تاریخچه ال جی

تاریخچه ال جی را می توان در سه بخش مقدمه، تولیدات و نوآوری ها دنبال کرد. برای مقدمه بهتر است به وجه تسمیه این کمپانی، شیوه شکل گیری و تأسیس آن بپردازیم. احتمالاً بدانید که شرکت ال جی نخستین بار در سال ۱۹۵۸ و از تلفیق دو شرکت کره‌ای لاکی (Lucky) و گلد استار (Gold Star) – که شرکت‌هایی فعال در زمینه ساخت قطعات پلاستیکی و  لوازم الکترونیکی بودند- پدید آمد. تاربخچه ال جی به ما نشان می دهد که نام این شرکت (LG) نیز اشاره به حرف نخست نام این دو کمپانی یعنی Lucky و Gold star دارد.

دفتر مرکزی این شرکت در حال حاضر در سئول کره‌ی جنوبی واقع و در حال فعالیت است . شرکت ال‌جی با ساخت بسیاری از لوازم‌خانگی مانند رادیو و تلویزیون به سمت حوزۀ پیشرفتۀ دیجیتال حرکت کرد . و موفق به توسعه‌ قلمرو خود و رقابت با غولهای جهانی این صنعت شد. تاریخچه ال جی را در بخش های بعدی دنبال کنید.

تاریخچه ال جی

نگاهی مختصر به تاریخچه ال جی در تولیدات

در دومین بخش از تاریخچه ال جی، نگاهی مختصر به تولیدات ال جی خالی از لطف نخواهد بود. در حال حاضر شرکت ال جی علاوه بر تولید تمامی محصولات و تجهیزات خانگی نظیر رادیو، تلویزیون، یخچال و دستگاه‌های تهویه مطبوع، فعالیت گسترده‌ای نیز در زمینه تولید تلفن‌های همراه دارد و با فن‌آوری‌های به‌روز و طرح‌های بدیعی که در زمینه تلفن‌های همراه به کار می‌برد، تجربه‌ای بهینه از تلفن همراه را در اختیار مشتریان خود در سرتاسر جهان قرار داده است.

شرکت ال‌جی هم‌اکنون دومین تولیدکننده «تلویزیون» و سومین تولیدکننده «گوشی‌های موبایل» در جهان است و بیشترین میزان فروش درایوهای نوری را به خود اختصاص داده است. نگاهی مختصر به تولیدات ال جی در طول سالهای اخیر –به ویژه تلویزیون و گوشی های موبایل ال جی- اطلاعات زیر را در اختیار ما قرار داده است:

در خط تولید تلویزیون جدیدترین عضو «تلویزیون ال جی» به تازگی از سوی این کمپانی خوشنام و محبوب روانه بازارهای جهانی شده است. این عضو جدید را می توان محصولی مقرون به صرفه نامید . که با وجود برخورداری از رزولوشن فول اچ دی از HDR پشتیبانی نمی کند. جدیدترین تلویزیون مقرون به صرفه این کمپانی کره ای A7 نام دارد . که با نسخه قدیمی سیستم‌عامل WebOS یعنی نسخه ۲.۰ که در سال ۲۰۱۵ معرفی شده بود، عرضه شده است.

در خط تولید تلفن همراه می توان ادعا کرد که در حال حاضر V20 بهترین «گوشی ساخت ال جی» است. گوشی موبایل ال جی مدل V20 H990ds نسل دوم از گوشی‌های سری V شرکت ال جی است . که با نام «V20» و سیستم عامل اندروید نوقا به بازارهای جهانی عرضه شده است. فلز آلومینیوم استفاده شده در V20 بسیار مقاوم است .

باعث شده که این دستگاه بتواند گواهینامه‌ نظامی MIL-STD-810G را دریافت کند. V20 اولین گوشی هوشمندی است که از فناوری EIS شرکت کوالکام و همچنین فناوری Steady Record 2.0 بهره می‌برد. تاریخچه ال جی را در بخش نوآوری های ال جی دنبال نمایید.

نوآوری های ال جی

در بخش سوم از تاریخچه ال جی بهتر است نگاهی به نوآوری های ال جی و جدیدترین فناوری های بکار رفته در محصولات این شرکت داشته باشیم. کارشناسان برآنند که آنچه سبب تحولی شگرف در کمپانی ال جی گردید، خرید کمپانی آمریکایی Zenith از سوی شرکت ال جی بود؛ چنین اقدامی به تدریج سبب توسعه‌‌ی قلمرو ال جی و مطرح شدن آن به عنوان یکی از قدرتمندترین تولیدکنندگان لوازم‌خانگی و دیجیتال در بازارهای جهانی گردید.

