سیستم عامل فیوشا

سیستم عامل فیوشا یکی از معدود سیستم عامل هایی است که به شرکت بزرگ گوگل تعلق دارد. این سیستم عامل برخلاف سیستم عامل اندروید روی طیف وسیعی از دستگاه ها قابل اجرا می باشد. به طور کلی می توان این سیستم عامل را تحقق آرزوهای شرکت هایی چون مایکروسافت، اپل، لینوکس و … دانست که در تلاش بودند تا بتوانند سیستم عاملی طراحی کنند که تمام اپلیکیشن ها را با تغییرات جزئی در دستگاه های گوناگون اجرا کند. 

فیوژا یا به اصطلاح Capability-based بر خلاف سیستم عامل هایی که قبلا گوگل استفاده می کرد (نظیرChrome OS  و Android که بر پایه ی کِرنِل لینوکس بودند) بر مبنای میکروکرنلی(با هدف بهره وری و انعطاف پذیری) با عنوان زیرکان (Zircon)توسعه پیدا کرده است. در این مقاله به بررسی سیستم عامل فیوشا پرداخته ایم با ما همراه باشید.

وجه تمایز سیستم عامل Capability-based

همانطور که گفته شد سیستم عامل فیوشا یک سیستم عامل یونیورسال و فراگیر است که توانایی اجرا روی هر نوع دستگاه از ساعت های هوشمند رده پایین تا کامپیوتر های دستکاپ رده بالا را دارد. این نوع سیستم عامل به گونه ای طراحی شده که در آن برنامه های مختلف توانایی به اشتراک گذاشتن قابلیت ها، ظرفیت ها و دیتای خود را با یکدیگر دارند. 

البته در این سیستم عامل برای برقراری امنیت، دسترسی برنامه ها، کاربران و حتی یک فرایند تنها به بخشی از دیتا و منابع سایر بخش ها انجام می گیرد. به عبارت دیگر می توان گفت که این سیستم عامل توانایی اجرا شدن روی دستگاه هایی مانند لپ تاپ، تبلت، گوشی هوشمند، خودروی الکترونیکی، وسایل هوشمند، لوازم خانگی و … را دارد.

چرا سیستم عامل فیوشا

در سال ۲۰۱۶تیم توسعه ی گوگل با همکاری دولوپرهای به اصطلاح Third Party با هدف گسترش سیستم عاملی اپن سورس، تحت عنوان فیوشا شروع به کار کردند. بعد از به روزرسانی رابط کاربری فیوشا و افزودن فیچرهای بیشتر به آن، رسانه ها عنوان کردند که فیوشا برای جایگزینی با اندروید آماده شده است. به طور کلی می توان ظهور سیستم عامل فیوشا را راه غلبه بر چالش هایی موجود سیستم عامل اندروید دانست. 

سورس کدهای منتشر شده ی فیوشا نشانگر این است که قابلیت اجرا بر دیوایس های مختلف مثل سیستم های امبدد، رایانه، تبلت و گوشی های هوشمند را دارد. این سورس کدها به عنوان نرم افزار رایگان و اپن سورس و تحت لایسنس های BSD3 ،MIT و Apache2.0 توزیع می شود. سیستم عامل فیوشا ابتدا روی دیوایس های کنترل صدا مانند اسپیکرهای هوشمند راه اندازی خواهد شد و به تدریج به سایر دیوایس ها از جمله لپ تاپ و کامپیوتر گسترش پیدا خواهد کرد.

جایگزینی فیوشا با اندروید

درست است که سیستم عامل فیوشا چیزی فراتر از یک اپن سور می  باشد اما گوگل  بارها اعلام کرده است که فیوشا یکی از چند پروژه ی اپن سورس و آزمایشی اوست. این مساله کاملا روشن است که فیوشا یک سیستم عامل در حال توسعه است. اما بحث هایی در رابطه با ویژگی های امنیتی این سیستم میان توسعه دهندگان آن وجود دارد که چگونه باید این سیستم عامل را با دیوایس های مختلف ادغام کرد. 

با اطمینان اظهار می کنیم که حدود  ۸۰درصد از گوشی های جهان از سیستم عامل اندروید بهره برده اند. تیم نرم افزاری گوگل همیشه به دنبال محصولی بوده که به تولید کنندگان سایر گوشی های هوشمند وابستگی نداشته باشد. با این حساب شما خود می توانید پاسخ سوال جایگزینی سیستم عامل فیوشا با اندروید را بدهید…

نمایندگی تعمیر موبایل

نمایندگی تعمیر موبایل با سال های تجربه توانسته است عنوان برترین واحد تعمیرات موبایل را در ایران از آن خود کند. این مرکز با واحدبندی خود به بخش های مختلف مشاوره، فروش و تعمیر به هدف نهایی یعنی تامین تمام نیاز های مشتریان و جلب رضایت آنها رسیده است. نمایندگی تعمیر موبایل علاوه بر فروش جدیدترین گوشی های تولید شده در کمپانی های مختلف، خدمات تعمیرات را به صورت تخصصی در اختیار کاربران قرار می دهد. ترمیم و تعمیر هر گونه مشکل نرم افزاری و سخت افزاری موبایل و تبلت های مختلف تنها از دستان تعمیرکاران خبره و دوره دیده ی این مرکز بر می آید. در این مرکز تعویض قطعات مختلف تنها با جایگزینی با قطعه ای اورجینال که در کمپانی ساخته شده امکان پذیر است. ما سال هاست که به پشتوانه ی اعتماد مشتریان عنوان بهترین واحد تعمیرات موبایل را با خود داریم.