رفع مشکل بالا نیامدن گوشی

رفع مشکل بالا نیامدن گوشی در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. برای بسیاری از کاربران پیش آمده که پس از نصب یک برنامه و یا رام در گوشی خود، شاهد بالا نیامدن یا  بوت نشدن سیستم عامل بوده اند. اصطلاحBootloop  در این مواقع به کار رفته و برای کاربران نیمه حرفه ای موبایل اصطلاح آشنایی می باشد. کاربران مبتدی موبایل که اطلاعاتی در مورد این گونه فرایند های سیستم موبایل ندارند، در هنگام مواجه شدن با مشکل مورد بحث نگران شده و با دستپاچگی به تعمیرگاه مراجعه می کنند.

در این مطلب ضمن ارائه نکات و مواردی در مورد بوت لوپ و دلایل آن، روش ها و راه حل هایی را برای رفع مشکل بالا نیامدن گوشی به شما عزیزان ارائه خواهیم داد. با مطالعه این مقاله اطلاعات مفیدی در این مورد کسب کرده و در صورت مواجه شدن با چنین مساله ای، می توانید به راحتی آن را برطرف نمایید؛ با ما همراه باشید.

بالا نیامدن گوشی

بالا نیامدن گوشی چیست؟

وقتی کاربران اقدام به نصب یک رام سفارشی برای دیوایس خود می کنند و یا در فایل های سیستمی گوشی خود تغییراتی ایجاد می کنند، باید اطلاعات و مهارت کافی را در این زمینه داشته باشند. در غیر این صورت ممکن است یکی از مراحل را اشتباه انجام داده و با مشکلاتی در گوشی موبایل خود مواجه شوند. یکی از این مشکلات، بوت ‌لوپ است که در این حالت گوشی روشن می شود اما سیستم عامل بالا نیامده و روی لوگوی شرکت سازنده باقی می ماند. البته گاهی نصب کردن یک برنامه معمولی هم می تواند زمینه ساز بروز چنین مشکلاتی باشد.

اگر بخواهیم مشکل بالا نیامدن گوشی را به صورت دقیق تر تعریف کنیم باید بگوییم این اصطلاح زمانی به کار می رود که گوشی از بوت ‌شدن به ‌صورت عادی امتناع ورزیده و نیاز به بررسی و ترمیم تخصصی دارد. توجه داشته باشید که برای رفع این مساله نیاز به مهارت و دانش فنی بالایی در حوزه آی تی است که همکاران ما در نمایندگی تعمیرات موبایل از این دانش برخوردار بوده و با استفاده از آن خدمات لازم را به شما ارائه می دهند.

چرا موبایل بالا نمی آید؟

پس از اینکه با مشکل بالا نیامدن گوشی آشنا شدید، لازم است که در مورد دلایل بروز این مشکل نیز اطلاعاتی داشته باشید. فلش زدن یک کاستوم رام یا کرنل معیوب، نصب یک اپلیکیشن یا بازی ناسازگار، مجوزهای اشتباه برای یک برنامه یا فایل و نصب یک کاستوم مد یا تم از جمله مهم ترین عواملی هستند که زمینه را برای بروز این مشکل فراهم می کنند. برای تشخیص دلیل کافی است به یاد بیاورید که دقیقا چه کاری انجام داده اید.

به این ترتیب تکنسین های ما در نمایندگی تعمیرات موبایل می توانند خدمات بهتری را به شما ارائه داده و روش های کاربردی تری را برای تعمیر گوشی تان اجرا نمایند. خوشبختانه برای رفع مشکل بالا نیامدن گوشی ا بوت لوپ در هریک از شرایط ذکر شده راه حلی های کاربردی وجود دارد و نیازی به نگرانی شما عزیزان نخواهد بود.

روش های رفع مشکل بالا نیامدن گوشی

همانطور که در بخش های قبلی اشاره شد، برای رفع مشکل بالا نیامدن گوشی راه حل های مختلفی وجود دارد. به طور کلی با استفاده از سه روشی که در ادامه بررسی می کنیم می توانید مشکل مورد بحث را برطرف نمایید.

