شوک دادن باتری موبایل

امروز روشی را به شما آموزش می دهیم که اجرای آن، باتری گوشی شما را احیا می کند. با شوک دادن باتری موبایل، این قطعه جان دوباره می گیرد و تعویض آن به تعویق می افتد. باتری گوشی های هوشمند هراندازه که قوی باشند، پس از مدتی رو به فرسودگی رفته و یا بر اثر عواملی همچون شارژ اشتباه و … آسیب می بینند. در این شرایط تصور غالب این است که باید باتری را تعویض کرد. اما با توجه به قیمت نسبتا بالای باتری های اورجینال، بهتر است تا حد امکان این قطعه را تعمیر کنید. شوک دادن به باتری، یک روش تعمیراتی عالی برای چنین مواقعی است.

پس اگر دیدید که شارژدهی گوشی شما پایین آمده و باتری زود خالی می شود، این روش را فراموش نکنید. در ادامه به شما می گوییم که شوک دادن باتری گوشی به چه شکلی انجام می شود و برای این منظور به چه تجهیزاتی نیاز دارید. شوک دادن باتری موبایل ، باید توسط متخصصین انجام گیرد . مرکز سخت افزار ایران ، با به کار گیری تیمی از بهترین متخصصین  تعمیر موبایل ، آماده ی خدمت رسانی به مشتریان گرامی در خصوص انواع مشکلات باتری موبایل و انجام شوک الکتریکی می باشد.

شوک دادن باتری موبایل

بهترین زمان برای شوک دادن به باتری گوشی چه موقع است؟

گفتیم که شوک دادن باتری موبایل می تواند یک اقدام تعمیراتی برای رفع مشکلات این قطعه باشد. اما چه موقع باید این کار را انجام داد؟ اگر موبایل شما چند روز خاموش بود و خواستید پس از مدتی آن را روشن کنید، بهتر است به باتری شوک بدهید. البته این مورد در خصوص گوشی های جدید و باتری های لیتیوم یونی چندان صدق نمی کند. همچنین اگر پس از روشن کردن موبایل دیدید که باتری درست کار نمی کند، شوک دادن می توان مشکل را حل کند. تیم تعمیرات موبایل زمانی که می خواهند باتری گوشی را تعمیر کنند، ولتاژ آن را اندازه گیری می کنند. اگر ولتاژ کمتر از 3.7 ولت بود، شوک دادن باتری موبایل در اولویت قرار می گیرد.

مراحل شوک دادن به باتری موبایل

برای شوک دادن باتری موبایل باید به ترتیب زیر عمل کنید:

  1. پیش از هر کاری، باید ولتاژ باتری را اندازه گیری کنید.
  2. ولتاژ منبع تغذیه را بر روی حدودا 7.5 ولت تنظیم کنید.
  3. پیچ جریان منبع تغذیه را تقریبا تا نیمه باز کنید.
  4. حالا سیم منفی منبع تغذیه را به منفی باتری متصل کنید اما سیم مثبت را بر روی مثبت باتری نگه ندارید. این کار را تا جایی تکرار کنید که آنقدر تکرار کنید که ولتاژ باتری به 3.7 ولت برسد.
  5. پس از رسیدن ولتاژ باتری به 3.7 ولت، فرایند شارژ باتری را شروع کنید.

روش های شوک دادن باتری موبایل

اگر باتری شما از کار افتاده باشد ،نگران نباشید ، با انجام کارهای ساده زیر می توانید شانس دوباره برای ادامه حیات باتری تلفن خودتان محیا کنید.

  • شارژ کامل و تخلیه شارژ کامل

اگر باتری لیتیومی تلفن همراه یا تبلت‌تان نمی‌تواند شارژش را به خوبی نگه‌دارد ، این شانس وجود دارد  که شاید شما بتوانید با یک شارژ و دی شارژ کامل این مشکل را برطرف کنید؛ به عبارت بهتر ، یک بار شارژش را به طور کامل خالی کنید و سپس آن را حداقل تا ۴۸ ساعت به شارژ، متصل نگه دارید. توصیه می‌شود که حداقل ۱ بار در ماه، این عمل را برای باتری لیتیوم یونی محصول الکتریکی‌تان انجام دهید.

  • شوک برقی

یک شوک الکتریکی شاید بتواند یک باتری لیتیومی معیوب را به زندگی بازگرداند. توصیه می‌شود در انجام این عمل دقت کنید زیرا انجام این عمل کمی خطرناک است. باتری را از دستگاهتان با توجه به قطب مثبت و منفی‌اش جدا نمایید؛ یک سیم USB بلا‌استفاده را انتخاب کرده و سر کوچک‌تر آن ( که اکثرا روی آن، B ذکر شده است) را قطع نمایید. حالا باید بتوان یک سیم قرمز (قطب مثبت) و یک سیم سیاه (قطب منفی) را مشاهده نمود. سپس سر بزرگ‌تر سیم USB را به لپ‌تاپ یا کامپیوتر خود متصل نمایید؛ سیم قرمز را به قطب مثبت و سیم سیاه را به قطب منفی باتری خود وصل کرده و احتمالا پس از مدتی، باتری شروع به شارژ شدن می‌کند.

