنظیم مجدد تنظیمات است. در تعمیر اسپیکر گوشی سونی گاه متوجه می شویم با نصب یک برنامه، صدا در بلندگوی دستگاه نمی پیچد و یا با نویزها و خش خش کردن ها به گوش می رسد، و در مواقعی قطع و وصلی دارد. می دانیم که بدافزارهای(ویروس) مختلفی هر روزه وارد بازارِ برنامه های کاربردی موبایل می شوند.

در تعمیر اسپیکر گوشی سونی باید بدانیم که اگر یکی از این بدافزارهای را خواسته و یا ناخواسته وارد گوشی خود کنیم، ممکن است با اختلال در عملکرد بخش های مختلف گوشی خود روبه رو شویم. بهتر است در صورت مواجه شدن با این مشکل، برنامه را حذف کنیم. اگر حذف نشد با پشتیبان گیری از اطلاعات خود، گوشی را به تنظیمات کارخانه باز گردانیم.

سخت افزاری کاربر گوشی هوشمند همیشه باید موبایل خود را از حوادث مترقبه و غیرمترقبه حفظ کند تا نیازی به تعمیر اسپیکر گوشی سونی خود پیدا نکند. کاربر، اگر تمهیدات محافظتی را برای گوشی خود به کار نبرد، حتما در اثر رطوبت، گرد و غبار، شکستگی، قطعی سیم های اسپیکر و … با مشکل مواجه خواهد شد.

بهترین کار در این زمان، مراجعه به یک تعمیرکار ماهر و با تجربه است تا از قطعات اصل و اورجینال برای تعویض و یا تعمیر اسپیکر گوشی سونی شما استفاده کند.

اگر می خواهید به روز باشید این مقاله را بخوانید : تعمیر تاچ گوشی سونی

اجزای اسپیکر موبایل سونی

قبل از اقدام به تعمیر اسپیکر گوشی سونی بهتر است بدانید، اسپیکر لفظی کلی است که برای قطعات هم نشینِ بلندگو( Reciver یا Earpiece)، میکروفون( Mic یا  Microphone)و بازِر( Speaker یا Buzzer  و یا Ringer  ) تشکیل می شود. کار این قطعات به ترتیب دریافت، ارسال صوت و پخش سیگنال زنگ و آهنگ است. برای اقدام به تعمیر اسپیکر گوشی سونی باید ابتدا این اجزا را بشناسید.

طریقه عیب یابی و تعمیر اسپیکر گوشی سونی

برای تست و تعمیر اسپیکر گوشی سونی حتما به این موضوع دقت داشته باشید که لوازم جانبی به گوشی شما متصل نباشد. به طور کلی وقتی از ایراد در اسپیکر گوشی سونی صحبت می شود از  سه حالت خارج نیست

خرابی در مدار بلندگو در روند تعمیر اسپیکر گوشی سونی، اگر شما قادر به دریافت پیام صوتی نباشید مشکل از مدار بلندگو اسپیکر است. در این حالت مسیر ارتباطی بلندگو تا آی سی را از طریق شماتیک باید چک کرد. سپس اتصال به برد آن بررسی شده و با استفاده از مولتی متر، مقاومت آن باید اندازه گیری شود. مقاومت بلندگو بین ۳۰ تا ۵۰ اهم است. اگر خارج از این مقدار باشد بلندگو خراب است. در صورت خرابی باید به وسیله ی یک تعمیر کار ماهر تعویض شود.

ایراد در مدار میکروفن اگر در روند تعمیر اسپیکر گوشی سونی متوجه شدید که دستگاه قادر به ارسال پیام صوتی نیست، شما در این قسمتِ اسپیکر، با مشکل مواجه هستید. باید متذکر شویم که گوشی های هوشمند حداقل دو میکروفن دارند یکی برای ارسال پیام صوتی و دیگری برای ضبط فیلمبرداری. برای برای بررسی این قطعه لازم است که جای نشستن میکروفون چک شود که آیا به برد متصل هست یا نه. سپس درستی آن مورد آزمایش قرار گیرد. به دلیل حساسیت قطعه و تعمیر اسپیکر گوشی سونی، باید به یک تعمیرکار توانا مراجعه کرد چرا که میکروفون های دیجیتال قابلیت آزمایش روی برد را ندارند و در صورت خرابی، حتما باید تعویض شوند.