روش اول: این روش زمانی کاربردی است که گوشی مورد نظر روی فریمور اصلی باشد. یعنی هیچ کاستوم ریکاوری نظیر CWM یا TWRP روی آن نصب نشده باشد. گوشی را خاموش و روشن کرده و آن را در حالت ASR بوت نمایید. با استفاده هم زمان از چند کلید ترکیبی که در هر گوشی متفاوت است، می توانید این کار را انجام دهید. سپس برای رفع مشکل بالا نیامدن گوشی، با استفاده از دکمه کاهش/ افزایش صدا بین گزینه‌ ها جا به‌ جا شده و عبارت «wipe cache partition» انتخاب نمایید. در مرحله بعد لازم است که «وایپ دیتا/فکتوری» را انتخاب کرده و سپس با برگشت به منوی اصلی ریکاوری، دستگاه خود را با استفاده از گزینهreboot system now مجددا راه ‌اندازی نمایید. معمولا با انجام این روش مشکل بالا نیامدن گوشی برطرف می شود.

روش دوم: دومین راه حل برای رفع مشکل بالا نیامدن گوشی، مربوط به زمانی است که روی دستگاه روت شده خود یک کاستوم ریکاوری نظیر TWRP یا CWM نصب کرده‌ اید. در این حالت باید گوشی را خاموش و روشن کرده و دیوایس خود را برروی ریکاوری که نصب کرده ‌اید، بوت نمایید. ضمن مراجعه به و انتخاب گزینه «Wipe dalvik-cache» ، وارد «Mounts & Storage» شده و بر روی «Wipe /cache» ضربه بزنید. پس از انجام این فرایند گوشی را ریبوت نمایید.

روش سوم: اگر هیچ یک از روش های ذکر شده برای رفع مشکل بالا نیامدن گوشی مفید واقع نشد، باید نسخه پشتیبان رام اصلی را ری استور نمایید. فلش زدن یک رام دیگر از منوی ریکاوری و یا نصب فریمور اصلی یا factory image نیز می تواند به شما کمک کند. گفتنی است کاربران عادی و مبتدی مهارت و دانش کافی برای انجام این کار را نداشته و ممکن است در طی اجرای مراحل با خطا مواجه شوند. لذا توصیه می کنیم که برای برطرف کردن مشکل بالا نیامدن گوشی خود، از متخصصین ما در نمایندگی تعمیرات موبایل کمک بگیرید.

نمایندگی موبایل

تجمیع دو رکن مهم یعنی کادر فنی مجرب و استفاده از ابزار پیشرفته، نمایندگی موبایل را در بین سایر مراکز خدماتی متمایز نموده است. در این مرکز، خدمات مربوط به فروش و تعمیر انواع گوشی های موبایل از هر برندی به کاربران ارائه می گردد. برای خرید هریک از انواع و مدل های متنوع گوشی های سامسونگ، اپل، هوآوی، اچ تی سی، ال جی، سونی و …، می توانید به نمایندگی موبایل مراجعه نموده و علاوه بر اطمینان از اصل بودن کالای مورد نظر، از خدمات پس از فروش این مرکز نیز بهره مند شوید.

همچنین خدمات تعمیری این نمایندگی نیز در سطح بالایی از کیفیت قرار داشته و می توانید از صحت و دقت بالای آنها اطمینان داشته باشید. همکاران ما در نمایندگی موبایل، به صورت حضوری و تلفنی، پاسخگوی پرسش های شما کاربران گرامی هستند.

تعمیرات موبایل

اگر گوشی و یا تبلتی دارید که دچار مشکلاتی در عملکرد شده، می توانید ضمن برقراری تماس با واحدهای تعمیرات موبایل ، راهنمایی های لازم را دریافت دارید. همچنین در صورت مراجعه به این واحدها نیز همکاران ما در جریان مشکل قرار گرفته و اقدامات لازم برای تعمیرات تخصصی آن را انجام می دهند. لازم به ذکر است که خدمات ارائه شده در واحدهای تعمیرات موبایل، تحت نظارت مستقیم تعمیرکاران متخصص بوده و در سطح کیفی بسیار بالایی قرار دارند. همچنین، به دلیل استفاده از ابزار و تجهیزات مدرن و پیشرفته، فرآیند تعمیر در واحدهای تعمیرات موبایل، مطابق با استانداردهای روز دنیا انجام می گردد.

