دلایل خاموش و روشن شدن پشت سر هم گوشی

تابحال شده گوشی موبایل شما مدام خاموش و روشن شود؟ در این حالت تقریبا نمی توان هیچ کاری با موبایل انجام داد. اما علت خاموش و روشن شدن پشت سر هم گوشی چیست؟ آیا این یک نشانه مبنی بر خرابی قطعات داخلی موبایل است؟ مشکلات نرم افزاری تا چه حد در بروز این وضعیت موثر هستند؟ چطور می توان مشکل را حل کرد؟ آیا باید باتری را تعویض کرد؟

یا ال سی دی ایراد دارد؟ شاید هم مسئله با یک سری اقدامات نرم افزاری برطرف شود! اگر شما هم چنین مشکلی را تجربه کرده اید، با تیم کارشناسی تعمیر موبایل در مرکز سخت افزار ایران همراه شوید تا ضمن بررسی دلایل خاموش و روشن شدن پشت سر هم گوشی، با راهکارهایی برای رفع این مشکل نیز آشنا شوید. با مراجعه به نمایندگی تعمیرات موبایل از بروز خسارت های جدی به گوشی جلوگیری کنید.

دلایل خاموش و روشن شدن پشت سر هم گوشی

بررسی علل خاموش و روشن شدن پشت سر هم گوشی

مشکل خاموش و روشن شدن پشت سر هم گوشی میتواند دلایل مختلفی داشته باشد. گاهی ممکن است به دلیل بالا بودن بیش از حد فرکانس پردازنده گوشی شما در حین کار خاموش شود. در برخی موارد، دلیل این اتفاق یک ایراد سخت افزاری یا نرم افزاری است. در مورد اختلالات نرم افزاری یکی از موارد تغییراتی مثل نصب برنامه های نامطمئن روی گوشی و بوت نشدن آن میباشد که جای نگرانی زیادی نیست، زیرا این مشکل معمولا با چند ترفند ساده قابل حل است. البته اجرای رام های غیر رسمی یا همان سیستم عامل های دستکاری شده و فلش کردن گوشی توصیه نمیشود زیرا ممکن است باعث به وجود آمدن مشکلات ثانویه شود.

گاهی علت خاموش و روشن شدن گوشی تلفن همراه ،خارج شدن باتری از محل قرارگیری خود می باشد که در اثر ضربه یا تکان دادن ناگهانی باتری اتفاق می افتد. داغ شدن بیش از حد هم باعث خاموش و روشن شدن پشت سر هم گوشی می شود. در صورتی که گوشی بیش از حد داغ شود ، امکان آسیب دیدگی و حتی سوختن اجزای برد بسیار بالا میباشد. از این رو موبایل به صورت خودکار خاموش میشود تا از ایجاد این خسارت ها جلوگیری کند.

راه های حل مشکل خاموش و روشن شدن پشت سر هم گوشی

  • خالی کردن حافظه کش

به طور کلی پر بودن فضای حافظه، مشکلات زیادی را در موبایل ایجاد می کند که یکی از آنها خاموش و روشن شدن پشت سر هم گوشی است. بنابراین اگر با چنین مسئله ای مواجه شدید، حافظه کش برنامه ها را خالی کنید.

  • ویروس کشی

ممکن است ویروسی شدن موبایل باعث ریستارت شدن مداوم آن شده باشد. با اسکن کردن گوشی توسط یک آنتی ویروس قوی، می توان مسئله را حل کرد.

  • بوت کردن دستگاه در وضعیت ASR

یکی از بهترین روشها برای خلاصی از مشکل خاموش و روشن شدن مداوم گوشی، بوت کردن دستگاه در وضعیت ASR است. البته با این کار، تمام اطلاعات و تنظیمات موبایل حذف می شوند. همچنین این روش در گوشی های قدیمی قابل استفاده است چون باید باتری را بیرون آورده و پس از 30 ثانیه مجددا جاگذاری کنید. پس از این کار، باید گوشی را در وضعیت ASR  بوت کنید.

کلیدهای افزایش صدا، Home و پاور را با هم نگه دارید تا گوشی در حالت ASR بوت شود. سپس در منوی ریکاوری، به‌ وسیله دکمه کاهش/ افزایش صدا بین گزینه‌ها جابه‌جا شوید و عبارت wipe cache partition را انتخاب کنید. اکنون باید Wipe Data Factory را انتخاب کنید و بعد با برگشت به منوی اصلی ریکاوری، دستگاه خود را با استفاده از گزینه reboot system now  مجددا راه‌اندازی کنید.