شرکت ال جی در طول فعالیت خود، حوزه‌ی محصولات خود را به کامپیوترهای شخصی، ماژول‌های PDP، نمایشگرهای OLED، حافظه‌های DRAM، نیمه هادی‌ها، لوازم خانگی، کولرهای گازی، داروهای هورمونی و واکسن‌ها گسترش داده ‌است.

ال جی در ۲۰۱۴: تاریخچه ال جی در این سال به مانشان می دهد که این شرکت با اپراتور «ال‌جی یو پلاس» ارائه‌ی سرویس LTE-A را آغاز کرد. در این سال همچنین «ال‌جی دیسپلی» توسعه‌ی اولین نمایشگر ۱۸ اینچی منعطف و شفاف از نوع OLED را شروع کرد و کمپانی LG Chem به ارائه‌ی باتری‌های لیتیوم-یون به کمپانی آئودی پرداخت. اولین تلویزیون ۴K OLED به همراه WebOS در سال ۲۰۱۴ و از سوی کمپانی ال جی روانه‌ی بازارهای جهانی شد و گوشی LG G3 نیز با نمایشگر QHD وارد رقابت شد.

ال جی در ۲۰۱۶: ال جی در این سال برنده جایزه های معتبر نوآوری CES سال ۲۰۱۶ در ۱۰ گروه رقابتی شده است که شامل موارد ذیل می شوند: لوازم خانگی ، لوازم جانبی کامپیوتر ، سخت افزار کامپیوتر و قطعات ، فناوری در دسترس ، خانه های هوشمند، نمایشگرها ،هدفون ، فناوری های پوشیدنی ، گوشی های بی سیم و لوازم جانبی گوشی های بی سیم.

ال جی در ۲۰۱۵: تاریخچه ال جی در این سال به ما نشان می دهد که این شرکت مرکز نوآوری خود را با نام لاتین Chungbuk Creative Economy Innovation Center راه‌اندازی کرد. فن‌آوری عرضه شده‌ی دیگر از شرکت ال‌جی الکترونیکس در سال ۲۰۱۵، ماشین‌های لباس‌شویی دو قلو با تکنولوژی منحصر به فرد بودند. ال جی در این سال همچنین از G4 با لنز دیافراگم F1.8 رونمایی کرد.

نمایندگی ال جی و واحدهای تخصصی تعمیرات ال جی

نمایندگی تعمیرات موبایل ال جی خدمات تخصصی تعمیرات ال جی از جمله تعمیرات موبایل و تبلت ال جی را در این بخش بر عهده دارد. متخصصان و کارشناسان تعمیر در نمایندگی ال‌جی  به دلیل بهره‌مندی از سال‌ها سابقه و در اختیار داشتن . به‌روزترین ابزارآلات تعمیر و ترمیم قادر به رفع و حل تمامی ایرادات و مشکلاتی هستند . که ممکن است در موبایل ها و تبلت ها ی ال جی ایجاد گردند.

 بخشی از مهارت کارشناسان تعمیر در نمایندگی ال جی  به دلیل حضور در دوره‌های تعمیر تخصصی است . که از سوی مدیریت این مرکز در سیکل‌های شش و دوازده ماهه برگزار می‌گردند. این دوره‌ها جهت به‌روز‌رسانی دانش کارشناسان تعمیر نمایندگی ال جی و با حضور اساتید برجسته‌ی بین‌المللی یا ملی برگزار می گردد. دیگر واحدهای تخصصی تعمیرات ال جی در بخش زیر معرفی می گردند.

نمایندگی اصلی مادربرد / نمایندگی اصلی بازیابی اطلاعات / نمایندگی اصلی آل این وان / نمایندگی اصلی تی وی مانیتور / نمایندگی اصلی ویدئو پروژکتور مرکز سخت افزار ایران / نمایندگی اصلی نوت بوک / نمایندگی اصلی لپ تاپ / نمایندگی اصلی ماشین های اداری /  نمایندگی اصلی تعمیرات موبایل / نمایندگی اصلی تعمیرات تبلت