روش های افزایش عمر باتری گوشی

کاربران گوشی هوشمند مجبورند حداقل روزی یک‌بار دستگاه‌ خود را شارژ کنند. عمر کوتاه باتری گوشی یکی از مشکلات اصلی دارندگان گوشی‌های هوشمند است. عوامل زیادی باعث خالی شدن باتری گوشی می‌شود. در این بین عوامل نرم‌افزاری نیز می تواند دخیل باشد. در ادامه به راه های افزایش عمر باتری گوشی هوشمند می پردازیم. نمایندگی ایسوس خدمات تخصصی زیادی را در حوزه ی تعمیر و آموزش انواع محصولات نمایندگی تعمیرات گوشی به کاربران گرامی این محصولات ارائه می دارد. این مجموعه با بهره مندی از برترین کارشناسان کشور به ارائه بهترین خدمات می پردازند.

روش های افزایش عمر باتری گوشی

افزایش عمر باتری گوشی با کاهش مصرف نمایشگر

وقتی مقدار استفاده برنامه ها از باتری را بررسی می کنید می بینید که پر مصرف‌ترین بخش هر گوشی هوشمند نمایشگر آن است. با کم کردن مقدار روشنایی صفحه می توان افزایش عمر باتری گوشی را شاهد بود. شما برای این کار در تنظیمات گوشی خود مقدار روشنایی دستگاه را در موقعیت میانه ودر حالت آن را روی Auto قرار دهید. اگر دستگاه شما دارای نمایشگر AMOLED است، از تصاویر با رنگ غالب مشکی برای صفحه اصلی گوشی خود استفاده کنید. در صفحه مشکی برای نشان دادن رنگ مشکی نیازی به روشن کردن دیگر پیکسل‌ها نیست. روشن شدن پیکسل‌های کمتر با مصرف باتری کمتر برابر است.

تنظیم همگام‌سازی‌ها برای افزایش عمر باتری گوشی ‌

برنامه هایی مانند مخاطبین و ایمیل همیشه در پس‌زمینه در حال اجرا هستند. به دلیل گفته شده این برنامه ها روی رم باقی می مانند. با مراجعه به تنظیمات دستگاه و تغییر بازه زمانی همگام‌سازی آن‌ها می توان طول عمر باتری را افزایش داد. می توان زمان همگام سازی را به جای هر ۵ دقیقه به هر ۳۰ دقیقه تغییر داد. با بیشتر کردن بازه زمانی همگام سازی، تلاش دستگاه برای همگام سازی کاهش می یابد و نتیجه آن افزایش عمر باتری گوشی است.

برنامه‌های پس‌زمینه را محدود کنید

برنامه هایی که در پس‌زمینه گوشی در حال اجرا هستند، باعث مصرف انرژی باتری می شوند. این برنامه ها باعث خالی شدن سریع باتری می شوند. اگر از اپلیکیشنی خارج شویم، این اپلیکیشن هنوز در حال بررسی اطلاعات جدید در پس‌زمینه است. بستن یک برنامه در واقع تنها راه خارج شدن از آن و افزایش عمر باتری گوشی‌ است. اگر برای مدتی از برنامه استفاده نکنیم گوشی هوشمند بعد از مدتی به صورت خودکار برنامه را به طور کامل می بندد اما اگر می خواهیم شارژ باتری دستگاه با استفاده از فعالیت‌هایی پس‌زمینه هدر نرود باید کنترل برنامه ها را در دست داشته باشیم و آنها را ببندیم.

گوشی خود را از حالت ویبره خارج کنید

ویبره در زمان‌هایی مانند دریافت اعلان‌های دستگاه، زنگ خوردن گوشی و تماس لمسی با صفحه اتفاق می‌افتد. اگر نیازی به این موارد نیست در تنظیمات خود آنها را غیرفعال کنید. موتور ویبره از عواملی است که افزایش عمر باتری گوشی شما را در خطر می اندازد. موتور‌های الکتریکی ویبره برای فعالیت خود به انرژی باتری زیادی احتیاج دارند. اگر دستگاه شما دائما در حالت ویبره باشد، تخلیه باتری بسیار سریع اتفاق می افتد.

نمایندگی تعمیرات ایسوس

تعمیرات تخصصی در نمایندگی تعمیرات موبایل ایسوس زمینه‌ساز خدماتی متمایز و با کیفیت است. از ویژگی مرکز تعمیرات ایسوس بهره‌مندی از تجهیزاتی است که سطح سازگاری و بازدهی آن‌ها در تعمیر هریک از محصولات ایسوس تعیین گشته است. این ابزارها پس از تأیید کارشناسان در اختیار مهندسان این مرکز قرار گرفته‌اند. در مرکز تعمیرات ایسوس تعمیرات تخصصی هر بخش در پارت مجزا و با استفاده از تجهیزات تخصصی همان دستگاه انجام می‌پذیرد.