احیای باتری موبایل

احیای باتری موبایل با استفاده از لامپ

در این روش که تا حدودی مشابه شوک دادن باتری موبایل است، به جای منبع تغذیه، از یک لامپ 1.5 ولتی استفاده می کنیم. برای این کار نیاز به دو قطعه سیم عایق و یک لامپ داریم. در وهله اول شارژ باتری را تا انتها مصرف کنید و سپس به شارژ بزنید تا 100 درصد شود. سپس یک سر سیم را به سر مثبت باتری و سر دیگر سیم را به لامپ وصل کنید. سیم دیگر را به همین ترتیب این بار به سر منفی باتری و لامپ متصل کنید. به دلیل وجود شارژ در باتری، خواهید دید که لامپ روشن می شود. اتصال را تا زمانی که لامپ خاموش نشده، قطع نکنید. پس از اینکه شارژ باتری خالی شد و لامپ دیگر روشن نماند، آن ها را از هم جدا کرده و مجدد باتری را شارژ کنید.

احیا باتری گوشی با استفاده از یک باتری دیگر

مکانیزم این روش شوک دادن باتری موبایل ، مانند شارژ باتری خودرو است که از یک باتری دیگر برای آن کمک گرفته می شود. باتری که از آن برای احیای باتری موبایل خود استفاده می کنید، باید دارای 9 ولت ولتاژ باشد، نه بیشتر. این نکته را به یاد داشته باشید که ولتاژ بیشتر به معنی شوک کارآمدتر نیست و همین میزان ولتاژ کافی است. توجه داشته باشید سیمی که از آن استفاده می کنید، ضخیم و داری روکش عایق باشد. البته به طور کلی انجام خانگی چنین کاری توصیه نمی شود. به همین دلیل اگر باتری شما دچار ایراد شده، بهتر است با ما تماس بگیرید تا کارشناسان شما را در این خصوص راهنمایی کنند.

شوک به باتری گوشی

برای کاهش مصرف باتری موبایل این مطلب را بخوانید.

آیا باتری من نیاز به شوک دارد؟

پیش از آنکه با استفاده از هر یک از روش های بالا اقدام به احیای باتری موبایل کنید، لازم است چند مورد را بررسی کنید. همیشه شارژ نشدن، دیر شارژ شدن یا مشکل در شارژدهی، با شوک دادن به باتری موبایل حل نمی شود.

  • در وهله اول مطمئن شوید که از شارژر اصلی استفاده می کنید.
  • سپس بررسی کنید که کابل شارژ سالم باید، برای این کار یک کابل دیگر را امتحان کنید و وضعیت شارژ را بررسی کنید. گاهی با وجود ظاهر سالم، ممکن است سری های شارژر دچار ایراد شده باشند.
  • همیشه مطمئن شوید که برنامه های اضافی را بسته اید. باز ماندن برنامه های زیاد باعث مصرف شارژ بیشتر می شود.
  • گاهی ایراد در شارژ شدن، به دلیل اشکال در درگاه شارژ گوشی است. این مورد سخت افزاری است و باید توسط تکنسین بررسی شود. اما اصولاً اگر با وجود استفاده از شارژر نو همچنان مشکل شارژ وجود دارد، این مورد احتمال زیادی دارد.
  • سن باتری را نیز در نظر داشته باشید. هر چه مدت زیادی از باتری استفاده کنید، احتمال اینکه در اثر فرسودگی کارایی اولیه خود را از دست دهد بیشتر است. به این ترتیب نمی توان مشکل را با شوک دادن به باتری موبایل حل کرد.

نمایندگی موبایل و واحدهای تخصصی تعمیرات موبایل

نمایندگی موبایل تعمیر تخصصی تمامی برندهای تلفن همراه را با بهره گیری از کارشناسان و متخصصین این حوزه انجام می دهد. جهت تعمیرات هریک از برندها از متخصصین و تعمیرکاران برند مورد نظر بهره گرفته ایم. ازین رو جهت تعمیرات هر برند موبایل ، کارگاهی مجزا را در نظر گرفته شده است. جهت آشنایی با خدمات ما در هرواحد یک از واحدهای تعمیرات موبایل وارد صفحه ی مربوط به واحد مورد نظر شوید.

یک پاسخ

  1. درود بر شما.
    مفید و ارزنده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =