• خانه
  • مقالات
  • تعمیر پذیری موبایل موتورولا ریزر بسیار ضعیف است

تعمیر پذیری موبایل موتورولا ریزر بسیار ضعیف است

در طی سال‌هایی که گذشته است فناوری‌ تولید و ساخت گوشی‌های موبایل بروزتر و پیچیده‌تر از قبل شده است. شرکت‌‌های مختلف برای این که از رقیبان خود عقب نماند سعی بر تولید گوشی‌هایی با فناوری‌ و تکنولوژی‌های پیچیده می‌کنند. این مورد برای امکانات بیشتر یک گوشی بسیار مناسب است و مشتریان نیز می‌توانند از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا در گوشی‌های خود استفاده کنند ولی زمانی که مشکلی برای گوشی پیش بیاید و نیاز به تعمیر کردن آن باشد مشکلات شروع می‌شود. تولید کننده‌های موبایل به توسعه فناوری گوشی‌ها توجه ویژه‌ای می‌کنند ولی آیا به تعمیر پذیری گوشی‌های خود زمانی که به مشکل بر میخورد هم توجه می‌کنند؟  صفحه نمایش‌های تاشو تعمیر پذیری یک گوشی را بسیار پیچیده‌تر از قبل می‌کند و متخصصان باید زحمات زیادی را برای تعمیر کردن آن‌ها انجام دهند. در این مقاله از وب سایت تعمیر موبایل به تعمیر کردن گوشی موبایل موتورولا ریزر می‌پردازیم؛ از نظر تیم iFixit تعمیر پذیری موبایل موتورولا ریزر بسیار ضعیف است در حدی که باز کردن این گوشی برای متخصصین تعمیرات موبایل مشکل است.

تعمیر پذیری موبایل موتورولا ریزر بسیار ضعیف است

تعمیر پذیری گوشی موتورولا ریزر از نظر iFixit

تیم iFixit پس از کالبدشکافی گوشی موتورولا ریزر که یک گوشی منعطف پذیر یا تاشو نیز است؛ جزئیاتی را از آن بر روی وب سایت خود منتشر کرد. این تیم پس از نگاه انداختن به قطعات داخلی و مکانیزم‌های مکانیکی موبایل موتورولا ریزر اعلام کرد که پیچیدگی این گوشی باعث شده است تا عنوان پیچیده‌ترین کالبدشکافی گروه iFixit را به خود تعلق دهد. در گذشته این تیم شاهکارهای مهندسی شرکت موتورولا را از نظر طراحی مورد ستایش قرار میداد ولی موتورولا ریزر نتوانست یکی از شاهکارهای طراحی این شرکت باشد.

چرا تعمیر پذیری موبایل موتورولا ریزر بسیار ضعیف است؟

دلایل زیادی وجود دارد که تعمیر گوشی موتورولا ریزر را اینقدر پیچیده و سش%خت می‌کند. شرکت موتورولا به صورت بی رویه از چسب استفاده کرده است و همین امر در مرحله نخست باعث می‌شود که قاب گوشی به سختی باز بشود. بعد از باز کردن گوشی، کابل‌های انعطاف پذیر زیادی داخل دستگاه وجود دارد که به راحتی بهم می‌پیجند و باعث می‌شوند که تعمیرکاران به مشکلات متعددی برای تعمیر گوشی موتورولا ریزر بر بخورند.

تعمیر کردن این گوشی آنقدر پیچیده است که شرکت iFixit می‌گوید چگونه شرکت موتورولا می‌تواند تنها با قیمت 299 دلار نمایشگر موتورولا ریزر را تعمیر کند؟ امتیازی که این شرکت برای تعمیر کردن موبایل موتورولا ریزر به آن می‌دهد 1 از 10 می‌باشد. البته iFixit در گزارشاتی که از این گوشی منتشر کرده گفته است که نباید انتظار داشته باشیم که یک گوشی منعطف و تاشو در نسل‌های نخستش به راحتی تعمیر بشود.

زمانی که به موضوع گوشی‌های تاشو و منعطف پذیر نگاه می‌کنیم باید به این مورد نیز دقت داشته باشیم که آیا این گوشی تعمیر پذیری خوبی دارد؟ می‌توان آن را با قیمت کم تعمیر کرد؟ طبق گفته iFixit هنوز اطمینان کاملی درباره نمایشگرهای تاشو و مکانیم لولا‌های آن‌ها وجود ندارد.

آیا موبایل موتورولا ریزر به درد استفاده روزمره میخورد؟

سوالات زیادی وجود دارد که کاربران برای دانستن این که می‌توانند از موبایل موتورولا ریزر به صورت روزمره استفاده کنند یا نه؟ پرسیده می‌شود. شرکت CNET آزمایش‌های زیادی را بر روی این گوشی انجام داده است و در وب سایت خود می‌گوید که لولاهای موتورولا ریزر ممکن است در طول یک سال به راحتی از بین بروند. شرکت موتورولا نیز طول عمر محصول خود را بیشتر از 1 سال خوانده و ادعا می‌کند که این گوشی طول عمر طولانی‌تری را دارد.

اگر بخواهیم به صورت کلی به قضیه تعمیر پذیری گوشی‌های تاشو مانند این گوشی motorola نگاه کنیم باید به این باور برسیم که این گوشی‌ها هنوز در نسل‌های نخست نمی‌توانند به خوبی تعمیر بشوند و با تولید انبوه آن‌ها در سرتاسر جهان سال‌های زیادی فاصله داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − چهارده =