عدم شناسایی سیم کارت گوشی سامسونگ

شاید برای شما نیز پیش آمده باشد با وجود اینکه سیم کارت در گوشی شما وجود دارد گوشی توانایی شناسایی سیم کارت را ندارد. اما دلیل این موضوع چیست؟ این مشکل به گوشی شما ربط دارد یا به اپراتور تلفن شما مربوط می شود. اگر سیم کارت گوشی سامسونگ شما شناسایی نشود! پیامدهای ناخوشایندی می تواند داشته باشد. 😟📴  ارتباط شما با دنیای بیرون به شدت محدود می شود و نمی توانید از خدمات شبکه همراه خود بهره‌برداری کنید. نه تنها قادر به ارسال و دریافت تماس‌ها و پیامک‌ها نیستید، بلکه از دسترسی به اینترنت و اپلیکیشن‌ها نیز محروم می شوید. در این مقاله به بررسی دلایل شناسایی نشدن سیم کارت در موبایل و راه کارهای رفع این مشکل می پردازیم. 

در صورت عدم شناسایی سیم کارت گوشی سامسونگ با مراجعه به نمایندگی تعمیر موبایل سامسونگ از خدمات تعمیرات بهره مند شوید.

دلایل عدم شناسایی سیم کارت گوشی سامسونگ

از دلایل مختلف ایجاد مشکل عدم شناسایی سیم کارت گوشی سامسونگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. نبودن تنظیمات شبکه در حالت خودکار
  2. سیم کارت شما رجیستر نشده باشد
  3. اسلات سیم کارت شما معیوب باشد
  4. گوشی شما فلش شده باشد
  5. سیم کارت معیوب باشد
  6. سیم کارت شما بد جا خورده باشد
عدم شناسایی سیم کارت گوشی سامسونگ

راه حل های رفع مشکل عدم شناسایی سیم کارت گوشی سامسونگ

خاموش و روشن کردن مجدد گوشی

از راه های اولیه که می تواند در رفع مشکل عدم شناسایی سیم کارت گوشی سامسونگ کارساز باشد راه اندازی مجدد گوشی است. این کار اگر چه بسیار ساده است اما در بسیاری از مواقع کارساز است. در چنین مواقعی گوشی را برای مدتی خاموش کرده و مجددا آن را روشن کنید. حتی برای اینکه این راه کارسازتر باشد سیم کارت خود را در آورده و گوشی را دوباره روشن نمایید. در چنین مواقعی با تعویض سیم کارت با یک سیم کارت دیگر می توانید سالم بودن سیم کارت خود را نیز بررسی کنید. اگر گوشی شما دو سیم کارته است جای سیم کارت ها را عوض کنید تا از سالم بودن اسلات مطمئن شوید.

عدم خواندن سیم کارت موبایل سامسونگ در صورت رجیستر نبودن

عدم شناسایی سیم کارت گوشی سامسونگ در گوشی هایی که به صورت غیرقانونی و قاچاق وارد بازار می شود بسیار عادی است. سریال این گوشی ها به صورت قانونی در مخابرات ثبت نشده است و به همین دلیل این سیم کارت ها کار نخواهند کرد. اپراتورهای تلفن همراه به سیم کارت های گوشی های ثبت نشده خدمات ارائه نمی دهند. برای اینکه از قانونی بودن گوشی خود مطمئن شوید شماره سریال روی جعبه را با شماره سریال حک شده در زیر باتری تطابق دهید.

از رام معتبر استفاده کنید

فلش گوشی یا تعویض رام می تواند به دلایل متفاوتی صورت گیرد. این کارها می تواند منجر به عدم شناسایی سیم کارت گوشی سامسونگ شود. پس از فلش گوشی یا تعویض رام گوشی و نصب رام جدید، شماره سریال گوشی که با نام IMEI شناسایی می شود، پاک می شود. با پاک شدن IMEI این امکان وجود دارد که گوشی سیم کارت را نخواند و دچار مشکل شود. توصیه ما هنگام تعویض رام گوشی استفاده از رام های معتبر استفاده شود.

سیم کارت پانچ شده را تعویض کنید

از دلایل عدم شناسایی سیم کارت گوشی سامسونگ می توان به خوانده نشدن سیم کارت پانچ شده اشاره کرد. اگر هنگام پانچ شدن در سیم کارت شما مشکلی پیش آید سیم کارت شما خوانده نمی شود. در این صورت سیم کارت پانچ شده باید تعویض گردد و سیم کارتی که از نظر اندازه و نوع با گوشی شما سازگار است استفاده شود. اکنون سیم کارت ها با اندازه های مختلف برای مصرف کننده فرستاده می شود. همین امر باعث می شود دیگر نیازی به پانچ کردن سیم کارت نداشته باشید.

