مشکل کار نکردن تاچ در گوشی

مشکل تاچ در گوشی یکی از مشکلاتی است که بسیاری از کاربران ممکن است به ناگاه با آن روبه رو شوند. تکنولوژی تاچ در دنیای امروز نه تنها در گوشی های تلفن همراه بسیار مفید و کاربردی است بلکه در سایر دستگاه های هوشمند و الکترونیکی نیز بسیار مهم و حیاتی است؛ به طوری که تصور دستگاه های مختلف الکترونیکی بدون وجود صفحه لمسی و تاچ برای کاربر سخت است و در نحوه کاربری او تاثیر سوء می گذارد. گوشی های موبایل نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

پیدایش مشکل تاچ در گوشی های اندرویدی برای کاربران بسیار ناخوشایند است. در چنین شرایطی کاربر بدون شک به دنبال چرای ماجرا است. در ادامه بحث درباره این سوال که چرا تاچ موبایل کار نمی کند؟ و دلایل و راه حل های برطرف سازی مشکل تاچ گوشی صحبت خواهیم کرد.

چرا تاچ موبایل کار نمی کند؟

اگر مشکل تاچ در گوشی کاملا ناگهانی و بدون هیچ آسیب فیزیکی به وجود آمده باشد، درگیری های نرم افزاری در این اختلال پیش آمده است. جای امیدواری است که می توانید با پیاده سازی روش های زیر مشکلات لمس گوشی اندرویدی خود را حل کنید.

مشکل تاچ در گوشی

راهکارهای حل مشکل تاچ در گوشی

  • ری استارت کردن گوشی

ری استارت کردن گوشی ۸۰ درصد مشکل تاچ در گوشی را برطرف می کند. البته به شرطی که از عدم آسیب فیزیکی به دستگاه کاملا مطمئن باشید. پس یک بار گوشی را خاموش کرده، یک دقیقه  صبر کنید و سپس آن را روشن کنید. با این کار چرخه قدرت به گوشی بر می گردد و مشکل حل خواهد شد.

  • خارج کردن سیم کارت و مموری کارت

سیم کارت یا کارت حافظه می تواند در پیدایش مشکلات لمس گوشی اندرویدی موثر باشد. پس برای رفع مشکل تاچ در گوشی، دستگاه را خاموش کرده و سیم کارت و مموری کارت را خارج کنید و گوشی را بدون سیم کارت و مموری کارت روشن کرده و بررسی کنید که آیا مشکل کار نکردن لمس گوشی برطرف شده است یا خیر.

  • کالیبره کردن تاچ گوشی

می توانید به کمک اپلیکیشن های خاص که در Play Store ارائه می شوند، لمس صفحه نمایش گوشی خود را کالیبره کنید و دقت و صحت آن را بهبود ببخشید و مشکل تاچ در گوشی را حل کنید. این برنامه ها خصوصا هنگامی که لمس گوشی بسیار کند است یا از دقت کافی برخوردار نیست، بسیار کاربردی هستند. عبارت touch screen calibration را در Google Play Store جستجو کنید و این اپ ها را بیابید.

  • گوشی را ریست کنید

یک راه حل دیگر برای رفع مشکل تاچ در گوشی، ریست کردن گوشی است. اگر روش های بالا در برطرف شدن این اختلال موثر نباشند، باید از ریست فکتوری یا بازگشت به تنظیمات کارخانه کمک بگیرید. با اینکار تمام اطلاعات گوشی و برنامه هایی که روی آن نصب کرده اید، پاک خواهند شد. پس حتما قبل از هر اقدامی، حتما از داده ها و اطلاعات دستگاه خود بکاپ تهیه کنید.

  • اجرای گوشی در حالت Safe Mode

نرم افزارهای مخرب یا ناسازگار در پیدایش مشکل تاچ در گوشی موثر هستند. وقتی حالت Safe Mode را اجرا می کنید، تمامی برنامه هایی که نصب کرده اید، به صورت موقت غیرفعال خواهند شد. پس اگر بعد از اجرای گوشی حالت Safe Mode در گوشی، مشکل لمس گوشی حل شد، باید نرم افزار های مخرب را بیابید و حذف کنید.

نمایندگی تعمیرات گوشی

نمایندگی مرکزی تعمیرات گوشی یک مرکز جامع و مطمئن است که تمامی خدمات نرم افزاری و سخت افزاری انواع گوشی تلفن همراه را ارائه می دهد. گوشی تلفن همراه امروزه به یکی از اصلی ترین و اساسی ترین دستگاه هایی تبدیل شده است که همه افراد از آن استفاده می کنند. مدل های بسیار متنوعی در نمایندگی موبایل وجود دارد که هر کدام به تناسب فناوری و تکنولوژی اختصاصی خود، کارایی های ویژه ای دارند. در مسیر تعمیرات گوشی توجه به ساختار و در نظر گرفتن کارایی قطعات ریز این دستگاه بسیار مهم است.

در نمایندگی تخصصی تعمیرات موبایل همه امکانات و تسهیلات لازم برای ارائه بهترین سرویس های تعمیراتی فراهم است. بهترین ابزار و تجهیزات مدرن عیب یابی و ترمیم و تعمیر و تعویض قطعه فراهم است. تعمیرکاران و تکنسین ها در حوزه کاری خود تبحر و مهارت دارند و می توانند با یک عیب یابی دقیق، مسیر درست تعمیر را انتخاب و اجرا کنند. همه سرویس ها همراه با ضمانت نامه های رسمی و کتبی است  و کیفیت مهمترین ویژگی همه سرویس های این نمایندگی است. برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =