چگونگی ثبت چند اثر انگشت در آیفون

در این مقاله پاسخ به سوال چگونگی ثبت چند اثر انگشت در آیفون مورد بررسی قرار می گیرد.  کارشناسان نمایندگی اپل برآن شدند تا راه های ثبت چند اثر انگشت در آیفون را در قالب یک پرسش و پاسخ با کاربران این دستگاه به اشتراک بگذارند. همانگونه که می دانید در زمان راه اندازی اولیه آیفون، تنظیمات این دستگاه تنها یک اثر انگشت از کاربر و صاحب خود را دریافت و ثبت می کند و کاربر در صورت تمایل به ثبت اثر سایر انگشت های خود می بایست تنظیمات دیگری را اعمال نماید.

در بخش های آتی شیوه های موجود جهت ثبت چند اثر انگشت در اپل را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. همانگونه که پیش از این نیز ذکر شد دستگاه آیفون در زمان راه اندازی اولیه تنها اقدام به ثبت اثر یکی انگشت های کاربر می کند. بنابراین در صورت تمایل کاربر به ثبت اثر انگشت های دیگر، می بایست خود، تنظیمات دیگری را اعمال کند. اما فایده ثبت چند اثر انگشت در اپل چیست؟

چگونگی ثبت چند اثر انگشت در آیفون

مزایای ثبت چند اثر انگشت در آیفون

همانگونه که پیش از این نیز ذکر شد دستگاه آیفون در زمان راه اندازی اولیه تنها اقدام به ثبت اثر یکی از انگشت های کاربر می کند. بنابراین در صورت تمایل کاربر به ثبت اثر انگشت های دیگر، می بایست خود، تنظیمات دیگری را اعمال کند. ثبت چند اثر انگشت در اپل سبب می گردد تا کاربر در موقعیت های متفاوت، با هریک از انگشت های خود بتواند نسبت به کار با دستگاه اقدام کند. برای مثال در صورتی که کاربر در حال رانندگی ناچار به کار با دستگاه خود است، نیاز نیست که حتما از یک اثر انگشت خاص استفاده کند.

موقعیت های دیگری نیز وجود دارد که ثبت چند اثر انگشت در آیفون را ضروری می سازد؛ کار با چندین دستگاه بصورت همزمان و عدم امکان استفاده از یک انگشت برای گشودن آیفون، نیاز والدین به گشودن دستگاهی که برای کودک خود تهیه کرده اند، موقعیت های ناگهانی و ضرورت در گشودن سریع گوشی و برقراری تماس و … مواردی هستند که ثبت چندین اثر انگشت در آیفون را ضروری می سازند.

چگونگی ثبت چندین اثر انگشت در آیفون

پیش از آموزش روش ثبت اثر چند انگشت ذکر این نکته ضروری است که این قابلیت تنها مختص Touch ID های آیفون ۵ S، آیفون ۶، آیفون ۶ پلاس، آیپد ایر۲ و آیپد مینی ۳ است. برای ثبت چند اثر انگشت در آیفون و سایر محصولات اپل طبق مراحل زیر عمل کنید:

  • وارد بخش Settings دستگاه شوید.
  • گزینه‌ Touch ID & Passcode را فشار دهید. (پین‌کد چهار رقمی را برای ورود به این بخش وارد کنید)
  • بخش Fingerprints را جستجو کرده و Add a Fingerprint را انتخاب نمایید.
  • با توجه به راهنمایی های موجود، انگشت دلخواه خود را روی کلید Home قرار دهید. چندین مرتبه این عمل را تکرار کنید تا عملیات اسکن اثر انگشت به پایان برسد.
  • با اتمام اسکن اثر انگشت، به صفحه‌ قبل بازخواهید گشت و اثر انگشت اسکن شده به‌طور خودکار نامگذاری شده و در بخش Fingerprints به‌نمایش درمی‌آید. برای تغییر نام اثر انگشت می‌توانید پس از فشار روی آن، نام دلخواه خود را وارد کرده یا با استفاده از گزینه ‌ delete the fingerprint آن را حذف کنید.
  • با تکرار مراحل ۳ و ۴ می‌توانید پنج اثر انگشت مختلف را اسکن کرده و برای بازگشایی قفل دستگاه از آنها کمک بگیرید.
  • با پایان محدودیت پنج اسکن می‌توانید با حذف هر یک از آثار انگشت اسکن شده، اسکن جدیدی را به انجام برسانید.‌

نمایندگی موبایل و واحد های تعمیرات موبایل

در این صفحه به بررسی چگونگی ثبت چند اثر انگشت در آیفون پرداختیم . نمایندگی موبایل ، واحد های تعمیرات موبایل را بصورت مجزا طراحی کرده است . این مرکز با سازمان دهی واحدهای تفکیک شده تخصصی ترین تعمیرات را به کاربران ارائه می دهد . طراحی واحدهای تعمیر به شکل مجزا موجب گشته کارشناسان در هر واحد تعمیرات مربوط به یکی از برندهای موبایل  را انجام دهند .

آشکار است تمرکز بر تعمیر یک برند موجب افزایش راندمان کار مهندسین می گردد . به دلیل مجزا بودن واحدهای فنی این مرکز کاربران برای دریافت انواع سرویس و تعمیر موبایل خود باید به واحد مرتبط با دستگاه مراجعه نمایند .