29 پاسخ

  1. سلام من گوشیم aquosاست وبعد خواستم ریستش کنم وبعداز ریست کردن پاورمیکنم اما علامت softbankمیاد فقط چیکار کنم که به حالت اول برگردد

  2. قاسم آهنگری گفت:

    سلام من گوشی شیامی نوت ۱۰ دارم موقع بروز رسانیش دیگه بالا نیومد تک همون حالت مونده فقط ارم شیامی میاره بالا دیگه بالا نمیاد

  3. گوشی من رد می 8 هست. بیشتر از یکساعته که روی حالت ری استارت مونده. یعنی ویبره میره، کلمه رد می روی صفحه میاد، چند ثانیه میمونه دوباره صفحه خاموش میشه ویبره میره و کلمه ردمی میاد. مدام همین تکرار میشه. دفعه اولش هم نیست. تقریبا حدود چهار پنج ماهه اینجوری شده. غیر از این هم یک ماه پیش فقط حدود نیم ساعت اینجوری شد بعد با 10ثانیه نگهداشتن دکمه خاموش/روشن، درست شد. این دفعه اونم جواب نمیده. لطفا راه حلش رو بگید که چجوری وارد ویندوزش کنم؟

    1. سلام دوست عزیز ، ممکن نرم افزاری باشه که با فلش کردن دستگاه ایراد رفع بشه ، اگر مشکل حل نشد ایراد از هارد یا cpu دستگاه می باشد. فقط دقت داشته باشین که با فلش کردن دستگاه کل اطلاعات شما از بین خواهد رفت.

  4. خسته نباشید ببخشید یه سوال داشتم
    بنده گوشی که دیشب داغ کرده بود یکم شارژش هم 17 بود گذاشتم بالا سرم الان
    روشن نمیشه اصلا میزنم شارژ اون علامت چراغ کوچیکی شارژ هم نمیاد
    ولی رو لپ تاپ میزنم یدونه صدا وصل میاد ولی هیچی نیس دیگفت
    مشکل چیه؟

    1. کاربر گرامی، دستگاه شما نیاز به عیب یابی و تعمیر تخصصی دارد؛ همکاران ما اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه دریافت خدمات را به شما ارائه می دهند.

  5. سلام گوشی ردمی شیوامی 7Aدارم همش پیام میداد حافطه پراست بااینکه مموری16 گیگ رویش بود باتنظیمات خودش ریستش کردم اما الان درحالی مانده که پیام داده یک ثانیه صبر کنید اما بالا نمیاد چکارش کنم ممنون

    1. بروز مشکل بوت نشدن و بالا نیامدن گوشی می تواند دلایل سخت افزاری و یا نرم افزاری داشته باشد. دلایل بروز این مشکل عبارتند از :

      عدم موفقیت در به روز رسانی یا بد نصب شدن آپدیت
      نصب کاستوم رام به صورت نادرست و غیر استاندارد
      خراب شدن هارد موبایل
      ویروسی شدن موبایل
      ضربه و یا آب خوردگی موبایل
      وجود یک برنامه مخرب
      ضربه دیدن حافظه داخلی و رم
      اتصالی کردن بردکاربر گرامی، دستگاه شما نیاز به عیب یابی و تعمیر تخصصی دارد؛. همکاران ما اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه دریافت خدمات را به شما ارائه می دهند.

  6. سلام من یکی از برنامه هام مشکل پیدا کرد پشتیبانی گفت حذف کن دوباره نصب کن کردم باز فایده نداشت گفت برنامه رو حافظ اش رو پاک کن کردم باز هم فایده نداشت و گفت گوشی رو ریست کن وقتی کردم روی حالت miui مونده و بالا نمیاد گوشیم redmi note 10 5G هستش چیکار باید بکنم

    1. از دلایل اصلی گیر کردن و ریستارت شدن موبایل روی لوگو میتوان به:

      باگ های نرم افزاری

      نصب برنامه مخرب

      مشکلات بعد از آپدیت

      خرابی هارد و غیره اشاره کرد. کاربر گرامی، موبایل شما نیاز به عیب یابی و تعمیر تخصصی دارد؛ جهت دریافت خدمات با شماره 1662 تماس گرفته

  7. سلام اساتید بزرگ وقتتون بخیر ی گوشی a02داریم ال سی دی براش تعویض کردیم بعد از 8.9ساعت صفحه رفت ال‌سی‌دی دیگه ای هم امتحان کردیم همونجوری بنظرتون مشکل از کجا میتونه باشه ممنونم راهنمایی کنین.؟

    1. سلام کاربر گرامی، موبایل شما نیاز به عیب یابی و تعمیر تخصصی دارد. اما متاسفانه دستگاه شما خارج مرکز باز شده و ما دستگاه هایی که خارج مرکز باز شده پذیرش نمی کنیم.