بوت کردن دستگاه در وضعیت ASR
دلیل خاموش و روشن شدن پشت سر هم گوشی
رفع مشکل خاموش و روشن شدن پشت سر هم موبایل
بوت کردن دستگاه در وضعیت ASR3
  • تعمیرات سخت افزاری

در بسیاری از موارد، خاموش و روشن شدن پست سرهم گوشی با راهکارهای نرم  افزاری که مطرح کردیم برطرف نمی شود. در این صورت نیاز به تعمیرات سخت افزاری، خاصه تعمیر یا تعویض برد می باشد. البته امکان خرابی مدار شارژ هم وجود دارد. در نتیجه بهتر است با مراجعه به یک تعمیرکار حرفه ای و عیب یابی تخصصی گوشی، قطعات ذکر شده تعمیر یا تعویض شوند.

  • نصب آنتی ویروس قوی روی گوشی

از آن جا که ممکن است این مشکل در اثر وجود ویروس و بدافزارها اتفاق بیفتد، برای رهایی از آن لازم است که آنتی ویروس مطمئن و قوی بر روی گوشی نصب شود.

  •  قرار گیری در حالت SAFE MODE

سیستم عامل های اندروید نیز گاهی ممکن است راهکار مفیدی در زمینه ی حل این مشکل باشد برگردادن سیستم عامل گوشی به نسخه ی قبل از آپدیت برای سیستم عامل های IOS آیفون در مواردی که گوشی قبل از انجام آپدیت چنین مشکلی نداشته باشد.

  • انجام ریست فکتوری

همانطور که در بالا گفته شد اگر تمامی راهکارها به نتیجه نرسید، گوشی خود را یک بار به تنظیمات کارخانه برگردانید و اطلاعات آن را تماما پاک کنید، ریست فکتوری گوشی باعث میشود تمام تنظیماتی که بعد از تولید بر روی گوشی شما ایجاد شده حذف شود و به حالت اولیه برگردد. با این کار اگر مشکل خاموش و روشن شدن پشت سر هم گوشی شما نرم افزاری بوده باشد، به احتمال بسیار بالا دیگر اتفاق نخواهد افتاد.

خاموش شدن گوشی شیائومی

دلایل خاموش شدن گوشی شیائومی

بسیاری از کاربران گوشی های شیائومی، اخیرا از خاموش شدن ناگهانی موبایل خود شکایت کرده اند. این مشکل اگرچه منحصر به موبایل شیائومی نیست، اما آمار بروز آن در مدل هایی مثل پوکو اف۳، ردمی نوت 8، نوت ۹ فایو و دیگر مدل های این برند بیشتر است. اما علت این مسئله چیست؟ خرابی بخش پاور مدار برد چاپی(PCB)  یکی از مهم ترین دلایل خاموش و روشن شدن پشت سرهم گوشی است. البته ممکن است قطعات دیگر هم آسیب دیده باشد که این مسئله نیاز به بررسی تخصصی تر دارد.

معمولا عواملی همچون تنظیمات نادرست، کمبود حافظه، باگ های سیستم عامل و … باعث خاموش شدن گوشی xiaomi می شوند. اگر از گوشی های نوت 10s، پوکو ام 3، ردمی نت ۹ و یا pco x3 pro استفاده می کنید و موبایل شما مدام خاموش و روشن می شود، با نمایندگی تعمیر موبایل مرکز سخت افزار ایران تماس بگیرید. همکاران ما ضمن عیب یابی دقیق گوشی و ترمیم بخش های آسیب دیده، اقدامات سخت افزاری و نرم افزاری لازم را برای رفع مشکل انجام می دهند.

نمایندگی تعمیرات موبایل

از آن جا که گوشی های تلفن همراه امروز به کالایی تبدیل شده اند که ضرورت استفاده از آن بیش از گذشته به چشم می آید و هر گونه خرابی و اختلال در عملکرد آن منجربه دغدغه ی بزرگ برای کاربر میشود. گاهی برطرف ساختن این خرابی ها از عهده ی فرد خارج میشود پس لازم است برای حل مشکلات موبایل خود به مرکز معتبر و قابل اعتمادی که در این زمینه مهارت کافی دارد مراجعه کند.