ایراد در مدار بازر اگر گوشی شما در صدای زنگ و پخش موسیقی مشکل داشت ایراد از این قسمت است. ابتدا باید از سلامت قطعه مطمئن باشید. به دلیل مقاومت ۸ تا ۱۶اهمی این قطعه، اگر با ولتاژ ۲ اهمی صدای خش خش داشت مطمئن باشید قطعه خراب است. برای تعمیر اسپیکر گوشی سونی حتما به تعمیرکار معتبر مراجعه کنید تا قطعه را برای شما تعویض کند.

میخوای بدونی دلایل خالی شدن باتری گوشی سونی چیه ؟ پس مقالشو بخون !

خدمات تخصصی تعمیرات موبایل سونی

استفاده از به روزترین تجهیزات و دستگاه های عیب یابی در واحد تخصصی تعمیرات موبایل سونی، موجب شده است تا کارشناسان این واحد به راحتی و در کوتاه ترین زمان ممکن، به شناسایی و رفع عیوب دستگاه شما بپردازند. در این واحد تمام مشکلات، اعم از سخت افزاری و نرم افزاری، به راحتی قابل شناسایی و برطرف کردن است. در واحد تعمیرات موبایل سونی علاوه بر تست همه جانبه و  مطمئن و تخصصی همچنین تعمیر اسپیکر گوشی سونی، خدماتی دیگری از قبیل تست و تعمیر و یا تعویض میکروفون، دوربین، برد، آی سی تغذیه، سوکت شارژ، تعویض گلس و … ارائه می شود. اطمینان به هر تعمیرکاری ریسک کردن است. اگر می خواهید از استفاده ی قطعات اورجینال در دستگاهتان اطمینان داشته باشید به واحد تعمیرات موبایل سونی مراجعه کنید.

نمایندگی سونی

نمایندگی سونی با سابقه ی طولانی همواره به اولین انتخاب مراجعین برای خرید و یا مشاوره در زمینه ی محصولات سونی تبدیل شده است. در این نمایندگی واحدهای مجزای مشاوره و فروش، برای محصولات مختلف سونی وجود دارد که باعث می شود مشتری را از سردرگمی و خستگی بی دلیل نجات دهد. این نمایندگی کارشناسان خود را به جدیدترین تجهیزات و ابزارآلات روز دنیا آراسته است تا مشتری مداری و رعایت حقوق مسلم مراجعین را بیش از پیش رعایت کرده باشد. اگر محصولات اورجینال کمپانی سونی را خواستارید به نمایندگی سونی مراجعه کنید. مطمئن باشید که با رضایت خاطر به خانه باز خواهید گشت.

تعمیرات سونی

تعمیرات سونی با در دست داشتن جدیدترین تجهیزات روز دنیا، برای عیب یابی و تعمیر، به بهترین گزینه ی انتخابی در نظر مشتریان تبدیل است. هر گونه نقص و اختلال در عملکرد محصولات سونی در این نمایندگی قابل تشخیص و برطرف کردن است. بهترین تکنسین ها با بیشترین سابقه ی کاری در تعمیرات سونی گرد آمده اند تا بار دیگر توانایی خود در زمینه ی تعمیر محصولات سونی را به رخ رقیبان بکشند. 

چنانچه دستگاه شما نیاز به تعویض قطعه داشت تعمیرکاران ما از قطعات اورجینال ساخته شده در خود کمپانی بهره می برند. این تعمیرات زمینه ای را فراهم کرده است تا مشتریان با چشمان خود روند تعمیرات را مشاهده کرده و  بر توانایی کارشناسان ما صحه باشند.