هنگام کند شدن گوشی چه کار کنیم؟

کند شدن گوشی از جمله مشکلاتی است که بسیاری از افراد با آن در گیر هستند. این مشکلات دلایل گوناگونی دارد. دلایل این مشکل هم می تواند نرم افزاری و هم سخت افزاری باشد. از این رو باید به طور کامل با قسمت های مختلف گوشی و قطعات آن آشنایی داشته باشید. باید بدانید میزان حافظه دستگاه شما چه مقدار است و چگونه حافظه دستگاه بهینه سازی می شود. 

آیا برنامه هایی که در گوشی خود نصب می کنید برای گوشی شما ضرر دارد یا خیر؟ چه برنامه های باعث کند شدن گوشی می شود. در ادامه دلایل کند شدن موبایل را بررسی می کنیم و راه کار های حل این مشکل را ارائه می دهید. در صورت بروز هرگونه سوال در مورد موبایل خود با نمایندگی ال جی تماس بگیرید. کارشناسان نمایندگی ال جی ارائه دهنده بهترین راه کار ها برای مشکلات شما عزیزان هستند.

هنگام کند شدن گوشی چه کار کنیم؟

دلایل کند شدن گوشی و راه حل های آن

امروزه گوشی های هوشمند به دستیار شخص افراد تبدیل شده اند. این گوشی ها انواع نیازهای افراد را در موارد گوناگون مانند عکاسی، فیلم برداری، دفترچه تلفن، دفترچه یادداشت، کسب اخبار، اینترنت و … حل می کنند. با تمام این اوصاف اگر گوشی کند شود برای فرد ناراحت کننده خواهد بود. کند شدن گوشی می تواند باعث هنگ گوشی، خروج خودکار از برنامه و دیگر موارد آزار دهنده شود. بنابراین با بررسی علل کند شدن موبایل می توانیم فکری برای حل این مشکل کنیم. در ادامه به دلایل کند شدن موبایل می پردازیم.

پردازش اپلیکیشن‌های پس‌زمینه، از دلایل کند شدن گوشی

اجرای تعداد زیادی از اپلیکیشن‌ها در پس‌زمینه می تواند باعث کند شدن گوشی شود. با نصب تعداد زیاد برنامه در گوشی و پردازش آنها در پس زمینه گوشی شما کند خواهد شد. بسیاری از برنامه با اتصال به اینترنت به صورت دائم در حال دریافت و ارسال اطلاعات هستند. بعضی از برنامه ها نیز مسئولیت نظارت بر بخش های مختلف سیستم را دارند. از این رو با زیاد شدن برنامه های این چنینی منابع موبایل اشغال شده و گوشی کند می شود.

راه حل

دسترسی اپلیکیشن‌های پس‌زمینه غیر اساسی را به منابع سیستم محدود کنید. اندروید P دارای قابلیت کنترل دسترسی به منابع است. در گام بعد اپلیکیشن های غیرضروری و بلا استفاده را از گوشی خود حذف کنید. در نسخه‌های جدید اندروید لیست اپلیکیشن‌هایی که در مدت زیادی مورد استفاده قرار نگرفته‌اند به کاربر نشان داده می شود.

مشکلات مربوط به حافظه

تمام فعالیت ها در گوشی شما ارتباط مستقیمی با حافظه دارند. با پر شدن حافظه گوشی سرعت انتقال اطلاعات کم می شود. بنابراین گوشی شما کند می شود. دلیل این موضوع می تواند وجود تعداد زیاد برنامه، عکس، فیلم، اطلاعات، فایل موقت برنامه های نصب شده و … باشد. فایل های باقی مانده از برنامه های پاک شده و عمر بالای حافظه نیز در عملکرد پایین حافظه و کند شدن گوشی تاثیر گذار می باشد. با افزایش گسستگی در حافظه زمان دستیابی به اطلاعات زیاد می شود که این موضوع باعث کاهش سرعت در گوشی می شود.

راه حل

گوشی های هوشمند دارای قابلت اطلاع رسانی و مدیریت حافظه می باشند. هنگامی که حجم زیادی از گوشی پر شد پیغامی مبتنی بر کمبود حافظه به کاربر نشان داده می شود. با حذف فایل های غیر ضروری، پاک سازی اطلاعات حافظه و یا انتقال آن ها به حافظه ی دیگر، مشکل کند شدن گوشی را حل کنید. 

اگر مشکل گوشی شما با پاک سازی قسمتی از حافظه حل نشد، کل محتویات حافظه را پاکسازی کنید. از دیگر راه های حل مشکل کمبود حافظه، یکپارچه کردن حافظه است. شما می توانید از نرم افزار های یکپارچه سازی حافظه برای حل این موضوع استفاده کنید.

تاثیر باتری بر سرعت گوشی

با بالا رفتن میزان عمر باتری ظرفیت آن کاهش پیدا می کند. باتری فرسوده با دریافت میزان بالای شارژ خروجی را به صورت گرما ساطع می کنند. این گرما بر روی سرعت پردازنده تاثیر می گذارد و سرعت آن را کاهش می دهد. همچنین باتری فرسوده توانایی تامین انرژی مورد نیاز پردازنده‌ها و حافظه‌ها را ندارند. از این رو با کاهش عملکرد پردازنده سرعت آن نیز کاهش می یابد. نتیجه این موضوع کند شدن گوشی شما می باشد.

راه حل

راه حل این موضوع تعمیر یا تعویض باتری است. به دلیل غیر قابل تعمیر بودن بسیاری از باتری ها تنها راه حل ممکن تعویض باتری فرسوده است.

به‌روز نبودن سیستم‌عامل و اپلیکیشن‌ها

آپدیت نبودن برنامه ها می توانند باعث کند شدن گوشی شود. اگر سیستم عامل شما قدیمی باشد و یا نسخه ای قبلی برنامه های نصب شده روی گوشی شما باشد هنگام کار با گوشی دچار مشکل می شوید و گوشی شما کند کار می کند.

راه حل

آپدیت نرم افزاری ها و خود دستگاه را به صورت منظم انجام دهید.

نمایندگی تعمیرات ال جی در کرج

نمایندگی تعمیرات ال جی در کرج به ارائه بهترین خدمات به شما هموطنان عزیز می پردازد. این نمایندگی با بهره گیری از سال ها تجربه توانایی تعمیر و ترمیم گوشی شما را دارد. این نمایندگی دارای پارت های تخصصی تعمیرات می باشد. این پارت ها دارای تجهیزات به روز و کامل جهت تعمیرات می باشد. از این رو کارشناسان متبحر نمایندگی تعمیرات ال جی با ارائه خدمات تعمیر موبایل ال جی و تعمیر تبلت ال جی به حل مشکل شما عزیزان کمک می کنند.