این مرکز با در اختیار داشتن بالا ترین سطح تکنولوژی تشخیص و تعمیر و همچنین با دارا بودن متخصصان دوره دیده و با تجربه، متشکل از واحد های مجزای سخت افزاری و نرم افزاری آماده ی ارائه ی تمامی خدمات و سرویس های پشتیبانی و پس از فروش از جمله حل مشکل خاموش و روشن شدن پشت سر هم گوشی، میباشد. تمامی تعمیرات این مرکز به صورت کاملا تخصصی انجام میگیرد و این خود تضمینی است برای بازگشت سلامت گوشی های شما. لذا شما عزیزان میتوانید در راستای حل مشکلات موبایل خود و تعمیرات گوشی ، با شماره های این مرکز تماس حاصل کنید.

94 پاسخ

  1. سلام من سه هفته میشه که گوشی ردمی نوت ده پرو خریدم و حدود ده بار پیش اومده که گوشی وسط کار یهو خاموش میشه و صفحه ای که آرم mi رو داره نشون میده و یه جورایی انگار خاموش روشن میشه اما اونم نه کامل. نه داغ میشه نه حافظش پره نه حتی بش فشار میاد. دلیلش چی میتونه باشه؟؟

  2. سلام
    گوشی منxiaomi poco F3وقتی تلفنی باکسی حرف میزنم صفحه نمایش خود به خود خاموش/روشن میشه
    ووقتی حرف زدنم تموم میشه روشن نمیشه که تماس رو قطع کنم مشکل از چیه چجوری برطرفش کنم؟

  3. سلام من یک گوشی شیامی نوت 4 اکس دارم به تازدگی یه مشکلی پیدا کرده وقتی که اینترنت گوشی روشن هست تا که جی پی اس گوشی رو روشن میکنم گوشی شروع به ریستات شدن میکنه همین جور خاموش روشن میشه
    تا وقتی که من سیم کارت ها رو بکیشم بیرون یا که نت گوشی رو قطع کنم درست نمیشه وقتی که روشن کردم دسترسی جی پی اس رو کامل میبنم مشکل گوشی رفع میشه سه بار هم ریست کارخونه کردم حل نشده بنظرتون مشکل از کجاست اصلا ویروس چیزی نداره چک کردم ؟؟؟

  4. سلام
    گوشی من نوت ۴ایکس هس وقتی وای فای روشن میکنم و یا اینترنت همراه روشن میکنم خاموش روشن میشه پشت هم
    مشکل از چیه

    1. محمد فصیحی گفت:

      سلام منم یک نوت 4 شیاومی دارم.از قبل عید تا وصل میشی به اینترنت شروع به خاموش روشن شدن میکنه.فقط میدونم زمانی که گوگل پلی سرویس رو اپدیت میکنی یا از خدمات گوگل پلی استفاده میکنی این جوری میشه.یا باید اینتر نت گوشی رو قطع کنی یا باید ریکاوری کنی تا درست بشه.البته میشه 1100 نوکیا با دوربین و حافظه.به اینتر نت که اصلا نباید وصل بشی.میشه یکی از مسئولین سایت جواب بده

      1. کاربر گرامی، دستگاه شما نیاز به عیب یابی و تعمیر تخصصی دارد؛. همکاران ما اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه دریافت خدمات را به شما ارائه می دهند.

      2. سلام
        گوشی من poco x3 pro هستش وقتی که اینترنت رو روشن میکنم گوشی شروع به خاموش و روشن شدن میکنه

  5. سلام
    گوشی من پوکو ام ۳ هست و الان ۳ ساعته که روشن میشه و بلا فاصله خاموش میشه
    و دیروز این مشکل هم بود اما بعد از دوبار خاموش روشن شدن درست میشد
    حتی دیروز هم آنتی ویروسش کردم ولی ویروسی نداشت
    میشه کمک کنید

  6. سلام ببخشید من گوشیم شیائومی ردمی هفتaهست و گوشیم بهوبی خاموش شد و هی روشن و خاموش میشه بعد چند تت گزینه ریپروت و.. اینارو میاره لطفا بهم بگید چیگار کنم من برای درست گردنش نمیتونم برم جایی ایا کاری هست که خودم بتونم درستش کنم؟
    ممنون میشم اگر پاسخگو باشید