  8. س محمودی گفت:

    سلام، A30s دارم،چندتا بازی روی گوشیم اومده بود، پاکشون کردم،گوشیم هنگ کرده،نمیاد بالا، کلید پاور و صدای کم و زیاد را همزمان چندین بار زدم فقط در حالت شروع android میاد، چکار کنم؟ میشه راهنماییم کنید. ممنون

  9. سلام من گوشیم تو لایو اینستاگرام یهو خاموش کرد و مدام خاموش روشن میشه تا قسمت علامت میاد دیگه بالا نمیاد و دوباره ریستارت میشه

    1. سلام من گوشیم سامسونگ a22 هست و من رمز گوشی رو فراموش کرده بوده وقتی ریست کردم کردم دوباره که روشن شد توی صفحه خواست به وای فا وصل بشم تا اینجا که عادیه امل بعدش رمز قبلیم رو میخواست و از طریق جیمیل هم وارد نمیشد هرچی میزدم قبول نمیکرد باید چیکار کنم

      1. سلام . جهت رفع مشکل با شماره های ثبت شده تماس بگیرید.

  10. سلام وقت بخیر

    من گوشی POCO m3 دارم
    چند وقت پیش ری استارت کردم خاموش شد ولی دیگه بالا نمیومد تا اینکه بعد از یکی دو ساعت اومد بالا
    الان هم خاموش کردم هر کاری میکنم روشن نمیشه البته 100% شارژ هم داشت خاموش کردنی نمی دونم مشکل از چیه؟لطفا راهنمایی کنید.

    ممنون از سایت خوبتون

    1. مرکز سخت افزار ایران گفت:

      سلام دوست عزیز احتمالا مشکل از هارد دستگاه هست جهت بررسی دقیق اتر به یکی از شعب مراجعه کنید

  11. سلام گوشی s 10 5g دارم چون ضد آب هستش تو استخر ازش استفاده کردم ولی متاسفانه اب ورود کرد و اول صفحه خاموش روشن میشد بعد ری استارت کرد و رفت رو صفحه روت گوشی رو سریع خشک و شستشو دادم اب فقط روی ای سی های فلت ال سی دی بود یعنی پایین گوشی زیر اسپیکر اصلا بورد گوشی قطره ای اب هم بهش نخورده بود قبلا گوشی رو روت کردم آیا اشکال سخت افزاری هستش یا نرم افزاری؟؟؟؟
    بورد گوشی رو توی گوشی سالم تست کردم ولی باز تا روشن میکنم میره رو صفحه روت لطفا راهنمایی کنید ممنون
    اگه میشه به ایمیل foadstudio@gmail.com جواب بدید چون خیلی خیلی برام مهمه ممنون از سایت بسیار خوبتون

    1. مرکز سخت افزار ایران گفت:

      سلام دوست عزیز جهت تعمیر دستگاه به یکی از شعب مراجعه کنید

  12. سلام من کوشی به نام disko دارم صفحه روشن میشه اسم گوشی میاد ولی دیگه صفحه اصلی نمیاد چیکار باید بکنم

    1. سلام من گوشیم a32هست از حالت راه اندازی مجدد در نمیاد

    2. قاسم آهنگری گفت:

      سلام من گوشی شیامی نوت ۱۰ دارم موقع بروز رسانیش دیگه بالا نیومد تک همون حالت مونده فقط ارم شیامی میاره بالا دیگه بالا نمیاد

  13. سلام من کوشی به نام disko دارم صفحه روشن میشه اسم گوشی میاد ولی دیگه صفحه اصلی نمیاد چیکار باید بکنم

    1. مرکز سخت افزار ایران گفت:

      سلام دوست عزیز متاسفانه تعمیرات این مدل دستگاه رو نداریم

  14. سلام گوشی شیائومی Note9sگرفتم.
    راه اندا ی دوباره زدم بالا نمیاره.
    درحالتMiuiمونده.
    میشه لطفاراهنمایی بفرمایید؟

    1. مرکز سخت افزار ایران گفت:

      سلام دوست عزیز احتمالا می اکانت داره

  15. آرین خیش گفت:

    سلام…گوشیم شیامی نوت۹ پرو هست بروز کردم مونده رو حالت همون علامت MIUI این الان باید چیکارش کنم؟؟؟

    1. مرکز سخت افزار ایران گفت:

      سلام دوست عزیز احتمالا هارد دستگاه دچار مشکل شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − پانزده =