تنظیمات شبکه را به صورت دستی تنظیم کنید

از دلایلی که می تواند باعث عدم خواندن سیم کارت در گوشی شود تنظیم نشدن شبکه به صورت خودکار است. در چنین مواقعی شبکه را به صورت دستی تنظیم نمایید. برای این کار به قسمت تنظیمات شبکه یا همان Network Connection بروید. اگر از گوشی چند سیم کارته استفاده می کنید پس از انتخاب سیم کارت مورد نظر در قسمت Network mode نوع شبکه را انتخاب کنید.

سیم کارت مجاز نیست یعنی چه ؟

پیام سیم کارت مجاز نیست ممکن است به دلایل مختلفی نمایش داده شود. برخی از علل رایج عبارتند از:

  • سیم کارت خراب یا آسیب دیده باشد.
  • سیم کارت به درستی در جای خود قرار نگرفته باشد.
  • سیم کارت به دلیل بدهی از سوی اپراتور غیر فعال شده باشد.
  • سیم کارت قفل شده یا مسدود شده باشد.
  • شبکه یا اپراتور دچار اختلال یا تغییرات فنی باشد.
  • تنظیمات شبکه یا اینترنت گوشی نادرست باشد.
  • کد IMEI گوشی نامعتبر باشد.
سیم کارت مجاز نیست

روش های رفع ارور سیم کارت مجاز نیست

برای رفع این مشکل، می‌توانید روش‌های مختلفی را امتحان کنید. برخی از روش‌های پیشنهادی عبارتند از: ریستارت کردن گوشی و فعال و غیرفعال کردن حالت هواپیما، خارج و وارد کردن سیم کارت و بررسی قرارگیری آن، تعویض سیم کارت و تست آن در گوشی دیگر. تماس با اپراتور و درخواست راهنمایی ،  بازنشانی تنظیمات شبکه و اینترنت به حالت پیش فرض ، به روزرسانی اندروید گوشی،  بررسی وضعیت رجستری و کد IMEI گوشی.

در نهایت، مراقب باشید که سیم کارت خود را به درستی نگهداری کنید و از سیم کارت‌های معتبر و اصلی استفاده کنید. با این کار، مشکلات ناخوشایندی مانند عدم شناسایی سیم کارت را میتوانید به حداقل برسانید. 👍📱 

نمایندگی مجاز سامسونگ

نمایندگی سامسونگ با ارائه بهترین خدمات فروش و تعمیر در ایران توانسته است به بهترین ارائه دهنده خدمات سامسونگ در کشور تبدیل شود. ارائه بهترین خدمات توسط کارشناسان ما توانسته است رضایت شما مشتریان عزیز را جلب نماید. نمایندگی مجاز سامسونگ توانسته است با بهره مندی از جدیدترین و محبوب ترین محصولات این شرکت به گزینه نخست خریداران گوشی سامسونگ تبدیل شود. محصولات نمایندگی مجاز سامسونگ اورجینال بوده و کیفیت این محصولات تضمین می شود. خدمات پس از فروش نمایندگی سامسونگ باعث آن شده است که مشتریان این نمایندگی کالای خود را با رضایت کامل خریداری کنند. بازخورد شما عزیزان از خدمات پس از فروش نمایندگی سامسونگ رضایت شما عزیزان را نشان می دهد.

8 پاسخ

  1. جای سیم کارت دوم a34 کجاست؟ 🤦‍♂️🤦‍♂️
    کسی میدونه ؟

  2. سلام
    گوشی من این چند روزه همش میاره که “سیم کارت ۱مجاز نیست” یا “سیم کارت ۲ مجاز نیست” مشکل چیه؟

  3. ایرج نوری گفت:

    سلام سیم کارت ۲ من می گه در شبکه ثبت نشده دلیل چیه

    1. دوست عزیز با پشتیبانی اپراتور همراه خود تماس بگیرید

  4. سلام من گوشی a52s 256gدارم دوتا سیم کارت روش گذاشتم هر دو فعال ولی یه مشکلی دارم وقتی با سیم دو زنگ میزنم نمیشه از اینترنت خط یکم استفاده کنم یا نمیشه با سیم یک پیم برا کسی ارسال کنم ممنون میشم کمکمون کنید

    1. سلام من سیمکارت ایرانسلم تا دیروز کار میکرد الان هی مینویسه سیمکارت مجاز نیست
      چراااا؟گوشیم دو سیمکارته س

  5. سلام من a52 s تازه خریدم ولی سیممکارت همراه اولم هی خا ج میشه و نمیاره درمیارم و دوبارا میاندازم تو جاش میاره مشکلش از چی میتونه باشه ؟

    1. احتمالا بخاطر آپدیت جدید باشه (اندروید ۱۳)چون قبل از این آپدیت اینطور نبود و احتمالا رفع میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − چهارده =