  7. سلام علیک
    من گوشی پوکو m3دارم اینکه وقتی داخل شارژمیزنم از 80 درصد ب بالا گوشی خاموش میشه میشه راهنمایی کنین مشکل از کحاست

    1. محمد زارع گفت:

      سلام خسته نباشید من حدود 2 ماه هست 12T خریدم مدام خاموش روشن میشه الان و هیچ استفاده ای ازش نمیتونم انجام بدم کسی راهکاری داره برا رفع مشکل ؟؟

      1. سلام دوست عزیز ، ایراد پیش امده برای دستگاه شما سخت افزاری میباشد در این رابطه در صورت تمایل میتوانید همراه با دستگاه به شعبه ی ستارخان مرکز ما جهت دریافت خدمات مراجعه نمایید .

  8. سلام من ردمی نوت ۸ دارم وقتی که گوشی رو خاموش میکنم و بعد روشن میکنم هر اپلیکیشنی رو باز میکنم ریستارت میشه چند بار با ترفند هایی تونستم درستش کنم و استفاده ولی امروز به اشتباه گوشی رو خاموش کردم و این مشکلات برام پیش اومد با هیچ ترفندی هم درست نمیشه با تشکر

  9. یاسمن زهرا گفت:

    سلام
    من گوشیم ردمی نوت۸
    دو سه باره که یهو خاموش و روشن میشه الکی
    انگار هنگ کرده باشه
    من چیکار کنم ؟؟?
    حافظه هم پر نیست ، ویروسی هم نیست

    1. مرکز سخت افزار ایران گفت:

      سلام دوست عزیز این مشکل شایع و سخت افزاری هست میتونید جهت تعمیر به یکی از شعب مراجعه کنید

  10. سلام گوشی من پوکو ایکس تری ان اف سی یهو اینجوری شده انگار دستم و رو قفل گوشی نگه داشتم خود ب خود خاموش روشن میشه

    1. مرکز سخت افزار ایران گفت:

      سلام دوست عزیز دستگاه باید توسط کارشناس بررسی و عیب یابی شود

  11. گوشی من بعد از زدن در شارژ هی خاموش و روشن میشه

    1. مرکز سخت افزار ایران گفت:

      سلام دوست عزیز دستگاه باید توسط کارشناس بررسی و عیب یابی شود

    2. ربابه زرندی زاده گفت:

      سلام گوشی من Redmi not 8 هست دیشب چون هنگ کرده بود شروع مجدد زدم اما از دیشب هی علامتی که وقتی خاموش می کنیم میاد و وقتی که کلید volume رو با power می گیرم قسمت ASR بوت میاد میشه بگین چکار کنم ؟ ??

      1. مرکز سخت افزار ایران گفت:

        سلام دوست عزیز جهت تعمیر دستگاه به یکی از شعب مراجعه کنید

  12. وقتی گوشی خاموش و روشن میشه سه تا دکمه پاور با کم و زیاد کردن صدا رو همزمان 10 ثانیه فشار بدید گوشی خاموش بشه بعد روشن کنید درست میشه برای من کار کرد

    1. مرکز سخت افزار ایران گفت:

      سلام دوست عزیز احتمالا ولوم خراب باشه

  13. سلام اگر میشه لطفا جواب بدید
    من گوشیم A70 هست و اندروید رو بروزرسانی کردم و حین دانلودش همش خاموش روشن میشد و من نمیتونستم متوقفش کنم
    الان هم هر چند دقیقه مجددا ری استارت میشه
    لطفا بگید چیکار کنم
    اطلاعات مهمی تو گوشی دارم ک لازمشون دارم

    1. مرکز سخت افزار ایران گفت:

      سلام دوست عزیز جهت تعمیر دستگاه به یکی از شعب مراجعه کنید

    2. من هم همین اتفاق افتاد نمیدونم چه کار کنم

  14. سلام من گوشی ایسوس زنشون سلفی دارم وقتی گوشی داره شارژ میشه میتونیم گوشی کارکرد همین که از شارژ میکشم خاموش میشه ۲روزه اینجوری شده لطفا راهنمایی کنید.

