نگاهی به فناوری شارژ بی ‌سیم

با ایجاد شارژهای بی سیم طرفداران این فناوری بسیار افزایش یافته است. زیرا بسیاری از افراد را از قید سیم و درد سر های آن رها کرده است. شارژ بی ‌سیم استفاده از میدان الکترومغناطیسی برای انتقال انرژی بین دو جسم است. اصول کار شارژ بی ‌سیم استفاده از القای الکترومغناطیسی است.در شارژرهای بی‌سیم برای ایجاد یک میدان الکترومغناطیسی متناوب از سیم‌پیچ القایی استفاده می شود. در تلفن همرا نیز یک سیم‌پیچ القایی انرژی را از میدان الکترومغناطیسی میگیرد. بنابراین استفاده از سیم‌پیچ ها در کنار هم به انتقال برق منجر شده و شارژ باتری انجام می شود. مرکز تعمیرات سونی در تلاش است شما را با انواع فناوری های استفاده شده در تلفن آشنا کند. مقالات عمومی و تخصصی نمایندگی سونی کلیه اطلاعات لازم را در مورد این فناوری ها در اختیار شما می گذارد.

نگاهی به فناوری شارژ بی ‌سیم

فناوری شارژ بی ‌سیم چگونه کار می کند؟

برای شارژ بی ‌سیم در ابتدا باید یک گوشی داشته باشید که از این فناوری پشتیبانی کند. سپس شارژر بی سیم را تهیه می کنیم. پد شارژ قسمتی از شارژر است که گوشی روی آن قرار می گیرد. این پد به وسیله یک شارژر به منبع برق اصلی متصل می شود. این پد به یک شارژر دیواری متصل می شود. باید توجه داشت با شدت‌ جریان 1 آمپر سرعت شارژ بی سیم پایین است. اساس کار در شارژر بی سیم انرژی القایی است. در روش القایی با نزدیک شدن سیم‌پیچ بار جریان الکتریکی در سیم‌پیچ دیگر ایجاد می‌شود و عمل شارژ انجام می شود. سطح شارژر بی سیم از یک‌لایه پلاستیک ضد لغزش به وجود آمده است. این پوشش باعث می شود گوشی هنگام شارژ سر نخورد. در این شارژر ها چراغ‌ LED نشانگر شارژ است.

معایب شارژ بی ‌سیم

از مهمترین معایب شارژ بی ‌سیم سرعت پایین شارژ در این شارژ ها است. شارژ گوشی با استفاده از شارژ القایی مانند شارژرهای فیزیکی سریع نیست. همچنین تاثیر گذاری شارژرهای بی سیم مانند شارژر های فیزیکی نیست. از دیگر معایب سیم پیچ القایی اشغال بخشی از فضای داخل دستگاه است. به عنوان مثال ممکن است سازندگان محصولات سبک و باریک از این کیت در محصولات خود استفاده نمی کنند.

استاندارد های شارژرهای بی سیم

استاندارد هاي مختلفی برای شارژرهاي بيسيم وجود دارد. استاندارد  QIاز نمونه این استاندارد ها است. این استاندارد در سال 2012 معرفي شده است. اين استاندارد توسط اکثر شرکت های سازنده تلفن هاي همراه پشتيبانی می شود. استاندارد دیگر شارژ بی ‌سیم استانداردAirFuel  است. اين استاندارد با استاندارد QI سازگاری ندارد. يک گوشی که از استاندارد QI پشتيباني مي کند به وسیله شارژر با استاندارد AirFuel شارژ نمی شود. استاندارد بعدی Powermat است. مزيت این استاندارد شارژ همزمان چند دستگاه با شارژر داراي این استاندارد است. استاندارد دیگر که محدودیت فاصله هنگام شارژ را از بین برده است استاندارد WattUp است. این شارژها می توانند گوشی شما را تا فاصله 4.5 متري شارژ کنند.

نمایندگی مجاز سونی

شرکت سونی فعال در تولید انواع تجهیزات مختلف الکترونیکی است. از جمله این تجهیزات الکترونیکی موبایل سونی است. این شرکت توانسته است با عرضه گوشی های قدرتمند خود رقیب سرسختی برای دیگر تولید کنندگان گوشی تلفن همراه باشد. نمایندگی سونی ارائه کننده انواع محصولات جدید این شرکت می باشد. همچنین نمایندگی مجاز سونی تمام قطعات جانبی گوشی سونی را در اختیار شما عزیزان می گذارد. از دیگر ماموریت های نمایندگی سونی تعمیرات گوشی سونی است. هر یک از شما هموطنان عزیز در صورت بروز مشکل در گوشی خود می توانید به مرکز تعمیرات سونی مراجعه کنید. کارشناسان نمایندگی سونی در اسرع وقت به تعمیر و رفع عیب گوشی شما می پردازند.