    1. مرکز سخت افزار ایران گفت:

      سلام دوست عزیز احتمالا مشکل از باطری هست جهت تعمیر دستگاه به یکی از شعب مراجعه کنید

  15. سلام
    گوشی Redmi 8A من وقتی هنگ میکرد با نگهداشتن همزمان دکمه‌های volume بالا و power به حالت ASR بوت، برود. (البته اصلا wipe data را اجرا نکرده‌ام) اما الان که گوشی در حالت معمولی در حال کار کردن است، با نگهداشتن دگمه‌های مذکور به حالت ASR بوت نمیرود!
    چگونه می‌توانم ASR بوت را بیاورم؟

    1. با سلام من گوشیم نوت 9پرو هستش فقط یک بار موقعه کارم خودش خاموش و روشن شد آیا مشکلی بروز داده؟

      1. ایراد پیش امده میتونه مربوط به باطری ، ای سی شارژ یا حتی سوکت شارژ دستگاه باشه در این رابطه جهت کسب خدمات میتوانید به شعب مرکز ما تشیف اورید. و درصورتی که دستگاه تحت گارانتی است میتوانید با مراجعه به مرکز گارانتی کننده ایراد دستگاه راه بصورت رایگان رفع کنید.

  16. سلام
    گوشی Redmi 8A من وقتی هنگ میکرد با نگهداشتن همزمان دکمه‌های volume بالا و power به حالت ASR بوت، برود. (البته اصلا wipe data را اجرا نکرده‌ام) اما الان که گوشی در حالت معمولی در حال کار کردن است، با نگهداشتن دگمه‌های مذکور به حالت ASR بوت نمیرود!
    چگونه می‌توانم ASR بوت را بیاورم؟

    1. مرکز سخت افزار ایران گفت:

      سلام دوست عزیز دستور
      adb reboot recovery
      az adb comperant ejra she را اجرا کنید

  17. مرکز سخت افزار ایران گفت:

    درود
    ممنون

  18. با سلام گوشی من a21sهست بعد از آپدیت این مشکل پیش اومد و هی خاموش و روشن میشد برای رفع این مشکل دو راه حل وجود داره 1_بزارین شارژ گوشی تموم بشه تا ری استارت بشه و دوباره اندروید رو بارگذاری کنه 2_با استفاده از ماوس که با یه تبدیل به گوشی وصل کنید و دکمه کناری رو 30ثانیه نگه دارید تا 3 گزینه خاموش شدن بیاد با موس روی راه اندازی مجدد کلیلک کنید بعد از یک بار خاموش روشن شدن گوشی درست میشه و به حالت خودش برمیگرده بنده راه حل دوم رو امتحان کردم گوشیم درست شد باتشکر

    1. مرکز سخت افزار ایران گفت:

      دستگاه رو برای تعمیر به یکی از شعب بیارید

      1. من بخاطر حافظه بود عالی هستین اگه شما نبودیدگوشیم هر ۱۰ ثانیه خاموش میشد عالیییی

        1. سلام دوست عزیز
          بسیار عالی

      2. سلام و عرض خسته نباشید
        موبایل من شیائومی نوت ۹ پرو هستش
        جدیدا یه ایراد پیدا کرده اول خاموش میشه بعد تا صفحه استارت اندروید بالا میاد دوباره خاموش میشه و همین روند پشت سر هم تا نیم ساعت ادامه پیدا میکنه و دوباره به حال عادی بر میگرده
        مشکل میتونه سخت افزاری باشه؟

        1. سلام دوست عزیز. دستگاه باید عیب یابی شود

  19. تبلت من اصلا روشن نمیشه فقط پشت سر هم مدل تبلتم که وقتی میخوایم گوشی یا تبلت رو روشن کنیم میاد و به روشنی نمیرسه سعی‌کردم ببزمش روی حالت asr ولی نرفت باید چیکار کنم

    1. مرکز سخت افزار ایران گفت:

      سلام دوست عزیز دستگاه رو جهت تعمیر به یکی از شعب بیارید

  20. مهدی ترنگ گفت:

    من ایفون سیکس اس دارم گوشبم خورد زمین اول خوب بود ولی پنج دیقه بعد از استفاده یه دفه باتریش از پنجاه اومد بیست و بد هیفده بدم خاموش شد روشن کردم دوباره از بیست هفت همین روند شروع شد الانم گوشیم سه درصد داره زدم به شارژ علامت شارژ شدن میاد ولی درصد بالا نمیره الان دقیقا مشکلش چیه ؟
    درضمن سلامت باتریشم بالا نمیاد

    1. مرکز سخت افزار ایران گفت:

      سلام دوست عزیز دستگاه باید توسط کارشناس بررسی شود به یکی از شعب مراجعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 15 =